MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Wat bedoel je met 'smeriger'? Er is toch niets mis met Word?

Doe mij maar WordPerfect 5.1

Maar de genoemde oplossingen gebruik ik ook altijd: jezelf pm'en, wordpad-documentje, Google docs...

Of je gebruikt Opera als browser. Als het plaatsen niet lukt, omdat de pagina niet wil laden druk je gewoon op terug en alle tekst staat er weer.

Als een pagina dreigt niet te laden, doe ik gewoon heel snel Ctrl+C. Dat zie je vaak wel aankomen.

jasper1991 schreef:
Wat bedoel je met 'smeriger'? Er is toch niets mis met Word?

Aha - blijkbaar nooit een 'codes reveal' tool gebruikt! Herman heeft groot gelijk: in WP 5.1 (proven technology ) was een pagina tekst ca 4 kb - in Word is dat al snel 20 - 30 Kb; oorzaak: de vele postscript codes die een Word-bestand met zich meeneemt. WP 5.1. was wel veel trager dan Word maar door het zgn "onderwater-scherm" kon je zien waar veel codes (tabs, indents, center etc.) 'verstopt' zaten en kon je veel onnodige codes verwijderen. Bij Word is dat een no go - en dat leidt tot enorm veel ellende als iemand even een oud Word-bestand wil updaten door een nieuw stukje info - zeg een overzicht met cijfers erin te willen plakken. Ronduit een drama.

Maar het gaat hier om teksten maken om die vervolgens te plaatsen op MuMe. Dan bewaar je dat documentje toch niet. Bovendien is het verschil tussen 20 en 4 kb het verschil tussen 20 cent krijgen en 4 cent. Verwaarloosbaar dus. Pas in echt grote documenten zou het een verschil kunnen maken, maar dat is hier niet aan de orde.

Onweerwolf
Het verschil is slechts om aan te geven dat Word docs 5x zo groot zijn. Of het verwaarloosbaar is qua hoeveel ruimte het in beslag neemt is niet relevant.

En verder heeft Mjuman wat mij betreft gelijk. Word is echt een vreselijk programma.

Even een toelichting dan:
Wat ik bedoelde is dat het in Word volstrekt onmogelijk is om zuivere tekst te schrijven - zonder enige codering - die 1 op 1 ergens in geplakt kan worden. Je neemt altijd een enorme bulk aan postcript(printer)codes mee,die je niet kunt zien.
Schrijf maar eens iets in Word, bijv. met bullits, indents etc en kopieer het in een MuMe venster; qua opmaak gebeuren er rare dingen, en je bent sommige witregels gewoon kwijt.

[tech mode] Hoe verontreinigd een Word-tekstbestand is, zie je pas als je een Word-bestand laadt in een tool als Robohelp (om helpsystemen mee te maken) of de aloude Hulk (zo werd ie genoemd), de help-compiler van MS zelf, HLC. Om te compileren heb je pure tekst nodig en die tekstbestanden van Word waren vaak gewoon niet te compileren [/tech mode]

Mjuman schreef:
Schrijf maar eens iets in Word, bijv. met bullits, indents etc en kopieer het in een MuMe venster; qua opmaak gebeuren er rare dingen, en je bent sommige witregels gewoon kwijt.
Maar dat heeft toch meer te maken met de beperkte mogelijkheden van MuMe zelf? Wat betreft witregels, weet ik niet, want daar heb ik nog nooit last van gehad. Nu gebruik ik word alleen maar om te zorgen dat ik de tekst niet kwijt ben. Het is vaak toch alleen een kwestie van tekst zonder opmaak.

Casartelli (moderator)
Overigens ben ik van mening dat je pas echt recht van spreken hebt met Word als je ooit eens geprobeerd hebt met meerdere mensen een document van behoorlijke omvang (zeg, minimaal 40 pagina's) hebt geprobeerd te schrijven, met daarin hier en daar wat opsommingen (zowel bullets als genummerd), wat figuren met bijschrift en ter verhoging van de feestvreugde wat kruisverwijzingen hiernaar (of gewoon naar de zo heerlijk automatisch genummerde paragrafen).

Ter maximalisatie van het Wordgenot, moeten er dan wel ten minste twee verschillende versies van Word gebruikt werden.

@herman & Mjuman:
Inderdaad goede tips, je stukken eerst schrijven in een word programma en dan later kopieëren en plakken in musicmeter. Foto's/hoezen e.d. kunnen altijd nog wel worden toegevoegd.

Ik heb problemen met google.

De zoekmachine laadt niet op zoals het hoort.
Ik kan wel op MuMe, maar enkele applicaties zijn niet zichtbaar.

musician schreef:
Foto's/hoezen e.d. kunnen altijd nog wel worden toegevoegd.

Ook dat kan je gelijk doen hoor, gewoon de links tussen de uitgetypte tags zetten, zoveel werk is dat ook weer niet.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Maar dat heeft toch meer te maken met de beperkte mogelijkheden van MuMe zelf? Wat betreft witregels, weet ik niet, want daar heb ik nog nooit last van gehad. Nu gebruik ik word alleen maar om te zorgen dat ik de tekst niet kwijt ben. Het is vaak toch alleen een kwestie van tekst zonder opmaak.

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat een online forum al die codes van Word moet kunnen lezen. Is ook helemaal nergens voor nodig.

Eigenlijk moet er gewoon een functie in Word zitten die zegt: "Fuck die opmaak, ik wil gewoon tekstverwerken!"

Ik heb eind vorig jaar een user tutorial geschreven voor een community waar een online versie van het spel Weerwolf wordt gespeeld. Soort van beginner's guide zeg maar, dus met veel korte hoofdstukjes en alinea's e.d.

Nou echt! Ik ben nadat ik inhoudelijk klaar was nog zeker een uur bezig geweest om alles er op het forum uit te laten zien zoals ik het in gedachten had. Afgebroken regels, verspringingen, aanhalingstekens die komma's werden, etc. etc. Demotiverend.

Ik had gisteren hetzelfde toen ik mijn CV wilde updaten. Na een half uur ben ik er maar mee gestopt en heb ik het bij de originele versie gehouden.

herman schreef:
Ik had gisteren hetzelfde toen ik mijn CV wilde updaten. Na een half uur ben ik er maar mee gestopt en heb ik het bij de originele versie gehouden.

i.e. geboortejaar, naw-gegevens en beide tel.nrs?

Heb je nog een mazzel dat je geen kolommen hebt gebruikt

Het ging juist fout bij de kolommen.

Spam-melder nummer één meldt zich.

Meer mensen die liefde krijgen van de user 123456?

Mijn naam is Miss Nancy, stuitte ik op je profiel vandaag en het was zo goed voor me. Dus besloot ik om te stoppen op en je weet dat ik geïnteresseerd ben om een ​​relatie met u te laten. Neem contact met mij op mijn e-mailadres ([email protected]) Ik denk dat als je contact met me op, ik zal u een volledige invoering van mijn zelf, schrijf naar me op ([email protected]) en ik zal u mijn foto's

My name is Miss Nancy, I came across your profile today and It was so good to me. So i decided to stop on it and let you know that i am interested to have a relationship with you. Please contact me at my email address ( [email protected] ) I believe if you contact me, i will give you a full introduction of my self, write to me on ([email protected]) and i will send you my pictures

Dat dus.

Miss Nancy heeft geen interesse in me

Stijn_Slayer
Haha, vertaalmachine.

Casartelli (moderator)
Masimo schreef:
Miss Nancy heeft geen interesse in me

Ze houdt duidelijk meer van hiphoppers.

Heb Nancy e̶e̶n̶ ̶m̶a̶i̶l̶t̶j̶e̶ ̶g̶e̶s̶t̶u̶u̶r̶d̶,̶ ̶e̶h̶ ̶i̶k̶ ̶b̶e̶d̶o̶e̶l̶ geband.

Stijn_Slayer
Als ik op een album klik krijg ik een foutmelding: Het album is niet bekend in het systeem.

Edit: Nu de site uit de lucht is geweest niet meer, denk ik.

Ben ik de enige die regelmatig wat problemen heeft met de site vandaag (laadtijden)?

Op dit moment gaat het idd vrij traag.

Edit: nu weer normaal.
Edit 2: niet dus.

pqt
jup, had/heb ik ook

Is er een manier om op de hoogte gebracht te worden, als er iemand reageert op een van je posts? Of moet je telkens weer de verschillende discussies aflopen?

Er zijn albums die ik niet terugvind. kan ik er toevoegen? Bijvoorbeeld Red Astaire - Nuggets for the needy

Je kan de albums en topics waar je hebt gereageerde in je persoonlijke updates zetten, en zo kan je het meteen zien als er iemand bij dat album of in dat topic heeft gereageerd. Maar of iemand op jou heeft gereageerd, is niet te zien.

Albums toevoegen kan zeker. Linksboven in het menu, onder het kopje albums, zie je "toevoegen" staan. Graag zelfs! Als je er niet uitkomt, kan je [url=http://www.musicmeter.nl/forum/0/9]hier[url] om hulp vragen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.