MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
James Blood Ulmer heeft drie artiestenpagina's, kan iemand die samenvoegen tot één? Had het zelf wel willen doen, maar weet niet waar em de verschillen zitten...

Er stonden af en toe teveel spaties.

Er is vandaag een album toegevoegd "Milk Inc." van "Milk Inc." met het label "Antler-Subway". Nu staat dat label er al op maar dan onder de naam "Antler Subway", dus zonder het streepje. Ik denk dat dat streepje er wel bij moet, zie ook: http://www.discogs.com/label/Antler-Subway

Ok, bedankt om dit te melden. Er waren er nog een aantal die verkeerd waren ingevoerd (=zonder streepje), blijkbaar. Ze staan nu allemaal samen hier!

Het viel me op dat de wikipedia-link van de band The Sun and the Moon verwijst naar de Wikipedia-pagina van het gelijknamige tweede album van The Bravery. De band staat niet op Wikipedia, daar zijn ze blijkbaar nog te onbekend voor.

lambf

(afbeelding)

Eh, hier ging iets mis met de layout. Heb ik overigens wel vaker. Dat je daar een cijfer te zien krijgt.

Mag ik vragen waarom Eels tegenwoordig niet meer met een hoofdletter geschreven wordt? Vind dit nogal storend staan.

handsome_devil
ik zag het ook net en vroeg het me ook af ja

Omdat het op de CD's ook met een kleine letter wordt geschreven.

Nee hoor. Op Beautiful Freak en Electro-Shock Blues wel, op Daisies of the Galaxy, Souljacker en Shootenanny! met hoofdletters en op Blinking Lights and Other Revelations staat niet eens de bandnaam. Op de verzamelaars is het ook allemaal verschillend.

Op de officiële site staat dan weer EELS, behalve in de titel bij je browser, daar staat gewoon Eels, zoals overal op het internet. Zo hoort het hier dus ook gewoon te zijn.

Ok, dan moet er inderdaad gewoon Eels staan (het is inmiddels ook allemaal weer gecorrigeerd door een vooralsnog anonieme gebruiker).

Ik heb die correctie ook zien staan van Eels -> eels. CHIEP had die ingediend, maar vond ze ook niet echt terecht.

Ikzelf ben van mening dat de schrijfwijze zoals de artiest het bedoeld heeft wel zo op de site mag aangehouden worden zoals bv. hier moet het gewoon :wumpscut: zijn en niet Wumpscut.

Maar als er zoals bij Eels meerdere schrijfwijzen zijn, denk ik dat we toch beter gewoon Eels aanhouden.

Bugje dat ik al een tijdje geleden voor het eerst ontdekt had maar wegens een correctie die ik net doorvoerde, kwam het weer onder mijn aandacht: Als er een nieuwe correctie wordt doorgevoerd bij een band, dan verdwijnen de eventuele romeinse cijfers naast de bandleden weer.

Ik had dus bij deze band eerst de plaats van oprichting, datum en land ingevuld en ook alle leden. Toen zag ik dat er bij bandlid 5 onterecht werd doorgelinkt naar de band 'Rainbow', dus heb ik nogmaals een correctie doorgevoerd en er 'Rainbow (I)' van gemaakt. Probleem opgelost, want nu linkte ie naar nergens meer. Maar... en nu komt de kat op de koord... toen ik even later opnieuw op de corrigeren knop drukte om ook nog een bandfoto toe te voegen was dat romeins cijfer I wederom verdwenen.

In aansluiting op de schrijfwijze van Eels/eels/EELS kan ik nog een voorbeeld noemen van een (op dit moment enigszins) foutieve schrijfwijze op MuMe: System F heeft een paar albums hier, maar volgens de hoezen is de artiestennaam system F, dus met een kleine letter "s". Misschien kan dat ook aangepast worden

Vind ik een beetje onzin om eerlijk te zijn. Moeten we dan alles letterlijk van de hoes over gaan nemen? Zoals het nu is staat prima. Het staat verder overal met een hoofdletter S (kijk de muzieksites eens maar na).

Harco
Dat het bandlogo compleet in kleine letters is geschreven, betekent niet dat dit ook de correcte schrijfwijze is.

En zeg nou zelf, system F staat toch achterlijk?

Nou, ik vind wel dat de correcte schrijfwijze moet aangehouden worden, hoe dom die er ook uitziet. We schrijven toch ook dEUS in plaats van Deus...

freddze schreef:
Als er een nieuwe correctie wordt doorgevoerd bij een band, dan verdwijnen de eventuele romeinse cijfers naast de bandleden weer.

Bedankt, gaat op de lijst

Harco
Waldo Jeffers schreef:
Nou, ik vind wel dat de correcte schrijfwijze moet aangehouden worden, hoe dom die er ook uitziet. We schrijven toch ook dEUS in plaats van Deus...

Dat komt omdat dEUS ook daadwerkelijk de correcte schrijfwijze is. Op de site van Eels staat hun naam overal met een hoofdletter.

Het gaat niet om de vraag of system F achterlijk staat of dat het onzin is of wat dan ook. Als er een discussie ontstaat over de schrijfwijze van Eels/eels/EELS, is mijn opmerking over System F/system F net zo legitiem. Anders is het dus meten met twee maten.

Harco
Tuurlijk, maar ik mag toch wel zeggen dat ik het achterlijk vind staan?

Maar dan moet je ook de tracktitels gaan aanpassen; als er geen hoofdletters gebruikt worden in de tracktitels op de hoes, dan moet je die schrijfwijze ook hanteren. Zo ook de albumtitel.

Ik neem maar iets: http://www.discogs.com/viewimages?what=R&obid=154503

..dit moet dan compleet in hoofdletters; albumnaam, tracktitels en artietsennaam.

Dat voorbeeld vind ik nou juist niet ter zake doen, want er zijn zoveel artiesten die alles met hoofdletters schrijven, zowel hun naam op de hoes als de tracktitels op de achterkant. Het gaat in mijn voorbeeld en de voorbeelden zoals dEUS en Eels om het gebruik van kleine letters èn hoofdletters. Vandaar dus mijn voorstel om system F te schrijven (hierin zitten dus kleine letters maar ook een hoofdletter) omdat dat ook op àlle hoezen van deze act staat. Kijk maar bij de vier albums van system F op MuMe. Maargoed, als men er voor kiest om "System F" te laten staan, heb ik daar ook vrede mee.

Het zal scripttechnisch wel moeilijk zijn, maar het zou natuurlijk ideaal zijn wanneer er bij albums op de gastartiesten geklikt kan worden zodat je naar hun artiestenpagina wordt doorverwezen

Lijkt mij wel een goed idee brooklyn.

Als je op een album hebt gestemt zoals ik heb gedaan op die van Young Gunz zijn de spoilers van je bericht automatisch zichtbaar. Is het mogelijk (ondanks de stem) om die stukken toch 'onzichtbaar' te maken?

Van Marcel Jongeneel weet ik het al, maar bij wie is de site nog meer zo traag (toevoegingen in behandeling nemen is nu helemaal een crime)?

Hier ook ja.

Nu gaat het wel, maar tussen half 6 en half 7 was ie ook behoorlijk traag.

Ah, lag dus niet aan mij. Was mij ook al opgevallen. Vooral het topic hoezen KO is waanzinnig traag. Met plaatsen van hoezen duurt het soms 10 seconden voordat ie klaar is. Denk toch dat daar een groot deel van de 'berichten' verwijderd moet gaan worden, daardoor zo traag.

Ik kijk dat topic nooit in, scan het alleen even snel om te zien of het er netjes aan toe gaat, maar het openen van elke pagina duurde hier wel een seconde of tien. Gekgenoeg werden de oude updates van half 12 tot 6 uur (moderatortool dat een redelijk beleg doet op de server) wel netjes geladen. Nu was dit bij mij op het tijdstip dat het hier sowieso het drukst is (rond etenstijd). Nu werkt het overigens allemaal snel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.