De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:02 uur
dix schreef:
Op basis van deze lijst blijkt vooral dat er sinds 1984 geen liveconcert meer is geregistreerd dat de moeite waard is.
(quote)
Op basis van deze lijst blijkt vooral dat er sinds 1984 geen liveconcert meer is geregistreerd dat de moeite waard is.
PULSE is uit 1995 en In the Flesh uit 2000

0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:08 uur
Pink Floyd en aanverwanten komen in 2085 wederom met een geweldig livealbum. Mark my words

0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:13 uur
GrafGantz schreef:
Ik zie mezelf als een vrij actieve gebruiker maar zelfs ik heb totaal geen zin om naast een gewone top 10 ook nog eens een live top 10 te gaan maken, laat staan users die wat minder actief zijn. Dus hoe representatief wordt de live toplijst eigenlijk als je hem samenstelt uit een (waarschijnlijk zeer beperkt) aantal persoonlijke top 10en?
Ik zie mezelf als een vrij actieve gebruiker maar zelfs ik heb totaal geen zin om naast een gewone top 10 ook nog eens een live top 10 te gaan maken, laat staan users die wat minder actief zijn. Dus hoe representatief wordt de live toplijst eigenlijk als je hem samenstelt uit een (waarschijnlijk zeer beperkt) aantal persoonlijke top 10en?
Dat zal helemaal moeten blijken. Je kunt dat van tevoren altijd moeilijk inschatten maar als de lijst zelf aanslaat zullen meer users ook een Top 10 Live maken.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel geloof dat users niet snel een live album in hun 'gewone' Top 10 zullen zetten. Terwijl er toch ontzettend veel fraais gemaakt is.
Niet geschoten is altijd mis in dit soort zaken. Ik denk dat het een welkome aanvulling kan zijn op de bestaande Top 250, een lijst waarmee je je overigens aardig kunt onderscheiden.
0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:43 uur
musician schreef:
Dat zal helemaal moeten blijken. Je kunt dat van tevoren altijd moeilijk inschatten maar als de lijst zelf aanslaat zullen meer users ook een Top 10 Live maken.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel geloof dat users niet snel een live album in hun 'gewone' Top 10 zullen zetten. Terwijl er toch ontzettend veel fraais gemaakt is.
Niet geschoten is altijd mis in dit soort zaken. Ik denk dat het een welkome aanvulling kan zijn op de bestaande Top 250, een lijst waarmee je je overigens aardig kunt onderscheiden.
(quote)
Dan kan je ook meteen een Electronic, Hiphop, Jazz, Rock, Punk en weet ik veel wat allemaal nog Top 250 maken. En niet te vergeten een Top 250 jaren '60, '70, '80, '90 en '00. Vind het niet echt van toegevoegde waarde
De Top 250 is volgens mij vooral bedoelt voor de beginnende muziekluisteraars die daar kunnen zien waarmee ze wellicht kunnen beginnen. Als je dieper wilt zoeken (bijvoorbeeld naar live-albums) dan kijk je gewoon naar de live-albums van je favoriete artiesten of naar de Live-toplijst (zoals hij er nu staat).
0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:57 uur
GrafGantz schreef:
Wilde net hetzelfde opmerken. Dacht dat het wel leuk was om eens te kijken wat mijn persoonlijk hoogste scores zijn voor live albums, maar blijkbaar is het niet mogelijk om in m'n eigen stemmen op het "genre" live te zoeken. En da's best jammer.
(quote)
Wilde net hetzelfde opmerken. Dacht dat het wel leuk was om eens te kijken wat mijn persoonlijk hoogste scores zijn voor live albums, maar blijkbaar is het niet mogelijk om in m'n eigen stemmen op het "genre" live te zoeken. En da's best jammer.
Liever nog dat je op albumsoort kan zoeken. Dus specifiek naar EP's of reguliere, live- of verzamelalbums. Als ik wil zoeken op welk album een bepaald nummer krijg ik bij grotere bands een hele lijst met verzamelaars en live-albums te zien. En als je dan geen idee hebt hoe het album zou moeten heten is het lastig zoeken (oke, toegeven, meestal vind je hem aardig snel door een minimum aantal stemmen in te stellen).
0
geplaatst: 21 juni 2011, 13:28 uur
Teunnis schreef:
(...)Dan kan je ook meteen een Electronic, Hiphop, Jazz, Rock, Punk en weet ik veel wat allemaal nog Top 250 maken. En niet te vergeten een Top 250 jaren '60, '70, '80, '90 en '00. Vind het niet echt van toegevoegde waarde
(...)Dan kan je ook meteen een Electronic, Hiphop, Jazz, Rock, Punk en weet ik veel wat allemaal nog Top 250 maken. En niet te vergeten een Top 250 jaren '60, '70, '80, '90 en '00. Vind het niet echt van toegevoegde waarde
Vindt het juist wel een goed idee van je! Overigens, het gaat natuurlijk niet om de vraag wie er niet aan mee zou willen doen, het gaat er om dat er ruimte wordt gecreëerd voor mensen die wél dergelijke lijstjes willen hebben, er iets mee kunnen en er met elkaar van gedachten over willen wisselen. Ik zou ook lang niet aan alles meedoen, maar als anderen graag een hiphop lijst willen samenstellen: waarom ze dat onthouden?
De Top 250 is volgens mij vooral bedoelt voor de beginnende muziekluisteraars die daar kunnen zien waarmee ze wellicht kunnen beginnen (...)
.Geen idee, maar dat geloof ik nu weer niet. En bovendien is dat in tegenspraak met je eerste deel van je betoog: een Top 250 voor bijvoorbeeld alleen hiphop zal vanwege de hoeveelheid albums die er in worden genoemd een enorme inspiratie kunnen zijn voor nieuwe mumeërs en andere geïnteresseerden.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 13:35 uur
Is het niet handig om op je top 10 pagina een knop te hebben 'voeg top 10 toe'. Dan kan je die top 10 een naam geven, zoals 'top 10 Jazz', 'top 10 Vrouwelijke artiesten', 'top 10 albumhoezen' etc. Dan word er vanzelf wel een forum gemaakt waarin jij jouw top 10 kan bespreken. Zo heb je ook de mogelijkheid een originele top 10 te maken.
Edit: Al die extra top 250's hoeft van mij niet zo.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 16:07 uur
rock-rick schreef:
Is het niet handig om op je top 10 pagina een knop te hebben 'voeg top 10 toe'. Dan kan je die top 10 een naam geven, zoals 'top 10 Jazz', 'top 10 Vrouwelijke artiesten', 'top 10 albumhoezen' etc. Dan word er vanzelf wel een forum gemaakt waarin jij jouw top 10 kan bespreken. Zo heb je ook de mogelijkheid een originele top 10 te maken.
Die lijstjes kan je dan net zo goed meteen in het forum plaatsen. Beetje onnodig werk dus om daarvoor helemaal een nieuwe tool te maken. Met het laatste ben ik het wel eens, de populairste hiphop albums staan al in de top 250. Als je dieper in hiphop wilt duiken, kan je bij vele users, forumtopics en albumdiscussies genoeg vinden.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 16:15 uur
Teunnis schreef:
Die lijstjes kan je dan net zo goed meteen in het forum plaatsen. Beetje onnodig werk dus om daarvoor helemaal een nieuwe tool te maken.
Die lijstjes kan je dan net zo goed meteen in het forum plaatsen. Beetje onnodig werk dus om daarvoor helemaal een nieuwe tool te maken.
Dat is wel zo, maar als je het in een forum plaatst is het wel een stuk minder permanent. Met meerdere top 10's kan je op het profiel van users wellicht een beter beeld krijgen van de interesses van die user. Stel dat iemand tien albums van Queen de beste 10 albums ooit vind, dan lijkt hij direct een heel gelimiteerde smaak te hebben. Als hij daarnaast nog, via andere top 10's, door kan laten schemeren dat hij ook van andere dingen houd is dat mooi en kan hij nog steeds zijn favoriete band promoten.
Daarnaast, als iemand bijvoorbeeld een top 10 hoezen op zijn profiel heeft staan, weet een ander gelijk dat hij dat interessant vindt.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 16:25 uur
Ik kijk wel naar de stemmen van die users als ik dat wil weten. Ik vind één top 10 als visitekaartje meer dan genoeg, nog meer lijstjes maakt het alleen maar onoverzichtelijk. Niet alles hoeft in lijstjes te worden gegoten...
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 21 juni 2011, 16:28 uur
User kunnen in hun 'mijn albums'-mapjes toch top-10-lijstjes maken?!?
http://www.musicmeter.nl/my_mm/my_albums/
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 21 juni 2011, 16:32 uur
rock-rick schreef:
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat kan inderdaad ook.
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat kan inderdaad ook.
Is redelijk overzichtelijk, en je kan dan zelf je genres, decennia, etc. bepalen.
Misschien dat ik dat ook eens ga doen.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 16:38 uur
Leuk idee inderdaad, ga ik ook maar eens doen
.
Edit: Ik wil niet zeiken en ik vind al die album lijsten wel goed zo, maar ik zou het zelf nog steeds leuk vinden als er iets met individuele liedjes gedaan wordt. Verder houd ik erover op.
.Edit: Ik wil niet zeiken en ik vind al die album lijsten wel goed zo, maar ik zou het zelf nog steeds leuk vinden als er iets met individuele liedjes gedaan wordt. Verder houd ik erover op.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 16:27 uur
Een ander ideetje:
Is het niet handig om berichten bij albums te verdelen in twee tabbladen, met 1 tabblad waarin alle meningen en discussies over het album wordt besproken (grotendeels zoals het nu dus is) en 1 tabblad waarin er feitjes en dergelijke worden besproken. Bijvoorbeeld verschillende releases van het album (Lp, CD, deluxe etc) of in welke studio het is opgenomen, producer, etc. Wanneer je deze informatie bij 'album toevoegen' verplicht stelt, dan wordt het zo'n administratief geneuzel. Dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Maar het lijkt me wel een goed idee als users daar de ruimte voor krijgen, om dat aan een ieder mee te delen. Zonder controle van moderators, je kunt apart je feitjes en weetjes over het album kwijt.
OP deze manier worden berichten van meningen en feiten van een album verdeeld, en kun je gerichter informatie zoeken, zeker wanneer het een bepaalde heruitgave betreft die je dan zoekt.
Is het niet handig om berichten bij albums te verdelen in twee tabbladen, met 1 tabblad waarin alle meningen en discussies over het album wordt besproken (grotendeels zoals het nu dus is) en 1 tabblad waarin er feitjes en dergelijke worden besproken. Bijvoorbeeld verschillende releases van het album (Lp, CD, deluxe etc) of in welke studio het is opgenomen, producer, etc. Wanneer je deze informatie bij 'album toevoegen' verplicht stelt, dan wordt het zo'n administratief geneuzel. Dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Maar het lijkt me wel een goed idee als users daar de ruimte voor krijgen, om dat aan een ieder mee te delen. Zonder controle van moderators, je kunt apart je feitjes en weetjes over het album kwijt.
OP deze manier worden berichten van meningen en feiten van een album verdeeld, en kun je gerichter informatie zoeken, zeker wanneer het een bepaalde heruitgave betreft die je dan zoekt.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 16:37 uur
Best goed idee eigenlijk, al kan je daarvoor natuurlijk ook gewoon naar Discogs. Maar ik denk niet dat veel mensen daarmee bekend zijn, dus het is volgens mij wel een nuttige toevoeging.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 16:46 uur
herman schreef:
Ik kijk wel naar de stemmen van die users als ik dat wil weten. Ik vind één top 10 als visitekaartje meer dan genoeg, nog meer lijstjes maakt het alleen maar onoverzichtelijk. Niet alles hoeft in lijstjes te worden gegoten...
Ben ik wel met je eens, less is more. 1 lijst zegt meer dan 12. Dan mis je op een gegeven moment echt de urgentie.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 19:24 uur
frankholst182 schreef:
Een ander ideetje:
Een ander ideetje:
Het lijkt me eerlijk gezegd compleet onwerkbaar. Mensen hebben nu al moeite met het verschil tussen de artiesten- en albumpagina's. Om er dan nog een discussiemogelijkheid bij te maken komt het overzicht niet ten goede, want het aantal users dat dit consequent gaat gebruiken zal nihil zijn vermoed ik . Mensen zullen uit automatisme berichten sowieso in het reguliere discussie-pagina posten en het is ondoenlijk om per album ook nog eens berichten te moeten verplaatsen. Daarnaast heb je ook zat berichten waarin over de muziek èn de technische achtergronden wordt gepraat. Ik zie ook de meerwaarde van een dergelijke pagina niet.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:10 uur
Pokémon raakt gewoon weer in, nu het eind van het schooljaar nadert, speelt bijna iedereen uit de 4e klas Pokémon 

0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:14 uur
Ik speel anders graag bijvoorbeeld Leaf Green, met een biertje en een goede cd. Leuker dan Black of White 
En vanwaar al die Pokemon Avatars?
Mijn DS:

En vanwaar al die Pokemon Avatars?
Mijn DS:
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:23 uur
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:28 uur
Zuster Joy! Wat heb ik dan gemist, hopelijk geen nieuwe release? 
Ja, ik zou niet weten welke Pokemon ik als avatar zou moeten kiezen en ik vind wisselen van avatar ook altijd weer een heel gedoe....

Ja, ik zou niet weten welke Pokemon ik als avatar zou moeten kiezen en ik vind wisselen van avatar ook altijd weer een heel gedoe....
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:31 uur
Ik weet niet meer precies hoe het begon, maar op een gegeven moment kwam het sluiten van het pokémon topic ter sprake. Toen is die discussie verwijderd en zijn er in meerdere topics pokémon discussies ontstaan, waaronder de vraag van de dag. Ook hebben veel mensen pokémon avatars. Ware terror vandaag op MuMe.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 22:38 uur
Ozric Spacefolk schreef:
User kunnen in hun 'mijn albums'-mapjes toch top-10-lijstjes maken?!?
Het probleem is echter dat daar amper naar gekeken wordt (correct me if I'm wrong). En ze komen altijd in alfabetische volgorde.User kunnen in hun 'mijn albums'-mapjes toch top-10-lijstjes maken?!?
0
geplaatst: 22 juni 2011, 23:09 uur
Just a Joke op slot.

Sorry, maar al die Pokemon-grapjes (overigens erg leuk) waren voor een groot deel uit protest omdat er om een mysterieuze reden wel een apart bier- maar geen apart Pokémon- (Een spel dat nostalgische gevoelens oproept bij ongeveer iedereen tussen de leeftijd van 10 en 25) topic bestaat. (We kunnen overigens net zo goed nutteloze spellen als eerste letter - laatste letter hiertoe rekenen) En als deze protesten niet bevallen, terwijl er misschien nog 3 pagina's eerder "ontopic" grappen stonden, is een erg groot teken van zwakte. Laten we MuMe zo ongezellig en zo serieus mogelijk maken, mensen..
Echt,
En als jullie zo graag de zuurtegraad zo hoog willen hebben, wees dan consequent en sluit ongeveer ieder topic in het Algemeen-subforum. Heeft ook weinig met muziek te maken.

Sorry, maar al die Pokemon-grapjes (overigens erg leuk) waren voor een groot deel uit protest omdat er om een mysterieuze reden wel een apart bier- maar geen apart Pokémon- (Een spel dat nostalgische gevoelens oproept bij ongeveer iedereen tussen de leeftijd van 10 en 25) topic bestaat. (We kunnen overigens net zo goed nutteloze spellen als eerste letter - laatste letter hiertoe rekenen) En als deze protesten niet bevallen, terwijl er misschien nog 3 pagina's eerder "ontopic" grappen stonden, is een erg groot teken van zwakte. Laten we MuMe zo ongezellig en zo serieus mogelijk maken, mensen..
Echt,

En als jullie zo graag de zuurtegraad zo hoog willen hebben, wees dan consequent en sluit ongeveer ieder topic in het Algemeen-subforum. Heeft ook weinig met muziek te maken.
0
geplaatst: 22 juni 2011, 23:15 uur
rock-rick schreef:
Ik weet niet meer precies hoe het begon, maar op een gegeven moment kwam het sluiten van het pokémon topic ter sprake. Toen is die discussie verwijderd en zijn er in meerdere topics pokémon discussies ontstaan, waaronder de vraag van de dag. Ook hebben veel mensen pokémon avatars. Ware terror vandaag op MuMe.
Ha ha, is er een Pokemon Topic geweest?? Nooit geweten, maar ook nooit naar gezocht op Musicmeter... Het is zeker weer te bont geworden dat het moest worden gesloten? Ik heb die vraag van de dag toevallig gemist, over die favoriete pokemon. Misschien dat ik toch zou hebben gekozen voor een Dragonair.....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.