De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2014, 16:11 uur
Nou, hij blijft klein bij mij. Of het ligt aan mij, of ik zal anders even een correctie insturen.
0
geplaatst: 11 april 2014, 21:43 uur
Het lukt me hier niet de hoes aan te passen. Iemand anders wel?
Brainbombs - Singles Compilation (1999)
Bij een andere plaat van Brainbombs ging het vlotjes.
Brainbombs - Singles Compilation (1999)
Bij een andere plaat van Brainbombs ging het vlotjes.
0
geplaatst: 11 april 2014, 21:51 uur
het is een .gif bestand zie ik, die voorgesteld wordt, dat heb ik liever niet
zal daar even wat voor inbouwen
zal daar even wat voor inbouwen
0
geplaatst: 20 april 2014, 10:30 uur
Lukt het iemand om deze hoezen aan te passen?
Japanese Telecom - Japanese Telecom (2000)
Little Computer People - Electro Pop (2001)
Japanese Telecom - Japanese Telecom (2000)
Little Computer People - Electro Pop (2001)
0
geplaatst: 20 april 2014, 16:37 uur
0
geplaatst: 21 april 2014, 12:47 uur
0
geplaatst: 23 april 2014, 13:13 uur
Jordy schreef:
Nu dat de bekendere / populaire albums allemaal een mooie grote cover hebben (waarvoor nogmaals dank!) vind ik het tijd om te proberen er iets meer vaart achter te zetten.
Vanaf nu ziet iedere ingelogde gebruiker onder een oude (kleine) 200px hoes een linkje staan:
(afbeelding)
Via dit linkje kom je op een pagina waar op diverse sites gezocht wordt naar een geschikte hoes. Je kunt met een druk op de knop, zonder tussenkomst van de crew, de betreffende hoes plaatsen. Staat er geen geschikte hoes tussen, dan kun je onderaan de pagina een bestand uploaden die ook direct geplaatst zal worden, dus zonder beoordeling van een crewlid.
Als je inspiratie zoekt kun je ook nog steeds terecht op http://www.musicmeter.nl/site/images waar je een lijst ziet van de populairste albums zonder grote hoes. Ook hier zullen wijzigingen vanaf nu direct doorgevoerd worden.
Alles wordt uitvoerig gelogd, dus eventueel misbruik is op te sporen. Bedankt alvast!
Nu dat de bekendere / populaire albums allemaal een mooie grote cover hebben (waarvoor nogmaals dank!) vind ik het tijd om te proberen er iets meer vaart achter te zetten.
Vanaf nu ziet iedere ingelogde gebruiker onder een oude (kleine) 200px hoes een linkje staan:
(afbeelding)
Via dit linkje kom je op een pagina waar op diverse sites gezocht wordt naar een geschikte hoes. Je kunt met een druk op de knop, zonder tussenkomst van de crew, de betreffende hoes plaatsen. Staat er geen geschikte hoes tussen, dan kun je onderaan de pagina een bestand uploaden die ook direct geplaatst zal worden, dus zonder beoordeling van een crewlid.
Als je inspiratie zoekt kun je ook nog steeds terecht op http://www.musicmeter.nl/site/images waar je een lijst ziet van de populairste albums zonder grote hoes. Ook hier zullen wijzigingen vanaf nu direct doorgevoerd worden.
Alles wordt uitvoerig gelogd, dus eventueel misbruik is op te sporen. Bedankt alvast!
Ik heb nu zo'n beetje alle albums waar ik op gestemd heb doorgeploegd, en overal de hoes aangepast d.m.v. deze snelle methode. Desondanks is er nog altijd een flink dotje albums in m'n stemmen waar dit niet voor werkt. Nu heb ik er geen probleem mee om het restant beetje bij beetje aan te passen door zelf een juiste hoes op te zoeken, maar ik zie het niet zitten om m'n duizenden stemmen door te nemen op zoek naar de albums waar nog geen grote hoes voor is. Is het wellicht een idee om de zoekfunctie uit te breiden zodat je in je eigen stemmen enkel en alleen kan zoeken naar albums waar nog geen grote hoes voor is? Of vraag ik nu iets wat veel te complex is om te implementeren?
0
geplaatst: 23 april 2014, 13:56 uur
Denk dat dat inderdaad wat ver gaat, weet niet of veel mensen daar gebruik van zouden maken. Laten we even kijken hoe het de komende weken gaat met het aanral covers dat vervangen wordt, en evt. later nadenken over stappen om het overgebleven deel te tackelen.
Bedankt in ieder geval alvast voor nu!
Bedankt in ieder geval alvast voor nu!
0
geplaatst: 30 april 2014, 16:44 uur
Weer eentje gevonden die weigert: Alpha - The Impossible Thrill (2001)
0
geplaatst: 8 mei 2014, 09:55 uur
Gewoon /fixcover achter de url zetten, dan kom je ook op de pagina waar je de hoes aan kunt passen. Heb hem maar gelijk voor je aangepast
.
.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:52 uur
Er zijn nu 102115 albums met een grote cover van minimaal 300px breed.
Dat is al meer dan 30 procent

0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:53 uur
Ah, ik wist niet dat het op de site zelf vermeld werd. Dank voor de tip 

0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:54 uur
Punt is overigens wel dat alle nieuwe toevoeging een grote hoes hebben, dus zelfs als er geen enkele kleine hoes aangepast wordt zal het percentage toch blijven toenemen
.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:58 uur
Dan moeten we de tussenstand anders vermelden:
Nog 226.440 te gaan!
Edit:
Nog 226.439!
...
Nog 226.438!
...
Nog 226.437!
Zo'n tellertje motiveert toch enorm?
Nog 226.440 te gaan!
Edit:
Nog 226.439!
...
Nog 226.438!
...
Nog 226.437!
Zo'n tellertje motiveert toch enorm?
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:58 uur
Echt tof om te zien dat er gewoon al meer dan 100k albums een mooie grotere hoes hebben 

0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:07 uur
Het zijn zo te zien wel veelal de (obscuurdere) verzamelalbums en Nederlandstalig werk die overblijven dus van de grote databases hoeven we steeds minder te verwachten...
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:14 uur
Brunniepoo schreef:
Het zijn zo te zien wel veelal de (obscuurdere) verzamelalbums en Nederlandstalig werk die overblijven dus van de grote databases hoeven we steeds minder te verwachten...
Die lijst gaat maar tot albums met ten minste 12 stemmen. Er zijn nog heel erg veel albums met 0 t/m 12 stemmen die eenvoudig aan te passen zijn met behulp van die grote databases. Feit is wel dat deze lijst met "populairste" albums behoorlijk op slot zit, dat is waarschijnlijk de restcategorie waarvoor het vrijwel onmogelijk is een grote hoes te vinden. Weet niet of het technisch gezien mogelijk is (of in elk geval uitvoerbaar) maar wellicht werkt vanaf nu een random lijst een stuk beter.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:57 uur
Ja tuurlijk, maar ook dan blijf je uiteindelijk zitten met de albums waarvan nooit iemand de moeite heeft genomen ze met grote hoes in zo'n database te zetten en die bijvoorbeeld ook voor Spotify knap oninteressant zijn. Ik vermoed dat de door mij genoemde categorieen daarin oververtegenwoordigd zijn.
Randomoptie zou overigens inderdaad een goed idee zijn.
Randomoptie zou overigens inderdaad een goed idee zijn.
* denotes required fields.