MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
tangmaster schreef:
4. Maar als men er voor kiest toch alles op te splitsen dan denk ik ook aan originele labels waarop albums uitgebracht zijn en niet de heruitgave labels gebruiken in het geval dat die anders zijn, en de originele hoezen ipv de heruitgave hoezen.

Dat is al het geval (dat het niet overal klopt is een ander ding).

lebowski schreef:
Waarom een land dat onder een vlag opereert gaan scheiden? Omdat ze eigen voetbalteams hebben? Zich anders voelen? Vergaande zelfstandige bevoegdheden hebben? Groot-Brittanie is gewoon 1 land.

De Oost-Duitse muziek - nog amper vertegenwoordigd hier - was een totaal andere dan de W-Duitse, juist omdat het hele andere landen waren. Met andere vlaggen, regeringen, systemen en paspoorten.

Schotland en Engeland zijn juist ook heel verschillend! Ook daar andere vlaggen, regeringen etc... en belangrijker nog: andere cultuur.

Maar dan nog twijfel ik, want zulke dingen komen overal voor... Zelfs in Nederland: Friesland. En kijk eens naar Spanje: Catalonië en Baskenland zou je dan dus ook apart moeten doen. En zo zijn er waarschijnlijk nog tig voorbeelden.

Nu ik erover nadenk, zou ik toch Groot-Brittanië zo laten... waarom? omdat het één land is. Als je naar cultuur kijkt kan je van alles wel opsplitsen, maar het lijkt me toch handig als we op Musicmeter puur een landenverdeling aanhouden.

DutchViking
Op zich is er wel wat voor te zeggen om Groot-Brittannië als land te blijven gebruiken, maar toch heeft een land als Schotland meer eigen bevoegdheden en kenmerken dan welk willekeurige andere staat die niet geheel onafhankelijk is. Bovendien kan van in de lijst opgenomen landen als o.a. de Amerikaanse Maagdeneilanden, Mayotte en de Noordelijke Marianen ook niet gezegd worden dat ze volledig onafhankelijk zijn.

De situatie bij Noord-Ierland is weer anders. Dat land is op dit moment nog niet op deze site vertegenwoordigd, omdat het niet bij Ierland hoort en ook niet bij Groot-Brittannië. Het koninkrijk Groot-Brittannië omvat immers alleen Engeland, Schotland en Wales. Hoe nu verder? Nu staat de ene artiest uit Noord-Ierland onder Groot-Brittannië weergegeven en de andere onder Ierland.

Ik vind het jammer dat zo`n uniek werk als de '68 complete comeback special van Elvis Presley op de site ontbreekt.(afgehaald is.) Ik heb er bij http://www.musicmeter.nl/al... een vraag over gesteld. Elvis NBC Special.
En het is in mijn ogen ook niet terecht. Want Joy Division - heart en soul zou je dan kunnen zien als een heruitgave van closer en miles davis - the complete Bitches brew sessions of The Complete Columbia recordings van Davis en Coltrane (Kind of Blue) staan toch ook op de site? Is denk ik vergelijkbaar materiaal.
En zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Dit zijn allemaal gewoon complete opnames van iets waar in eerste instantie een enkele Lp of CD van uit was.
Maar op zichzelf staande uitgaven en meesterwerken.
Dus ik hoop toch echt dat de crew zou willen overwegen om hem toch op de site te plaatsen.

DutchViking schreef:

De situatie bij Noord-Ierland is weer anders. Dat land is op dit moment nog niet op deze site vertegenwoordigd, omdat het niet bij Ierland hoort en ook niet bij Groot-Brittannië. Het koninkrijk Groot-Brittannië omvat immers alleen Engeland, Schotland en Wales. Hoe nu verder? Nu staat de ene artiest uit Noord-Ierland onder Groot-Brittannië weergegeven en de andere onder Ierland.

Omdat het gewoon ontzettend veel werk is om Groot Brittannië op te splitsen in Engeland, Schotland en Wales, lijkt het me beter om Groot-Brittannië te veranderen in Verenigd Koninkrijk, waaronder Noord-Ierland wel valt.

Na even zoeken, valt het me op dat er meer van zulke "half-landen" bestaan, die niet op de site vertegenwoordigd zijn: het eiland Man en de Kanaaleilanden bijvoorbeeld.

edris.
Het Romeinse Rijk staat er wel bij.

DutchViking
Dit album stond hier al op de site en mag dus weg.

De naam Groot-Brittannië moet veranderd worden in het Verenigd Koninkrijk vind ik, mét Noord-Ierland erbij dus. Het moet zeker niet opgesplitst worden in Schotland, Engeland en Wales... Ik heb daarvoor nog geen goede argumenten gehoord. Vlaanderen heeft toch ook een eigen parlement, vlag en volkslied, maar we gaan België toch ook niet opsplitsen op deze site?
Gebieden als Schotland, de kanaaleilanden, ... zijn gewoon onderdeel van een grotere politieke entiteit en het lijkt me zinloos om deze op te splitsen. Je zou zelfs de Verenigde Staten of de Russische Federatie kunnen gaan opsplitsen... Dutchviking heeft anderzijds wel gelijk als hij zegt dat er heel wat gebieden in de lijst staan die de facto niet onafhankelijk zijn zoals de Amerikaanse Maagdeneilanden of het Noorse Svalbard. Maar het zijn altijd overzeese gebiedsdelen. Blijkbaar mag dat wel en daar kan ik wel iets inzien. Dus ik zou het laten zoals het is, en Groot-Brittannië veranderen in het Verenigd Koninkrijk, mét Noord-Ierland dus. Want dat is toch de manier waarop deze staat zich presenteert naar het buitenland toe? Noord-Ierland IS onderdeel van een groter geheel samen met Engeland, Schotland en Wales... Anderzijds is het wel een overzees gebiedsdeel en dan wordt het op Musicmeter wel als een apart gebied aangeduid?!

Ook is de lijst verre van volledig... niet alle koloniale rijken staan er in, zoals bijvoorbeeld Brits Somaliland of Frans Indochina, terwijl lang verdwenen staten als het Ottomaanse Rijk of zelfs het Romeinse Rijk er wel in staan... Ook opvallend is dat niet-erkende staten als Taiwan en de Westelijke Sahara er in staan maar Kosovo bijvoorbeeld niet. Toch wordt Kosovo door meer landen erkend dan Taiwan. Op Wikipedia staat dat Taiwan maar door 23 landen erkend wordt en het is de facto onderdeel van China. Dus waar is Kosovo?

DutchViking schreef:
Dit album stond hier al op de site en mag dus weg.

Hij is er vanaf.

Dexter schreef:
(quote)

lijkt het me beter om Groot-Brittannië te veranderen in Verenigd Koninkrijk, waaronder Noord-Ierland wel valt.

Dat is dus precies wat ik dacht, maar jij en Toon waren me voor.
Maar als je nou gewoon alle landen doet die officieel bestaan, en dus erkend worden, en daarnaast nog landen die niet zo lang geleden officieel hebben bestaan...

Arrie schreef:

Maar als je nou gewoon alle landen doet die officieel bestaan, en dus erkend worden, en daarnaast nog landen die niet zo lang geleden officieel hebben bestaan...

Dan krijg je ongeveer deze lijst ja. - Verenigd Koninkrijk.

De landenlijst is een ISO lijst van officieel erkende landen, ik denk dat dit 'm was:

http://www.iso.org/iso/country_codes/iso_3166_code_lists/english_country_names_and_code_elements.htm#g..

Hier aan toegevoegd zijn (voor BoekMeter, de sites delen nl. de landenlijst) ook landen toegevoegd die inmiddels niet meer bestaan, lijkt me geen probleem aangezien je "het Romeinse Rijk" behalve bij het toevoegen of corrigeren verder niet tegen komt op deze site.

De benaming "Groot-Brittannië" lijkt me inderdaad een fout van mij, deze zal als jullie het daar mee eens zijn dan hernoemd kunnen worden naar Verenigd Koninkrijk.

Mijn zegen heb je alvast, Jordy.

Tuurlijk zou dat hernoemd worden, Groot-Brittannië is namelijk geen land... zo heet het rechtereiland. En dat eiland, zonder Wales, en met Noord-Ierland erbij vormt het land Verenigd Koninkrijk.

Wales hoort ook bij de UK hoor

Wel? Ik dacht dat het een apart land was...
*gaat het opzoeken*

Edit: Ja inderdaad, en ik heb altijd gedacht dat Wales een land op zich was.

eazyfan
Bedankt Toon
Dus waar is Kosovo?
Aub.?

DutchViking
De voorbije dagen ben ik veel bezig geweest met het corrigeren van foutieve labels, waarbij het me vooral opviel dat een aantal albums op de site staan onder het label van de re-release (maar waarbij het originele releasejaar wel vermeld is). Ik kwam hierbij een dubbele entry tegen voor een tweetal labels:

Shout! Factory / Shout Factory

The Orchard / Orchard

Op deze vier labels zijn een aantal albums ondergebracht. De juiste benamingen zijn respectievelijk Shout! Factory (dus met uitroepteken) en The Orchard. Zou iemand de albums die nu nog onder Shout Factory (dus zonder uitroepteken) en Orchard staan, kunnen overzetten naar de juiste labels? Bedankt.

Doe ik wel even.

Er stonden zelfs albums op de site onder de labels:

Shout! Factory
Shout Factory
Shout Factory!
Shout!Factory

(zoek de verschillen...)

DutchViking
lambf schreef:
Wat ik eigenlijk wel mis is informatie over labels, zoals de datum wanneer deze is opgericht, huidige status, sublabels en eventueel releases die er op uitkomen.

Hier ben ik het wel mee eens, ik zou ook graag zien dat er een uitgebreidere labelpagina komt op MusicMeter met de daarbij door lambf al aangegeven informatie.

Ik probeer het nog 1 keer.
Waarom is Elvis Presley -Complete '68 Comeback Special van de site af gehaald?

elvis presley

Omdat het een rerelease is. De extra's kunnen toegevoegd worden bij het originele album.

eazyfan
Waar is Gish opeens naartoe? Uitgeschreven?

lebowski schreef:
Deze van Allez Allez kan eraf, aangezien de twee losse albums ook op de site staan.

Allez!

Allez Oop!

Vraag: als ik via mijn updates naar mijn favoriete topics klik, kom ik vaak binnen in de thread op het moment dat ik het topic onder mijn favorieten heb gezet, in 'het beste van' beland ik altijd in juni 2007, als voorbeeld. Heeft dat ook te maken met het feit dat ik in mijn profiel mijn berichtenvolgorde heb veranderd?

edit: dit had ongetwijfeld kernachtiger gekund

Dat heb ik ook, maar ik klik dan altijd op het 1'tje onder de topictitel in mijn updates....

Louis2703 schreef:
Dat heb ik ook, maar ik klik dan altijd op het 1'tje onder de topictitel in mijn updates....

Ik ook, maar daar heb ik geen zin meer in

Als je klikt op het pijltje links naast permalink, voeg je de discussie toe aan je updates met een "boekenlegger". Je kunt dit ongedaan maken door (met het linkje bovenaan de discussie) de discussie te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je updates.

Mijn Albums is aangepast. Het hoe en waarom kun je hier lezen:
http://www.moviemeter.nl/forum/1/1937/420#442

De nieuwe functionaliteit komt in plaats van de "lichte" en de "normale" oude variant. Functioneel is er in eerste instantie niets nieuws onder de zon, later zal ik waarschijnlijk gaan verbeteren en uitbreiden.

Als er problemen zijn hoor ik het graag

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.