MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
Op RYM wordt het een EP genoemd, op wel veel meer sites trouwens.

Op RYM zijn ze nog veel strenger dan hier, daar moet elke (aanpassing aan een) toevoeging langs twee of drie crewleden.

herman schreef:
(quote)

Ik vond dit wel wat dramatisch uitgedrukt...

Ik weet verder ook het fijne niet van die releases en kan niet zien welke links er zijn meegestuurd.

Volgens mij staat er in de regels dat singles of EP's niet op de site mogen als ze maar twee nummers hebben, hoelang ze ook mogen duren. Ik zet dan inderdaad mijn vraagtekens bij het nut van die regel als er uitzonderingen kunnen worden gemaakt en de criteria onduidelijk is.

Dat staat er niet hoor, EP's mogen altijd op de site, al staat er maar één liedje op van een halve minuut. De criteria zijn duidelijk en er worden geen uitzonderingen gemaakt. Wel kan er eens een foutje gemaakt worden en dat is hier gebeurd. De release is inmiddels verwijderd.

Dat was pas een antwoord. Zou het trouwens niet beter zijn moesten die logs ook zichtbaar zijn voor geregistreerde gebruikers?

Welke logs?

Met de bronnen die de toevoeger meegestuurd heeft.

Ach zo. Daar zijn voor ons ook geen logs van, die verdwijnen als een album eenmaal is goedgekeurd of wordt verwijderd. Bij de rejections is het wel te zien. Het lijkt me ook geen functionaliteit die enige waarde heeft voor de meeste gebruikers, behalve voor diegenen die zich met het toevoegen bemoeien.

En dat zijn er nog redelijk wat (plus: daar steunt de site ook voor een deel op). Eigenlijk vind ik dat nog niet zo'n slecht idee, omdat het ook onduidelijkheden kan wegnemen bij users.

Truant is verwijderd zie ik.

Ben het totaal niet met IllumSphere eens. Omdat het ding (EP) twee nummers heeft is het niet meteen een single.
Een single gaat (99% van de gevallen) om een nummer dat op een album verschijnt, vaak bijgestaan met een videoclip en een B-kantje als opvulling.

Dit is niet het geval met deze twee nummers (of liever gezegd een geheel). Ze gaan niet nog uitgebracht worden op een album. Er komt geen videoclip ter promotie. En er is niet een nummer belangrijker dan de ander. Een release in de lijn van Street Halo en Kindred dus.

Volgens IllumSphere's criterium kunnen we deze release en deze ook verwijderen. O ja en Tubular Bells.

tangmaster
Dwejkk_ schreef:

Ben het totaal niet met IllumSphere eens. Omdat het ding (EP) twee nummers heeft is het niet meteen een single.
Een single gaat (99% van de gevallen) om een nummer dat op een album verschijnt, vaak bijgestaan met een videoclip en een B-kantje als opvulling.

Dit is niet het geval met deze twee nummers (of liever gezegd een geheel). Ze gaan niet nog uitgebracht worden op een album. Er komt geen videoclip ter promotie. En er is niet een nummer belangrijker dan de ander. Een release in de lijn van Street Halo en Kindred dus.

Volgens IllumSphere's criterium kunnen we deze release en deze ook verwijderen. O ja en Tubular Bells.

Moeilijk geval wat ik van deze Burial release veel zie is dat het gezien wordt als mini album, en dat zou dus onder de criteria van de EP's vallen. Daardoor is deze op RYM ook als EP geplaatst.

Dwejkk_ schreef:

Helemaal mee eens.

Het criteria zou imo niet de totale tijd of aantal nummers moeten zijn maar of het een single betreft met nummers (ter promotie) van een nog te verschijnen album (of EP). Dit is echter wel moeilijk (en waarschijnlijk vaak pas achteraf) te bepalen. Het is duidelijk dat er ergens een grens gesteld moet worden maar die is er nu niet (echt) en de voorbeelden die Dwejkk geeft zijn wat dat betreft erg treffend.

Musicmeter>Toevoegen>EP's en singles schreef:
Soms is het echter moeilijk om een onderscheid te maken tussen een single en een EP. Daarom zijn we de volgende regel gaan gebruiken: een single mag op de site wanneer deze minimaal 3 tracks bevat die niet op een eerdere release van de artiest staan.
Maar wat als alle nummers van deze EP later wel op een volledig album verschijnen? Zijn ze dan nog van toegevoegde waarde?

Musicmeter>Toevoegen>EP's en singles schreef:
Remixes en live-uitvoeringen gelden niet als nieuwe track. Als je een single toevoegt ben je verplicht om bij het toevoegen duidelijk te vermelden welke tracks "nieuw" zijn. Doe je dit niet zal de toevoeging zonder aarzelen afgekeurd worden. We begrijpen dat deze regel voor sommige genres (waar bv. veel door middel van singles wordt gereleased) niet ideaal is. De site heeft echter als doel om een overzicht te geven van alle albums, en niet zozeer om complete discografiëen te tonen.
Dat remixes en live-uitvoeringen niet gelden als een nieuwe track lijkt me logisch maar in dat geval kan er nu al een behoorlijke schoonmaak worden gehouden. Iets als dit zou dus eigenlijk niet op de site mogen?

Tevens snap ik het beleid ten opzichte van zogenoemde 'verzamelaars' niet zo goed als de site niet tot doel heeft complete discografiëen te tonen. Waarom staan er dan talloze (onofficiële) mixtapes als deze op de site?

Beste MuMecrew,

Nav mijn vorige 2 berichten, is het dan nog de bedoeling dat Closes vol. 1 en Catalog 3 van Boards of Canada verwijderd worden of hebben jullie argumenten dit toch niet te doen?

Groet.

Dwejkk_ schreef:

De Site >> Algemeen >> Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

Dakduivel schreef:

]Maar wat als alle nummers van deze EP later wel op een volledig album verschijnen? Zijn ze dan nog van toegevoegde waarde?

Ja, de EP kan dan gewoon blijven staan. Dat valt binnen de regels.

bennerd schreef:
En dat zijn er nog redelijk wat (plus: daar steunt de site ook voor een deel op). Eigenlijk vind ik dat nog niet zo'n slecht idee, omdat het ook onduidelijkheden kan wegnemen bij users.

Zeer wenselijk zelfs. Inderdaad alleen al om begrijpelijke vragen over toevoegingen, die op het eerste gezicht niet thuishoren op de site, van repliek te kunnen voorzien.

Zephyr
The Jam - Absolute Beginners heeft exact dezelfde songtitels + tracktijden als The Jam - The Jam. Beiden ook uit 1981, en dezelfde hoes.

Zephyr schreef:
The Jam - Absolute Beginners heeft exact dezelfde songtitels + tracktijden als The Jam - The Jam. Beiden ook uit 1981, en dezelfde hoes.

Inderdaad, bedankt. De laatst toegevoegde is verwijderd en de stemmer heeft PM ontvangen. Bij de andere is het betere hoesje en een alternatieve titel geplaatst.

Merz - Merz (1999) stond dubbel op de site. De laatst toegevoegde is weg, er waren geen stemmers.

herman schreef:
Op RYM zijn ze nog veel strenger dan hier, daar moet elke (aanpassing aan een) toevoeging langs twee of drie crewleden.

Dat hoeft geen nadeel te zijn hoor, hier ben je soms wel erg afhankelijk van de nukken van 1 crewlid...

Het jaar slecht begonnen?

Op RYM moet je wel eens een jaar of langer wachten voor een correctie wordt doorgevoerd. Dan liever binnen een week en dat het af en toe eens een keertje misgaat.

herman schreef:
Het jaar slecht begonnen?.....

Ehhh, ja.... maar dat heeft hier niet mee te maken...

Zephyr
Van deze artiest is het album The Sound Of Music (alternatieve titel : Vlaamse Cast) maar liefst 15 x toegevoegd ...

En op 1 na allemaal zonder plaatje volgens mij. Lijkt me een technisch mankement.

Yep. dat gebeurt wel eens. Is nu opgeschoond.

Kwam ik toevallig tegen in de releaselijst, Atrabilis - Uno. Staat er dubbel in.

Atrabilis - Uno (2013)
Atrabilis - Uno (2013)

repelstefan schreef:
Kwam ik toevallig tegen in de releaselijst, Atrabilis - Uno. Staat er dubbel in.

Atrabilis - Uno (2013)
Atrabilis - Uno (2013)

Dank je. De laatst toegevoegde is weg, er waren geen stemmers.

Deze twee zijn dezelfde artiest.

State Of Mind

State of Mind

trebremmit schreef:
Deze twee zijn dezelfde artiest.
State Of Mind
State of Mind

Merci. De albums zijn bij elkaar geveegd (die ene pagina kan ik niet zelf verwijderen).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.