MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
De mobiele website voor iPhones en Android telefoons is tijdelijk niet te gebruiken. Heb een nieuwe versie ontwikkeld (zie MovieMeter) die binnenkort ook als basis voor een nieuwe mobiele MusicMeter gaat fungeren.

Nu kan je als crew met reden zo'n topic vergrendelen.

De Site >> Gebruikers >> Ik ben er echt klaar mee nu, jongens.

Neemt niet weg dat deze "noodkreet" mogelijks pijnpunten bevat
waarin nog (onder andere jongere of vrouwelijke) users zich herkennen.

Noem het beroepsmisvorming, maar als leraar neem ik zulke boodschappen
ernstiger dan dit commentaarloos "slotje" op het topic zou doen vermoeden.

In naam van users die zich deels in de boodschap van Sectumspectra
zouden herkennen, hoop ik dat de crew hier niet te licht over gaat.

Ik heb nooit problemen gehad met mijn vrij jonge leeftijd, ik krijg er juist meestal hele leuke reacties op. Er zijn altijd mensen die je proberen dwars te liggen maar dat is overal. Ik herken mezelf niet in het bericht van Sectumsempra maar het is wel vervelend als zij het zo ervaart.

"Rebecca" is niet heel veel meer dan een aandachtsjunk. Je gaat geen nazipunk voor de gezelligheid opzetten. Dan heb je aandacht nodig. Je gaat geen topic starten om te vermelden hoe zielig je wel niet bent. Dan heb je aandacht nodig.

Bovendien is Rebecca (15 jaar) gewoon Sjoerd (37 jaar).

Jocharo-T
Tja, heb eens een discussie met haar gehad op een topic, geen privéberichten, over het feit dat ze vol trots vertelde dat haar vriendje naar nazipunk luisterde. Dat vond ik verwerpelijk, omdat je mijn inziens de muziek niet los kan zien van de boodschap. Anders kun je namelijk ook gewoon naar punk luisteren. Waarom zo nadrukkelijk vermelden dat het om nazipunk ging? Gisteren had ze een filmpje geplaatst op het Just a Joke topic van een jochie die de cavia van zijn zus had vermoord. Althans dat was een onderdeel van het filmpje. Niet vreemd dat daar ook wat van gezegd wordt. Zeker omdat ze niet erbij vertelde om welk gedeelte van het filmpje het ging.

Dat er mensen moeilijk doen over leeftijd begrijp ik niet en dat ze vervelende sexcistische privéberichten krijgt vind ik dan ook zeer verwerpelijk. Los daarvan herken ik niet de geschetste sfeer die hier op de site zou hangen.

Rhythm & Poetry schreef:
Bovendien is Rebecca (15 jaar) gewoon Sjoerd (37 jaar).
Ik ben 29 en gewoon 'werkzaam' onder de naam Jocharo-T hoor, Robijntje.

Maar goed, hoe kom je erbij dat het om een volwassen kerel gaat dan?

Opvallend stukje, ik ken de desbetreffende user ook alleen uit het just a joke topic. Wist dus ook niets van nazi punk of dat mensen denken dat ze een oude man zou zijn o.i.d.

Overigens kan ik me er wel in herkennen. Veel mensen denken dat ik eigenlijk een gangster uit het ghetto ben, gek genoeg. Ik krijg dan ook vaak slijm PM's waar de bewondering vanaf druipt van R&P.

Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Artiesten en hun gedachtegoed

dazzler schreef:
In naam van users die zich deels in de boodschap van Sectumspectra zouden herkennen, hoop ik dat de crew hier niet te licht over gaat.

De crew heeft zich aan zijn "zorgplicht" voldaan. Daar wil ik het bij laten.

Ulfat-e-Zulmat
niels94 schreef:
Overigens kan ik me er wel in herkennen. Veel mensen denken dat ik eigenlijk een gangster uit het ghetto ben, gek genoeg. Ik krijg dan ook vaak slijm PM's waar de bewondering vanaf druipt van R&P.

Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat je uit Gelderland komt.

Stijn_Slayer
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ze net echt actief werd op de site is ze niet door elke user even vriendelijk behandeld. Heel erg veel respect heeft ze van sommigen niet gekregen. Kan me dus wel iets voorstellen bij haar bericht.

Ulfat-e-Zulmat
Het is een harde wereld. Doe je niets aan. Dat zou jij toch moeten weten, Oak?

Als ik even serieus mag zijn.. Ik denk dat Rebecca iets te snel in een slachtofferrol kruipt. Wat misschien begrijpelijk is als je je bedenkt dat ze waarschijnlijk op school (wat ik vermoed en wat ze volgens mij ook zelf heeft aangegeven) ook daadwerkelijk een slachtoffer is van pesterijen, dat ze wordt buitengesloten (wat haar roep om aandacht in perspectief plaatst). Misschien dat ze daarom het gevoel heeft dat als ze hier op MuMe een beetje wordt geplaagd dat iedereen het op haar gemunt heeft. Ik betwijfel dat alleen. Ze ziet spoken - en dat ze bang wordt is begrijpelijk, maar spoken bestaan niet. Soms wel, maar niet altijd.

Arcade Fire - The Suburbs (2010)

Hoort dit album niet in de Top 250 te staan?
Releasedatum was een week geleden.

Jordy schreef:
De mobiele website voor iPhones en Android telefoons is tijdelijk niet te gebruiken. Heb een nieuwe versie ontwikkeld (zie MovieMeter) die binnenkort ook als basis voor een nieuwe mobiele MusicMeter gaat fungeren.
Ik zag vandaag voor het eerst de mobiele versie van MovieMeter en die ziet er uit. Heel handig als ik in de winkel sta en twijfel.

Rebecca heeft ook deels wel een punt. De soms vrij harde discussies (dit is niet altijd zo hoor, het is ook wel eens vrede op MuMe, net als in de hemel, vooral op Pokémondag etc.) op MusicMeter zijn natuurlijk een vicieuze cirkel; een harde toon wordt beantwoord met een harde toon. Het is eigenlijk gewoon jullie schuld dat ik zo'n ontzettende lul ben.

chevy93 schreef:
Arcade Fire - The Suburbs (2010)

Hoort dit album niet in de Top 250 te staan?
Releasedatum was een week geleden.

Heeft nu 519 punten en zou op 144 moeten staan daarmee.

Lukk0
Volgens MuMe en Discogs is hij op 30 juli uitgebracht, volgens RYM zelfs pas op 3 augustus. Die datum een week geleden is de datum dat hij toegevoegd is hier op de site.

Staat hier ook op 30 juli inderdaad. Nog even wachten dus.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Het is een harde wereld. Doe je niets aan. Dat zou jij toch moeten weten, Oak?

Als ik even serieus mag zijn.. Ik denk dat Rebecca iets te snel in een slachtofferrol kruipt. Wat misschien begrijpelijk is als je je bedenkt dat ze waarschijnlijk op school (wat ik vermoed en wat ze volgens mij ook zelf heeft aangegeven) ook daadwerkelijk een slachtoffer is van pesterijen, dat ze wordt buitengesloten (wat haar roep om aandacht in perspectief plaatst). Misschien dat ze daarom het gevoel heeft dat als ze hier op MuMe een beetje wordt geplaagd dat iedereen het op haar gemunt heeft. Ik betwijfel dat alleen. Ze ziet spoken - en dat ze bang wordt is begrijpelijk, maar spoken bestaan niet. Soms wel, maar niet altijd.

Slachtofferrol of niet, ik ben nogsteeds van mening dat ieder op site hier als het ware voor een recreatieve bezigheid komt en iedereen dat voor de lol doet, en het dus ook leuk moet blijven.
Discussies zijn gezond, sommige vatten het alleen harder of persoonlijker op dan anderen, dat is dan wel jammer maar niet onontkoombaar.

Maar als, en ik ga er natuurlijk vanuit dat haar uitspraken niet op gebakkenlucht zijn gebaseerd, de berichten kloppen en er daadwerkelijk seksitische e.d. berichten naar haar worden gestuurd vind ik dat vrij heftig en best naar.(Of spreken we over een gevalletje Deranged?)

Nazipunk of niet, of het om de boodschap draait of dat het gewoon toffe (inst. los van de teskten) muziek is... wat zou ons dat moeten boeien dat zij dat draait? Ieder mag toch zelf weten wat hij of zij wel of niet doet, zelfde geld voor films e.d.

Lukk0 schreef:
Volgens MuMe en Discogs is hij op 30 juli uitgebracht, volgens RYM zelfs pas op 3 augustus. Die datum een week geleden is de datum dat hij toegevoegd is hier op de site.
O wat stom, natuurlijk!

Ozric Spacefolk
Hoeveel van dit soort users/accounts zijn er?

http://www.musicmeter.nl/user/13271

Dit soort acounts heb je ook..

http://www.musicmeter.nl/user/37760

Zouden ze eigenlijk moeten verbieden

Gaat het nou om de naam of om het feit dat die eerste absoluut niets gedaan heeft met zijn account?

Jocharo-T
Ik vraag mij af hoe het zit met accounts die nooit meer worden bezocht. Kan je bij de inschrijving geen regel invoeren dat als je een jaar lang niet online bent gekomen, je account wordt verwijderd? Een jaar niet online, account weg. Foetsie! Ik ben voor. Houd de site ook wat 'schoner'. Ik denk dat de top 250 er dan ook wat anders uit gaat zien.

Geen melding via e-mail maken als betreffende accounts worden verwijderd. Anders schrijft het betreffende persoon zich gelijk weer in en lost het nog niets op

chevy93 schreef:
Gaat het nou om de naam of om het feit dat die eerste absoluut niets gedaan heeft met zijn account?

Mijn bericht gaat over de naam, die van Ozric waarschijnlijk ook omdat het niet Tentacle is maar Testicle.

Sir Spamalot (crew)
Het herinnert me aan een pm die ik een tijd geleden heb verstuurd naar een moderator. Je hebt crewlid bone machine en gebruiker bonemachine. Wat houdt iemand dan tegen om sir spamalot aan te maken, of sir-spamalot of ...?

Ducoz schreef:
(quote)

Mijn bericht gaat over de naam, die van Ozric waarschijnlijk ook omdat het niet Tentacle is maar Testicle.

Opvallend hoeveel Saartjes/Mien Dobbelstenen er hier soms rondhangen - zouden die allemaal een peguliere afdracht doen?

Een échte gebruiker kan het geen bal (pardon testicle) schelen

Ik moest echt lachen om die testicles... zo puber-af ben ik blijkbaar toch niet.

ClassicRocker
Nog zo'n lachwekkende user met dito e-mail adres: http://www.musicmeter.nl/us...

Jocharo-T schreef:
Ik vraag mij af hoe het zit met accounts die nooit meer worden bezocht. Kan je bij de inschrijving geen regel invoeren dat als je een jaar lang niet online bent gekomen, je account wordt verwijderd? Een jaar niet online, account weg. Foetsie! Ik ben voor. Houd de site ook wat 'schoner'. Ik denk dat de top 250 er dan ook wat anders uit gaat zien.

Verwijdering van een account na een jaar inactiviteit lijkt me wat rigoureus maar voor de Top 250 zou hetzelfde principe moeten gelden als voor de rotatielijst; om de zoveel tijd (wat mij betreft eens per maand) moet een user zijn Top 10 bevestigen.

De populairste 250 zullen er dan zeker behoorlijk wat anders gaan uitzien, zo zal een album als Coldplay - X&Y (een willekeurig album dat lang niet zo populair als de Top 250 doet vermoeden) plaats 83 verruillen voor een anonieme positie buiten de lijst. Ik heb het net nog even uitgezocht; van de 132 users bij wie het album in hun Top 10 staat, hebben er afgelopen maand welgeteld zes minimaal eenmaal ingelogd.

Ik ben ontzettend benieuwd naar een 'schone' Top 250.

jasper1991 schreef:
Ik moest echt lachen om die testicles... zo puber-af ben ik blijkbaar toch niet.
Ik ook..

ClassicRocker
Mag ik aan u voorstellen: pijpie, poepchinees en kontkoek.

http://www.musicmeter.nl/us...

Het schiet me ineens te binnen...

Waarom mogen de meeste Scores, die klassiek zijn, wel op de site terwijl we eigenlijk geen klassieke muziek op de site willen hebben?

Denkend aan bijvoorbeeld Jurassic Park en Lord of the Rings en harry Potter?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.