MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
JoostBo schreef:
Op mijn profielpagina is mijn avatar niet meer afgebeeld. Is dat omdat het aantal pixels te klein is?

Klopt je ziet alleen een avatar als je (recentelijk) een grotere avatar hebt geupload

sxesven
Ik vind deze breedte ook erg prettig, hoewel de uitlijning links wat wennen is. Misschien dat een nuttige opvulling aan de rechterkant zoals chevy suggereert inderdaad een mooie oplossing is. Geen probleem met het wit. Reddit is ook links uitgelijnd en wit bijvoorbeeld. Vind ik ook erg prettig. Verder eerste indruk goed, moet nog wat browsen.

Is het de bedoeling dat de hoes van je eerste plaat in je top 10 niet meer direct getoond wordt? Vond ik wel een leuke tutsj.

Ik mis nu al de worshipsmiley trouwens. En de 100 dansende poppetjes. Hoewel deze set verder in orde is.

Ponty Mython
Qua visualiteit is het een raar gezicht. Je hebt nu gewoon een hoop lege ruimte over, wat niet erg prettig oogt. Daarbij kan een compleet witte achtergrond als storend worden ervaren op een groot beeldscherm. Wat betreft design gaat het erom hoe je die ruimte benut. Google, dat als voorbeeld werd aangehaald, doet dat heel erg effectief.

Tweakers heeft trouwens een rechthoekig blok om de commentaren heen, die wel uitgelijnd is. De signatures lopen ook door tot het einde van de ruimte.

Ik zie hier: Philips zet Android op komende tv's - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

toch gewoon veel witruime naast de links uitgelijnde berichten?

Niet dat Tweakers nou een voorbeeld was voor dit design, voor de duidelijkheid, maar dit is m.i. gewoon hoe websites er tegenwoordig uit zien.

Ponty Mython
Jordy schreef:
Ik zie hier: Philips zet Android op komende tv's - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Niet dat Tweakers nou een voorbeeld was voor dit design, voor de duidelijkheid, maar dit is m.i. gewoon hoe websites er tegenwoordig uit zien.

Oh, ik had het over Gathering of Tweakers (het forumgedeelte).

GoT - De grootste online elektronica en technologie community van Nederland

Ziet er lekker uit hoor. Alleen zal ik net als sxesven bepaalde smileys heel erg gaan missen.

Kwam dit net tegen:
Genres >> Hip-Hop >> 2014 wordt het jaar van....
De onderste regel staat erg dicht op de emoticon.

Zal in de loop van de dag nog wel meer kleine dingetjes tegenkomen.

madmadder schreef:
Kwam dit net tegen:
Genres >> Hip-Hop >> 2014 wordt het jaar van....
De onderste regel staat erg dicht op de emoticon. )

wat bedoel je precies? welke browser?

Jordy schreef:
(quote)

wat bedoel je precies? welke browser?

http://i39.tinypic.com/2cz26ig.jpg

De regelafstand tussen die twee regels lijkt niet te kloppen.

Ik gebruik google chrome.

tuktak
Het wit went overigens erg snel, alleen de eerste uren (op moviemeter dus) voelde het erg wit aan, maar momenteel is het wel prettig eigenlijk.

Enige puntje nog steeds:
http://img41.imageshack.us/img41/3959/4ji5.jpg

Bij het aanklikken van permalink lijnt het bericht te hoog uit, waardoor de halve avatar + gebruikersnaam e.d. achter het menu terecht komt.

Het is misschien een beetje mierenneukerij, maar zou het niet rustiger ogen wanneer er een witregel ingevoegd wordt tussen de tracklist en de totale tijdsduur bij albums?

Ja dat gaat inderdaad niet goed bij albums waar je niet op hebt gestemd

tuktak schreef:
Het wit went overigens erg snel, alleen de eerste uren (op moviemeter dus) voelde het erg wit aan, maar momenteel is het wel prettig eigenlijk.

Enige puntje nog steeds:
(afbeelding)

Bij het aanklikken van permalink lijnt het bericht te hoog uit, waardoor de halve avatar + gebruikersnaam e.d. achter het menu terecht komt.

Zal kijken of ik dat nog na kan bootsen

Los van de smileys ben ik wel positief. Paar dingetjes die me nu opvallen:

- Als je op een gebruiker klikt staat er op zijn pagina vervolgens niet meer zijn gebruikersnaam, en de kopjes 'Top 10' en 'Rotatielijst' missen ook op de desbetreffende pagina's.

- Als je met je muis over een gebruikersnaam gaat, staan de laatste twee regels in het pop-upje bij sommigen onder de avatar uitgelijnd en bij anderen onder de rest van de regels (ja, dit is gezeur maar dit viel me op ).

- Bij het bewerken van een map in 'Mijn Albums' staat er nu nog tweemaal 'undefined' en kan ik hier ook niks in opslaan.

kopjes voor rotatie/top 10 zie ik wel
dat de gebruikersnaam is een goede
dat "undefined" by mijn albums is opgelost als je je cache leegt (of als je het morgen weer probeert )

k.grubs
Het is wel een website uit de grote letterbibliotheek, slaat de vergrijzing hier ook al toe? Nee serieus, ik bekijk hem nu op een 20 inch beeldscherm en ik deed direct ctrl -, maar dan worden de letters onscherp en krijg je nog meer wit. Of is het bedoeld voor kleine schermpjes?
Het 2e punt: te veel wit.
Verschil met tweakers bijv. is dat de corpsgrootte daar kleiner is en er meer structuur ontstaat door kadertjes om de berichten. In dit nieuwe mume-ontwerp zijn geen kadertjes, en de lijnen die structuur moeten geven, lijnen niet met de breedte van de regels. Het lijntje springt links in, en loopt rechts te ver door. Dit versterkt het verbrokkelde beeld. Dit is op IE onder windows7.
Ik zal hem vanavond op m'n ipad bekijken.

Ah zal ik m'n cache eens legen. En ik was niet echt duidelijk, ik bedoelde top 10 en rotatielijst van mezelf (als je hem apart aanklikt door rechtsboven naar je avatar te gaan onder Mijn Musicmeter).

Als ik begin met typen staat boven het bericht ' geplaatst op 6 januari 2014, 17:07 uur ', terwijl ik nog helemaal niets geplaatst heb? (en nu blijkt inderdaad dat ik pas om 17:08 klaar was met typen )

Onweerwolf schreef:
Wat me wel meteen opvalt is dat de breedte van het forum niet aansluit bij de breedte van de headers en het topic-overzicht en dat het forum links uitgelijnd is wat resulteert in een groter wit vlak rechts dan links.

Ter verduidelijking: eigenlijk zou het forum uitgelijnd moeten worden tot in het rode vlak.

(afbeelding)
Ben ik het mee eens, ja, zo'n grote witte strook... Maar wellicht is dat ook wel wennen omdat de vorige versie alles zo mooi in het midden was. Hier ook wat wennen aan de witte zijkanten, in plaats van dat babyzachte blauw van vroeger.

Wel chique dat als je naar onder scrolt dat je dan een andere bovenbalk krijgt (die zwarte met één enkele M)

R.I.P. bazige emoticons
Ik moet vooral wennen aan het feit dat ik nu minder rechts moet oriënteren en nu ook mijn hoofd moet bewegen. Vooralsnog ben ik meer tevreden met de oude lay-out, maar het zal ook wel een kwestie van wennen zijn, want de vorige lay-outverandering vond ik ook kut, en dat bleek achteraf ongegrond.

sxesven schreef:
Is het de bedoeling dat de hoes van je eerste plaat in je top 10 niet meer direct getoond wordt? Vond ik wel een leuke tutsj.

Ik kan de bazige emoticons nog zien hoor: (of is dit maar tijdelijk?)
Je moet ze wel zelf intikken. Het verdwijnen van de bewegende emoticons zou wel een zeer jammere zaak zijn.

In De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2:

Dit nieuwe design is wel even wennen zeg, ziet er verder wel strak uit!

Yann Samsa
Deze blijven, 't is een kwestie van moeten:

Wow, het is even wennen. Maar heb het alvast al aangezet. Ziet er op het eerste gezicht wat overweldigend uit (als in: "helemaal anders") en het lijkt niet helemaal mijn ding te zijn, maar slecht vind ik het ook niet. In ieder geval: goed bezig, Jordy!

Ziet er erg vet uit dat nieuwe design!
Fantastisch gedaan Jordy

Jordy schreef:

Dat is een artikel + commentsectie, dit is een forum. Toch wel een verschil. Maar ik snap je punt wel, helemaal in de breedte lijkt me inderdaad ook niet fijn. Dat al onze hersenen nu even tegenstribbelen dat we ons niet op het midden van het scherm moeten oriënteren, maar iets meer naar links zal hopelijk een kwestie van wennen zijn.

En een tip: zet je zoom op 90% dan is de grootte naar mijn mening perfect. Eigenlijk zou het er zo moeten uitzien op 100%. Meer overzicht, niet van die overdreven grootte letter, maar wel groter dan die miniscule op het oude design.

Yann Samsa schreef:
Deze blijven, 't is een kwestie van moeten:

Vind je zelf ook niet dat deze smileys er lelijk uitzien in dit design? Al is het beter dan niks. Hopelijk valt er binnenkort ineens een set smileys uit de lucht die dezelfde bazen emoticons heeft als het oude design, maar dan qua design beter passend bij dit nieuwe design.

Yann Samsa
Ja, ik vind de smileys niet echt geslaagd.

Een iets meer constructief deeltje kritiek: zeer vervelend dat de 'bijbalk', met o.a. 'mijn updates' en zo, enkel zichtbaar is door op de 'hoofdbalk' te hooveren. Ik denk dat er nog veel mensen, waaronder ik, zullen vloeken bij het proberen (zeg maar proberen) te klikken op bijvoorbeeld 'mijn updates: gebruikers' - dat zal de hele tijd verdwijnen, en al zeker voor degenen die geen muis maar een touchpad gebruiken.

Dat is echt iets wat ik graag veranderd zou zien, de rest is een soort van muggenziften uit gewenning. Edit: behalve inderdaad misschien een iets kleiner scherm, het overzicht is wat zoek.

Wow, die nieuwe layout is echt anders.

Wel erg gelikt, moet ik zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.