De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2006, 12:54 uur
Goof schreef:
Ik zoek een nummer, tis hip-hop of rap... en je hoort telkens "oeh wie, lalalalalala". Dit is het enige dat ik erover weet, maar volgens mij is het best een bekend nummer.
Ik zoek een nummer, tis hip-hop of rap... en je hoort telkens "oeh wie, lalalalalala". Dit is het enige dat ik erover weet, maar volgens mij is het best een bekend nummer.
Dit moet te vinden zijn

0
geplaatst: 21 mei 2006, 15:17 uur
Als ik hier doorklik naar 'El Camarón de la Isla' krijg ik het volgende scherm:
http://www.musicmeter.nl/artist/El%20Camarón%20de%20la%20Isla
Dit omdat hij de tekens blijkbaar fout interpreteert...
"El Camarón de la Isla"
http://www.musicmeter.nl/artist/El%20Camarón%20de%20la%20Isla
Dit omdat hij de tekens blijkbaar fout interpreteert...
"El Camarón de la Isla"
0
geplaatst: 21 mei 2006, 15:23 uur
Bij mij werkt het wel, lijkt een IE dingetje te zijn, ga ik eerdaags naar kijken
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 mei 2006, 15:35 uur
Uit nieuwsgierigheid: Waarom is het eigenlijk zo dat als je zoekt op een artiest/band met een spatie in zijn naam, er niet gezocht wordt op het tweede deel van de naam? Als ik bijv. "Dre" intyp, krijg ik niets van ""Dr. Dre" te zien. Is dit uit performance-overwegingen?
0
geplaatst: 21 mei 2006, 17:27 uur
ik wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik dit een geweldige site vind. Ik heb er al zoveel ideeen opgedaan. Geweldig, ga zo door! 
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:00 uur
JonnieBrasco schreef:
Uit nieuwsgierigheid: Waarom is het eigenlijk zo dat als je zoekt op een artiest/band met een spatie in zijn naam, er niet gezocht wordt op het tweede deel van de naam? Als ik bijv. "Dre" intyp, krijg ik niets van ""Dr. Dre" te zien. Is dit uit performance-overwegingen?
Yup. Een zoekopdracht "radioh..." is veel sneller dan een zoekopdracht "....ohead". Zoals het voor ons veel makkelijker is om alle mensen met een achternaam beginnend met "Vrie...." op te zoeken in het telefoonboek, vergeleken met de achternamen eindigend op "...ies".
Overigens ben ik het eens dat het zoeken beter moet hoor, ik ga na de artiestenpagina's weer wat verbeteringen aanbrengen. En misschien het hele zoekgebeuren ooit wel eens helemaal opnieuw bouwen.
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:00 uur
ReneoetNee schreef:
ik wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik dit een geweldige site vind. Ik heb er al zoveel ideeen opgedaan. Geweldig, ga zo door!
ik wilde eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik dit een geweldige site vind. Ik heb er al zoveel ideeen opgedaan. Geweldig, ga zo door!bedankt!
0
Mojo Pin
geplaatst: 21 mei 2006, 22:03 uur
Ik ben nu bijna een maand op deze site actief en ik vind het leuk!
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:04 uur
Kben verslaafd
Schoolwerk lijdt er al onder...
[edit: dit is een klacht van mijn leraren, niet van mij hoor. Ga zo door!!!]
Schoolwerk lijdt er al onder...[edit: dit is een klacht van mijn leraren, niet van mij hoor. Ga zo door!!!]
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 mei 2006, 22:06 uur
Jordy schreef:
Yup. Een zoekopdracht "radioh..." is veel sneller dan een zoekopdracht "....ohead". Zoals het voor ons veel makkelijker is om alle mensen met een achternaam beginnend met "Vrie...." op te zoeken in het telefoonboek, vergeleken met de achternamen eindigend op "...ies".
Dat begreep ik al wel, ik vroeg me alleen af hoe het zit met het zoeken op hele woorden, zoals in mijn genoemde voorbeeld. Maar een spatie is natuurlijk evengoed een karakter, waar je in je zoek-query niet gemakkelijk even een uitzondering voor kan maken. (Wanneer wordt SQL toch eens wat toepassingsvriendelijker zonder aan performance in te boeten!
)
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:09 uur
Ik filter spaties en andere meuk sowieso al uit de zoekopdracht voor er uberhaupt een query wordt gedaan, dus die heeft inderdaad geen invloed 
Het zoeken op hele woorden gaat als het goed is overal goed TENZIJ het een woord kleiner dan 5 tekens is, dan komen de problemen om de hoek zetten.

Het zoeken op hele woorden gaat als het goed is overal goed TENZIJ het een woord kleiner dan 5 tekens is, dan komen de problemen om de hoek zetten.
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:35 uur
Goof schreef:
het nummer wat je zoekt is (ik weet het bijna zeker) Mark Ronson - Ooh wee
zelf heb ik ook een vraag, weet iemand dat liedje van de reclame van desperate housewives bij net 5 met die xylofoons erin.
0
geplaatst: 21 mei 2006, 22:36 uur
FeNDeR schreef:
zelf heb ik ook een vraag, weet iemand dat liedje van de reclame van desperate housewives bij net 5 met die xylofoons erin.
Flyswatter van Eels, toch?
0
geplaatst: 21 mei 2006, 23:05 uur
FeNDeR schreef:
(quote)
Hey dankje! dit is em!
0
geplaatst: 22 mei 2006, 19:38 uur
Even een melding in het algemene opmerkingen-topic:
Donderdag zal de site rond het middaguur 30-60 minuten niet bereikbaar zijn. Er worden dan verschillende grote aanpassingen doorgevoerd op het gebied van de uitgebreide artiestenpagina's.
Donderdag zal de site rond het middaguur 30-60 minuten niet bereikbaar zijn. Er worden dan verschillende grote aanpassingen doorgevoerd op het gebied van de uitgebreide artiestenpagina's.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 20:02 uur
0
geplaatst: 22 mei 2006, 21:48 uur
Misschien een ideetje voor MuMe in de toekomst dat users in de toekomst ook een Top 10 van artiesten en songs kunnen maken. En hierdoor kan er soort Top 250 (of Top 100) komen van wat vind de gemiddelde MuMe user nou de beste artiest en song die er is.
Hierdoor geef je de functie 'Gebruikers met (deels) gelijke smaak' ook een meerwaarde. Wanneer je de users met de hoogste percentage checkt, kom je (misschien) artiesten of songs tegen die jezelf nog niet kent maar die wel interessant voor jou kan zijn.
Hierdoor geef je de functie 'Gebruikers met (deels) gelijke smaak' ook een meerwaarde. Wanneer je de users met de hoogste percentage checkt, kom je (misschien) artiesten of songs tegen die jezelf nog niet kent maar die wel interessant voor jou kan zijn.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 23:14 uur
Daar heb je toch geen top10 voor nodig. Het lijkt me vrij duidelijk dat de gemiddelde MuMe user Radiohead de beste band en Paranoid Android het beste nummer zal vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.