MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
De oorspronkelijke tracklist van albums: zo staan er hier op de site tracklists die dan wel als de originele mogen worden beschouwd maar tegenwoordig nauwelijks meer op die manier gekocht kunnen worden (Jimi Hendrix is een voorbeeld en ook de eerste dEUS).

Deze kan verwijderd worden, want het album stond reeds
hier al op de site.

Sheplays schreef:
Stelletje machtswellustelingen

*edit: raaf en pinguin samen aan 't waggelen.....

Pinguin?

Papegaaiduiker

Hmm iemand enig idee waar Sven Bersee is gebleven? Uitgelogd/geband? Een user waarvan ik regelmatig even de stemmen bekeek vanwege uitstekende smaak...

Die is wederom geband ja (en volgens mij nu dus definitief).

Sheplays
Lukas schreef:
Pinguin?

Papegaaiduiker

Toe maar, nog kapsones ook

aERodynamIC schreef:
Die is wederom geband ja (en volgens mij nu dus definitief).

Ik zag laatst user Pindahaai... is dat niet dezelfde als Sven Bersee?
Of is die ook al geband?

Ja (2 keer). Na een paar keer op een wel zeer lullige en lage manier andere users te hebben toegesproken en geschoffeerd, was het wat ons betreft wel eens genoeg.

aERodynamIC schreef:
Dit album mag verwijderd worden: het gaat om 2 albums op 1 cd.
Deel 1 is inmiddels al toegevoegd.

musicfriek schreef:
Deze kan verwijderd worden, want het album stond reeds
hier al op de site.

Beide albums zijn inmiddels verwijderd.

Eens wat positieve feedback:

als je iets corrigeert wordt er altijd heel snel gereageerd door de crew.

Deze staat er twee keer op.

De nieuwste van de twee verwijderd, het bericht dat er stond verplaatst.

SelmaDuim
De hele discussie van gisteren is kennelijk voor niets geweest, want er blijft geknipt worden in posts. Hier werd wederom geen melding van gemaakt en het was nog een relevant stukje ook. Ik baal hier echt stevig van inmiddels. Ik kan nu niet achter de post staan die ik gisteren zelf heb geplaatst puur omdat een deel van de tekst nu mist. Ik loop nu het risico dat ik in discussie beland waar ik helemaal geen zin in heb en kunnen mij woorden in de mond gelegd worden die niet de mijne zijn.

handsome_devil
Eens.

Zo is er bij Twin Infinitives van Royal Trux ook geen spoor meer te bekennen van het 'Tango Mango'-foutje en de reacties daarop. Gewoon verwijderd zonder enig bericht van een mod.

En wat ik nog wel het allervaagst vind: http://www.musicmeter.nl/album/76671
Al die slowchat is biljven staan, maar een mod heeft wel netjes posts van Sven bij elkaar gevoegd en een quote van mij weggehaald en zo

SelmaDuim
Je zou bijna screenshots moeten maken zodat je kunt laten zien wat wel en niet jouw eigen woorden zijn. Ik wil niet dat mijn naam staat bij posts die niet helemaal van mijn hand zijn en waar ik dus ook niet voor 100% achter sta.

Bestaan hier eigenlijk duidelijke richtlijnen (wiki ed) voor? M.a.w.: hebben moderatoren zomaar het 'recht' om in posts te knippen, berichten samen te voegen of uit hun verband te rukken, als het niet per se noodzakelijk is?

Weet je wat, ik haal mijn advocaat er alvast bij

EDIT: Uiteraard is de benaming 'off-topic' altijd persoonlijk, maar hier schijnt bijvoorbeeld ook te staan dat een moderatoringreep altijd gepaard gaat met een toelichting... dus ook een kleine ingreep?

Die quote van Selma was er nog een van voor die discussie hier, vermoed ik. Ik ben intussen iets beter aan het letten op wat ervoor stond en het zal mij niet meer gebeuren. Het is ook een beetje te wijten aan de moderatortool die 'Oude Updates' heet, waardoor we soms enkel het laatste deel van de discussie zien in ons overzicht. Maar nu klik ik de pagina's telkens open en dat foutje zal alvast niet meer voorvallen in de toekomst.
En dat beloof ik plechtig

Bij het album Royal Trux - Twin Infinitives had ik inderdaad geen verklaring gezet omdat het mij logisch leek voor de plaatsers van die uitlachberichten dat ie zouden verwijderd worden (aangezien korenbloem intussen ook zijn foutje had rechtgezet), maar in de toekomst zal ik ook hier telkens een verklarende uitleg geven.

En over dat album van Torturing Nurse - NanaNanaNanaNanaNanaNana kan ik kort zijn.. daar heb ik tot nu toe zelfs nog niets van gezien.
/edit: Ik heb er nu inderdaad wat slowchat vantussen gehaald. Er blijven nog die berichten tussen jou en sxesven, maar die zijn wel redelijk grappig. Zo'n dingen haal ik ook niet altijd weg. Tenandere, als jullie zelf weten dat jullie aan het slowchatten zijn betekent dat eigenlijk dat jullie aan moderators als mij zeggen "Wij gaan ons hier wat amuseren, kuis achteraf ons boeltje maar op, wil je?". Daar zijn we dan wel weer goed voor

SelmaDuim
De post die van mij is aangepast heb ik anderhalf uur na mijn opmerking in deze discussie hier geplaatst. Hij is nu weer zogenaamd terugveranderd, alleen dan met de verkeerde quote zoals ik die juist niet bedoeld had. Zo voorzichtig moet er dus omgegaan worden met andermans woorden. Ik heb er nu zelf weer (nadat een andere post was weggehaald!) een tweede post bijgezet om aan te geven wat mijn woorden waren en wat niet van mijn hand komt.

Edit: Bovendien heb ik hier op 24 april al een opmerking over geplaatst en dat is dus al bijna een maand geleden.

handsome_devil
freddze schreef:
En over dat album van Torturing Nurse - NanaNanaNanaNanaNanaNana kan ik kort zijn.. daar heb ik tot nu toe zelfs nog niets van gezien.
/edit: Ik heb er nu inderdaad wat slowchat vantussen gehaald. Er blijven nog die berichten tussen jou en sxesven, maar die zijn wel redelijk grappig. Zo'n dingen haal ik ook niet altijd weg. Tenandere, als jullie zelf weten dat jullie aan het slowchatten zijn betekent dat eigenlijk dat jullie aan moderators als mij zeggen "Wij gaan ons hier wat amuseren, kuis achteraf ons boeltje maar op, wil je?". Daar zijn we dan wel weer goed voor

Wat mij betreft mocht het ook gewoon blijven staan hoor, het is alleen zo vaak het geval dat berichten die net zo grappig zijn wel gewoon verwijderd worden en dat er dan een post komt te staan van: " 'grappige' berichten verwijderd."

Wat mij betreft mogen dit soort grappige dingen echt wel blijven staan, ik had alleen gewoon verwacht dat de posts bij Torturing Nurse ook onder de noemer 'grappig' zouden vallen en vond het daarom gewoon raar dat iemand wel quotes e.d. had verwijderd maar de rest had laten staan, terwijl er zo vaak bij dezelfde soort dingen allemaal posts verwijderd worden.

En dat Tango Mango geval, het was gewoon enorm grappig, en niemand heeft de berichten denk ik gezien als uitlachberichten. Het is zelfs zo dat een collega mod nu onder de naam Tango Mango op soulseek zit.

freddze schreef:
Bij het album Royal Trux - Twin Infinitives had ik inderdaad geen verklaring gezet omdat het mij logisch leek voor de plaatsers van die uitlachberichten dat ie zouden verwijderd worden (aangezien korenbloem intussen ook zijn foutje had rechtgezet), maar in de toekomst zal ik ook hier telkens een verklarende uitleg geven.

Blijkbaar interpreteren jullie de (rolt over de vloer van het lachen) smiley als een "uitlach" smiley. De berichten die er stonden waren mijns inziens zeker niet uitlacherig of kwetsend bedoeld, maar uitten de betreffende users (waaronder ik) hun waardering voor de grappige verspreking. Behalve dat het verschrikkelijk offtopic was, was er zeker geen kwaad in het spel.

SelmaDuim schreef:
De post die van mij is aangepast heb ik anderhalf uur na mijn opmerking in deze discussie hier geplaatst.

Dat weet ik, maar toen was ik nog aan het modereren en ik heb die discussie hier pas om 16u30 gezien. Terwijl ik die post al rond 16u moet aangepast hebben. Maar vanaf NU (zo 18/5, 14u40) zal het mij dus niet meer gebeuren. Hout vasthouden
PS: Als het goed is zou je post nu helemaal in orde moeten zijn.

En zoals ik al zei... in het vervolg klik ik de albums open om te zien of de quote inderdaad terecht geplaatst is, dan wel dat het gewoon een volledige quote van bovenstaand bericht is zonder meer uit gemakzucht zoals bv. hier. Erg storend voor de leesbaarheid vind ik dat. En dat is nog niet het ergste voorbeeld. Er zijn er zelfs van pagina's lang te vinden.

Maar ik heb het gisteren al gezegd in de discussie ook... Ik kan die dingen wel laten staan ook. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het ga doen, denk ik. Dan word ik tenminste niet meer met de vinger gewezen dat ik posts zou editen. Want dat laatste doe ik dus niet, laat dat duidelijk zijn.

Ik beperk me tot het zo heel of en toe verbeteren van zware dt-fouten (dingen als "hij vraagd bv. kan ik écht niet zien staan) en andere spellingsfouten, het samenvoegen van 2 of 3 posts onder mekaar van één en dezelfde user op hetzelfde tijdstip. Maar wat zinsbouw en grammatica betreft, daar hou ik mijn handen af en zo hoort het ook.

En door Selma haar bericht gisteren is het me duidelijk geworden dat het weghalen van quotes van vorige berichten niet altijd zo vanzelfsprekend is, dus daar ga ik daar in de toekomst zeker op letten!

SelmaDuim
Gelukkig maar. Al speelt het voor mij, zoals ik al aangaf, al bijna een maand (mijn eerste post hier over stamt al van 24 april), maar dat wist je wel.

Ik blijf er wel bij dat alles wat een mod aanpast of verwijderd moet ter plekke worden gemeld, zodat hier geen onduidelijkheid over kan ontstaan.

Inhoudelijk moeten posts gewoon blijven zoals ze zijn. Het is òf helemaal laten staan òf helemaal verwijderen met een hele goede reden, een tussenweg zou er niet moeten zijn. Nu vind ik ook dat alle spelfouten gewoon moeten blijven staan. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen berichten, met of zonder spelfouten.

itchy schreef:
De berichten die er stonden waren mijns inziens zeker niet uitlacherig of kwetsend bedoeld, maar uitten de betreffende users (waaronder ik) hun waardering voor de grappige verspreking. Behalve dat het verschrikkelijk offtopic was, was er zeker geen kwaad in het spel.

Weet ik wel. Uitlachposts was idd het verkeerde woord. En de eerste berichtjes waren nog grappig ook. Maar wat jullie vaak niet zien is dat er daarna nog 4 berichtjes geplaatst worden waardoor het op de duur van grappig naar vervelend ontaardt.
Als ik dan de verduidelijking "offtopic berichten verwijderd" post, komt er vaak de reactie: "Ach, dat was toch wel grappig, laat dat dan toch staan man, voor die 2 schertsende berichtjes??". Maar uiteindelijk waren het er wel 6 die ik verwijderd heb.

Ichy is een andere user, ik ben itchy
Ik ben het met je eens dat het vaak erg lang door gaat.

Op zich foor alle dislecktiesge schrijfers hier wel fein dat er een moddereeter is die de vouten verbeterd natuurluk.

freitzen schreef:
Bestaan hier eigenlijk duidelijke richtlijnen (wiki ed) voor? M.a.w.: hebben moderatoren zomaar het 'recht' om in posts te knippen, berichten samen te voegen of uit hun verband te rukken, als het niet per se noodzakelijk is?

De voorbeelden die in dit topic genoemd worden zijn ongelukkige uitzonderingen, niet de policy. Mods op de Meter-sites laten berichten ongemoeid, en als er al iets gedaan wordt (quotes inkorten, download linkjes verwijderen, e.d.) dan wordt duidelijk gemeld dat er iets aangepast is door een mod. Spelfouten corrigeren is NIET gewenst.

Terechte opmerkingen dus, ik neem aan dat hier iets mee gedaan gaat worden.

Selmaduim schreef:
Ik blijf er wel bij dat alles wat een mod aanpast of verwijderd moet ter plekke worden gemeld, zodat hier geen onduidelijkheid over kan ontstaan.

Ik volg je volledig, en dat probeer ik ook bijna altijd te doen, maar dan vind ik ook dat we users die opzettelijk aan forumvervuiling doen (en als ze erop gewezen worden zich steeds van de domme gebaren en een paar dagen later toch weer aan het slowchatten gaan) ook eens de hand in eigen boezem zouden moeten leren steken. Want nu worden de moderators wel op hun verantwoordelijkheden gewezen, maar wat met de users dan? Conversaties als deze komen de laatste tijd meer en meer voor op MuMe:

user1: mooie plaat. heb ik nu opstaan.
user2: hé, daar hebben we pim weer. mooi weertje hé
user1: zeker, waar ben jij nu naar aan het luisteren?
user2: naar die plaat.
user1: nooit van gehoord.
user2: zou je toch wel eens in huis moeten halen, dan.
user1: ok, doe ik. nog een prettige dag verder
user2: jij ook en geniet nog van de zon! doei

Als je tijdens het nalezen van de updates 3 van zulke conversaties na mekaar tegenkomt (vaak nog van dezelfde users), dan heb je als moderator ook weleens de neiging om te zeggen: "Deleten die handel en niet veel woorden aan vuilmaken".
Want als je dan een bericht plaatst als "Offtopic berichten verwijderd" of "Slowchat geruimd", krijg je nog te horen dat het communisme zijn intrede gedaan heeft en dat hun (wereldschokkende?) berichten zomaar verwijderd werden.

Want zegt handsome_devil hierboven niet: "Al die slowchat is biljven staan, (...)". Waarmee hij eigenlijk bedoelt: "Al onze slowchat is blijven staan, (...)". Dus aan de ene kant weet men wel dat het slowchat is, maar aan de andere kant voelt men de drang om die dingen met iedereen te moeten delen. Terwijl jullie toch via pm naar elkaar kunnen grappen en grollen zoveel jullie willen?

Selmaduim schreef:
Nu vind ik ook dat alle spelfouten gewoon moeten blijven staan. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen berichten, met of zonder spelfouten.

Dat vind ik eigenlijk ook, maar de ervaring leert me dat, als ik dat niet doe, er gegarandeerd reacties komen over de spelling in dat bericht, genre:

user1 : ik vindt dit egt een goeie plaat!
user2:
user3: waar heb jij leren spellen?
user2: dat woord "egt" daar krijg ik de kriebels van. verder is "ik vind" gewoon met -d.
Je schrijft toch ook niet: "ik loopt"??

Waardoor we weer een hele resem offtopic berichten krijgen die dan weer moeten verwijderd worden. Soms wel vermoeiend allemaal...

discussie:

freddze schreef:

user2:
user3: waar heb jij leren spellen?
user2: dat woord "egt" daar krijg ik de kriebels van. verder is "ik vind" gewoon met -d. Je schrijft toch ook niet: "ik loopt"??
.

gewenst resultaat van mod actie:

mod: gezeur over spelfouten verwijderd

of

mod: onleesbaar bericht en reacties hierop verwijderd

itchy schreef:
Ichy is een andere user, ik ben itchy

Sorry, aangepast..

herman schreef:
Ja (2 keer). Na een paar keer op een wel zeer lullige en lage manier andere users te hebben toegesproken en geschoffeerd, was het wat ons betreft wel eens genoeg.

OK helder. Toch jammer dan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.