De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2007, 17:19 uur
score-freak schreef:
Over de Top 10 van 2007: om de een of andere reden pakt hij As You Like It, van Patrick Doyle, niet. Op geen enkele manier, ook niet wanneer ik enkel de componist intype... Vreemd, want het album staat verder wel gewoon op de site
http://www.musicmeter.nl/album/87154
Over de Top 10 van 2007: om de een of andere reden pakt hij As You Like It, van Patrick Doyle, niet. Op geen enkele manier, ook niet wanneer ik enkel de componist intype... Vreemd, want het album staat verder wel gewoon op de site

http://www.musicmeter.nl/album/87154
Patrick Doyle - As You Like It (2006)

0
geplaatst: 7 december 2007, 18:16 uur
De komende dagen draait er een scriptje dat op MusicBrainz van elk album de originele releasedatum probeert op te halen. Leuke informatie, en daarnaast handig ivm de sortering van albums van dezelfde artiest uit hetzelfde jaar.
0
geplaatst: 7 december 2007, 18:20 uur
Klumpie schreef:
(quote)

Moet 2007 zijn. Even aangepast. Moet nu wel voor de top 10 gekozen kunnen worden.
0
geplaatst: 7 december 2007, 18:21 uur
zou wel handig zijn als in de toekomst het label ook een hyperlink krijgt bij de weergave van het album in zoekresultaten, toplijsten, updates.
0
titan (crew)
geplaatst: 8 december 2007, 12:06 uur
Het album Heaven & Earth staat dubbel op de site.
0
geplaatst: 8 december 2007, 13:31 uur
titan schreef:
Heb degene die het laatst was toegevoegd verwijderd. Dank voor het melden!
0
geplaatst: 9 december 2007, 21:05 uur
Ik kan een pagina niet openen. deze
Is het niet een idee om maximaal 50 stemmen per pagina te doen bij veelstemmers zoals deze?
Is het niet een idee om maximaal 50 stemmen per pagina te doen bij veelstemmers zoals deze?
0
geplaatst: 10 december 2007, 00:43 uur
Vraag: wilde de top 10 van 2007 invullen, maar twee van de albums staan nog niet op MuMe.
Is er geen manier ze toch op de lijst te zetten/ krijgen?
(geen tijd ze in te voeren)
0
geplaatst: 10 december 2007, 00:45 uur
Oldfart schreef:
Vraag: wilde de top 10 van 2007 invullen, maar twee van de albums staan nog niet op MuMe.
Dan vraag je dat toch aan iemand. Genoeg mensen die het voor je willen doen hoor.Vraag: wilde de top 10 van 2007 invullen, maar twee van de albums staan nog niet op MuMe.
0
geplaatst: 10 december 2007, 04:49 uur
Die release-lijst die te vinden is bij 'top 10 2007' is niet compleet voor zover ik het kan zien. Wordt die lijst nog compleet gemaakt?
0
geplaatst: 10 december 2007, 06:45 uur
reptile71 schreef:
Die release-lijst die te vinden is bij 'top 10 2007' is niet compleet voor zover ik het kan zien. Wordt die lijst nog compleet gemaakt?
Wat mis je dan? Wil ik evt. wel toevoegen.
0
geplaatst: 10 december 2007, 12:58 uur
musicfriek schreef:
Ik bedoel dat niet alle albums uit 2007 die hier op de site staan in de lijst staan. Ik heb in elk geval Feeding Fingers - Wound in Wall er niet in zien staan. Het zijn volgens mij alleen albums die vóór hun release hier al op de site zijn gezet met opgave van releasedatum of waarbij een releasedatum apart is doorgegeven. Er staan ook nog wel zat albums op uit 2007 waarvan de releasedatum niet bekend is volgens mij. Weet het allemaal niet zeker, maar gezien Feeding Fingers er niet bijstaat...(quote)
0
titan (crew)
geplaatst: 10 december 2007, 14:01 uur
Het al dan niet ingevuld zijn van een releasedatum is in ieder geval zeker niet de reden. Zolang er een jaartal bij staat moet het lukken. Mij lukte het wel om Feeding Fingers te selecteren.
0
geplaatst: 10 december 2007, 14:29 uur
Ik bedoel niet het selecteren (zover ben ik nog lang niet haha) maar de lijst onder die link KLIK HIER om alle releases van 2007 te bekijken o.i.d. Daar staat alles op datum en lang niet van alles is er een datum doorgegeven denk ik. Feeding Fingers staat niet in die lijst voor zover ik kon ontdekken. Dat album is in juni of juli gereleased...
0
geplaatst: 10 december 2007, 15:38 uur
Ja, daar heb je gelijk in. Alleen albums waarbij een releasedatum is gezet (dus meestal omdat 'ie op de site is gezet voordat 'ie uitkomt) staan bij de releasedata.
0
geplaatst: 10 december 2007, 16:25 uur
Precies zoals ik al dacht. Daardoor missen veel albums in die lijst, maar hij wordt gebracht als de lijst met ALLE releases van 2007. Dat vind ik dus niet zo duidelijk of er moet een lijst achteraan komen met de rest van de albums die gereleased zijn, waarvan geen datum bekend is, zodat het overzicht toch compleet is.
0
geplaatst: 10 december 2007, 17:56 uur
Maar dan voeg je de releasedatum toch even toe? Ik zie het probleem niet echt.
0
geplaatst: 10 december 2007, 18:05 uur
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar ik klikte op die link met de verwachting dat ALLE albums van 2007 die op deze site staan daar stonden, want zo wordt het weergegeven (er staat: Als je inspiratie nodig hebt vind je hier de volledige releaselijst van 2007), maar het zijn ze niet allemaal. Dus m.a.w.: er klopt gewoon niet wat er staat. Maarja, het is mijn site niet, maar ik zou willen dat er geen valse info op mijn site stond. 
Misschien ben ik iets te perfectionistisch.

Misschien ben ik iets te perfectionistisch.

0
jeko
geplaatst: 11 december 2007, 16:22 uur
Bij het toevoegen ,is het veld en de importeren knop verdwenen.Heel vaak lukt het niet met de freedorg of musicbrain knop. Daarvoor was het de nummers simpelweg kopieëren naar het importeren veld en vervolgens met de knop importeren, dat ging altijd goed nu moet alles hanmatig worden ingevuld knap lastig!
0
geplaatst: 11 december 2007, 17:43 uur
In plaats daarvan kun je de tracklisting meteen importeren van Last.FM, Discogs en/of Musicbrainz. Da´s nog gemakkelijker dan hoe het eerst was. Daarbij werkt Freedb al een tijdje helemaal niet meer.
0
geplaatst: 12 december 2007, 12:56 uur
Da's waar, maar ik mis dat importveld met bijbehorende importerenknop ook wel. Want soms staat de de tracklijst niet (of niet correct) op discogs, noch op freedb.org, noch op musicbrainz, noch op last.fm.
Van dit album bijvoorbeeld wordt de tracklisting bv. op geen van de 4 knoppen gevonden. En heb bv. ook net nog een verzamelalbum toegevoegd en die is enkel in te laden via de knop van freedb.org. De 3 anderen doen geven 'niet gevonden' als resultaat. Maar de tracklijst van freedb.org klopt niet helemaal; ttz. is niet volledig (ook gastartiesten en zo zijn daar niet vermeld). Op rateyourmusic staat er wel een volledige tracklijst en die wou ik dus plakken en importeren, maar dat kan nu blijkbaar niet meer, dus ik begrijp wel wat jeko bedoelt...
Van dit album bijvoorbeeld wordt de tracklisting bv. op geen van de 4 knoppen gevonden. En heb bv. ook net nog een verzamelalbum toegevoegd en die is enkel in te laden via de knop van freedb.org. De 3 anderen doen geven 'niet gevonden' als resultaat. Maar de tracklijst van freedb.org klopt niet helemaal; ttz. is niet volledig (ook gastartiesten en zo zijn daar niet vermeld). Op rateyourmusic staat er wel een volledige tracklijst en die wou ik dus plakken en importeren, maar dat kan nu blijkbaar niet meer, dus ik begrijp wel wat jeko bedoelt...
0
geplaatst: 12 december 2007, 14:33 uur
Prima, ik zal zorgen dat er weer een veld voor invoer van tracklists komt. Hier kun je dan in allerlei formaten (niet alleen Freedb) tracklists invoeren, en de site zal dan proberen om daar iets van te maken.
0
geplaatst: 12 december 2007, 15:38 uur
Bedankt om daar toch nog even naar te kijken. Allerlei formaten hoeven voor mij zelfs niet echt, want ik plak alles sowieso eerst nog in notepad en dan zorg ik via een find & replace zélf dat de tracklijst overeenkomt met het formaat zoals het gewenst was in het importveld (tracknummer-tab-tracknaam-tab-tracktijd)
Maar toch nog wel even zeggen ook dat die nieuwe knoppen natuurlijk super zijn ! De meeste albums worden natuurlijk wel gevonden en zo is het toevoegen nu écht wel kinderspel geworden
Maar toch nog wel even zeggen ook dat die nieuwe knoppen natuurlijk super zijn ! De meeste albums worden natuurlijk wel gevonden en zo is het toevoegen nu écht wel kinderspel geworden

0
geplaatst: 12 december 2007, 18:53 uur
Dit klinkt allemaal heel erg goed, zal er ook eens naar kijken. Ik gebruikte zelf vrij vaak de tracklists van rateyourmusic.com, kwestie van overnemen, nummertjes ervoor weg, importeren en dat werkte perfect. Maar voor mij zit de meeste uitdaging in de hoes. Soms heel lastig om een mooie hoes te vinden (vooral oudere albums), je bent soms wel een uur zoet met het vinden van een mooie..
Maar complimenten aan het adres van Jordy
En gebruiker nummer 19.000 zal er zo zijn.
Wanneer? Is wel een groot gemis nu..
Maar complimenten aan het adres van Jordy

Jordy schreef:
Prima, ik zal zorgen dat er weer een veld voor invoer van tracklists komt.
Prima, ik zal zorgen dat er weer een veld voor invoer van tracklists komt.
Wanneer? Is wel een groot gemis nu..
0
geplaatst: 12 december 2007, 19:01 uur
musicfriek schreef:
Nu dus (wel met nummer 19315).
0
geplaatst: 13 december 2007, 17:07 uur
http://www.musicmeter.nl/artist/3334
Hier gaat iets mis geloof ik. Dave en David...beiden Jazz onder 1 naam. En als samenwerking o.a. Judas Priest.......
Hier gaat iets mis geloof ik. Dave en David...beiden Jazz onder 1 naam. En als samenwerking o.a. Judas Priest.......

0
geplaatst: 13 december 2007, 17:56 uur
Het is wel dezelfde Holland... op sommige albums staat hij als Dave en op andere als David...
Hij zat voor zover ik weet alleen niet in Judas Priest
Hij zat voor zover ik weet alleen niet in Judas Priest

0
geplaatst: 13 december 2007, 18:01 uur
Daar gaat trouwens wat mis... ik heb de eerste Dave Holland (I) genoemd.. maar kan het lid in Judas Priest geen Dave Holland (II) noemen.. daar zegt ie dan dat ik geen leden heb ingevoerd.
/edit.. lukt al.. maar wel via een omweg... alleen de Judas-priest pagina linkt nu naar de lege pagina van hun Dave Holland
/edit.. lukt al.. maar wel via een omweg... alleen de Judas-priest pagina linkt nu naar de lege pagina van hun Dave Holland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.