MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Misschien een goed idee om voor alle label-perikelen dan maar een algemeen topic te openen, mocht dat nodig zijn

Nog een piepklein bugje gevonden bij het zoeken op korte namen. U2 en REM doen het perfect maar zoeken op de band A (3 albums op de site) lijkt de hele database terug te geven (althans de 1e 100)

Hmn, vreemd! gaat op de lijst

Jordy schreef:
(quote)

Deze is volgens mij verdwenen ik dacht nog wel dat ik deze verplaatst had naar de algemene categorie, blijkbaar niet. Sorry.

Ik kan het Nederlandstalige topic nog steeds niet vinden.

neo
Jordy schreef:
Misschien een goed idee om voor alle label-perikelen dan maar een algemeen topic te openen, mocht dat nodig zijn

Ga je gang. Neem zo ook Sony Classical.

neo
En om nog even terug te komen op het weggelaten recente stemmen van users. Als ik voor mijzelf spreek keek ik in deze lijst een keer per dag. Ging alle pagina's sinds de dag ervoor na, op zoek naar users die stemde op het soort album of artiest wat mij interresseert. Hier kwam bij mij juist meer discussie naar voren als anders, omdat je dus zag van ''hey pietje stemde op nightmare before christmas''. Waarna je dus dan bij het album, zij het via pm op sommige stemmen in ging. Je kunt natuurlijk iedere dag op iedere user gaan klikken op de momenten dat je online bent, maar dan verlies je veel info. Dat heb ik ik nu bij moviemeter al sinds het weg is.

Iemand anders hier nog iets over?

dynamo d schreef:

Ik kan het Nederlandstalige topic nog steeds niet vinden.

Jordy schreef:

Deze is volgens mij verdwenen

neo schreef:
Als ik voor mijzelf spreek keek ik in deze lijst een keer per dag.

Kan me persoonlijk absoluut niet indenken dat je je op zo'n pagina door duizenden (voor jou) oninteressante stemmen gaat lopen, op zoek naar die paar interessante stemmen. Veel logischer lijkt mij, persoonlijk, dat je bij bepaalde (voor jou) interessante albums kijkt wie daar stemmen.

Ik heb dat Nederlandstalige topic toch nog ergens vandaan kunnen halen:

http://www.musicmeter.nl/forum/13/518

neo
Jordy schreef:
(quote)

Kan me persoonlijk absoluut niet indenken dat je je op zo'n pagina door duizenden (voor jou) oninteressante stemmen gaat lopen, op zoek naar die paar interessante stemmen. Veel logischer lijkt mij, persoonlijk, dat je bij bepaalde (voor jou) interessante albums kijkt wie daar stemmen.

Nee juist wel dus! Het kost veel minder klikwerk en ik kon die paar pagina's per dag heel snel doorlopen. Ook kan het handig zijn als 1 persoon op een dag 200 stemmen heeft geplaatst. Je ziet maar de laatste 20 nu met de nieuwe versie bij het profiel en om nu (bij users met veel stemmen) steeds weer hun gehele stemlijst door te kijken. Koste mij meestal maar een minuut of 2/3 met de verwijderde optie. Het zou hopelooss zijn als ik dus naar ieder album moet gaan om te kijken of er al een nieuwe stem is. Dan heeft niemand zin in, dus kijk je er er dan zoveel minder. Gevolg dat ik soms na een half jaar pas ergens een nieuwe stem ontdek...

Zo kan ik nog wel op wat andere dingen komen. Zie er dus echt iets toevoegends aan de site in.

aslan (crew)
ben het volledig eens met neo, hoewel voor mij dat probleem bij moviemeter minder is,... daar heb ik er eigenlijk bij wijze van spreken geen last van,... hier mis ik het enorm...

neo
Fijn om te zien dat jij dat ook zo ziet aslan. Film is bij mij film en bij moviemeter is wel wat minder. Bij musicmeter is het haast hetzelfde als op een reactie bij een album klikken of klikken op een nieuw toegevoegd album omdat die artiest jouw interresseert. Hier dus veel meer een fundamenteel onderdeel van de site.

aslan (crew)
zo is dat ! ! ! ! ! !
en ik heb op dit forum gemerkt dat er zo meer users over denken... er is dus hoop...

Ruby1966
Ja, ik heb ook al eerder aangegeven dat ik het mis, gebruikte de lijst vaak.

Goed, wat ik al zei, als al het andere af is zal ik even kijken wat ik kan doen. Bij een site van de grootte van MovieMeter (en het is een kwestie van tijd voor MusicMeter dat ook is) is het gewoon veel te zwaar voor de site om gigantische lijsten te genereren van de duizenden stemmen die per dag worden geplaatst. ALS de lijst er al weer komt zal het wel bepaalde beperkingen kennen. Maar goed, later dus.

Wat lukt er precies niet? Verschijnt hij niet in de map die je als "inbox" hebt gemarkeerd? ook niet als je even 2 sec. wacht?

Weer een rits bugs verholpen. Ik heb ook vrij ingrijpende wijzigingen aan het zoekgebeuren moeten doen, zodat het nu mogelijk is om albums van de band "A" te vinden, of het album genaamd "X". Maar mochten er nu andere zoekopdrachten op hun gat gaan hoor ik het wel.

Mooi staaltje werk die nieuwe zoekfunctie, heb net een kwartiertje zitten testen met bandnamen en geen fouten kunnen ontdekken:

A vindt uitsluitend A
U vindt nix
U 2 vindt U2

Als je jezelf in de (verre) toekomst eens een avondje verveelt dan is een zoekfunctie die diacryten negeert nog wel eens een mooie uitbreiding

volgens mij zou dat al goed moeten gaan...

Koekebakker schreef:
Eigenaardigheidje bij de zoekfunctie:

Als ik op "Paul Bley" zoek, krijg ik alleen zijn soloplaten terug en dus niet de platen waarop hij als een van de mensen uit een trio meedoet (en ook als artiest is ingevoerd, zoals dit voorbeeld).

Bij "Keith Jarrett" gaat het bijvoorbeeld wel goed. Ook als Jarrett niet bij de alternatieve artiestnamen lijkt te zijn ingevoerd.

Je weet dat dit het nog niet doet, Jordy?Ik zie het niet meer op je to-do-list staan.

hm motorhead, husker du en queensryche geven bij mij geen hits terug terwijl ik dus motörhead, hüsker dü en queensrÿche zou willen zien.

Koekebakker schreef:

Als ik op "Paul Bley" zoek, krijg ik alleen zijn soloplaten terug

Aha, ik snap al wat je bedoelt, dacht dat dit misschien per ongeluk al opgelost was, aangezien het wel goed gaat als je via uitgebreid zoeken op zijn naam zoekt.

Bij het invoeren van alleen korte woorden hebben exacte matches voorrang. Anders kun je nooit een album vinden dat "x" heet, aangezien het zou verzuipen in een zoekresultaat met ALLE albums waar een x in voorkomt.

Dat is hier ook het geval: alleen korte woorden in je zoekopdracht? dan alleen exacte matches. Ik begrijp dat dat hier niet gewenst is, zal even kijken of er wat aan te doen is. Maar het zou kunnen zijn dat ik dit zo laat, dat dit soort nadelen niet opwegen tegen de voordelen van dit systeem.

Overigens moet deze meneer toch gewoon als alternatieve artiest ingevoerd worden? Dan komt zo'n album wél terug als resultaat.

Lying Mouth schreef:
hm motorhead, husker du en queensryche geven bij mij geen hits terug

Okee, gaat op de lijst. Franse tekens als √° enzo gaan volgens mij wel goed, vandaar dat ik dacht dat het wel goed zat.

Jordy schreef:
Bij het invoeren van alleen korte woorden hebben exacte matches voorrang.

Ah, duidelijk, ik begrijp de oorzaak. Is geen ramp inderdaad, alleen een beetje eigenaardig. Ik red me er in ieder geval wel mee. Door bijvoorbeeld alleen op "Bley" te zoeken.

Jordy schreef:
Overigens moet deze meneer toch gewoon als alternatieve artiest ingevoerd worden? Dan komt zo'n album wél terug als resultaat.

Dat zou wel het mooiste zijn, ja. Heb er ook over zitten denken bij mijn toevoegingen, maar ik zag dat dat bij nagenoeg alle jazz-toevoegingen niet is gedaan. Maar misschien moeten 'we' dat maar gaan corrigeren.

Lijkt me het beste als de crew dat dan ook gaat vragen bij nieuwe toevoegingen?

Dan is dat mijn definitieve antwoord

In dit soort gevallen moet de artiest als alt. artiest ingevoerd worden, en is er geen probleem. Dus laat ik het er wat dat betreft even bij.

Heb meteen maar een beginnetje gemaakt. Voor de albums met meneer Bley heb ik de alternatieve artiestnamen toegevoegd, en ze zijn door JonnieBrasco ook al meteen verwerkt.

Als je nu zoekt op "Paul Bley", krijg je in eerste instantie nog steeds alleen zijn soloplaten terug. Als je bij een van die albums op zijn naam klikt, krijg je wel al zijn albums. Nog steeds niet optimaal, maar wel acceptabel, lijkt me.

Ander eigenaardigheidje bij het corrigeren: er is 'slechts' ruimte voor 3 alternatieve artiestnamen , terwijl je bij een kwartet of meer graag alle participanten kwijt wilt. Zou dat kunnen?

JonnieBrasco
Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die vrijwel bijna nooit op MovieMeter is te vinden, en misschien ben ik daarom ook een van de weinigen die niet automatisch gewend is aan hoe dingen opgelost zijn op de nieuwe MusicMeter. Daarom kan de volgende vraag op het eerste oog heel dom lijken denk ik: Waarom is het moviemeter-gele sterretje (naast de menu-items "home" en "faq") eigenlijk niet in musicmeter-blauw? En misschien ook de sterretjes die de albumgemiddeldes illustreren. Dat de tabjes nu blauw zijn en andere dingen weer geel is eigenlijk een beetje gek... Waarom eigenlijk niet gewoon alles blauw?

Koekebakker schreef:

Als je nu zoekt op "Paul Bley", krijg je in eerste instantie nog steeds alleen zijn soloplaten terug.

Da's niet de bedoeling

er is 'slechts' ruimte voor 3 alternatieve artiestnamen

Ik zal dat wat omhoog gooien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:33 uur

geplaatst: vandaag om 04:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.