menu

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
avatar van Jordy
Hmn, heb dit nog niet eerder gezien/gehoord. Mocht je meer weten, over hoe het na te spelen is...

avatar van Jordy
Silky & Smooth schreef:
Ik weet niet precies wat de bedoeling is, maar je mag mij altijd wel even PM'en hoor Jordy!
is goed zal ik vandaag of morgen even doen

sxesven
Heb dat wittebalkprobleem ook weleens, maar da's volgens mij puur browsergerelateerd, want ik heb hetzelfde weleens op YouTube.

avatar van music4life
Wellicht is het volgende al eerder opgemerkt, zo niet, merk ik het graag op. Ik mis in het menu een knop waardoor ik meteen naar de 'zoeken' pagina kom. Deze pagina is heel handig, vind ik. Nu ga ik naar 'toplijsten - overig' en klik ik van daar door. Mocht ik gewoon iets gemist hebben hoor ik wel.
Overigens vind ik de site er nu erg mooi uitzien en fijn in het gebruik!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Is al meerdere keren opgemerkt, inderdaad, maar je kan er ook komen door op het vergrootglas in de zoekbalk te klikken!

avatar van Jordy
Wellicht wel een beetje verstopt nu, zal nog eens nadenken over hoe dat beter kan

avatar van Salvadore
Misschien al wel eerder door een ander gemeld ... maar heel vaak krijg ik in het menu (zwarte balk) geen "handje" incl. "pop-up" met een onderliggende balk met de volgende menu-keuzes (zoals je bij updates in de zwarte balk een onderliggende balk 2x vier keuzes krijgt (waaronder mijn updates-forum)). Pas als ik met mijn "muiswiel" even heen en weer scroll krijg ik wel weer de mogelijkheid om door te klikken. Het lijkt erop alsof de pagina heel vaak even "hangt" of "hapert". Bovendien komt het ook regelmatig voor dat als ik dan een keuze menu krijg en klik ... er een reclamepagina wordt geopend. Nu kan ik wel eens mis zijn ... maar doorgaans klik ik toch echt goed

Ik heb dit al van begin af aan in de nieuwe design (Chrome browser). De witte balk waar Stoepkrijt het over had idem dito. Hebben anderen dit ook?

avatar van Salvadore
Op de smartphone (Android) kun je niet binnen een topic zoeken op bericht/gebruiker, in de volledige website wel (staat dan naast aantal berichten)

Is dit een bewuste keuze of mist er een knop in de mobiele versie?

avatar van Jordy
Ja dat is een bewuste keuze, was in het oude design ook zo. Zouden we misschien in de toekomst nog wel eens naar kunnen kijken, maar er is op een klein scherm geen ruimte voor alle opties die op de volledige site wel zichtbaar zijn, vind ik.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Salvadore schreef:
Misschien al wel eerder door een ander gemeld ... maar heel vaak krijg ik in het menu (zwarte balk) geen "handje" incl. "pop-up" met een onderliggende balk met de volgende menu-keuzes (zoals je bij updates in de zwarte balk een onderliggende balk 2x vier keuzes krijgt (waaronder mijn updates-forum)). Pas als ik met mijn "muiswiel" even heen en weer scroll krijg ik wel weer de mogelijkheid om door te klikken. Het lijkt erop alsof de pagina heel vaak even "hangt" of "hapert".

Ik heb hetzelfde in IE op de pc thuis, maar niet in IE op het werk of Chrome thuis. Dus dat lijkt niet louter een kwestie van browser te zijn.

Werkt de snelzoekfunctie bij jou wel? Die doet het bij mij namelijk ook niet in IE thuis en wel in IE werk en Chrome thuis.

avatar van Salvadore
Casartelli schreef:
(quote)

Ik heb hetzelfde in IE op de pc thuis, maar niet in IE op het werk of Chrome thuis. Dus dat lijkt niet louter een kwestie van browser te zijn.

Werkt de snelzoekfunctie bij jou wel? Die doet het bij mij namelijk ook niet in IE thuis en wel in IE werk en Chrome thuis.
Bedoel je met snelzoekfunctie het zoekveld rechtsboven? Zo ja, dan kan ik daar ook niet in klikken als het scherm "vast zit" zoals al eerder aangegeven. Dit is wel weer opgelost na wat "wild" heen en weer scrollen.

Ik heb het niet eerder gemeld, al heb ik het vrij vaak maar maar ik kan simpelweg geen aanleiding of regelmaat herkennen. Het is de ene keer wel, een andere keer niet. Het lijkt op de situatie als je de cursor in een bericht "tikt" ... dan kun je op dat moment ook geen "handje" naar andere keuzes krijgen of kun je ook niets in het zoekveld invullen ... alsof het even "op slot" zit (al is dat ook weer niet altijd zo ...)

Maar ... het is dus niet zo dat het zoekveld rechtsboven bij mij totaal niet werkt.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dat laatste bij mij dus wel (ten minste: bij IE thuis). En dat lijkt een algemeen gegeven voor zoekvelden, want bij het bewerken van de rotatielijst wilde hij zonet ook niet.

avatar van hond racisme
Het begint stilaan te wennen, maar hoe voeg ik albums toe? Bedankt!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Als je met je muis boven je avatar zweeft, rechts bovenin je scherm, zie je onder Mijn MusicMeter de optie Album toevoegen.

avatar van Demolisher
Ik vind vernieuwing in principe prima en ervaar dat ik bij elk redesign van een site die ik al langere tijd bezoek, ik gewoon even nodig heb om weer te wennen. Conservatisme is ook mij niet vreemd. Maar toch wil ik graag meegeven dat de site standaard iets meer 'uitgezoomd' zou moeten zijn. Ik vind het handmatig uitgezoomd in firefox prima werken en redelijk goed ogen. Maar zoals de site er bij een eerste bezoek uitziet is echt afschrikwekkend. Fel, megagrote letters, ik zou een herbezoek niet overwegen. Doe daar dus iets aan zou ik zeggen

Ik heb overigens een klein beetje teruggelezen wat er zoals geklaagd is, dus dit bericht is hoogstens een herbevestiging van al genoemde feiten.

avatar van Teunnis
Lol, ik bedenk me nu ineens dat ik vannacht had gedroomd dat er nieuwe smileys waren. Niet zo vet als de vorige, maar o.a. de cheerleader was iig weer terug. Blijkbaar zit het diep bij me.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Teunnis schreef:
Lol, ik bedenk me nu ineens dat ik vannacht had gedroomd dat er nieuwe smileys waren. Niet zo vet als de vorige, maar o.a. de cheerleader was iig weer terug. Blijkbaar zit het diep bij me.



Niet dat ik nu op jou kwijl, Teun, rustig maar, maar ik had net vandaag besloten dat deze smiley de worshipsmiley dan maar moest vervangen, bij gebrek aan beter. Dus tja, daar gaan we dan.


avatar van 7744leon
Teunnis schreef:
Lol, ik bedenk me nu ineens dat ik vannacht had gedroomd dat er nieuwe smileys waren. Niet zo vet als de vorige, maar o.a. de cheerleader was iig weer terug. Blijkbaar zit het diep bij me.



avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Het valt mij op dat bij donkere albumcovers (voorbeeld) de linker- en de rechterkant van het "kader" errond de cover niet direct lijken te omsluiten (alsof de hoes links en rechts een witte rand heeft). Of is dit gezichtsbedrog?

avatar van Jordy
opgelost als het goed is

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Mooi .

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Als je hier naar de tweede pagina wil, gaat er iets mis met de weergave.

Arctic Monkeys - AM (2013)

Deze grafiek slaat echt nergens op. Jammer, ik keek altijd graag naar dit soort grafiekjes.

avatar van Rhythm & Poetry
Maar nu is het een golf. En wie de fak kijkt er nu graag naar grafiekjes?

avatar van Jordy
Denk dat dat alleen fout gaat voor recente albums, waar zo'n historische grafiek uberhaupt eigenlijk nog geen nut heeft. Zal er eens naar kijken, bedankt

avatar van chevy93
Op diezelfde pagina's zie je overigens ook niet om welk album het gaat. Het lijkt mij persoonlijk mooier als erboven nog een balk komt met de naam van het album is kwestie.

avatar van Lukas
Het rondje op de A gaat hier niet helemaal goed:

http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/837924990.jpg

En hier past de u met een rondje nog niet erg goed in het nieuwe design:

http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/837925483.jpg

avatar van Jordy
Klopt kan ik niet zo veel aan doen

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Vroeger (maar volgens mij ook vorige week nog), kreeg je een popupje als je binnen de site over een interne link naar een album hoverde (wat handig is in een post als deze). Vandaag gebeurde dat echter niet meer (noch in IE noch in Chrome). Is daar bewust iets aan veranderd?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.