De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2013, 09:59 uur
chevy93 schreef:
De spotify-links werken niet, geloof ik.
edit:
De spotify-links werken niet, geloof ik.
edit:
(quote)
Blijkbaar heb ik het ook al gevraagd op 29 juni. bedankt, even gefixed
je wordt nu verwezen naar de (relatief nieuwe) web player
0
geplaatst: 6 september 2013, 09:59 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Grappig, als je ene wijziging wilt aanbrengen (wat dan ook) en het album heeft toevallig nog een plaatje van 200x200 dan ben je verplicht een nieuw plaatje te zoeken.
Ik vind het niet erg om te doen, maar het is nogal dwingend.
Grappig, als je ene wijziging wilt aanbrengen (wat dan ook) en het album heeft toevallig nog een plaatje van 200x200 dan ben je verplicht een nieuw plaatje te zoeken.
Ik vind het niet erg om te doen, maar het is nogal dwingend.
Oh ja. Zal daar even naar kijken binnenkort
0
geplaatst: 6 september 2013, 11:47 uur
Dingen waar ik mij aan stoor op musicmeter:
- bij elk album dat uitkomt van een beetje bekende artiest zijn standaard de eerste berichten:
"hier ben ik erg benieuwd naar"
en dit meerdere keren op verschillende manier beschreven, kunnen we dat beter niet achterwege laten? ik bedoel dat is nutteloze vulling. Ik weet best dat hordes mensen benieuwd zijn naar de nieuwe arcade fire or arctic monkeys, maar het voegt niets toe.
- en bij elke artiest met een beetje oeuvre: "hij zal nooit zo goed zijn als ....."
Elke artiest heeft een of twee topalbums, en daarna is het nog steeds nodig om albums te waarderen, recenseren, m.a.w. de waarde van het laatste album in te zien. Als je gelijk al teveel gaat vergelijken met de beste albums van een artiest, dan kun je volgens mij bijna geen album meer beluisteren.
- bij elk album dat uitkomt van een beetje bekende artiest zijn standaard de eerste berichten:
en dit meerdere keren op verschillende manier beschreven, kunnen we dat beter niet achterwege laten? ik bedoel dat is nutteloze vulling. Ik weet best dat hordes mensen benieuwd zijn naar de nieuwe arcade fire or arctic monkeys, maar het voegt niets toe.
- en bij elke artiest met een beetje oeuvre: "hij zal nooit zo goed zijn als ....."
Elke artiest heeft een of twee topalbums, en daarna is het nog steeds nodig om albums te waarderen, recenseren, m.a.w. de waarde van het laatste album in te zien. Als je gelijk al teveel gaat vergelijken met de beste albums van een artiest, dan kun je volgens mij bijna geen album meer beluisteren.
0
geplaatst: 6 september 2013, 13:31 uur
Ehm... Lees de reacties op de bijna exact gelijke opmerking van jezelf op de vorige pagina?
0
geplaatst: 6 september 2013, 17:17 uur
Comprimeert het systeem de hoezen die toegevoegd worden nu opeens?
Vorige week zag ik dit niet gebeuren, maar nu dus wel.
Ik zie een niet gering verschil tussen de *.png die ik net opgeladen heb en hoe die er achteraf op musicmeter uit ziet. In het onderstaande voorbeeld zie je toch veel minder kwaliteit bij de musicmeter hoes:
Hoes die ik opgeladen heb: http://oi40.tinypic.com/rhle0j.jpg
Musicmeter hoes: http://www.musicmeter.nl/images/cover/6000/6126.jpg
Vorige week zag ik dit niet gebeuren, maar nu dus wel.
Ik zie een niet gering verschil tussen de *.png die ik net opgeladen heb en hoe die er achteraf op musicmeter uit ziet. In het onderstaande voorbeeld zie je toch veel minder kwaliteit bij de musicmeter hoes:
Hoes die ik opgeladen heb: http://oi40.tinypic.com/rhle0j.jpg
Musicmeter hoes: http://www.musicmeter.nl/images/cover/6000/6126.jpg
0
geplaatst: 6 september 2013, 17:35 uur
De site comprimeert de hoezen altijd al. We hebben helaas niet de servercapaciteit om alle afbeeldingen in originele kwaliteit op te slaan. De ene afbeelding leent zich wat beter voor compressie dan de andere.
Wat wel onlangs veranderd is, vanwege een bug waren er sommige .png bestanden die toch ongecomprimeerd op de server stonden. Deze bestanden waren soms enkele MB's per hoes groot, wat helaas echt niet kan. Dat heb ik een paar dagen geleden gefixed.
Maar goed, jouw voorbeeld is een jpg dus dat kan er niets mee te maken hebben.
Wat wel onlangs veranderd is, vanwege een bug waren er sommige .png bestanden die toch ongecomprimeerd op de server stonden. Deze bestanden waren soms enkele MB's per hoes groot, wat helaas echt niet kan. Dat heb ik een paar dagen geleden gefixed.
Maar goed, jouw voorbeeld is een jpg dus dat kan er niets mee te maken hebben.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 7 september 2013, 11:16 uur
rolandobabel schreef:
Tip: filter op 'meningen'. Dit zijn berichten door users met een geel sterretje gemarkeerd. Deze berichten bevatten meer uitgebreide recensies. Op die manier lees je niet alle sympathieke en enthousiaste berichtjes van de users die blij zijn dat er een nieuwe plaat aankomt.
0
Poa
geplaatst: 7 september 2013, 13:01 uur
Niet een groot probleem, maar toch: nog steeds is het zo dat een apostrof (') in de tracklist soms niet goed meegestuurd wordt. In plaats van "it's" wordt het dan "It%u2019s"
0
geplaatst: 7 september 2013, 13:09 uur
Dan is het geen 'echte' apostrof maar een of ander speciaal teken dat een beetje op een apostrof lijkt. Zou via een correctie (of bij beoordelen) aangepast moeten kunnen worden.
0
Sietse
geplaatst: 9 september 2013, 00:12 uur
Sietse schreef:
Mijn ongelezen items worden niet meer weergegeven. als zijnde ongelezen.
Ik heb gisteren de cookies al verwijderd, maar ook vandaag weer dit probleem.
Ik heb het probleem sinds ik mijn nieuwe pc (windows
gebruik. Als Browser gebruik ik Chrome.
Jordy enig idee wat dit precies kan zijn?
Mijn ongelezen items worden niet meer weergegeven. als zijnde ongelezen.
Ik heb gisteren de cookies al verwijderd, maar ook vandaag weer dit probleem.
Ik heb het probleem sinds ik mijn nieuwe pc (windows
gebruik. Als Browser gebruik ik Chrome.Jordy enig idee wat dit precies kan zijn?
Jordy schreef:
Nee dit is een punt wat al lang speelt bij sommige gebruikers. Volgens mij alleen in Chrome. Heb nog steeds niet kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt, kan het zelf ook niet nabootsen.
Nee dit is een punt wat al lang speelt bij sommige gebruikers. Volgens mij alleen in Chrome. Heb nog steeds niet kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt, kan het zelf ook niet nabootsen.
Mogelijk de oplossing gevonden (morgen nog een keer testen als ik mijn computer weer aanzet) maar het lijkt er op dat de volgende acties resultaat leveren:
1) log uit
2) verwijder alle musicmeter cookies uit chrome (zijn er totaal 7)
3) sluit chrome
4) start chrome
5) ga naar musicmeter en log weer in.
Vandaag heeft het met succes gewerkt...morgen dus nog ff die test. Als die is gelukt laat ik het weten.
0
Ponty Mython
geplaatst: 9 september 2013, 12:06 uur
Wat mij al geruime tijd stoort is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen het aantal tracks op meerdere albums. Zoals bv. bij Nick Cave - Abbatoir Blues / The Lyre of Orpheus, die op twee cd's staat. De tracklisting op MusicMeter loopt echter gewoon aan één stuk door. Het zou mooi zijn als we zouden kunnen zien of de tracks zijn verdeeld over meerdere muziekdragers.
Is dit iets wat we in de toekomst (met het nieuwe design wellicht) wel kunnen verwachten?
Is dit iets wat we in de toekomst (met het nieuwe design wellicht) wel kunnen verwachten?
0
geplaatst: 9 september 2013, 12:09 uur
Dat is iets wat langer op de wensenlijst staat, het probleem is echter dat een album misschien op 2 cd's staat, maar op 3 of 4 LP's, dus welke nummering hanteer je dan
0
Ponty Mython
geplaatst: 9 september 2013, 12:16 uur
Dat was mijn volgende vraag:
Welke standaard word er gehanteerd bij het toevoegen van nieuwe albums? Gaan jullie uit van de tracklisting zoals deze te vinden is op een compact disc of digitaal?
Er zijn soms verschillen te vinden in de tracklisting van een CD met die van een LP en dan doel ik vooral op andere nummers of remixes. Ik ben benieuwd hoe dit nu wordt opgelost.
Welke standaard word er gehanteerd bij het toevoegen van nieuwe albums? Gaan jullie uit van de tracklisting zoals deze te vinden is op een compact disc of digitaal?
Er zijn soms verschillen te vinden in de tracklisting van een CD met die van een LP en dan doel ik vooral op andere nummers of remixes. Ik ben benieuwd hoe dit nu wordt opgelost.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 september 2013, 12:22 uur
Wij gaan voor de tracklist uit van officiële bronnen. Het best kun je links van de artiest zelf, de platenmaatschappij of verkoopsites als Amazon meesturen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 september 2013, 15:48 uur
Gewoon de eerste uitgave toch? Dus dat is (vaak) de lp-versie. Dan markeer je de tracks zoals ze op cd of mc staan als "bonustrack"...
0
geplaatst: 9 september 2013, 15:53 uur
Bij het koopoverzicht van de releasedata van de albums staat er bovenaan "jaar: 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2019. Die 2019 moet 2009 zijn, het enige album dat daarin staat is van 2009
. Viel me op
.
En ook de volgorde van de periodes daarboven kloppen niet.
. Viel me op
.En ook de volgorde van de periodes daarboven kloppen niet.
0
sxesven
geplaatst: 9 september 2013, 16:58 uur
Geen idee hoe of waarom, maar als ik mobiel iets post kan ik middels het terugknopje niet meer terug naar updates/forum. BIj klikken ga ik dan heen en weer tussen laatste post (waar ik heen was genavigeerd) en mijn eigen nieuwe post.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 9 september 2013, 18:10 uur
Als ik een verzamelalbum toevoeg en een track wordt uitgevoerd door 2 artiesten, dan is de 2e artiest verwijderd als het album is goedgekeurd. Ik heb het vermoeden dat dat veld automatisch wordt leeggehaald. Is dit bugje al bekend?
0
Sietse
geplaatst: 9 september 2013, 18:55 uur
Sietse schreef:
Mogelijk de oplossing gevonden (morgen nog een keer testen als ik mijn computer weer aanzet) maar het lijkt er op dat de volgende acties resultaat leveren:
1) log uit
3) sluit chrome
4) start chrome
Vandaag heeft het met succes gewerkt...morgen dus nog ff die test. Als die is gelukt laat ik het weten.
(quote)
(quote)
1) log uit
3) sluit chrome
4) start chrome
Check. Dit is de oplossing.
@Jordy: wellicht iets om ergens in een wiki ofzo te plaatsen. Het is dus gewoon een probleem met de cookies.
0
geplaatst: 9 september 2013, 18:58 uur
sxesven schreef:
Geen idee hoe of waarom, maar als ik mobiel iets post kan ik middels het terugknopje niet meer terug naar updates/forum. BIj klikken ga ik dan heen en weer tussen laatste post (waar ik heen was genavigeerd) en mijn eigen nieuwe post.
Dit heb ik ook op de webversie die ik via pc benader, zo lang al sinds ik lid ben. Ik hoop niet dat dit iets is waar anderen geen last van hebben, want ik heb dit al 4 jaar lang als known error van de site beschouwd. 
0
geplaatst: 9 september 2013, 19:38 uur
Sietse schreef:
@Jordy: wellicht iets om ergens in een wiki ofzo te plaatsen. Het is dus gewoon een probleem met de cookies.
(quote)
Bedankt voor je uitzoekwerk, ik zal er binnenkort nog eens in duiken, hoop het dan structureel op te kunnen lossen
0
geplaatst: 9 september 2013, 19:39 uur
Sunderland schreef:
Dit heb ik ook op de webversie die ik via pc benader, zo lang al sinds ik lid ben. Ik hoop niet dat dit iets is waar anderen geen last van hebben, want ik heb dit al 4 jaar lang als known error van de site beschouwd.
(quote)
Ja zo zit de site in elkaar helaas, wellicht dat ik daar in de toekomst nog iets aan ga doen, zal het iig weer eens op de lijst zetten
0
geplaatst: 9 september 2013, 21:53 uur
No probs! Ik heb er prima mee leren leven. Ben al lang blij dat het niet aan mij ligt. 

0
geplaatst: 10 september 2013, 12:59 uur
Ik weet niet of dit al in de plannen staan, maar zou het niet beter en handiger zijn om de toevoegpagina in één pagina te tonen ipv vijf verschillende pagina's? Ik vind het maar vreemd dat ik op de eerste pagina de hoeveelheid landen en genre's moet bepalen, terwijl dat maar op de volgende pagina aan bod komt. En sowieso vind ik het maar vreemd om vier keer op volgende te drukken voor iets dat perfect op een volledige pagina kan.
0
geplaatst: 10 september 2013, 13:02 uur
0
Sietse
geplaatst: 10 september 2013, 15:06 uur
Jordy schreef:
Bedankt voor je uitzoekwerk, ik zal er binnenkort nog eens in duiken, hoop het dan structureel op te kunnen lossen
(quote)
Hmm ik was toch wat voorbarig...nu toch weer terug

0
geplaatst: 10 september 2013, 15:14 uur
Ik zal je vanavond even een PM sturen, met een verzoek of je dan iets voor me wil checken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.