MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Fu-Gee La -The Fugees?

Goof schreef:
Ik zoek een nummer, tis hip-hop of rap... en je hoort telkens "oeh wie, lalalalalala". Dit is het enige dat ik erover weet, maar volgens mij is het best een bekend nummer.

Dit moet te vinden zijn

Ooh La-La - The Wiseguys?

Als ik hier doorklik naar 'El Camarón de la Isla' krijg ik het volgende scherm:

http://www.musicmeter.nl/artist/El%20Camarón%20de%20la%20Isla

Dit omdat hij de tekens blijkbaar fout interpreteert...

"El Camarón de la Isla"

Bij mij werkt het wel, lijkt een IE dingetje te zijn, ga ik eerdaags naar kijken

JonnieBrasco
Uit nieuwsgierigheid: Waarom is het eigenlijk zo dat als je zoekt op een artiest/band met een spatie in zijn naam, er niet gezocht wordt op het tweede deel van de naam? Als ik bijv. "Dre" intyp, krijg ik niets van ""Dr. Dre" te zien. Is dit uit performance-overwegingen?

ik wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik dit een geweldige site vind. Ik heb er al zoveel ideeen opgedaan. Geweldig, ga zo door!

JonnieBrasco schreef:
Uit nieuwsgierigheid: Waarom is het eigenlijk zo dat als je zoekt op een artiest/band met een spatie in zijn naam, er niet gezocht wordt op het tweede deel van de naam? Als ik bijv. "Dre" intyp, krijg ik niets van ""Dr. Dre" te zien. Is dit uit performance-overwegingen?

Yup. Een zoekopdracht "radioh..." is veel sneller dan een zoekopdracht "....ohead". Zoals het voor ons veel makkelijker is om alle mensen met een achternaam beginnend met "Vrie...." op te zoeken in het telefoonboek, vergeleken met de achternamen eindigend op "...ies".

Overigens ben ik het eens dat het zoeken beter moet hoor, ik ga na de artiestenpagina's weer wat verbeteringen aanbrengen. En misschien het hele zoekgebeuren ooit wel eens helemaal opnieuw bouwen.

ReneoetNee schreef:
ik wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik dit een geweldige site vind. Ik heb er al zoveel ideeen opgedaan. Geweldig, ga zo door!

bedankt!

Mojo Pin
Ik ben nu bijna een maand op deze site actief en ik vind het leuk!

Kben verslaafd Schoolwerk lijdt er al onder...

[edit: dit is een klacht van mijn leraren, niet van mij hoor. Ga zo door!!!]

Mojo Pin
Moeten we ons al zorgen maken?

Neuh, komt wel goed

JonnieBrasco
Jordy schreef:
Yup. Een zoekopdracht "radioh..." is veel sneller dan een zoekopdracht "....ohead". Zoals het voor ons veel makkelijker is om alle mensen met een achternaam beginnend met "Vrie...." op te zoeken in het telefoonboek, vergeleken met de achternamen eindigend op "...ies".

Dat begreep ik al wel, ik vroeg me alleen af hoe het zit met het zoeken op hele woorden, zoals in mijn genoemde voorbeeld. Maar een spatie is natuurlijk evengoed een karakter, waar je in je zoek-query niet gemakkelijk even een uitzondering voor kan maken. (Wanneer wordt SQL toch eens wat toepassingsvriendelijker zonder aan performance in te boeten! )

Ik filter spaties en andere meuk sowieso al uit de zoekopdracht voor er uberhaupt een query wordt gedaan, dus die heeft inderdaad geen invloed

Het zoeken op hele woorden gaat als het goed is overal goed TENZIJ het een woord kleiner dan 5 tekens is, dan komen de problemen om de hoek zetten.

Goof schreef:
Ik zoek een nummer, tis hip-hop of rap... en je hoort telkens "oeh wie, lalalalalala". Dit is het enige dat ik erover weet, maar volgens mij is het best een bekend nummer.

het nummer wat je zoekt is (ik weet het bijna zeker) Mark Ronson - Ooh wee

zelf heb ik ook een vraag, weet iemand dat liedje van de reclame van desperate housewives bij net 5 met die xylofoons erin.

FeNDeR schreef:
zelf heb ik ook een vraag, weet iemand dat liedje van de reclame van desperate housewives bij net 5 met die xylofoons erin.

Flyswatter van Eels, toch?

nevyn schreef:
Kben verslaafd Schoolwerk lijdt er al onder...

Ik zal tijdens de examens in juni ook wat moeten afkicken

FeNDeR schreef:
(quote)

het nummer wat je zoekt is (ik weet het bijna zeker) Mark Ronson - Ooh wee

Hey dankje! dit is em!

Bedankt psychonaatje

FeNDeR schreef:
Bedankt psychonaatje

Geen dank!

Even een melding in het algemene opmerkingen-topic:

Donderdag zal de site rond het middaguur 30-60 minuten niet bereikbaar zijn. Er worden dan verschillende grote aanpassingen doorgevoerd op het gebied van de uitgebreide artiestenpagina's.

HammerHead schreef:

Jij hebt zeker niks te doen dan

aERodynamIC schreef:
(quote)

Jij hebt zeker niks te doen dan

Eerst maar eens kijken wat voor weer het wordt.

kut

Maar jij weet niet wat wij daaronder verstaan

Het grote trillen kan weer beginnen.

Misschien een ideetje voor MuMe in de toekomst dat users in de toekomst ook een Top 10 van artiesten en songs kunnen maken. En hierdoor kan er soort Top 250 (of Top 100) komen van wat vind de gemiddelde MuMe user nou de beste artiest en song die er is.

Hierdoor geef je de functie 'Gebruikers met (deels) gelijke smaak' ook een meerwaarde. Wanneer je de users met de hoogste percentage checkt, kom je (misschien) artiesten of songs tegen die jezelf nog niet kent maar die wel interessant voor jou kan zijn.

Daar heb je toch geen top10 voor nodig. Het lijkt me vrij duidelijk dat de gemiddelde MuMe user Radiohead de beste band en Paranoid Android het beste nummer zal vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:23 uur

geplaatst: vandaag om 05:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.