De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 september 2008, 15:55 uur
herman schreef:
Misschien moet je even erbij zeggen om welk album het gaat. Er worden wel 's albums verwijderd als blijkt dat er achteraf teveel onduidelijkheid bestaat over de juistheid van de tracklisting of de hoes. Wellicht dat dat hier ook het geval was.
Dat weet ik dus niet zo snel.Misschien moet je even erbij zeggen om welk album het gaat. Er worden wel 's albums verwijderd als blijkt dat er achteraf teveel onduidelijkheid bestaat over de juistheid van de tracklisting of de hoes. Wellicht dat dat hier ook het geval was.
Vind het überhaupt raar dat ik vooraf niet toe werd gelicht.
0
geplaatst: 20 september 2008, 16:00 uur
Dat was Busta Rhymes - Blessed, als ik het goed heb. Die is terecht verwijderd; album is uitgesteld tot december omdat Busta Aftermath heeft verlaten. Bovendien was de tracklist n.n.b., en als label stond ook nog gewoon Aftermath (hopelijk reageer je nu netjes en niet weer aanvallend).
0
geplaatst: 20 september 2008, 16:01 uur
Karizma schreef:
Nouja, het doet er verder toch niet toe wie het album heeft toegevoegd? Je voegt het album voor de site toe, niet voor jezelf lijkt me.

Wat eventueel wel zou kunnen is een overzichtje bijhouden met pas verwijderde albums en de reden, maar of dat verder veel nut heeft, weet ik ook niet.
0
geplaatst: 20 september 2008, 16:09 uur
herman schreef:
Klopt, maar het is volgens mij niet mogelijk meerdere tijdperken aan te geven.
Jawel hoor, door de naam twee keer toe te voegen, met verschillende tijdperken,. Het systeem voegde ze daarna samen. Het lijkt er alleen op, dat deze functionaliteit nu verdwenen is (bugje?).
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 september 2008, 16:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Dat was Busta Rhymes - Blessed, als ik het goed heb.
Nu je het zegt. Dat was Busta Rhymes - Blessed, als ik het goed heb.
Die is terecht verwijderd; album is uitgesteld tot december omdat Busta Aftermath heeft verlaten. Bovendien was de tracklist n.n.b., en als label stond ook nog gewoon Aftermath (hopelijk reageer je nu netjes en niet weer aanvallend).
Daar kan ik me wel in vinden. (als jij niet bijt, bijt ik ook niet)herman schreef:
Nouja, het doet er verder toch niet toe wie het album heeft toegevoegd? Je voegt het album voor de site toe, niet voor jezelf lijkt me.
Klopt, maar daarbij moet het woord 'tijd' ook bijgerekend worden.Nouja, het doet er verder toch niet toe wie het album heeft toegevoegd? Je voegt het album voor de site toe, niet voor jezelf lijkt me.

0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 september 2008, 16:34 uur
Tijd, ja. Een user steekt er toch zijn eigen tijd in? Een album toevoegen gaat (soms) niet zo snel.
0
geplaatst: 20 september 2008, 16:37 uur
Ah, ik dacht dat het in die zin moest staan. Ja, dat is zo inderdaad.
0
geplaatst: 20 september 2008, 17:28 uur
herman schreef:
Jawel hoor
0
geplaatst: 20 september 2008, 17:47 uur
Afgelopen week heeft er een scriptje gedraaid dat bij Freedb.org enzo op zoek ging naar ontbrekende tijdsduren. Hiermee is zojuist het aantal albums met tenminste 1 ontbrekende tracklengte verminderd van 26141 naar 16749 (hoera)
0
geplaatst: 20 september 2008, 17:51 uur
Jordy schreef:
Jawel hoor
(quote)
Jawel hoor
Oeps.

Mooie update trouwens wat betreft de tracktijden.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 september 2008, 22:40 uur
Jordy schreef:
Klopt ook, ik heb het scriptje aangepast. Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe vaak en wanneer die matches opgezocht worden, maar binnen nu en een paar weken zal het bij deze artiest dus wel weer goed komen.
Klopt ook, ik heb het scriptje aangepast. Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe vaak en wanneer die matches opgezocht worden, maar binnen nu en een paar weken zal het bij deze artiest dus wel weer goed komen.
Bedankt!
0
geplaatst: 21 september 2008, 14:01 uur
Waarom zie je eigenlijk de avatars van gebande/uitgeschreven users niet? (gewoon een vraag, geen verzoek ofzo)
0
stuart
geplaatst: 21 september 2008, 20:25 uur
Ik heb een klacht over het regelmatig optredende geruzie op de site; als iedereen nu eens wat respect opbrengt voor ieder zijn smaak/opvatting in normale/niet op de persoon gespeeldewoorden, dan is het wat prettiger vertoeven hier. Waarom niet inhoudelijk op een normale manier 'praten'over albums/artiesten zonder in ordinair gesteggel te verzanden. Ik probeer dat ook, maar soms lukt dat niet altijd omdat sommigen op een onfatsoenlijke manier iets stellen en dat pik ik niet. Bovendien zijn er sommige "fans" van een album/artiest/stroming die werkelijk niets kunnen hebben en er direkt erop los beginnen te schelden; dit mag van mij wel harder aangepakt worden.
0
geplaatst: 21 september 2008, 20:58 uur
Inderdaad. Bij Joy Division was iemand die heel negatief was, maar dat op een inhoudelijke manier bracht. Die persoon was volgens sommige mensen depressief, een pipo en moest maar geband worden. 
Beetje treurig dat sommige mensen zo slecht kritiek kunnen verdragen...

Beetje treurig dat sommige mensen zo slecht kritiek kunnen verdragen...
0
stuart
geplaatst: 21 september 2008, 21:17 uur
Dat ben ik wel met je eens; als je niet tegen wat kritiek kan, moet je er niet aan mee doen. Ik vind wel dat de kritiek/mening overigens ook ' netjes' moet worden gehouden. Gewoon op een normale manier praten over muziek, al is de grens soms misschien moeilijk te trekken.
0
geplaatst: 22 september 2008, 09:48 uur
VIA PM
het album staat dus nu dubbel op de site.
aERodynamIC schreef:
Je toevoeging van Blue Mitchell Quintet - Down with It! (1965) is geaccepteerd, bedankt.
Je toevoeging van Blue Mitchell Quintet - Down with It! (1965) is geaccepteerd, bedankt.
PaulieWalnuts schreef:
Doe maar niet.
Hij stond al lang op de site zag ik!
hahaha.
ik vond 'm alleen niet in het lijstje van Blue Mitchell!
Doe maar niet.
Hij stond al lang op de site zag ik!
hahaha.
ik vond 'm alleen niet in het lijstje van Blue Mitchell!
het album staat dus nu dubbel op de site.
0
geplaatst: 22 september 2008, 13:46 uur
@Stuart en Herman: ik geloof dat ik een beetje het id heb waaover het gaat.
Mijn uitgangspunt is het equivalentieprincipe: als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren. In het onderhavige geval ging het bij JD m.i. om een relatief provocerende one-liner over JD. En wie kaatst, kan de bal verwachten. Uiteraard wel binnen de grenzen van de betamelijkheid, door de zorgvuldigheid te betrachten zoals die in het maatschappelijk verkeer tussen individuen gebruikelijk is.
Er wordt soms al (heel onvolwassen) over de JD-maffia gesproken. Tsjonge, nee de Pink Floyd-fans zijn een stuk volwassener en reëeler, die polariseren met "us" (=fans) and "them" (= non-fans).
In het JD-geval heb ik overigens al parafraserend de toptien van hem verwerkt in een reactie om op een humoristische manier e.e.a. toe te lichten. Hij vatte hij dat ook als zodanig op.
Laten we e.e.a. relativeren: muziek is een zaak van het hart, maar er loopt geen bloed uit. Zou het effect hebben voor het resultaat van de presidentsverkiezingen in de USA, en Obama zou daardoor worden gekozen, wil ik best wel 1 jaar lang Pink Floyd met DSOTM op één zetten, Camel op 2 en The Cream op 3 in mijn toptien.
Mijn uitgangspunt is het equivalentieprincipe: als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren. In het onderhavige geval ging het bij JD m.i. om een relatief provocerende one-liner over JD. En wie kaatst, kan de bal verwachten. Uiteraard wel binnen de grenzen van de betamelijkheid, door de zorgvuldigheid te betrachten zoals die in het maatschappelijk verkeer tussen individuen gebruikelijk is.
Er wordt soms al (heel onvolwassen) over de JD-maffia gesproken. Tsjonge, nee de Pink Floyd-fans zijn een stuk volwassener en reëeler, die polariseren met "us" (=fans) and "them" (= non-fans).
In het JD-geval heb ik overigens al parafraserend de toptien van hem verwerkt in een reactie om op een humoristische manier e.e.a. toe te lichten. Hij vatte hij dat ook als zodanig op.
Laten we e.e.a. relativeren: muziek is een zaak van het hart, maar er loopt geen bloed uit. Zou het effect hebben voor het resultaat van de presidentsverkiezingen in de USA, en Obama zou daardoor worden gekozen, wil ik best wel 1 jaar lang Pink Floyd met DSOTM op één zetten, Camel op 2 en The Cream op 3 in mijn toptien.
0
stuart
geplaatst: 22 september 2008, 15:14 uur
Jij hebt ook een punt. In het betreffende geval van gisteren over Joy Division n.a.v. een bericht van Hanzie28? lijkt er wel sprake van provocatie op een groffe manier. Volgens mij heeft deze user dat bij andere albums ook wel eens zien doen, maar dat weet ik niet zeker meer, dus wil ik deze user niet bij voorbaat ' verbannen'. Hij/zij had de mening over JD wel wat netter kunnen verpakken, dat is absoluut zo. (je opmerking over sommige PF fans heb je ook gelijk in vind ik)
0
geplaatst: 23 september 2008, 11:30 uur
Dexter schreef:
Het album Lost and Gone van John Mayall is een heruitgave van Road Show Blues, net als Gold.
Aangezien Road Show Blues niet op de site staat heb ik Gold gecorrigeerd tot Road Show Blues, met als alternatieve titels Gold en Lost and Gone.
Het album Lost and Gone uit 2001 dat hier op de site staat kan dus verwijderd worden.
Het album Lost and Gone van John Mayall is een heruitgave van Road Show Blues, net als Gold.
Aangezien Road Show Blues niet op de site staat heb ik Gold gecorrigeerd tot Road Show Blues, met als alternatieve titels Gold en Lost and Gone.
Het album Lost and Gone uit 2001 dat hier op de site staat kan dus verwijderd worden.
0
geplaatst: 23 september 2008, 15:56 uur
Kan iemand die vogel op de homepage verwijderen? Ik krijg de zenuwen van dat beest.
0
stuart
geplaatst: 23 september 2008, 16:01 uur
Joy4ever schreef:
Kan iemand die vogel op de homepage verwijderen? Ik krijg de zenuwen van dat beest.
Je zult nog een kleine week moeten 'bibberen' ben ik bang.
(ik weet eigenlijk niet hoelang nieuwe releases er op staan bij nader inzien; 1 per week of elke dag een nieuwe
)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 september 2008, 16:32 uur
ik geloof elke dag een nieuwe, maar ik ben al sinds ik me aangemeld heb (drie jaar geleden) benieuwd naar het algoritme dat deze plaat uitkiest
0
geplaatst: 23 september 2008, 16:43 uur
Joy4ever schreef:
Gewoon snel de site op gaan, heb je er geen last van en er valt genoeg te lezen.

0
SelmaDuim
geplaatst: 23 september 2008, 18:29 uur
stuart schreef:
(ik weet eigenlijk niet hoelang nieuwe releases er op staan bij nader inzien; 1 per week of elke dag een nieuwe
)
(quote)
)Ze staan er op zolang de moderators het willen. Die kunnen het zo aanpassen. Als ze er niets aan doen verandert het vanzelf (om de twee weken?).
0
geplaatst: 23 september 2008, 18:50 uur
Volgens mij wordt elke maandag (en ik meen ook vrijdag) daar standaard de populairste nieuwe release neergezet. Dit gebeurt op basis van het aantal berichten dat bij het album geplaatst is. Als de moderators willen kunnen ze dat overrulen. Als ik er aan denk, zet ik daar vaak een ander album neer dam de automatische keuze. Zo had ik ook de nieuwe Mogwai er neergezet (ipv Kings of Leon die toch aandacht zat krijgen).
Meestal let ik bij het neerzetten van een album op de homepage op de kwaliteit van de berichten die er al staan (een paar mooie recensies doen het beter dan een paar losse berichten), of ie een beetje past bij de andere hoes, of het geen gigantische band is die toch al zat aandacht krijgt, etc.
Meestal let ik bij het neerzetten van een album op de homepage op de kwaliteit van de berichten die er al staan (een paar mooie recensies doen het beter dan een paar losse berichten), of ie een beetje past bij de andere hoes, of het geen gigantische band is die toch al zat aandacht krijgt, etc.
0
geplaatst: 23 september 2008, 21:06 uur
Volgens zit er een bugje in het corrigeren van de jaren dat een lid bij een bepaalde band heeft gezeten. Ik heb bijvoorbeeld tot drie keer toe een correctie door willen geven bij The Haunted, waar zanger Peter Dolving tot 1999 in de band zat, en in 2003 weer terugkwam. Ook al maak ik twee verschillende leden aan (een tot '99, een vanaf '03), er blijft er maar eentje staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.