MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!

zoeken in:
Heb al aardig wat titels aangeklikt maar het komt regelmatig voor dat er zich geen grotere hoes bevindt onder het linkje....

Simon Smith (crew)
nlkink schreef:
Heb al aardig wat titels aangeklikt maar het komt regelmatig voor dat er zich geen grotere hoes bevindt onder het linkje....
En soms hebben de voorgestelde hoezen een wit randje en dat is niet zichtbaar, omdat achtergrond van de site ook wit is. Dan wordt ie dus afgekeurd.

CHIEP (crew)
Rechtermuisknop -> afbeelding bekijken/openen in nieuw tabblad

Sir Spamalot (crew)
Hier alvast nog eens de tips uit onze wiki: Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl.

Nog een goede 114.000.

Ook Apple Music is een dankbare bron, maar hiervoor moet je eerst met de rechtermuisknop op de afbeelding klikken en kiezen voor "afbeelding bekijken" (Firefox) of "afbeelding openen in nieuw tabblad" (Google Chrome). In de url die vervolgens verschijnt, wijzig je de 500x500bb in 3000x3000bb. Via iTunes Artwork Finder is het nog makkelijker: duid bij het eerste dropdownmenu "album" aan, vul in het veld daarnaast de titel van de release in en kies ten slotte voor "high resolution". Soms krijg je hier als resultaat echter een hoes die te groot is om toe te voegen op MusicMeter; verkleinen tot 3000x3000 is dan meestal voldoende.

Voor Deezer volg je deze stappen:
1) In Firefox klik je op een albumpagina rechts op een witte ruimte en vervolgens op "pagina-info bekijken"
2) In tabblad "Media" zoek je de lijn waar "264x264" in voorkomt
3) Je opent de link in een nieuw tabblad
4) Je vervangt 264x264-... door 3000x3000

Bij wazige grote hoezen van groter formaat (> 800x800) volstaat de exacte 800x800 vaak voor oudere albums.

Dank, Sir Spamalot, voor de toelichting. Het meeste komt er wel door, dat is het punt niet. Tijdens mijn werkdag probeer ik tussen de bedrijven door een grotere hoesfoto bij een album te zoeken op de meest eenvoudige manier. Maar ik heb zo'n gevoel dat als ik het doe conform jouw instructies dat het me te veel tijd afsnoept van mijn reguliere werk.
Ik ga voorlopig door op de oude voet, en als ik wat meer tijd heb dan ga ik kijken of ik ook hoezen kan vinden volgens de door jou omschreven methode.

Nieuwe bron voor grote afbeeldingen gevonden: Google Play. Het werkt als volgt:
- Als zoekopdracht in Google voeg je na artiest en titel " site:play.google.com" toe. Bijvoorbeeld "Radney Foster - Revival site:play.google.com"
- Klik op de eerste hit (als dat niet de betreffende artiest/album is dan is deze niet beschikbaar in Google Play)
- Sleep het plaatje van de albumhoes naar de adresbalk van je browser (in dit geval https://lh3.googleusercontent.com/DaPLu6nO5QnTwFUfyXaoktWSHlxlVEFI2GaJx7gdIScNN7sfOhQzFTMM1GKbe4BdQMFeoWivuw=w200-h300) en verander achteraan de URL de beide getallen in 800)

Mssr Renard
Ik voeg bij elke plaat die ik tegenkom, waarvan ik een klein hoesje zie, direct een correctie in.
Vaak gebruik ik dan de itunes-knop, maar als de hoes niet te vinden is, zoek ik even niet verder.

Eerst maar de quick-wins, zeg maar. Dan blijven er vanzelf wat moeilijke over.

Kan iemand me helpen aan de hoes van Jaap Dekker Boogie Set - Happy Hammers (1979)?

Discogs misschien, Boermetkiespijn?
Momenteel doe ik het een beetje zoals Mssr Renard doet.
Verder volg ik jorro op zijn tocht door de albumlijsten van 1962, 1963 en momenteel 1964. Bij veel van de acts uit die tijd staan nog kleine hoezen afgebeeld.

Klopt, maar de hoes van Discogs wordt afgekeurd omdat het een foto van de hoes is
Maar bedankt voor de tip...

Voor Boermetkiespijn Ik haal veel hoezen op via Spotify. Die van jaap dekker is daar ook beschikbaar.Als je een album afspeelt kun je helemaal rechtsonder op de twee pijltjes klikken. Je krijgt dan de hoesfoto vergroot in beeld, dat plaatje kun je met snapshot kopieren en er een Jpeg van maken

Je bedoelt full screen zetten in de app? Nouja, het is beter dan niets. Dan ga ik die eens insturen, thanks!

Ja, dan snappen en jpeg van nmaken

MAS
Kan iemand me helpen met het vinden van een hoes van deze releases?

Hip Hop 87

B-Boy Posse

CHIEP schreef:
In corona-tijden schreeuwt een oproep als deze gewoon om extra aandacht.
Komaan, beste gebruikers; do your magic!
Overzicht van releases die nog een kleine hoes hebben

Nog 110579 te gaan. Periodiek werk ik er wel wat weg, maar er zijn er natuurlijk veel waarvan niets te vinden. Ik bedenk me net wel een mogelijk snelle methode, waardoor je niet meer naar alle albumpagina's hoeft:

1. Zet de lijst op de grafische weergave
2. Klik op elke hoes met rechtermuisknop en 'afbeelding zoeken in google'
3a. Als er geen grotere hoes vindbaar is, houdt het op (althans via Google)
3b. Als er wel een grotere hoes vindbaar is, zie je dat meteen en kun je corrigeren.

Mocht iemand zich nog vervelen de komende tijd...

Nog 104005 te gaan en als ik me niet vergis zitten we vandaag of morgen onder de 104000

De teller staat inmiddels op 101702! Wanneer gaan we onder de 100.000?

Zie ook https://www.musicmeter.nl/site/images/_

Gelijk een vraagje: van dit album heb ik een grotere hoes gevonden, maar die verdient wel een opkuisbeurtje (er zit wat overbelichting in). Iemand die zich daar aan wil wagen?
album: George Hatcher Band - Talkin' Turkey (1977) - MusicMeter.nl
grotere hoes: https://static.tunnel.ru/media/images/2023-07/post/173755/cover.jpg

MAS
https://e.snmc.io/i/fullres/w/234bcc318e991047b7ebd1c223b02562/7328269

Is dit goed genoeg voor de site? (is een foto van de LP)

Of kan iemand een beter afbeelding vinden?

MAS
Kan iemand me helpen met voor MUME geschikte afbeeldingen van onderstaande releases?

Stropstrikkers - Tantu Hoog EP
Red Moons - RED MOONS I
Red Moons - RED MOONS II
Nina - Hundra Kant A

MAS
Thanks!!

Van onderstaand album heb ik op Discogs een grotere hoes gevonden, maar die heeft een mankementje in de linkerbovenhoek. Wellicht kan iemand dat fixen?

album:
Accordeonduo Bex-Menten - 'n Uurtje Met Bex-Menten (1967) - MusicMeter.nl

betere hoes:
Just a moment... - discogs.com

Er zijn momenteel nog 100334 albums zonder grote hoes

Kan iemand een groter hoesje vinden voor deze?

Donna Hightower - This World Today Is a Mess (1972) - MusicMeter.nl

De Decca-hoezen zijn allemaal nogal pixelachtig. De hoes is te vinden op Spotify, maar ook daar heeft ie lage kwaliteit.

In reactie op jouw vraag van 8 juli 2024, herman. Heel stilletjes zijn we onder de 100.000 geraakt. Momenteel is de stand 99.817 kleine hoezen.

Da's wel een mijlpaal. Er wordt lekker gecorrigeerd.

Ik zoek al een tijdje naar een betere hoes voor dit album, maar ik kan niet echt een goede vinden.

Nightlife Unlimited - Nightlife Unlimited (1979) - MusicMeter.nl

De beste die ik kan vinden is deze hoes op Discogs, maar die heeft wel een oppoetsbeurtje nodig. Iemand die zich daar aan wil wagen?

Just a moment... - discogs.com

[de teller staat nu trouwens op 99577]

Sir Spamalot (crew)
We zitten al aan 99026. Hulde aan de collega's die zich hiervoor inzetten (en ons veel werk bezorgen, graag gedaan), "you know who you are."

Tip: Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

"Bij releases vanaf 2011 vragen we om een hoes van minimaal 800 pixels breed te plaatsen; bij oudere albums zijn kleinere hoezen dan 800 pixels breed toegestaan."

Een 800x800 hoes is dus niet altijd nodig.

Wie zich ook geroepen voelt, ga uw gang: Albums zonder grote hoes.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.