De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2008, 11:26 uur
Even iets anders, er wordt momenteel e.e.a. opnieuw "doorberekend" op het zoekvlak. Hierdoor zal het snel zoeken (via het boxje dus) een uurtje of wat geen complete resultaten geven.
De zoekopdrachten "motorhead" en "accused" hebben hiermee nu de gewenste resultaten.
De zoekopdrachten "motorhead" en "accused" hebben hiermee nu de gewenste resultaten.
0
geplaatst: 5 april 2008, 13:01 uur
Rotatielijst veranderen lukt niet. Tenminste met recente platen (volgens mij vanaf 2006) is het onmogelijk, want die worden niet meer weergegeven.
-EDIT- Problemen lossen soms uit zichzelf op.
-EDIT- Problemen lossen soms uit zichzelf op.
0
godlydevil7
geplaatst: 5 april 2008, 14:21 uur
Jordy schreef:
De zoekopdrachten "motorhead" en "accused" hebben hiermee nu de gewenste resultaten
De zoekopdrachten "motorhead" en "accused" hebben hiermee nu de gewenste resultaten
Heel mooi, het ging hiervoor best wel moeilijk... Dank!
0
geplaatst: 5 april 2008, 15:47 uur
Ik zie nu ook dat mensen die wel in meerdere bands hebben gezeten maar geen solomateriaal hebben nu ook een doorlinkpagina hebben.. geweldig 

0
geplaatst: 5 april 2008, 16:02 uur
Wist ik ook niet: super zeg!
Ik denk een grote wens van veel users hier. Leuk om te zien dat b.v. een lid van 2 Belgen ook in dEUS speelt. Dat is info die ik nog niet wist en nu door deze functie wel
Ik denk een grote wens van veel users hier. Leuk om te zien dat b.v. een lid van 2 Belgen ook in dEUS speelt. Dat is info die ik nog niet wist en nu door deze functie wel

0
geplaatst: 5 april 2008, 17:43 uur
Geweldig dat dat doorlinken nu ook werkt. Zijn opeens wel weer een hoop artiestenpagina's om te vullen, dus dat houdt ons wel weer even van de straat. 

0
geplaatst: 5 april 2008, 17:45 uur
Er linken wel enkele namen door naar lege pagina's, bijvoorbeeld Louie Clemente. Maar een leuke nieuwe toevoeging 

0
geplaatst: 5 april 2008, 17:54 uur
Ben de nieuwe functie aan het uittesten door de artiestenpagina's aan te passen maar heb nog en vraagje. De foto is al goed gelukt maar bv bijTrujillo, hij is lid van Metallica, moet je dan 'Groep / samenwerking van meerdere personen' aanduiden en de andere leden invoegen?
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:04 uur
Volgens mij heeft het helemaal geen zin om die pagina's te vullen want ze zijn niet als aparte artiest-pagina zichtbaar. Ik heb er eentje uitgeprobeerd. Het kan zijn dat ik hier fout mee zit maar misschien even wachten of dit klopt voordat iedereen aan de slag gaat.
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:05 uur
Robert Trujillo is toch een artiest en geen groep of samenwerking van meerdere personen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
De bands waar hij in speelt staan al op zijn pagina, en die linken je weer door naar Metallica of Suicidal Tendencies, waar je de leden van die bands weer kunt vinden.
De bands waar hij in speelt staan al op zijn pagina, en die linken je weer door naar Metallica of Suicidal Tendencies, waar je de leden van die bands weer kunt vinden.
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:08 uur
Nee je begrijpt me verkeerd. Als de artiesten onder die naam geen solo-album hebben staan heeft het weinig zin om nu foto's en info toe te voegen, volgens mij, zoals wel het geval is bij bands en solo-artiesten.
Deze nieuwe functie laat nu zien in welke groepen artiesten allemaal werkzaam zijn maar tonen geen aparte pagina terwijl er wel de mogelijkheid is om info toe te voegen. Doe je dit dan verdwijnt het in het niets als het ware, want je komt dan weer uit op de pagina waar alle bands staan waar desbetreffende artiest in speelt en niet op zo'n algemeen overzicht.
Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor. Ik heb het in elk geval zelf ook even uitgeprobeerd.
Deze nieuwe functie laat nu zien in welke groepen artiesten allemaal werkzaam zijn maar tonen geen aparte pagina terwijl er wel de mogelijkheid is om info toe te voegen. Doe je dit dan verdwijnt het in het niets als het ware, want je komt dan weer uit op de pagina waar alle bands staan waar desbetreffende artiest in speelt en niet op zo'n algemeen overzicht.
Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor. Ik heb het in elk geval zelf ook even uitgeprobeerd.
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:20 uur
Ik zal die correctie mogelijkheid (en andere tabs) wel even weghalen, ik had dit puur als doorklik-mogelijkheid bedoeld. Als "normale" leden van bands ook een eigen discussie etc. krijgen, krijg je denk ik veel te veel versnippering
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:28 uur
Mijn persoonlijke idee blijft dus dat een artiest pas "interessant genoeg" is voor een discussie/foto/etc als hij ook solo albums heeft. Maar dat je nu bij de White Stripes bij Jack White door kan klikken naar The Raconteurs is natuurlijk wel leuk
0
geplaatst: 5 april 2008, 18:30 uur
Wat een fantastische nieuwe functie! Had hier al lang op zitten wachten. Echt leuk om te zien hoe al die artiesten het 'met elkaar doen'. 
Ook grappig om wat door te klikken om te zien waar je uit komt. Kan je nog allerlei linken ontdekken die je nooit had verwacht.

Ook grappig om wat door te klikken om te zien waar je uit komt. Kan je nog allerlei linken ontdekken die je nooit had verwacht.

0
geplaatst: 5 april 2008, 18:34 uur
reptile71 schreef:
Wat een fantastische nieuwe functie! Had hier al lang op zitten wachten. Echt leuk om te zien hoe al die artiesten het 'met elkaar doen'.

Ik weet niet of we het hier over hetzelfde hebben, maar ik vind de nieuwe functie (vergelijkbare artiesten volgens Last.fm) in ieder geval super

Vooral door het feit dat mensen eerder aan onbekende artiesten op MuMe zullen beginnen

**Edit, edit: Komt die functie ook bij de onbekendere artiesten?

0
geplaatst: 5 april 2008, 21:46 uur
The Scientist schreef:
mee eens ja
mee eens ja
Ik ook. Om nu bij ieder bandlid een eigen pagina te creeëren is wat overdreven. Inderdaad pas interessant als deze ook solo-albums hebben gemaakt.
Die doorlink functie is meer dan voldoende en een zeer rijke aanvulling te noemen.
0
geplaatst: 5 april 2008, 21:53 uur
Aardige feature wel, alleen ik zal er niet veel gebruik van gaan maken denk ik. Maar leuk voor de mensen die er wel op zitten wachten 

0
lambf
geplaatst: 5 april 2008, 22:22 uur
Kan je eigenlijk ook een verzamelalbum onder 1 artiest laten vallen? Dus dat je http://www.musicmeter.nl/album/101174 onder Jindřich Brejcha laat vallen. Al de artiesten op de verzamelaar zijn projecten van Jindřich Brejcha.
0
geplaatst: 5 april 2008, 22:49 uur
Volgens mij kan het wel door bij het corrigeren een artiestennaam in te vullen. Ik heb het b.v bij deze gedaan.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 5 april 2008, 23:16 uur
Jordy schreef:
... Maar dat je nu bij de White Stripes bij Jack White door kan klikken naar The Raconteurs is natuurlijk wel leuk
... Maar dat je nu bij de White Stripes bij Jack White door kan klikken naar The Raconteurs is natuurlijk wel leuk
Viel me laatst op inderdaad, dat er geen link was tussen Jack en TR. Mooie functionaliteit.
Sowieso word ik de laatste tijd op mijn wenken bediend: schrijf ik me in voor Last.fm, wordt er een week later de koppeling gerealiseerd. Goed werk

0
geplaatst: 5 april 2008, 23:41 uur
Het lijjkt wel of alle albums van Rockabye Baby! een stem minder hebben dan de albumpagina vermeldt.
0
geplaatst: 5 april 2008, 23:44 uur
Iemand heeft onlangs al zijn stemmen daar weggehaald, dat zal het zijn.
0
geplaatst: 6 april 2008, 01:03 uur
Zeer goede wijziging, die naamlink. Het lost echter een probleem dat een paar dagen geleden al door Lukas was genoemd niet op. Bij artiesten die hun soloplaten niet onder hun echte naam uitbrengen moet die artiestennaam ook gebruikt worden bij het invullen van namen van bandleden. Als die naam bekend is (b.v. Sting bij de Police) is het niet zo'n probleem. Maar als je bij de Police de naam Klark Kent (pseudoniem van Stewart Copeland) neer zou zetten wordt het wat onduidelijk.
Ander voorbeeld : Hildur Guðnadóttir heeft een soloplaat gemaakt onder de naam Lost in Hildurness. Ze heeft ook veel met anderen gewerkt, en heeft daarom nu ook een linkpagina gekregen. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik kan nu natuurlijk overal Hildur Guðnadóttir vervangen door Lost in Hildurness, of de artiestennaam bij haar soloplaat vervangen in Hildur Guðnadóttir, maar de mooiste oplossing lijkt mij, als bij het zoeken naar een naamlink zowel gekeken wordt naar artiestennaam als naar de echte naam.
Ik vraag me meteen wat anders af : wat moet je doen als iemand die alleen een linkpagina heeft een soloalbum opneemt ?
Ander voorbeeld : Hildur Guðnadóttir heeft een soloplaat gemaakt onder de naam Lost in Hildurness. Ze heeft ook veel met anderen gewerkt, en heeft daarom nu ook een linkpagina gekregen. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik kan nu natuurlijk overal Hildur Guðnadóttir vervangen door Lost in Hildurness, of de artiestennaam bij haar soloplaat vervangen in Hildur Guðnadóttir, maar de mooiste oplossing lijkt mij, als bij het zoeken naar een naamlink zowel gekeken wordt naar artiestennaam als naar de echte naam.
Ik vraag me meteen wat anders af : wat moet je doen als iemand die alleen een linkpagina heeft een soloalbum opneemt ?
0
geplaatst: 6 april 2008, 02:16 uur
Dit is gewoon een maxisingle van Pet Shop Boys wat niet op deze site thuishoort lijkt me: Before
Het nummer staat op een album uit 1996 en het gaat hier alleen om verschillende remixen van dat nummer.
Het nummer staat op een album uit 1996 en het gaat hier alleen om verschillende remixen van dat nummer.
0
geplaatst: 6 april 2008, 18:04 uur
Njal schreef:
Bij artiesten die hun soloplaten niet onder hun echte naam uitbrengen moet die artiestennaam ook gebruikt worden bij het invullen van namen van bandleden.
Bij artiesten die hun soloplaten niet onder hun echte naam uitbrengen moet die artiestennaam ook gebruikt worden bij het invullen van namen van bandleden.
Probleem is bekend, maar ik ben bang dat dit niet op te lossen is zonder (onder water) hele grote aanpassingen te moeten doen. Ik zal er nog eens over nadenken.
0
geplaatst: 7 april 2008, 14:15 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Koppeling met Last.fm
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.