MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Japanese_instruments

Hier is een lijst, misschien heb je daar wat aan...

damn !
(and thnx baaidewee)

OldSkool schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Japanese_instruments

Hier is een lijst, misschien heb je daar wat aan...

Poeh, dat zijn er nog niet wat! Overigens interessante instrumenten. Ik ga me er toch eens in verdiepen.
Bedankt in ieder geval vast!

Ik zoek een nummer wat ze nog al eens in het café van Waterfront draaien en ik ben vergeten te vragen welk nummer het is. Het zit steeds in m'n hoofd en nu móet ik dus gewoon weten om welk nummer het hier gaat. Het lijkt veel op Johnny Cash, ook zo'n zware mannenstem, met een achtergrondkoordje, dezelfde soort muziek, genre=country, maar ik weet niet zeker of het van hem is.

Het refrein heeft volgens mij als 1e zinnetje iets van
'you can see it with your eyes'
of soms
'you can lift me up, you can let me down'
Of iets dergelijks, kan er helemaal naast zitten hoor.

Als je het in A op een gitaar of piano speelt, is het ongeveer dit (in losse tonen, dus niet in akkoorden). Hierbij betekenen de h'tjes die achter sommige tonen staan, dat het om de hoge tonen gaat (a snaar) en niet om de lage (e snaar). De tonen met een b'tje zijn gewoon bes-tonen.

A AA B Db D E
Db Db Eh Eh Gbh
Gbh Abh Abh Eh Eh Eh Eh Db
Db Db Db DbDb Db E Gb A

Dit is dus het refrein, wat samen met enkele vrouwen ofzo wordt gezongen, in het couplet gaat het voornamelijk om een simpele countryband met lage zang.

Als iemand weet wat dit is, zou ik daar enorm blij mee zijn, want ik wordt er gek van dat ik niet weet wat het is, maar er wel heel de dag mee in m'n hoofd loop haha!

Even iets anders: is het geen idee om een aparte forumcategorie voor aankondingen van feestjes ed. op te richten? Dan kunnen mensen daar hun 'spam' in kwijt.

Geen idee of er behoefte aan is (zoveel wordt er nog niet gepromoot hier), maar ik vind het zelf wel leuk als er een plekje op Mume als digitaal prikbord gebruikt kan worden.

Johnny Cash - Personal Jesus??

Hier klopt dus geen hout van. InsideOut bestaat pas vanaf 1998 en zelfs de releases in en na 1998 zijn niet allemaal originele InsideOut releases.

Nu wil ik best aan het corrigeren slaan, maar ik heb niet zo'n zin om overal bewijslinkjes bij te gaan zoeken als ik de betreffende cd binnen tien seconden uit mijn rekken trek en in één oogopslag kan zien wat het juiste label moet zijn.

Oh ja, InsideOut hoort ook aan elkaar en niet los. Kan dat en masse gecorrigeerd worden?

Zelva schreef:
Kan dat en masse gecorrigeerd worden?

De crew heeft hier een tooltje voor inderdaad

Over en masse corrigeren gesproken... Op de site staat bij een 40-tal albums als label Rune Grammofon vermeld. Dit moet eigenlijk gewoon Rune worden, aangezien 'Grammofon' zoveel betekent als 'Records' en dat mag ook niet in het label vermeld worden.

Ik zit zo te denken en mijn berichten een beetje terug te lezen en dan merk ik erg pijnlijke fouten in mijn berichten wat betreft zinsbouw en woordgebruik. Is het niet iets om je berichten ook later nog wat te kunnen aanpassen? Of moet ik het gewoon beter doorlezen wanneer ik iets post?

Yak
Goed nalezen voordat je post is altijd een goed idee, dat zou iedereen eigenlijk moeten doen. Als we de mogelijkheid geven om berichten veel later nog aan te passen, geef je mensen ook de mogelijkheid om hun argumenten in een discussie achteraf te verdraaien of te verwijderen.

Yak
freddze schreef:
Over en masse corrigeren gesproken... Op de site staat bij een 40-tal albums als label Rune Grammofon vermeld. Dit moet eigenlijk gewoon Rune worden, aangezien 'Grammofon' zoveel betekent als 'Records' en dat mag ook niet in het label vermeld worden.

Kan Jordy dit in één keer aanpassen met bv. een SQL-query? Handmatig corrigeren is echt een vervelende klus.

Yak schreef:
Goed nalezen voordat je post is altijd een goed idee, dat zou iedereen eigenlijk moeten doen. Als we de mogelijkheid geven om berichten veel later nog aan te passen, geef je mensen ook de mogelijkheid om hun argumenten in een discussie achteraf te verdraaien of te verwijderen.

Bij de forumtopics is dat inderdaad minder. Bij albums hoeft het geen probleem te geven; het draait uiteindelijk om je mening over een album en niet om een discussie (die overigens vaak nergens over gaan en buiten de mening van een album gaan).

Hoewel ik op zich ook niet zo'n probleem zie in het achteraf ''verdraaien'' of verwijderen van argumenten. Vooral omdat ik denk dat dit in praktijk niet veel voor zal komen, gezien het toch een beetje kinderachtig is om dat te doen. Ik denk dat het niet ten nadelen zal gaan van wat of wie dan ook als je je berichten later nog kan aanpassen. Niet?

Yak schreef:
Kan Jordy dit in één keer aanpassen met bv. een SQL-query? Handmatig corrigeren is echt een vervelende klus.

Jordy schreef:
De crew heeft hier een tooltje voor inderdaad

Yak

Maar ik zie dat het al is aangepast.

lambf
weet iemand van wie het numer is dat zich afspeelt in de intro van Death Note ?

lambf schreef:
weet iemand van wie het numer is dat zich afspeelt in de intro van Death Note ?

Lijkt mij iets van Slipknot

lambf
pjh1967 schreef:
(quote)

Lijkt mij iets van Slipknot

Nee, helaas niet . Slipknot heeft niet van dit soort grunts.

lambf schreef:
(quote)

Nee, helaas niet . Slipknot heeft niet van dit soort grunts.

Dan geef ik het op, dacht op het eerste gehoor iets van System Of A Down te horen maar vond het toch iets te ruig voor hen.

Ik ben op zoek naar zanger en titel van het nummer dat je op Net 5 in de vooraankondiging van Band of Brothers op de achtergrond hoort (tijdens de commercial break van Lost op vrijdagavond). Let wel: Het is dus niet de muziek die je bij het begin van BoB zelf hoort maar in het programma ervoor (je weet wel: "Straks op Net 5... blablabla"). Weet iemand welk nummer het is?

wie weet van wie en hoe het nummer heet dat erg cheesy is , beetje disco en erg jaren 70 klinkt.
Het wordt gezongen door een dame ..de enige woorden die ik mij herinner zijn : Hello baby en hello darling.
Als reactie hoor je een man door een telefoon terug praten ..het deed mij erg denken aan een astronaut of een piloot die met zijn vrouwtje communiceert.

Beetje vaag allemaal ik weet het ...

sxesven
LittleBox schreef:
Ik ben op zoek naar zanger en titel van het nummer dat je op Net 5 in de vooraankondiging van Band of Brothers op de achtergrond hoort (tijdens de commercial break van Lost op vrijdagavond). Let wel: Het is dus niet de muziek die je bij het begin van BoB zelf hoort maar in het programma ervoor (je weet wel: "Straks op Net 5... blablabla"). Weet iemand welk nummer het is?

Devandra Banhart - Insect Eyes (van Rejoicing in the Hands uit 2004)

jurado schreef:
wie weet van wie en hoe het nummer heet dat erg cheesy is , beetje disco en erg jaren 70 klinkt.
Het wordt gezongen door een dame ..de enige woorden die ik mij herinner zijn : Hello baby en hello darling.
Als reactie hoor je een man door een telefoon terug praten ..het deed mij erg denken aan een astronaut of een piloot die met zijn vrouwtje communiceert.

Beetje vaag allemaal ik weet het ...

update : Hay darling,how you doing,hey baby,how's the weather

jurado schreef:
update : Hay darling,how you doing,hey baby,how's the weather

Clouds Across the Moon van Rah Band. Geweldig (kazig) nummer, trouwens.

"Good evening. This is the intergalactic operator. Can I help you?"
"Yes. I'm trying to reach flight commander P.R. Johnson, on Mars, flight 2-4-7."
"Very well, hold on please [beeping]. Your through."
"Thank you, operator."

Hiya darling, how are you doing?
Hey baby, were you sleeping?
Oh I'm sorry, but I've been really missing you
Hi darling, how's the weather?
Say baby, is that cold better now?
Oh I'm sorry, is there someone there with you?

Ooooh... since you went away, there's nothing going right
I just can't sleep alone at night
I'm not ashamed to say I badly need a friend
Or it's the end

Now, when I look at the clouds across the moon
Here in the night I just hope and pray that soon
Oh baby, you'll hurry home to me

Hi darling, the kids say they love you
Hey baby, is everything fine with you?
Please forgive me, but I'm trying not to cry

Ooooh... I've had a million different offers on the phone
But I just stay right here at home
I don't think that I can take it anymore
This crazy war

Oh baby, you'll hurry home to me

"I'm sorry to interrupt your conversation, but we are experiencing violent storm conditions in the asteriod belt at this time. We may lose this valuable deep space communication link. Please, be as brief as possible. Thank you."

Ooooh... since you went away, there's nothing going right
I just can't sleep alone at night
I'm not ashamed to say I badly need a friend
Or it's... or it's...

"Hello? Hello operator? Yes, i've seemed to have lost the connection! Could you try again please?"
"I'm sorry, but I'm afraid we've lost contact with Mars 2-4-7 at this time."

Oh baby, you'll hurry home to me. (3 x)

"Ok. Well thank you very much. I'll... I'll try again next year... next year... next year... next year..."

Oh baby, you'll hurry home to me (3 x)

ja dat is hem.

Had gehoopt eindelijk de video te zien maar die is niet te vinden op joetjoeb...ik had mij al verheugd op een geweldige clip..jammer.

Bedankt trouwens!

sxesven schreef:
Devandra Banhart - Insect Eyes (van Rejoicing in the Hands uit 2004)

Die ga ik vanavond eens even pindakazen! Dank!!

aangezien Rah Band niet op youtube staat ga ik de video er zelf even opsmijten.

Ik heb er anders nog eentje! Er staan 20 albums op de site die het label Independent gekregen hebben. Dat moet eigenlijk Eigen Beheer worden, volgens mij...

Het is niet mogelijk om een artiest die onder twee aliassen albums heeft uitgebracht aan elkaar te koppelen onder haar echte naam, nietwaar?

Volgens mij moet dat wel kunnen, kijk maar bij Four Tet en Fatboy Slim.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.