De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2008, 14:09 uur
Dan moet je eerst even de site helemaal afsluiten, daarna kun je het weer proberen.
0
geplaatst: 15 mei 2008, 14:13 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dan moet je eerst even de site helemaal afsluiten, daarna kun je het weer proberen.
nee dat werkte bij mij destijds ook niet....... had zelfs de PC helemaal uit gezet.
0
geplaatst: 15 mei 2008, 14:15 uur
Hmm, bij mij werkt dat altijd. maar het is dan ook al een tijd geleden dat ik die van mij heb aangepast. Misschien is het in de tussentijd veranderd.
0
geplaatst: 15 mei 2008, 14:19 uur
Yak schreef:
Kom er de volgende keer maar achter dat er niks aan de hand is vóórdat je de moderators weer gaat zitten beschuldigen.
Kom er de volgende keer maar achter dat er niks aan de hand is vóórdat je de moderators weer gaat zitten beschuldigen.
Zoals ik al eerder zei: sorry hiervoor.
Maar dan nog vind ik dat er te enthousiast gemoderate wordt.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 14:21 uur
Nog even een modereermethode waar ik toch wel enige vraagtekens bij heb:
Eergisteren schreef perfume een bericht bij de EP Self-Non-Self van Cranes.
Boven de plaat stond als jaartal '92 en ik kende het eerste volledige album uit '91 toevallig vandaar dat ik reageerde met een bericht van deze strekking (hij is aangepast, dus ik kan niet meer precies achterhalen wat er stond):
Daarop reageerde perfume met een bericht dat dit op een veel oudere EP na gezien kon worden als het echte debuut en dat de plaat eigenlijk uit 1989 stamde, waarop ik een berichtje postte dat ik een correctie in zou sturen.
In de huidige draad is mijn tweede bericht aangepast. De context van de jaartallen is compleet weggehaald en er staat alleen nog de vraag "Is dit het debuut?" Een vraag die gezien het eerste bericht van perfume nogal uit de lucht komt vallen. Voor het antwoord geldt uiteraard hetzelfde.
Nu begrijp ik de beweegredenen van de moderator wel en is dit natuurlijk een tamelijk onschuldig voorbeeld, maar toch vind ik het vervelend dat mijn bericht zomaar aangepast wordt. Ik zou de vraag in de huidige context nooit zo gesteld hebben, want dat komt een tikje dom over nietwaar?
Nu gaat het met daar niet eens om, want dat kom ik ongetwijfeld vaker, maar ik vind het in principe al kwalijk dat berichten bij een discussie op deze manier net even een slag gedraaid worden. Bovendien zie ik niet in wat er hinderlijk was aan de vier berichten die er eerst stonden. Sterker nog, zonder die context is mijn vraag dus in wezen een beetje vreemd. Het maakt de discussie er dus ook niet duidelijker op.
Dit onschuldige voorbeeld is misschien dit uitgebreide bericht niet waard en lijkt misschien schromelijk overdreven. Maar ik heb al wel vaker gezien dat dingen zonder verdere vermelding net even zo worden aangepast dat het verwarring of lichte irritatie oproept. Ik sluit me wat dat betreft wel aan bij reptile voor wat betreft het feit dat er soms iets te enthousiast gemoderate wordt.
Eergisteren schreef perfume een bericht bij de EP Self-Non-Self van Cranes.
perfume schreef:
Sterk debuut van Cranes. Destijds in eigen beheer uitgebracht. Mooi kindstemmetje van Alison Shaw begeleid door het dreigende en onheilspellende gitaarwerk van haar broer!
Sterk debuut van Cranes. Destijds in eigen beheer uitgebracht. Mooi kindstemmetje van Alison Shaw begeleid door het dreigende en onheilspellende gitaarwerk van haar broer!
Boven de plaat stond als jaartal '92 en ik kende het eerste volledige album uit '91 toevallig vandaar dat ik reageerde met een bericht van deze strekking (hij is aangepast, dus ik kan niet meer precies achterhalen wat er stond):
Lukas schreef:
Is dit het debuut, JM? Zo ja, dan klopt het jaartal waarschijnlijk niet, want hier staat 1992 als jaartal bij terwijl het album Wings of Joy onder 1991 staat.
Is dit het debuut, JM? Zo ja, dan klopt het jaartal waarschijnlijk niet, want hier staat 1992 als jaartal bij terwijl het album Wings of Joy onder 1991 staat.
Daarop reageerde perfume met een bericht dat dit op een veel oudere EP na gezien kon worden als het echte debuut en dat de plaat eigenlijk uit 1989 stamde, waarop ik een berichtje postte dat ik een correctie in zou sturen.
In de huidige draad is mijn tweede bericht aangepast. De context van de jaartallen is compleet weggehaald en er staat alleen nog de vraag "Is dit het debuut?" Een vraag die gezien het eerste bericht van perfume nogal uit de lucht komt vallen. Voor het antwoord geldt uiteraard hetzelfde.
Nu begrijp ik de beweegredenen van de moderator wel en is dit natuurlijk een tamelijk onschuldig voorbeeld, maar toch vind ik het vervelend dat mijn bericht zomaar aangepast wordt. Ik zou de vraag in de huidige context nooit zo gesteld hebben, want dat komt een tikje dom over nietwaar?
Nu gaat het met daar niet eens om, want dat kom ik ongetwijfeld vaker, maar ik vind het in principe al kwalijk dat berichten bij een discussie op deze manier net even een slag gedraaid worden. Bovendien zie ik niet in wat er hinderlijk was aan de vier berichten die er eerst stonden. Sterker nog, zonder die context is mijn vraag dus in wezen een beetje vreemd. Het maakt de discussie er dus ook niet duidelijker op.
Dit onschuldige voorbeeld is misschien dit uitgebreide bericht niet waard en lijkt misschien schromelijk overdreven. Maar ik heb al wel vaker gezien dat dingen zonder verdere vermelding net even zo worden aangepast dat het verwarring of lichte irritatie oproept. Ik sluit me wat dat betreft wel aan bij reptile voor wat betreft het feit dat er soms iets te enthousiast gemoderate wordt.
0
SelmaDuim
geplaatst: 16 mei 2008, 14:32 uur
SelmaDuim schreef:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mijn post aangepast is nadat ik iemand had gequote. De quote werd verwijderd en soms vervangen door "@ naam van degene op wie ik reageerde". Het verbaasde mij een beetje omdat het geen lange quotes waren, maar gewoon quotes van enkele zinnen die wat mij betreft wel zinvol waren om mijn punt te illustreren.
Waarom gebeurt dat eigenlijk?
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mijn post aangepast is nadat ik iemand had gequote. De quote werd verwijderd en soms vervangen door "@ naam van degene op wie ik reageerde". Het verbaasde mij een beetje omdat het geen lange quotes waren, maar gewoon quotes van enkele zinnen die wat mij betreft wel zinvol waren om mijn punt te illustreren.
Waarom gebeurt dat eigenlijk?
Wat Lukas zegt is een beetje in dezelfde lijn als mijn post van een tijdje geleden.
Ik vind dat berichten eigenlijk nooit aangepast moeten worden, tenzij in hele uitzonderlijke gevallen. En als dit gebeurd moet dan ook aangegeven worden wat en waarom er wat veranderd is en door wie. Net zoals er bij verwijderde en verplaatste berichten ook even een melding moet worden gegeven.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 16:14 uur
Wat Lukas zegt heb ik ook wel eens meegemaakt. Iets te enthousiast modereren inderdaad. Waarschijnlijk van een nieuwe mod want ik ben het "probleem" niet eerder tegengekomen. Verder eens met SelmaDuim.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 16:32 uur
@Lukas: Het is juist dat 4 berichten niet storend zijn, maar ik heb uiteindelijk dacht ik 8 berichten verwijderd die enkel gingen over het jaartal dat niet klopte en dan kan je je gaan afvragen of die nog bestaandreden hebben. Dan krijg je een albumdiscussie als:
user 1: jaartal is verkeerd
user 2: wat moet het volgens jou zijn, dan?
user1: 1989 dacht ik
user2: ok, dan dien ik nu een correctie in
user1: bedankt alvast
user2: ze is geaccepteerd!!
user1: tof!
user2: toppie!!
Het stukje dat erover ging of het al dan niet het debuut van Cranes betrof, wou ik wel laten staan, maar je hebt gelijk dat het met het wegknippen van de discussie over het jaartal nogal stom staat. Verder was ik voor 1 keer in mijn haast mijn begeleidend bericht vergeten plaatsen (dit gebeurt me misschien 1 keer per maand, ik ben ook maar een mens en dus niet feilloos). Dus tweemaal: "Mes excuses!" Ik heb het aangepast nu.
user 1: jaartal is verkeerd
user 2: wat moet het volgens jou zijn, dan?
user1: 1989 dacht ik
user2: ok, dan dien ik nu een correctie in
user1: bedankt alvast
user2: ze is geaccepteerd!!
user1: tof!
user2: toppie!!
Het stukje dat erover ging of het al dan niet het debuut van Cranes betrof, wou ik wel laten staan, maar je hebt gelijk dat het met het wegknippen van de discussie over het jaartal nogal stom staat. Verder was ik voor 1 keer in mijn haast mijn begeleidend bericht vergeten plaatsen (dit gebeurt me misschien 1 keer per maand, ik ben ook maar een mens en dus niet feilloos). Dus tweemaal: "Mes excuses!" Ik heb het aangepast nu.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 16:33 uur
Ik vind trouwens die hele moderator-bashing die een beetje aan de gang is de laatste 2 pagina's lichtelijk overdreven. Telkens als er een ingreep gebeurt, staat er iemand klaar met commentaar dat het communisme zijn intrede gedaan heeft op de site of iets van die strekking. Sommigen maken er zelfs een sport van...
Mochten jullie zien hoe de berichten op de site hier de laatste maanden exponentieel zijn toegenomen, dan zouden jullie merken dat het heel goed meevalt met de verplaatsingsoperaties die we uitvoeren. Je zou eens moeten zien wat we allemaal nog laten staan! Kijk bv. maar eens wat er in de laatste maand aan verhelderende berichten geplaatst is bij bv. Kid A. Ik zal de laatste zijn om ze aan te passen of te verwijderen.
Ik heb al geleerd dat een moderator nooit goed kan doen. Ik zou diegenen die er als de kippen bij zijn om steeds te moeten zaniken wel eens een maandje wil zien modereren. Lijkt het je wat, reptile?
Het berichtje van jou, Selma, houdt wel steek. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik het dikwijls moeilijk kan zien staan dat iemand een bericht net daarvoor volledig quote om er dan een klein antwoordje op te formuleren. In mijn enthousiasme zou ik dan wel hier en daar eens een quote die wel terecht was (om een punt te benadrukken) mee heb weggeveegd. Maar men zal al gemerkt hebben dat ik de laatste weken dingen als dit nu al gewoon kan laten staan. Geen probleem als de meerderheid het liever zo ziet...
In elk geval wil ik nogmaals zeggen dat die hetze zwaar overdreven is in mijn ogen. Soit, af en toe krijgen we wel eens berichtjes als: "Jullie mods verdienen toch veel meer dan dat vind ik, jullie functie wordt echt onderschat." en dat is dan wel een hart onder de riem naast die tientallen weeklachten.
Mochten jullie zien hoe de berichten op de site hier de laatste maanden exponentieel zijn toegenomen, dan zouden jullie merken dat het heel goed meevalt met de verplaatsingsoperaties die we uitvoeren. Je zou eens moeten zien wat we allemaal nog laten staan! Kijk bv. maar eens wat er in de laatste maand aan verhelderende berichten geplaatst is bij bv. Kid A. Ik zal de laatste zijn om ze aan te passen of te verwijderen.
Ik heb al geleerd dat een moderator nooit goed kan doen. Ik zou diegenen die er als de kippen bij zijn om steeds te moeten zaniken wel eens een maandje wil zien modereren. Lijkt het je wat, reptile?

Het berichtje van jou, Selma, houdt wel steek. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik het dikwijls moeilijk kan zien staan dat iemand een bericht net daarvoor volledig quote om er dan een klein antwoordje op te formuleren. In mijn enthousiasme zou ik dan wel hier en daar eens een quote die wel terecht was (om een punt te benadrukken) mee heb weggeveegd. Maar men zal al gemerkt hebben dat ik de laatste weken dingen als dit nu al gewoon kan laten staan. Geen probleem als de meerderheid het liever zo ziet...
In elk geval wil ik nogmaals zeggen dat die hetze zwaar overdreven is in mijn ogen. Soit, af en toe krijgen we wel eens berichtjes als: "Jullie mods verdienen toch veel meer dan dat vind ik, jullie functie wordt echt onderschat." en dat is dan wel een hart onder de riem naast die tientallen weeklachten.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 17:07 uur
freddze schreef:
Maar men zal al gemerkt hebben dat ik de laatste weken dingen als dit nu al gewoon kan laten staan. Geen probleem als de meerderheid het liever zo ziet...
Maar men zal al gemerkt hebben dat ik de laatste weken dingen als dit nu al gewoon kan laten staan. Geen probleem als de meerderheid het liever zo ziet...
Nou, van mij mogen dit soort overbodige quotes best mogen worden opgeveegd. Graag zelfs! Evenals die reeksen een-op-een berichten waar de users steeds elkaars voorgaande berichten quoten
Wat ik echter storender vind is als er een terloopse opmerking binnen een bericht (over een top 250-notering of zo), alsmede een paar berichten daarop waar het heus niet alleen over die notering ging, zomaar zonder enige vermelding (geen PM of niks...) worden verwijderd. Alsof dat onderonsje nooit heeft mogen plaatsvinden of zo...
Maar goed, zovaak komt dit niet voor. Het valt in mijn ogen best mee allemaal

0
geplaatst: 16 mei 2008, 18:19 uur
Ik ben moderator op mijn eigen forum en weliswaar is dat niet zo groot met 300 leden, maar ik modereer daar NOOIT. Ik denk, freddze, als jij daar mod was dat je er constant aan het moderaten was, maar wij hebben daar zelfs een mod weer gewoon lid gemaakt omdat hij constant overbodig veel aan het moderaten was. Toch hebben nog steeds een heleboel mensen het daar goed naar hun zin. En toegegeven, hier is het wat harder nodig om de orde te bewaren, maar dan nog blijf ik erbij dat het vaak wat minder kan.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 20:00 uur
Ik heb het al eerder aan gegeven; ik wil wel een periode als proef modereren. Als het niet bevalt, dan is het ook prima, dan stop ik gewoon weer. Ook ik heb regelmatig mijn oordeel klaar; maar de beste stuurlui staan aan wal. Ik wil best die sprong in het diepe maken.
Het cynische is echter, dat toen ik dit een vorige keer aan gaf; mijn bericht al na een minuut door een mod verwijdert werd.
En om freddze te verdedigen; zo slecht doet hij het niet, in het begin werd er wel eens een bericht teveel verwijderd, maar daar werd dan ook voor verontschuldigt. En het is wel een feit dat hij het soms moeilijk heeft bij die gezellige wavers, die vaak off-topic gaan, misschien eerst wachten tot de discussie voorbij is, en dan pas ruimen; maar ik heb gemakkelijk praten.
Het cynische is echter, dat toen ik dit een vorige keer aan gaf; mijn bericht al na een minuut door een mod verwijdert werd.
En om freddze te verdedigen; zo slecht doet hij het niet, in het begin werd er wel eens een bericht teveel verwijderd, maar daar werd dan ook voor verontschuldigt. En het is wel een feit dat hij het soms moeilijk heeft bij die gezellige wavers, die vaak off-topic gaan, misschien eerst wachten tot de discussie voorbij is, en dan pas ruimen; maar ik heb gemakkelijk praten.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 20:18 uur
Ach, misschien goed voor de Moderators om af en toe te bedenken dat veel mensen die niet reageren zeer tevreden zijn met hoe hier op de site wordt huisgehouden.
Ik snap werkelijk niet dat Moderators openlijk worden aangevallen op foutjes, die niet eens heel erg zijn. Je kan als je berichtje is aangepast en je hebt geen melding gehad of je bent het niet eens toch een berichtje sturen naar de desbetreffende Mod? Die kan zijn keuze dan toelichten en ben je toch weer klaar en kan iedereen weer lekker bezig met het ontdekken van mooie muziek?
Ik snap werkelijk niet dat Moderators openlijk worden aangevallen op foutjes, die niet eens heel erg zijn. Je kan als je berichtje is aangepast en je hebt geen melding gehad of je bent het niet eens toch een berichtje sturen naar de desbetreffende Mod? Die kan zijn keuze dan toelichten en ben je toch weer klaar en kan iedereen weer lekker bezig met het ontdekken van mooie muziek?
0
geplaatst: 16 mei 2008, 20:25 uur
Ik ben het geheel met Woody eens. Ik heb totaal geen last van de mods hier... Eerder positief.
En volgens mij is het zo dat er zonder moderators hiero de site helemaal naar de ******* gaan.
Bovendien blijven ze altijd beleefd. Wat niet iedere user hier op de site heeft...
En volgens mij is het zo dat er zonder moderators hiero de site helemaal naar de ******* gaan.
Bovendien blijven ze altijd beleefd. Wat niet iedere user hier op de site heeft...

0
geplaatst: 16 mei 2008, 20:36 uur
Je kan als je berichtje is aangepast en je hebt geen melding gehad of je bent het niet eens toch een berichtje sturen naar de desbetreffende Mod?
Ten eerste weet je niet welke mod ermee bezig is geweest en ten tweede is dat de omgekeerde wereld. Als een mod het nodig acht jouw bericht te veranderen of verwijderen moet hij dat melden aan jou. Daar zou je niet zelf achteraan moeten gaan.
Verder wordt er niemand aangevallen. Er wordt alleen melding gemaakt van iets waar mensen zich zorgen over maken.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 21:06 uur
Omgekeerde wereld? Ik kan me voorstellen dat als je hier de mods zou betalen en je dan niet tevreden bent je zo'n opmerking plaatst. In alle redelijkheid kan je je toch bedenken dat iemand vergeet aan te geven dat je bericht is veranderd of verwijderd?
Ik vindt de berichten overigens wel aanvallend over komen. (Ik zeg niet door jou) maar je kan ook niet zeggen dat de sfeer van de berichten als opbouwende kritiek gezien moet worden. dan had je ook die moderator een bericht kunnen sturen om diegene om opheldering te vragen.
Ik vindt de berichten overigens wel aanvallend over komen. (Ik zeg niet door jou) maar je kan ook niet zeggen dat de sfeer van de berichten als opbouwende kritiek gezien moet worden. dan had je ook die moderator een bericht kunnen sturen om diegene om opheldering te vragen.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 21:49 uur
Ik hoop niet dat iemand mijn bericht zag als frontale aanval op de moderators, want ik heb alles in het werk gesteld om het vooral niet zo over te laten komen. Ik gaf alleen een voorbeeld van iets wat ik al enkele keren was tegengekomen en waar andere users blijkbaar ook al ervaring mee hadden. Dat het allemaal vrijwilligerswerk is, besef ik heel goed, maar dat mag geen reden zijn om onderbouwde kritiek dan maar achterwege te laten.
Het ging me, buiten het feit dat ik moderatie bij deze vier berichten (het waren er wel degelijk vier, of er moeten zich nog andere users in de discussie gemengd hebben) een beetje overbodig achtte, erom dat er zonder enige vermelding was gemodereerd. Dat vind ik in principe al hinderlijk, want in feite sta ik dan niet meer achter de inhoud van een bericht dat onder mijn naam op de site staat. Ik snap dat Woody zegt dat het om een futiliteit gaat, maar het komt naar mijn idee vaker voor.
Rest mij nog Freddze te bedanken voor de snelle (re)actie en te zeggen dat ik hier net als deric raven best eens de handschoen wil oppakken als dat nodig is. Want dat een forum als dit niet zonder moderator kan, is een understatement
Het ging me, buiten het feit dat ik moderatie bij deze vier berichten (het waren er wel degelijk vier, of er moeten zich nog andere users in de discussie gemengd hebben) een beetje overbodig achtte, erom dat er zonder enige vermelding was gemodereerd. Dat vind ik in principe al hinderlijk, want in feite sta ik dan niet meer achter de inhoud van een bericht dat onder mijn naam op de site staat. Ik snap dat Woody zegt dat het om een futiliteit gaat, maar het komt naar mijn idee vaker voor.
Rest mij nog Freddze te bedanken voor de snelle (re)actie en te zeggen dat ik hier net als deric raven best eens de handschoen wil oppakken als dat nodig is. Want dat een forum als dit niet zonder moderator kan, is een understatement

0
geplaatst: 16 mei 2008, 22:24 uur
In alle redelijkheid kan je je toch bedenken dat iemand vergeet aan te geven dat je bericht is veranderd of verwijderd?
Klopt, dat kan gebeuren. Maar het is hier wel vaker dan één keer voorgekomen.
maar je kan ook niet zeggen dat de sfeer van de berichten als opbouwende kritiek gezien moet worden
Het lijkt me dat je het juist wel zo moet zien. Ook typisch iets wat in dit topic wel besproken kan worden, zeker ook omdat meer mensen zoiets meegemaakt hebben. Gezien de reactie van freddze vinden de mods het zo ook wel prima.
0
Sheplays
geplaatst: 16 mei 2008, 22:39 uur
Stelletje machtswellustelingen

*edit: raaf en pinguin samen aan 't waggelen.....
0
geplaatst: 16 mei 2008, 23:15 uur
Dit album mag verwijderd worden: het gaat om 2 albums op 1 cd.
Deel 1 is inmiddels al toegevoegd.
Deel 1 is inmiddels al toegevoegd.
0
eazyfan
geplaatst: 16 mei 2008, 23:51 uur
Maar iedereen kan dus binnenkort stemmen op de beide albums die ik toegevoegd heb. Sorry dat ik correct wil zijn, ik dacht dat ze alle 3 toegelaten waren op de site.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 23:56 uur
Klopt: 1 en 2 staan er nu apart op zodat de versie waarop deze werden samengevoegd er nu vanaf kan.
0
geplaatst: 17 mei 2008, 00:03 uur
Zegt de één tegen de andere: Het was wel een hele wandeling, maar meer dan de moeite waard

0
pretfrit
geplaatst: 17 mei 2008, 00:06 uur
aERodynamIC schreef:
Klopt: 1 en 2 staan er nu apart op zodat de versie waarop deze werden samengevoegd er nu vanaf kunnen.
Klopt: 1 en 2 staan er nu apart op zodat de versie waarop deze werden samengevoegd er nu vanaf kunnen.
kan..
verder is het inderdaad zo dat die losse versies al sinds de vroege middeleeuwen uit de handel zijn.
0
geplaatst: 17 mei 2008, 00:28 uur
Dat klopt en dat gaat voor wel heel wat meer albums op de site op (net als hoezen en tracklists).
Ik wist overigens niet dat er al albums in de middeleeuwen op de markt waren. Zo leer je nog eens wat hier.
Ik wist overigens niet dat er al albums in de middeleeuwen op de markt waren. Zo leer je nog eens wat hier.
0
pretfrit
geplaatst: 17 mei 2008, 00:39 uur
'tracklist ?
welke tracklist wil je dan op de site hebben?
welke tracklist wil je dan op de site hebben?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.