MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
eazyfan
Er is een toevoeging van mij verwijdert. Hoe komt dit?

Er worden regelmatig toevoegingen verwijderd die dubbel blijken te zijn. Nu wordt dat ook wel 's in dit topic gepost, maar vaak ook via PM. Misschien dat er eens een toevoeging van jou bij zat.

D-Darko
Ik vraag me af hoe The Lion King in zijn huidige staat op de site kon geraken. Correct me if I'm wrong: Hans Zimmer heeft met het merendeel van de nummers niks te maken.

Jammer dat bij Elizabeth Fraser van Cocteau Twins geen link staat naar This Mortal Coil en Massive Attack. Ze verzorgde bij beide bands de zang van hun bekendste nummers.

Dat komt omdat ze geen solo-werk heeft dat op de site staat. Maar Jordy heeft beloofd om er werk van te maken dat artiesten die in een groep zitten ook gelinkt zullen kunnen worden met een andere groep/groepen waar ze deel van uitmaken..

Bij het toevoegen van albums is het onmogelijk om tracks te verplaatsen van plaats.
Zeer irritant als feedback een lijst tracks heeft, maar dat er tussen 1 en 2 een track vergeten is: moet je alles aanpassen!

neo
D-Darko schreef:
Ik vraag me af hoe The Lion King in zijn huidige staat op de site kon geraken. Correct me if I'm wrong: Hans Zimmer heeft met het merendeel van de nummers niks te maken.

Een deel is score, dan is er nog de liedjes waarbij Tim Rice en Elton John betrokken waren.

D-Darko
Zo is het beter!

CHIEP (crew)
Pas nu valt het mij op dat er bij "berichten" het volgende staat: "Voer persoonlijke discussies met andere gebruikers"

lambf

(afbeelding)

Hier is iets fout gegaan...maar wat?

Is opgelost.. Dit kwam doordat een bandlid van Osdorp Posse (King) gelinkt stond met de band King, terwijl die daar dus niets mee te maken heeft. 'k Heb er een romeins cijfer I achter geplaatst nu.

Allmusic
Dit album kan verwijderd worden, de bandnaam en titel zijn verwisseld, deze klopt wel.

WernerGSF
het album Arctic Monkeys - Beneath the Boardwalk kan verwijderd worden

omdat het geen officieel album is, maar een bootleg.

en de tracklist klopt toch al niet

@ Allmusic: Ok, ondanks dat het eerstgenoemde album reeds eerder was toegevoegd was het inderdaad volledig fout (ook genre en hoes), dus heb ik dan maar per uitzondering op de regel de recentere toevoeging laten staan - en dus niet omdat het toevallig ook een toevoeging van mezelf was Beide albums hadden voorts nog geen enkel bericht en elk 1 stem waarvan er dus 1 verloren gegaan is..

@ WernerGSF: Ik was al lang van plan dit te verwijderen, maar nu ook jij het nogmaals bevestigt, zal het wel kloppen - je hebt het immers zelf toegevoegd De berichten erover heb ik wel verplaastst naar de artiestenpagina van Arctic Monkeys zelf. Je kan nooit weten waar ze nog goed voor zijn ; te lezen vanaf hier..

WernerGSF
@freddze

uitstekend

Van Simple Minds staan er een heel aantal zgn EP's op de site met allemaal nummers die ook al op een album staan. Dit zijn gewoon maxi-singles. Die mogen er toch wel af? Het geeft een behoorlijk vertekend beeld namelijk.

De regel is dat ales een release officiëel een EP is, dat is er dan sowieso op mag. Het aantal tracks op reguliere albums doen dan niet ter zake. Bij een single hanteren we nog altijd de 3-tracks-niet-op-reguliere albums-regel (remixes en live-uitvoeringen niet meegerekend)

Slecht nieuws, vrees ik w.b. de youtube-linking

Wat word ik toch moe van die auteursrechtenorganisaties.

Ik weet niet of het direct het zo'n vaart zal lopen. Er was vorige week al wat ophef over en toen bleek dat een verzonden e-mail aan wat weblogs een premature actie was van een stagiair. Ik lees hier wel dat (bij monde van een woordvoerder van Buma) "dat Buma aan het onderzoeken is hoe het juridisch zit met het openbaar maken van ingebedde elementen en hyperlinks."

Ik zou het erg jammer vinden als het YouTube-linken niet meer zou kunnen...

freddze schreef:
De regel is dat ales een release officiëel een EP is, dat is er dan sowieso op mag. Het aantal tracks op reguliere albums doen dan niet ter zake. Bij een single hanteren we nog altijd de 3-tracks-niet-op-reguliere albums-regel (remixes en live-uitvoeringen niet meegerekend)

Een maxi-single is natuurlijk niet per definitie een EP.

Heh? reptile, heb jij je berichtje daarna dan nog aangepast? Ik meen me niet te herinneren dat er in je origineel bericht niet de zinsnedes "zgn. EP's" en "maxi-singles" stonden, maar dat je 't gewoon over EP's had.

Of anders was ik wel heel slecht aan het opletten, my bad dan

Heb mijn bericht niet aagepast hoor. Wel moet ik bekennen dat ik stellig zeg dat het gewoon maxi-singles zijn, maar ik suggereer dat alleen maar. Geloof gewoon niet dat Simple Minds EP's uitbrengt met bijv. een maxi nummer, een live-versie en een album-versie, van welliswaar 3 verschillende nummers, maar nummers die allemaal al ergens opstaan. Ik vind dat gewoon geen EP maar een maxi-single, die niet op mume thuis hoort. Denk ook niet dat je EP-linkjes zal kunnen vinden voor betreffende releases.

herman schreef:
Ik weet niet of het direct het zo'n vaart zal lopen. Er was vorige week al wat ophef over en toen bleek dat een verzonden e-mail aan wat weblogs een premature actie was van een stagiair.

Ik heb iig niets ontvangen, we zullen zien hoe het loopt...

Telkens als ik een album probeer toe te voegen en ik ben in de sectie tracks bewerken/toevoegen, word de lijst automatisch (en van andere artiest/album dan de bedoeling is) ingevuld door Freedb.
Er staat ook wanneer ik hier altijd op deze sectie ben bij mijn internetbalk: ''fout op de pagina''.
En als ik dan de trackinfo verwijder om het zelf in te vullen dan is de knop ''versturen'' niet meer te zien.

Bij Simple Minds is behalve maxi-singles op de site ook toevoegen zonder hoesje toegestaan begrijp ik:

(afbeelding)

Of was mume vroeger gewoon een heel stuk soepeler?

Buiten dat er tegenwoordig minder dingen door de mazen van het net glippen, staan er ook een aantal van dit soort 'hoezen' op de site. Ik weet niet hoe het bij deze zit, maar er zijn er ook genoeg waarvan ueberhaupt geen hoes (of alleen zo'n witte beschermhoes) bestaat.

eazyfan
Er is een stem van me weg, op zich geen groot drama natuurlijk, alleen vraag ik me af welk album er nu weer verwijderd is.

Aub?

thomzi50 schreef:
Hier is gestemd op een album dat nog niet uit of gelekt is - bovendien door een behoorlijk onbetrouwbare stemmer.

Gebeurt zeer vaak + het feit dat ik het zielig vind dat gelekte albums gedownload worden + het feit dat dat illigeaal gebeurt:

Zou het niet beter zijn dat het onmogelijk is om te stemmen vooralleer een album uit is?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.