MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om enkele extra html codes voor opmaak toe te staan op het forum. Over enkele weken ga ik een topic starten waarin ik op een zeer uitgebreide manier de volledige uitslag van de MuMeLadder 2012 bekend zal maken. De data die ik in dat topic plaats komt vanuit mijn excel bestand.

Het zou erg handig zijn om de <br> tag toe te kunnen passen zodat ik automatisch nieuwe regels kan beginnen in een post. In principe kan ik dit in excel omzeilen maar dat zou inhouden dat ik zo'n 35000 rijen in excel nodig heb ipv 2000. (Voor de kenners: de <br> tag zou gebruikt kunnen worden in de samenvoeg-functie van excel, vreselijk handig).

De andere tag die ik graag zou zien is de <center> tag. De tags werken als je een preview doet van een post en ik heb gezien dat het resultaat vele malen mooier wordt als ik het zou kunnen centreren.

Zou het mogelijk zijn om dit te activeren op het forum?

musicfriek schreef:
Ik heb ooit eens een donatie gedaan om reclamebanners te weren, hoe lang is dat geldig? Ik heb ze nu weer gewoon..

Precies een jaar.

Ok, duidelijk, dank.

Onweerwolf schreef:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om enkele extra html codes voor opmaak toe te staan op het forum. Over enkele weken ga ik een topic starten waarin ik op een zeer uitgebreide manier de volledige uitslag van de MuMeLadder 2012 bekend zal maken. De data die ik in dat topic plaats komt vanuit mijn excel bestand.

Het zou erg handig zijn om de <br> tag toe te kunnen passen zodat ik automatisch nieuwe regels kan beginnen in een post. In principe kan ik dit in excel omzeilen maar dat zou inhouden dat ik zo'n 35000 rijen in excel nodig heb ipv 2000. (Voor de kenners: de <br> tag zou gebruikt kunnen worden in de samenvoeg-functie van excel, vreselijk handig).

De andere tag die ik graag zou zien is de <center> tag. De tags werken als je een preview doet van een post en ik heb gezien dat het resultaat vele malen mooier wordt als ik het zou kunnen centreren.

Zou het mogelijk zijn om dit te activeren op het forum?

Wat is de toegevoegde waarde van een br-tag in vergelijking met gewoon op enter drukken?

Een center-tag gaat er niet komen, sorry, het is een bewuste keuze om niet te veel opmaakmogelijkheden te geven, zo is er ook geen bold-tag

da dude schreef:
Is het een idee om de mogelijkheid te creëeren om een alias aan te maken voor een bandlid die nooit een album uitbrengt onder eigen naam? Sommige mensen veranderen gedurende hun carriere van naam en linken daardoor niet goed. De enige mogelijkheid is dan 1 naam te gebruiken, maar dat is natuurlijk niet echt futureproof te noemen.

Daaraan gerelateerd: als een alias van een bandlid wordt gebruikt bij een band linkt dit niet naar de juiste artiest, voorbeeld is Vinnie Appice bij Black Sabbath: Black Sabbath, Vinnie Appice en Vinny Appice.

Het eerste vind ik iets te "obscuur" om te ondersteunen. Veel werk voor een paar specifieke gevallen. Het tweede gaat op de lijst met bugs, bedankt voor het melden.

Onweerwolf
Jordy schreef:
(quote)

Wat is de toegevoegde waarde van een br-tag in vergelijking met gewoon op enter drukken?

Het scheelt in dit geval zo'n 15x2000 keer enter drukken.

Een center-tag gaat er niet komen, sorry, het is een bewuste keuze om niet te veel opmaakmogelijkheden te geven, zo is er ook geen bold-tag

Ok, erg jammer. Wat is de reden voor het gebrek aan opmaakmogelijkheden?

Ik vraag me af of het wenselijk is om 30.000 regels tekst in een forumbericht te plakken. Maar ik neem toch aan dat het in Excel wel mogelijk is om regeleindes toe te voegen?

Gebrek aan opmaakmogelijkheden komt uit ervaringen uit het verleden, waar veel mensen bv. de bold tag gebruikte om hun berichten op te laten vallen, ipv alleen maar hun berichten op te maken.

Onweerwolf
Jordy schreef:
Ik vraag me af of het wenselijk is om 30.000 regels tekst in een forumbericht te plakken. Maar ik neem toch aan dat het in Excel wel mogelijk is om regeleindes toe te voegen?

Niet in 1 bericht uiteraard. Dat is overigens ook niet mogelijk. Er zit een limiet ergens rond de 1000 regels ofzo meen ik. Maar dat is dus ook niet de bedoeling. De bekendmaking gaat gefaseerd vanaf eind augustus tot Kerst lopen.

Het is in excel wel mogelijk om dat te doen met behulp van het andere functie maar de opmaak van dit forum interpreteert het resultaat dan als dusdanig dat er aanhalingstekens omheen worden gezet en dat al bestaande aanhalingstekens (bijvoorbeeld in een quote) ook nog eens verdubbeld worden. Daar is niets aan te doen.

Gebrek aan opmaakmogelijkheden komt uit ervaringen uit het verleden, waar veel mensen bv. de bold tag gebruikte om hun berichten op te laten vallen, ipv alleen maar hun berichten op te maken.

Ok, dat begrijp ik wel.

Wellicht is het mogelijk om het alleen toe te staan in het betreffende topic of alleen door bepaalde accounts?

Ik weet niet of dat doable is, maar aangezien de opmaak dus wel meegepakt wordt door de preview functie is het in theorie wel mogelijk en wellicht zelfs simpel.

Anyway, het idee is gewoon om de uitslag van de MuMeLadder mooi vorm te gaan geven vandaar dus deze vraag.

Ook zonder die vormgeving gaat het wel gebeuren natuurlijk en probeer ik gewoon zo dicht mogelijk naar het idee toe te werken met de mogelijkheden die er bestaan.

Qua opmaak vond ik het bij het posten van wat lijsten in de MuMe heavy metal ladder enigszins vervelend dat het niet mogelijk is om tabs te gebruiken om mooie, overzichtelijke lijsten te kunnen posten.
Heb ik een opmaakcode gemist of kunnen we gewoon geen tabs gebruiken?

Dat laatste.

Opzoeken van tracklist en -tijden op Freedb en Discogs gaat (bijna? ik heb niet zo goed opgelet) altijd fout tegenwoordig. Musicbrainz gaat daarentegen gelukkig bijna altijd goed. Iemand anders die ook deze ervaringen heeft?

Paalhaas schreef:
Opzoeken van tracklist en -tijden op Freedb en Discogs gaat (bijna? ik heb niet zo goed opgelet) altijd fout tegenwoordig. Musicbrainz gaat daarentegen gelukkig bijna altijd goed. Iemand anders die ook deze ervaringen heeft?

Ja, ik ook, ben ook gestopt deze te gebruiken, net zoals de "verbeterde" zoekfunctie op musicmeter zelf, kompleet bagger is die....

Musicbrainz weet ik niet, Freedb werkt juist hier weer wel goed (in ieder geval automatisch) Discogs helemaal niet..... maar deed het eigenlijk altijd al slecht...

Kan best zijn dat Freedb gewoon naar behoren werkt idd. Ik corrigeer tegenwoordig veel vaker dan dat ik nog toevoeg. En als ik dan corrigeer zijn het misschien gewoon de albums waar freedb bij toevoeging al niks voor kon vinden.

Discogs werkt inderdaad sinds een tijdje niet meer, na een wijziging aan hun kant. Staat op de lijst om dit te fixen. Freedb werkt bij mij (vaak) wel goed

Hier gaat het niet helemaal goed met de layout.

spit.tsvnami
Misschien al vaker gevraagd, maar zou je geen personen kunnen "blokkeren?" Gewoon dat je hun profiel en berichten niet meer kan zien. Ik erger me namelijk dood aan iemand op deze site en het klinkt misschien banaal, maar telkens als ik een review ofzo van hem lees wordt ik echt geirriteerd.

Nee, dat kan niet. Als die persoon daadwerkelijk te ver gaat, kan je een mod (zoals ik) aanspreken om er iets aan te doen. Als het een persoonlijke irritatie is, vrees ik dat je ermee zal moeten leren leven.

Sorry, ik ga proberen m'n leven te beteren vanaf nu.

ClassicRocker
Ik wacht al ruim een week op antwoord op een misbruikmelding. Ditmaal duurt het wel erg lang. Moderatie, mag er a.u.b. een reactie volgen?

Een beetje fout en een beetje makkelijk maar toch...

ClassicRocker
Even een vraagje aan Jordy:

Een tijdje geleden heeft een moderator een door mij onbewust als mening/recensie gemarkeerd bericht van deze kwalificatie ontdaan. Echter, in mijn profiel staat achter mijn berichtenaantal nog steeds "(waarvan 1 als mening gemarkeerd)". Kan dit vermoedelijke bugje verholpen worden en deze toevoeging verwijderd?

je hebt geen mening?

Vink je ze bewust niet aan, of schrijf je niks wat je de titel 'mening' waard vind? (in dat laatste geval moet je wellicht de lat wat lager leggen )

ClassicRocker
Jawel, maar ik ben nauwelijks nog actief bij de albums en toen ik dat nog wel was had ik nog niet in de gaten dat je berichten als mening/recensie kunt markeren. Als ik ga recenseren doe ik dat goed en bij een heleboel albums, niet bij af en toe eentje. Bovendien, het bericht in kwestie heb ik onbewust gemarkeerd en het is onzin om een post dat geen mening/recensie is als zodanig door het leven te laten gaan.

Ik vestig al mijn hoop op Jordy...

Als je even een willekeurig bericht aanvinkt, en direct weer uitvinkt, zou het opgelost moeten zijn. Deze actie triggert een herberekening van je hoeveelheid recensies/meningen

Curiositeit: zojuist de nieuwe Wintersun (Time I, met jaar 2012) in de wachtrij gezet. Als ik zoek op 'wintersun', dan toont de zoekfunctie in het blokje Artiesten een niet-bestaand album 'Time' uit 2011. Als je er op klikt dan kom je op de band pagina uit met daarop (correct) het enige album uit 2004.

Dat komt omdat dat album eerst in 2011 gepland stond. Maar het werd uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld. En nu komt het in twee delen uit.

Weet ik, waar het om gaat is dat de zoekfunctie ook "verwijderde" of anderszins verborgen albums toont die verder niet zichtbaar zijn

Daar gaat inderdaad even iets mis.

Aanvulling: als je zoekt op Chaos Divine zie je in het Artiesten blokje maar 1 album genoemd staan, waar er twee zouden moeten staan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:59 uur

geplaatst: vandaag om 15:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.