MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Volgens mij heb ik gister één keer een fout gehad. Dat was dan misschien de eerste soort melding.

Ook op andere sites heb ik nergens meer last van gehad. De termijn en omschrijving van het probleem komt (redelijk) overeen met het bericht op Nu.nl.

Rizz
Kreeg vandaag dit privebericht van musicmeter:

Hoi Rizz,

De tracklist bij Motörhead - Ace of Spades (1980) is zo grondig gewijzigd dat de sterretjes bij je favoriete tracks helaas verloren zijn gegaan. Als je wilt kun je ze even opnieuw aanvinken.

Maar ik heb niet dit op dit album gestemd. En dit is niet de eerste keer, niet dat ik het zo erg vind, maar wel vreemd.

Bij mij gaat de site al weken heel erg snel.

Jordy schreef:
Als de meldingen in de tweede categorie aan UPC zouden liggen, dan zou dat voor mij mooi zijn

Na een rampzalige week draait de site al meer dan een etmaal goed. Ik zie het weer zonnig in.

Rizz schreef:
Kreeg vandaag dit privebericht van musicmeter:

Hoi Rizz,

De tracklist bij Motörhead - Ace of Spades (1980) is zo grondig gewijzigd dat de sterretjes bij je favoriete tracks helaas verloren zijn gegaan. Als je wilt kun je ze even opnieuw aanvinken.

Maar ik heb niet dit op dit album gestemd. En dit is niet de eerste keer, niet dat ik het zo erg vind, maar wel vreemd.

Je hebt ooit wel gestemd, vermoed ik, want er stonden echt 3 tracks gemarkeerd: o.a. Jailbait en Ace of Spade. Blijkbaar worden markeringen niet verwijderd wanneer een stem wordt verwijderd. Gaat op de lijst!

Rizz
Jordy schreef:
(quote)

Je hebt ooit wel gestemd, vermoed ik, want er stonden echt 3 tracks gemarkeerd: o.a. Jailbait en Ace of Spade. Blijkbaar worden markeringen niet verwijderd wanneer een stem wordt verwijderd. Gaat op de lijst!

Ja, dat klopt! Ook alleen bij de albums waar ik m'n stem ooit verwijderd had ontving ik een berichtje dat de sterretjes verwijderd waren.

Als ik albums op jaar wil zoeken, dan vertrek ik graag vanaf een minimum van 50 stemmen.
Het is echter onbegonnen werk om het schuifje (tussen 0 en 5000 stemmen) exact op 50 te zetten.

Verder vind ik de nieuwe zoekfunctie geen verbetering. Integendeel.

Casartelli (moderator)
Had ik ook al eens aan de orde gesteld. Antwoord was dat je met de muis grof in kunt zoomen op de zoekbalk en vervolgens met de pijltoetsen kunt finetunen en dat er wellicht nog een exacte interface met getal-invoervelden zou komen. Dus tot die tijd...

Zojuist om 13:55 lagen de meter-sites er weer evenuit.

edit: 00:16 ook

Jordy schreef:
Blijkbaar worden markeringen niet verwijderd wanneer een stem wordt verwijderd. Gaat op de lijst!

Dat is toch helemaal niet erg?

Ik ben op twee dezelfde artiesten gebotst.

Royskop
Röyksopp

Ja, Royskop is fout natuurlijk, maar we kunnen geen artiestenpagina's verwijderen.

Ook even hier melden dat we een nieuw crewlid zoeken. Voor meer info zie:

De Site >> Algemeen >> Crew-mededelingen

Is het een optie om toe te staan dat meerdere posts bij één album van een recensiesterretje worden voorzien? Bij boxen gebeurt het regelmatig dat recensies over meerdere verschillende posts worden uitgesmeerd. Het is jammer dat je in zo'n geval maar één 'recensie' kan aanvinken.

Zou ik ook wel interessant vinden. Ook handig voor recensies die te lang zijn voor één bericht, omdat het maximale aantal karakters is gehaald en daarom verdeeld moeten worden over meerdere posts (bv. de Merzbox-recensie van sxesven).

Of de track voor track reviews van dazzler bij bijvoorbeeld Power, Corruption and Lies van New Order. Al staan die dan weer wel netjes bij elkaar gegroepeerd volgens mij.

Het gebeurt me de laatste tijd steeds vaker dat ik denk:''He, hier had ik toch al opgestemd?''. Komt het voor dat stemmen wel eens verdwijnen?

Ja, daar heb ik ook geregeld last van.

korenbloem schreef:
Het gebeurt me de laatste tijd steeds vaker dat ik denk:''He, hier had ik toch al opgestemd?''. Komt het voor dat stemmen wel eens verdwijnen?

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Als ik een albumpagina langer dan 10 minuten open laat staan en dan ga stemmen, dan blijft hij eindeloos laden en krijg ik niet te zien dat ik op het album gestemd heb. Een stem plaatsen werkt dan alleen nog als ik de pagina ververs. Als ik wil stemmen, zie ik een paar tellen erna dat het verwerkt is en heb ik gestemd.

Ik gebruik IE9.

korenbloem schreef:

Zolang dit slechts sporadisch gemeld wordt, ga ik er van uit dat dit niet het geval is. Als er zo'n bug in de site zou zitten, zou dit topic denk ik roodgloeiend staan.

Als je een specifiek voorbeeld hebt (op dat tijdstip had ik op dat album gestemd) kan ik eens de logboeken in duiken.

Editoor schreef:
(quote)

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Als ik een albumpagina langer dan 10 minuten open laat staan en dan ga stemmen, dan blijft hij eindeloos laden en krijg ik niet te zien dat ik op het album gestemd heb. Een stem plaatsen werkt dan alleen nog als ik de pagina ververs. Als ik wil stemmen, zie ik een paar tellen erna dat het verwerkt is en heb ik gestemd.

Ik gebruik IE9.

Bekend probleem, staat op de lijst om iets slims op te verzinnen. Even refreshen dus, zoals je al zegt, tot die tijd.

Lukas schreef:
Is het een optie om toe te staan dat meerdere posts bij één album van een recensiesterretje worden voorzien? Bij boxen gebeurt het regelmatig dat recensies over meerdere verschillende posts worden uitgesmeerd. Het is jammer dat je in zo'n geval maar één 'recensie' kan aanvinken.

Grote technische aanpassingen, met een naar mijn mening relatief kleine toegevoegde waarde. Wie weet ooit.

inquestos schreef:
(quote)

Dat is toch helemaal niet erg?

Daar kun je over discussieren, in het kader van de huidige opzet (markeringen plaatsen hangt samen met het plaatsen van een stem) is het in ieder geval een bug.

Casartelli (moderator)
Lukas schreef:

Lijkt mij geen wenselijke aanpassing. De beschreven situatie komt me betrekkelijk zeldzaam voor en eventueel kan de gebruiker in kwestie als hij klaar is met zijn verschillende delen de hele handel alsnog een keer in één post kopiëren. De schaarste om slechts één bericht als mening te kunnen aanvinken komt me nuttig voor.

Dat nog te weinig mensen de meningknop lijken te vinden, is jammer, maar wel een geheel ander probleem.

Als ik zoek naar deze plaat en in het zoekveld rechtsbovenin "io" intype dan krijg ik diverse treffers, bij "ioe" helemaal niets en bij "ioea" de juiste. Hoort dat?

Ja. Volgens mij is het ongeveer zo: bij IO horen een aantal exacte treffers, dus zie je die. Bij Ioe zijn geen exact treffers en teveel halve treffers dus zie je niks, vanaf ioea is er nog maar één album mogelijk zodus..

Veronderstellend dat dit klopt (ik kan me zo snel niet veel woorden met "ioe" erin voor de geest halen), dan is dat niet echt intuïtief. Extra karakters toevoegen is toch bedoeld om een zoekopdracht verder in te perken, maar een zoekopdracht zonder resultaten ga je logischerwijs niet inperken.

Brunniepoo schreef:
Veronderstellend dat dit klopt (ik kan me zo snel niet veel woorden met "ioe" erin voor de geest halen), dan is dat niet echt intuïtief. Extra karakters toevoegen is toch bedoeld om een zoekopdracht verder in te perken, maar een zoekopdracht zonder resultaten ga je logischerwijs niet inperken.

Dat is nu net het verschil tussen het zoekvenster rechtsboven en de uitgebreide zoekfunctie.. Ik vind het huidige systeem net heel logisch.

Svendra schreef:
Na een rampzalige week draait de site al meer dan een etmaal goed.
En vijf dagen later nog steeds. Problemen (bij UPC gebruikers?) lijken nu voorgoed voorbij.

Jordy schreef:
(quote)

Bekend probleem, staat op de lijst om iets slims op te verzinnen. Even refreshen dus, zoals je al zegt, tot die tijd.

Hoop dat deze bug snel gefixt word, want het overkomt me bijna dagelijks dat ik op een album stem en dat hij dan niet doorkomt.

Wordt er in de snelzoekmachine eerder gekozen voor de alternatieve titel dan voor de echte titel bij een directe hit?

Waarom krijg ik wel dit album: DJ Khaled - Listennn (2006), maar geen ABBA - The Album (1977) bij intoetsen van "the album"? De andere hits zijn overigens niet beter (allemaal "The Album" als alternatieve titel).

Edit: Bij het intoetsen van "the albu", krijg ik wel de juiste albums, omdat het blijkbaar geen directe hit is. Zoals bij eerder genoemde en Wilco - Wilco (The Album) (2009).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:37 uur

geplaatst: vandaag om 18:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.