De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2011, 18:33 uur
Ja, was een drama eerder vanmiddag. Gaat voorlopig weer als een zonnetje hier 

0
geplaatst: 12 juli 2011, 18:38 uur
Harco schreef:
Dat was mezelf ook al opgevallen, inderdaad, maar heb er tot op heden eigenlijk niets mee gedaan. En ja, dat kan met één klik op de knop. Ik zal het aanpassen. Denkt men bij het toevoegen wel om de punt achter Bros?
Dat was mezelf ook al opgevallen, inderdaad, maar heb er tot op heden eigenlijk niets mee gedaan. En ja, dat kan met één klik op de knop. Ik zal het aanpassen. Denkt men bij het toevoegen wel om de punt achter Bros?
thanx... voor de crew ook een PUNT om op te letten denk ik.

0
Harco
geplaatst: 12 juli 2011, 19:09 uur
Zeker, dat was dan ook een opmerking naar zowel crew als gebruikers. 

0
geplaatst: 12 juli 2011, 23:13 uur
Jordy schreef:
Zoekopdrachten zonder tekstvelden (dus niet op artiest of titel etc) hebben nu paginalinkjes. Bijvoorbeeld "alles waar ik op gestemd heb van na 1970". Als je wel op titel of artiest zoekt, ga ik er van uit dat je een specifiek album zoekt, en is het aantal resultaten wel beperkt. Anders wordt het te zwaar voor de server.
Zoekopdrachten zonder tekstvelden (dus niet op artiest of titel etc) hebben nu paginalinkjes. Bijvoorbeeld "alles waar ik op gestemd heb van na 1970". Als je wel op titel of artiest zoekt, ga ik er van uit dat je een specifiek album zoekt, en is het aantal resultaten wel beperkt. Anders wordt het te zwaar voor de server.
Een hele mooie wijziging. Klein puntje : als je meerdere paginas hebt ontbreken op de laatste pagina de paginalinkjes.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 23:25 uur
Jordy schreef:
(quote)
Ik volg echt geheel niet waar je het over hebt, maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe werkt het nou precies?
0
geplaatst: 12 juli 2011, 23:32 uur
Voorheen was het zo dat je max. 100 resultaten kreeg bij het zoeken. Nu kun je er meer krijgen, omdat er met pagina's gewerkt wordt.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 23:41 uur
chevy93 schreef:
Voorheen was het zo dat je max. 100 resultaten kreeg bij het zoeken. Nu kun je er meer krijgen, omdat er met pagina's gewerkt wordt.
Had hier al meerdere malen voor gepleit om te gaan werken met pagina's bij zoekresultaten. Ik vond 100 resultaten toch wel erg weinig. Ik ben blij dat hier toch iets mee gedaan is, bedankt.

0
geplaatst: 13 juli 2011, 10:27 uur
Wat is er met de updatespagina gebeurd? Kan amper albums openen. Lijkt wel of de site blijft hangen daar. Opera-gebruiker hier (probleem is op een desktop).
Edit: en de zoekbalk werkt ook niet meer, typ 2 letters en hij blijft hangen.
Edit: en de zoekbalk werkt ook niet meer, typ 2 letters en hij blijft hangen.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 12:29 uur
chevy93 schreef:
Op die fietsch. Dat is hip.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 juli 2011, 12:49 uur
Kudo's voor de zoekmachine. Ik had er toevallig van de week nog last van, maar dat behoort nu tot het verleden.
0
ClassicRocker
geplaatst: 13 juli 2011, 18:15 uur
chevy93 schreef:
Comme il faut!
Nu ontsnapt geen enkel Brits 70's rock pareltje meer aan mijn onstilbare honger tot uitdieping van hét genre.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 18:37 uur
ClassicRocker schreef:
Nu ontsnapt geen enkel Brits 70's rock pareltje meer aan mijn onstilbare honger tot uitdieping van hét genre.
Opeens begrijp ik het gezegde "paar'len voor zwijnen" (pearls before swine en dat was ook een psychelische rockband met een Jeroen Bosch-hoes) veel beter

0
geplaatst: 13 juli 2011, 21:59 uur
De recente wijziging bij het zoeken, waar je door de zoekresultaten kan pagineren, zorgt er helaas voor dat de database het soms te zwaar krijgt. Het is weer even uitgeschakeld tot ik tijd heb om een goede oplossing te verzinnen.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:28 uur
zoals een beperking voor elke gebruiker/IP-adres dat men in een bepaalde tijdsperiode (bijv. 10 minuten) een maximaal aantal zoekresultaten (bijv. 10000) kan krijgen, inclusief waarschuwing bij (bijv. 1000) al gevonden resultaten voor één zoekopdracht van eventuele overschrijding van de limiet?
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:36 uur
Misschien is het nu ook even populair omdat het nieuw is en een aantal users er driftig gebruik van maakt. Zo keek ik gisteren hoeveel stemmen per decennium ik had uitgedeeld.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:38 uur
Eén goed geplaatste zoekopdracht kan de boel al zoveel ophouden dat de hele site down gaat, zoals het nu in elkaar zit.
Ik ken overigens ook geen enkele andere grote site waar je een zoekopdracht naar "alle albums na 1900" kan doen, en vervolgens naar pagina 2212 kunt gaan. Dat soort dingen zijn gewoon heel erg lastig voor een database. Ik zou grote capriolen uit moeten gaan halen om dat mogelijk te maken.
Ik ken overigens ook geen enkele andere grote site waar je een zoekopdracht naar "alle albums na 1900" kan doen, en vervolgens naar pagina 2212 kunt gaan. Dat soort dingen zijn gewoon heel erg lastig voor een database. Ik zou grote capriolen uit moeten gaan halen om dat mogelijk te maken.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:43 uur
Jordy schreef:
De recente wijziging bij het zoeken, waar je door de zoekresultaten kan pagineren, zorgt er helaas voor dat de database het soms te zwaar krijgt. Het is weer even uitgeschakeld tot ik tijd heb om een goede oplossing te verzinnen.
Aha. Ik schreef een bericht dat ik niet direct kon plaatsen, klikte nog 10 x op plaatsen en aan het einde van de rit, na een minuut of 10, stond hetzelfde bericht vier keer vermeld bij het album. Dat soort dingen?
Ik krijg het dan altijd enigszins benauwd als ik het niet geplaatst krijg, want toch enige tijd besteed aan een leesbaar stukje, kopieer het nog een keer met de rechtermuis, maar ben dan toch bang dat ik het kwijt raak. Niet voor niets, het is wel eens een paar keer gebeurd.
Zou er niet een mogelijk kunnen komen dat je iets tussentijds kunt "opslaan" zonder dat het al zichtbaar wordt maar dusdanig dat je het niet kwijt bent mocht er wat gebeuren?
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:46 uur
Jordy schreef:
Eén goed geplaatste zoekopdracht kan de boel al zoveel ophouden dat de hele site down gaat, zoals het nu in elkaar zit.
Is het geen idee het maximum te verhogen van 50 of 100 (weet even niet wat het nu is) naar 500 ofzo?
Als je dan per se een iets grotere zoekopdracht kunt doen, dan kan dat altijd nog in etappes.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:56 uur
musician schreef:
Zou er niet een mogelijk kunnen komen dat je iets tussentijds kunt "opslaan" zonder dat het al zichtbaar wordt maar dusdanig dat je het niet kwijt bent mocht er wat gebeuren?
Als het plaatsen niet lukt, lukt het opslaan ook niet. Gewoon kopiëren en desnoods naar een kladblok bestand plakken, zodat je zeker weet het niet kwijt te raken.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:56 uur
musician schreef:
Als een bericht niet opgeslagen wordt vanwege technische problemen, zal zo'n tussentijdse opslaan actie ook wel falen, denk je niet ?

0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:59 uur
Ik heb het natuurlijk sowieso over het schrijven van langere stukken voor een album of topic. Dat je tijdens het schrijven, ongeacht technische storingen, het kunt opslaan en daarna er verder aan kunt werken 

0
geplaatst: 13 juli 2011, 23:00 uur
Dat zal je zelf moeten doen. Als de site door een storing niks kan, kan het je bericht ook niet opslaan.
0
Harco
geplaatst: 13 juli 2011, 23:02 uur
Als ik een lang bericht post, kopieer ik 'm meestal van tevoren eventjes. Voor dergelijke gevallen.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 23:05 uur
In moderne browsers zijn er eventueel dingen mogelijk met lokale opslag, maar dat gaat me eerlijk gezegd wat te ver allemaal.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 23:10 uur
Dat gaat inderdaad wat ver, vooral als je met ctrl+c hetzelfde bereikt.
0
geplaatst: 13 juli 2011, 23:14 uur
Je kunt een uitgebreide post beter in WordPad - desnoods Word (maar dat is veel 'smeriger') schrijven. En dan met CTRL+C/CTRL+V kopiëren en plakken.
De andere workaround is een work-in-progress post (steeds wijzigen etc) in een pm naar jezelf sturen.
De andere workaround is een work-in-progress post (steeds wijzigen etc) in een pm naar jezelf sturen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.