MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Heb het aangepast, maar je had het zelf ook allemaal kunnen corrigeren, Dazzler.

Wat Arrie zegt. De artiestennaam bij een hele hoop albums is inderdaad iets wat wij sneller kunnen doen, maar voor een artiestenpagina zelf kun je beter zelf een correctie indienen.

Er staat anders een behoorlijke correctielijst van mij in de wachtrij. Ik schat zo'n 100 stuks.

Daar heb je gelijk in, dat had ik niet gezien. Was gewoon een reactie die ik al snel typ in zulke gevallen, maar jij bent inderdaad iemand die veel correcties instuurt.

dazzler schreef:
Er staat anders een behoorlijke correctielijst van mij in de wachtrij. Ik schat zo'n 100 stuks.

Dat neemt niet weg dat je de correctie beter zelf in de wachtrij had gezet Als iedereen de correcties gaat doorspelen aan de crew en de mods gaat het langer duren dan het zelf indienen van een correctie.

En 100 correcties is wel heel erg ruim geschat, maar er staan inderdaad een hoopje in de lijst. Ik kan me voorstellen dat het de zin wegneemt om veel te gaan corrigeren, maar correcties en toevoegingen nakijken kost helaas ook tijd. Het is een taak die moet vervuld worden door mensen, u weet.

titan (crew)
Het zijn er 42, overdrijven is ook een kunst

Okee 42 + nog een paar toevoegingen.
En een paar moeilijke die ik aan freddze in pm heb voorgelegd.

Dat zijn ongeveer 50 correcties op verzamelalbums van ongeveer 180 artiesten.

Ben al mijn albums opnieuw aan het invoeren in "mijn albums"
en het einde is nog lang niet inzicht ... wordt morgen zeker vervolgd.

Bij elk album op site staat dat die het goedkoopst verkrijgbaar is voor 0.00 euro...

Casartelli (moderator)
Niet bij elk album... soms staat er ook "Vergelijk prijzen van dit album". Als je dan doorklikt, worden er steevast geen resultaten gevonden.

Harderwiek schreef:
Bij elk album op site staat dat die het goedkoopst verkrijgbaar is voor 0.00 euro...

Lijkt me nuttige informatie. Maar waar precies zijn ze zo goedkoop?

Ik ga (zeer) binnenkort e.e.a. veranderen rond deze prijsvergelijking.

In plaats van een samenwerking met Beslist.nl ben ik bezig om zelf alle producten van de diverse shops in te lezen en deze te matchen op onze database. Deze matches zouden dan eventueel nog door bezoekers zonder tussenkomst van de crew te verbeteren moeten zijn, als er bv. ergens een foutief album gelinkt staat.

Op deze manier hoop ik aan de ene kant betere resultaten bij albums te hebben staan, met naast cd's ook linkjes naar lp's, dvd's, super audio cd's, legale downloads, enz. Daarnaast zou het ook mooi zijn als er geen derde partij als Beslist meer tussen zit die ook nog een paar cent van elke click / aankoop afsnoept.

Casartelli (moderator)
klinkt goed!

Deze twee platen zijn van dezelfde band, maar omdat de ene met hoofdletter is, en de andere niet, staan ze op de site als twee verschillende bands:

*Shels - Sea of the Dying Dhow (2007)

en

*shels - Plains of the Purple Buffalo (2011)

Volgens last.fm (met links naar soundcloud en de officiële site van de band) is het met een kleine letter, dus je had ook zelf even een correctie in kunnen dienen bij de "verkeerde" plaat: klik

Heb het nu zelf maar even gedaan (maar volgens mij ben ik nog niet helemaal wakker).

Gebeurd, GrafGantz

Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen, maar bij de zoekfunctie is er geen mogelijkheid om je eigen stemmen te doorzoeken. Ten minste deze is er wel, maar zeer beperkt, omdat je slechts 100 zoekresultaten krijgt.

Is het mogelijk om een optie toe te voegen dat je kan zeggen "Elk album dat ik minimaal een X* heb gegeven"? Zo kun je bv. alle platen zoeken tussen 1960-1969 die je een 3,5* of hoger hebt gegeven. Ik noem maar wat.

Ja, daar wacht ik ook al jaren op

De zoekfunctie is inderdaad beperkt tot 100 resultaten, wat voor sommige zoekresultaten te weinig is.

Je kunt het ook op een andere manier doen (is wat omslachtiger, maar goed), nl. door in je eigen stemmenlijst een jaartal in te geven in de link, op de volgende manier:

http://www.musicmeter.nl/user/29172/votes/1960

Daar, Chevy, zie je al je stemmen uit 1960. Verander in de link 1960 naar het jaartal waar je op zoekt. Meerdere jaartallen ingeven lukt helaas niet.

Op die manier kun je per jaartal al je stemmen in een lijst zien, gerangschikt op het aantal sterren dat je ervoor gestemd hebt.

Ik ben het met Chevy eens, wacht ik eigenlijk ook al tijden op.

Casartelli (moderator)
Het staat ook al tijden (jaren?) op de to-do-lijst om de zoekfunctie eens onder handen te nemen. Misschien moeten we eens een inventarisatie maken van de meest brandende wensen?

bennerd schreef:
Je kunt het ook op een andere manier doen (is wat omslachtiger, maar goed), nl. door in je eigen stemmenlijst een jaartal in te geven in de link

Ja, per jaar is niet zo moeilijk, dat gebruik ik zeer vaak. Maar iets uitgebreider dan dat zou erg fijn zijn

Daar geef ik je groot gelijk in, dat heb ik zelf ook al vaak gedacht. Ik gaf enkel een voorlopige oplossing

Eigenlijk wil ik het zoek- en resultatenscherm helemaal op de schop gooien, maar dat is nogal een grote klus, en dat komt er maar niet van. Misschien moet ik gewoon binnenkort eerst eens het huidige scherm aanpassen, zodat je door de resultaten kunt pagineren.

bennerd schreef:
Je kunt het ook op een andere manier doen (is wat omslachtiger, maar goed),
Ik ben bekend met die manier, maar dat is nogal een grote onderneming. Zeker als je een decennium neemt. Dan zou je 10 pagina's moeten nemen en die kopiëren. Gelukkig heb ik nog niet heel veel stemmen geplaatst en lukt het me vooralsnog wel om binnen de 100 zoekresultaten te blijven.

Iets anders, zoals een paar berichten eerder al te lezen was, is er iets veranderd rond de prijsvergelijking. Ik ben een test begonnen waarbij deze niet meer met hulp van beslist.nl worden getoond.

Ik heb zelf van diverse webshops het productaanbod ingelezen en proberen te matchen op onze albums. Bol.com wordt in de loop van volgende week nog toegevoegd, en wellicht later nog betaalde downloads of buitenlandse webshops, het is dus nog een beetje een work in progress. Ik hoop hiermee aan de ene kant betere resultaten te kunnen tonen, en aan de andere kant hoop ik dat dit meer oplevert voor de site (aangezien beslist er niet meer tussen zit)

Als je op het "te koop vanaf x" of "vergelijk prijzen van..." linkje klikt bij een album zie je ten eerste producten die met enige zekerheid bij het MusicMeter album horen. Daaronder zie je eventueel nog producten die er qua artiest of titel enigzins op lijken. Als je je ergert aan foute resultaten, of de resultaten wilt verbeteren, kun je als ingelogde gebruiker zonder tussenkomst van de crew deze matches verwijderen of toevoegen.

Welke buitenlandse webshops worden mogelijk gelinkt?

Het ligt er een beetje aan welke van die shops een programma aan bieden waarmee je als website commisie kunt verdienen.

Als je op verwijderen klikt, krijg je dan eerst een bevestiging ("Weet u zeker dat...?")?

lambf
Het is zeker niet mogelijk om al mijn berichten die geplaatst zijn tussen 2006 en 2010 te verwijderen ?

Harco
lambf schreef:
Het is zeker niet mogelijk om al mijn berichten die geplaatst zijn tussen 2006 en 2010 te verwijderen ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.