De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
Fedde
geplaatst: 6 januari 2014, 18:47 uur
Ik zie de vooruitgang in het nieuwe design, al moet ik er wel aan wennen. Ik moet zeggen dat ik het huidige MuMe al standaard op 130 % inzoomde voor een gevulder beeld. Dat hoef ik met het nieuwe design niet te doen. Ik neig zelfs naar verkleinen voor een beter overzicht.
De smiley's zijn al genoemd. Avatars mogen wat mij betreft nog wel een stukje groter. Dat geeft wat kleur aan het geheel. Ga zo door, intussen oefen ik nog wat op de functieknoppen.
De smiley's zijn al genoemd. Avatars mogen wat mij betreft nog wel een stukje groter. Dat geeft wat kleur aan het geheel. Ga zo door, intussen oefen ik nog wat op de functieknoppen.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 18:53 uur
Volgens mij gaat er op deze pagina iets niet helemaal goed (jaren '50 - '60 - '70 - '80 - '90 - '00 - '10 - '30 - '00 - '20).
0
geplaatst: 6 januari 2014, 18:54 uur
Allereerst nog even bedankt dat je nog altijd tijd, moeite en ongetwijfeld geld blijft steken in de meter-sites 
Je motivatie van veel keuzes (witruimte, uitlijning) baseren op basis van andere websites vind ik welwat zwak, en dan al helemaal als je voorbeelden gebruikt (tweakers.net) waar ze na veel commentaar een instelling hebben ingevoerd om juist die twee zaken ongedaan te kunnen maken. Bij mij heeft tweakers dus gewoon een grijze achtergrond, en staan de reacties centraal uitgelijnd.

Je motivatie van veel keuzes (witruimte, uitlijning) baseren op basis van andere websites vind ik welwat zwak, en dan al helemaal als je voorbeelden gebruikt (tweakers.net) waar ze na veel commentaar een instelling hebben ingevoerd om juist die twee zaken ongedaan te kunnen maken. Bij mij heeft tweakers dus gewoon een grijze achtergrond, en staan de reacties centraal uitgelijnd.
Teunnis schreef:
Dat is een artikel + commentsectie, dit is een forum.
Ik geloof dat tweakers het grootste Nederlandstalige forum isDat is een artikel + commentsectie, dit is een forum.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:13 uur
Jordy schreef:
waarom is dat precies raar? de gehele site is volledige uitgelijnd, behalve waar dat (in de mening van mij en de designer) niet fijn zou lezen
Het voelt alsof het forum maar half geladen wordt of dat je per ongeluk uitgezoomd hebt met je browser (ctrl + -). (quote)
waarom is dat precies raar? de gehele site is volledige uitgelijnd, behalve waar dat (in de mening van mij en de designer) niet fijn zou lezen
Het nieuwe design is nog niet te bezichtigen op de mobiel blijkbaar? Post dit vanaf mijn mobiel, namelijk. Android.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:18 uur
Over dat laatste. Als ik naar de volledige site ga, krijg ik wel de goede versie. En die wordt ook automatisch uitgelijnd.
0
Sietse
geplaatst: 6 januari 2014, 19:18 uur
Lekker lettertype 
Veel wit, heel veel wit. Ik ben daar geen fan van, maar wellicht zal het wennen.
Wat Ferre Clabau zegt kan ik me goed in vinden. Het zou fijn zijn als je aan top van de site bij scrollen wel de menubalk blijft zien. Zorgt voor minder scrollen en ik denk dat het uiteindelijk ook wat beter oogt.
En emoticons...tsja, zou jammer zijn als die paar leuke bewegende weg zijn.

Veel wit, heel veel wit. Ik ben daar geen fan van, maar wellicht zal het wennen.
Wat Ferre Clabau zegt kan ik me goed in vinden. Het zou fijn zijn als je aan top van de site bij scrollen wel de menubalk blijft zien. Zorgt voor minder scrollen en ik denk dat het uiteindelijk ook wat beter oogt.
En emoticons...tsja, zou jammer zijn als die paar leuke bewegende weg zijn.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:21 uur
Yann Samsa schreef:
Ja, ik vind de smileys niet echt geslaagd.
Een iets meer constructief deeltje kritiek: zeer vervelend dat de 'bijbalk', met o.a. 'mijn updates' en zo, enkel zichtbaar is door op de 'hoofdbalk' te hooveren. Ik denk dat er nog veel mensen, waaronder ik, zullen vloeken bij het proberen (zeg maar proberen) te klikken op bijvoorbeeld 'mijn updates: gebruikers' - dat zal de hele tijd verdwijnen, en al zeker voor degenen die geen muis maar een touchpad gebruiken.
Ja, ik vind de smileys niet echt geslaagd.
Een iets meer constructief deeltje kritiek: zeer vervelend dat de 'bijbalk', met o.a. 'mijn updates' en zo, enkel zichtbaar is door op de 'hoofdbalk' te hooveren. Ik denk dat er nog veel mensen, waaronder ik, zullen vloeken bij het proberen (zeg maar proberen) te klikken op bijvoorbeeld 'mijn updates: gebruikers' - dat zal de hele tijd verdwijnen, en al zeker voor degenen die geen muis maar een touchpad gebruiken.
Daarom kun je ook eerst op updates klikken, en daarna op gebruikers. Zonder te hoeven "zweven". Want dat kan op een tablet ook niet, dat zweven.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:23 uur
Bertus schreef:
Volgens mij gaat er op deze pagina iets niet helemaal goed (jaren '50 - '60 - '70 - '80 - '90 - '00 - '10 - '30 - '00 - '20).
yup stond al op de lijst
is in het oude design ook fout
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:25 uur
chevy93 schreef:
Het nieuwe design is nog niet te bezichtigen op de mobiel blijkbaar? Post dit vanaf mijn mobiel, namelijk. Android.
(quote)
Het voelt alsof het forum maar half geladen wordt of dat je per ongeluk uitgezoomd hebt met je browser (ctrl + -). Het nieuwe design is nog niet te bezichtigen op de mobiel blijkbaar? Post dit vanaf mijn mobiel, namelijk. Android.
Nee mobiel volgt nog
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:32 uur
Fijne, eigentijdse look, die wel snel zal wennen. En wie het te wit vindt moet de helderheid van zijn scherm maar een paar wittoontjes lager zetten. 
Wel benieuwd wat de nieuwe uitlachsmiley zal worden...

Wel benieuwd wat de nieuwe uitlachsmiley zal worden...
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2014, 19:35 uur
Knap werk en leuke vernieuwingen, maar ik zou graag zelf het oude design willen houden. Ik vind het overzichtelijker, 'het' staat korter op elkaar en de avatars vallen wat weg op het nieuwe, ruimtelijker concept/design (kijk maar bijv. bij games; standen zijn nu meer van elkaar verwijderd).
Ik zou graag het oude willen behouden.
Ik zou graag het oude willen behouden.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:35 uur
Dat is helaas niet mogelijk, over een week of 2 gaan we helemaal over. Sorry.
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2014, 19:36 uur
Hoe lang blijft het oude design bruikbaar ?
edit: ok, no problem. Ik begrijp het en het zal wel wennen
edit: ok, no problem. Ik begrijp het en het zal wel wennen
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2014, 19:44 uur
Nee hoor, het tweakers forum staat gewoon in het midden.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:46 uur
Nou ja ik kan nu met 10 sites komen waar het is zoals hier, en jij 10 waar het niet zo is.
Feit blijft dat ik dit het mooist vind, zowel qua breedte als qua uitlijning, en dat ik hoop dat jullie hier aan kunnen wennen.
Feit blijft dat ik dit het mooist vind, zowel qua breedte als qua uitlijning, en dat ik hoop dat jullie hier aan kunnen wennen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2014, 19:47 uur
inmiddels is het donker buiten en begint het wit wel erg te storen. Ondanks dat ik flux gebruik om de weergave op mijn monitor al te verzachten. Voor mensen met gevoelige ogen is dit niet erg prettig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2014, 19:48 uur
Jordy schreef:
Nou ja ik kan nu met 10 sites komen waar het is zoals hier, en jij 10 waar het niet zo is.
Nouja, ik vroeg je om één link en die blijkt niet te kloppen. Ik ken geen fora waar de tekst niet netjes in het midden staat.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:49 uur
De reacties bij nieuwsberichten op Tweakers dus. De reacties bij albums zijn wat mij betreft vergelijkbaar, de kern van deze site. Het forum is hier (relatief gezien) bijzaak.
*edit* en dus vele sites die Disqus gebruiken als bv zoiets als dit
http://www.spin.com/reviews/beyonce-self-titled-spin-essential/
*edit* en dus vele sites die Disqus gebruiken als bv zoiets als dit
http://www.spin.com/reviews/beyonce-self-titled-spin-essential/
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:56 uur
Het forum is wat mij betreft inderdaad niet de kern van deze site, dat zijn de albums en de stemmen/reacties daarop.
0
Fedde
geplaatst: 6 januari 2014, 19:57 uur
Vind ik ook Jordy! Een muzieksite is niet bedoeld om te melden dat de kat dood is.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:59 uur
Jordy schreef:
Ik zie hier: Philips zet Android op komende tv's - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers
toch gewoon veel witruime naast de links uitgelijnde berichten?
Niet dat Tweakers nou een voorbeeld was voor dit design, voor de duidelijkheid, maar dit is m.i. gewoon hoe websites er tegenwoordig uit zien.
Ik zie hier: Philips zet Android op komende tv's - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers
toch gewoon veel witruime naast de links uitgelijnde berichten?
Niet dat Tweakers nou een voorbeeld was voor dit design, voor de duidelijkheid, maar dit is m.i. gewoon hoe websites er tegenwoordig uit zien.
Als je de linkerbalk uitklapt krijg je dit, op een 1080p:
http://i42.tinypic.com/2wmf6hk.png
Maar goed, mijn mening over de enorme hoeveelheid wit heb sowieso ik al gegeven. Feit is ook dat er in het nieuw design relatief veel witruimte zit in de "benutte" delen van de pagina (tussen regels, berichten..)
Ik blijf toch hopen op een optie om op wat voor manier dan ook, een mouw te kunnen passen aan deze helderheid. Kost trouwens ook extra in stroomverbruik

0
geplaatst: 6 januari 2014, 20:00 uur
Ik vind het over het algemeen wel fijn werken, en denk dat het met even wennen helemaal goedkomt. Ik vind die pop-up balk bovenaan juist wel fijn, maakt het overzichtelijker op het moment dat je niet iets wilt aanklikken daar.
Alleen af en toe heb ik een beete chaotisch gevoel. Ik denk dat dit een beetje komt doordat de avatars met een witte achtergrond niet of nauwelijks zijn te "onderscheiden" en er een beetje doorheen staan, dit geldt ook voor de advertenties met een lichte achtergrond bovenaan de pagina.
In de oude layout staat om de avatars een dun zwart lijntje, zou dat hier ook een idee zijn, of wil je dat bewust mijden?
Alleen af en toe heb ik een beete chaotisch gevoel. Ik denk dat dit een beetje komt doordat de avatars met een witte achtergrond niet of nauwelijks zijn te "onderscheiden" en er een beetje doorheen staan, dit geldt ook voor de advertenties met een lichte achtergrond bovenaan de pagina.
In de oude layout staat om de avatars een dun zwart lijntje, zou dat hier ook een idee zijn, of wil je dat bewust mijden?
0
Fedde schreef:
Vind ik ook Jordy! Een muzieksite is niet bedoeld om te melden dat de kat dood is.
Nou ik vind het forum een heel leuk onderdeel van de site, maar als ik moet kiezen hoe discussies er uit moeten zien, dan zijn voor mij de reacties bij albums leidend.
0
Yann Samsa
Nog één keer zagen, dan stop ik: wat vervelend maar vooral onesthetisch, is die menubalk die plots komt opduiken als je van beneden naar boven scrolt.
Waarschijnlijk staat ze helemaal beneden niet op scherm omdat je via de knop 'top' terug naar boven kan, maar die balk staat daar maar wat tussenin te zweven nu. Wanneer je naar boven scrolt dan verschijnt 'ie, na eerst nog zeer snel in het midden van je scherm te zijn geweest. Komt zeer chaotisch en onesthetisch over. Kan de balk niet gewoon of blijven staan of er niet zijn...

Waarschijnlijk staat ze helemaal beneden niet op scherm omdat je via de knop 'top' terug naar boven kan, maar die balk staat daar maar wat tussenin te zweven nu. Wanneer je naar boven scrolt dan verschijnt 'ie, na eerst nog zeer snel in het midden van je scherm te zijn geweest. Komt zeer chaotisch en onesthetisch over. Kan de balk niet gewoon of blijven staan of er niet zijn...

0
geplaatst: 6 januari 2014, 20:03 uur
FlyLo schreef:
Okee dan is dat een slecht voorbeeld.
Ik begrijp dat mensen die een groot scherm hebben met een relatief lage resolutie (bv. 23" op inch met 1080p) de fonts wat aan de grote kant vinden. Op een tablet of laptop waren de letters m.i. veel te klein in het oude design. Met deze keuze voor grotere fonts (die volgens mij op heel internet gemaakt wordt momenteel) komen we de kleinere schermen tegemoet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2014, 20:04 uur
Jordy schreef:
Het forum is wat mij betreft inderdaad niet de kern van deze site, dat zijn de albums en de stemmen/reacties daarop.
Het zal wel maar ik snap het argument niet. Dat de reacties bij albums links moeten staan betekent toch niet dat het forum ook per se links moet staan? Of mis ik iets?
0
geplaatst: 6 januari 2014, 20:04 uur
Yann Samsa schreef:
Wanneer je naar boven scrolt dan verschijnt 'ie, na eerst nog zeer snel in het midden van je scherm te zijn geweest.
Wanneer je naar boven scrolt dan verschijnt 'ie, na eerst nog zeer snel in het midden van je scherm te zijn geweest.
In welke browser is dat?
0
geplaatst: 6 januari 2014, 20:05 uur
Jordy schreef:
Ik begrijp dat mensen die een groot scherm hebben met een relatief lage resolutie (bv. 23" op inch met 1080p) de fonts wat aan de grote kant vinden. Op een tablet of laptop waren de letters m.i. veel te klein in het oude design. Met deze keuze voor grotere fonts (die volgens mij op heel internet gemaakt wordt momenteel) komen we de kleinere schermen tegemoet.
(quote)
Uitlijning & fonts en dergelijke storen me trouwens niet (prima zo), het gaat me vooral over het verschil in witruimte. Het gaat in mijn ogen echt ten koste van de leesbaarheid
0
geplaatst: 6 januari 2014, 20:06 uur
Onweerwolf schreef:
Het zal wel maar ik snap het argument niet. Dat de reacties bij albums links moeten staan betekent toch niet dat het forum ook per se links moet staan? Of mis ik iets?
(quote)
Consistentie. Als ik bij de ene discussie links moet kijken, en bij de andere weer in het midden, dan lijkt me dat geen fijne situatie.
* denotes required fields.