menu

De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!

zoeken in:
avatar van Jordy
Zoals jullie hebben kunnen zien kun je tegenwoordig ook grotere afbeeldingen meesturen bij het toevoegen, groter dan de 200 pixels breed wat eerder de norm was. Sinds enkele dagen kun je op de albumpagina (als er een grote afbeelding beschikbaar is) op de hoes klikken om een grote versie te zien.

In het nieuwe design dat ik dit najaar hoop te implementeren wil ik standaard een poster van 300 pixels breed tonen, ipv de 200 pixels die je nu ziet. Dit kan natuurlijk niet voor alle albums, het zal ons waarschijnlijk nooit lukken om voor alle 300.000 albums een grote afbeelding te vinden, maar het zou erg fijn zijn als bij populaire en recente albums in ieder geval een mooie grote afbeelding te zien is.

Het goede nieuws is dat jullie hier bij kunnen helpen! Op http://www.musicmeter.nl/site/images vind je een lijst van populaire albums die het nog met een schamele 200 pixels moeten doen. Als je wilt kun je een correctie doen met een mooie nieuwe albumhoes van het minimaal 400 pixels, en idealiter minimaal 800 pixels breed, om voorbereid te zijn op de toekomst. Als je een correctie doet verdwijnt het album direct uit de lijst zodat er geen dubbele correcties komen, als het goed is.

Alvast bedankt!

avatar van Jordy
samenvatting: klik hier en help met het zoeken naar grote albumhoezen


Jav-
Ik ben inmiddels fanatiek bezig met het afwerken van de lijst. Goed initiatief.

avatar van brajoapau
Jav- schreef:
Ik ben inmiddels fanatiek bezig met het afwerken van de lijst. Goed initiatief.



Jav-
Ik hou ermee op voor vandaag. Aardig wat gedaan, maar nog een flinke lijst over. Hulp is welkom!

avatar van annasimoniaine
Jav- schreef:
Ik hou ermee op voor vandaag. Aardig wat gedaan, maar nog een flinke lijst over. Hulp is welkom!


Dan hoef ik me geen zorgen meer te maken dat we met hetzelfde album bezig zijn.

Best wel leuk werk dit, trouwens.

avatar van Gerards Dream
Inderdaad, best leuk werk en het is voor een goed doel.

Jav-
Als er meerdere mensen tegelijkertijd aan het editen zijn, is het raadzaam om de lijst met albums regelmatig te refreshen, zodat je zeker weet dat je niet iets verandert dat al gedaan is.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Let op dat je niet enkele grotere hoes doorstuurt maar ook de ORIGINELE hoes! zo voorkom je dubbel werk!

Jav-
De lijst vult zichzelf automatisch aan, zo te zien. Of heb ik het mis?

avatar van annasimoniaine
Jav- schreef:
De lijst vult zichzelf automatisch aan, zo te zien. Of heb ik het mis?

Nou, gisteravond (of nacht) niet, volgens mij. Toen ik ermee stopte stonden er nog maar 80 albums in de lijst. Inmiddels zijn dat er wel weer 250.

avatar van Jordy
Er worden er 250 opgehaald waar vervolgens de albums met openstaande correctie uitgehaald worden

avatar van Gerards Dream
http://www.musicmeter.nl/site/images

De hele tijd ben ik door dit topic aan het scrollen voor de link naar de te corrigeren albums. Daarom hierbij het vriendelijke verzoek deze link mee te nemen in je post in dit topic. Alvatst mijn hartelijke dank.

avatar van brajoapau
Het valt me op dat er bij de correcties voor grote hoezen er heel wat bij staan die te pixelachtig zijn en echt niet voldoen om goedgekeurd te worden.
Gelieve daarom grote hoezen te plaatsen die van goede kwaliteit zijn s.v.p.
Steeds afkeuren hierom is niet leuk voor zowel de users die de correctie indienen en crew.
Bij voorbaat dank!

http://www.musicmeter.nl/site/images

avatar van herman
Alle albums met meer dan 400 stemmen zijn gedaan. Goed werk, corrigeerders!

Op naar de 300.


avatar van Gerards Dream
Even een korte vraag over de grote albumhoezen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Zitten we qua productie ervan op koers? Met andere woorden, is het mogelijk om een percentage aan te geven waar we ongeveer zitten?

Tevens wil ik hier melden dat ik het nog steeds erg leuk werk vind om te doen.

http://www.musicmeter.nl/site/images

avatar van Metalhead99
2 september: albums met meer dan 300 stemmen.
30 september: albums met meer dan 100 stemmen.

Lekker bezig! Als alles wat daarboven zit al gedaan is moeten we toch al wel een aardig percentage hebben gedaan? Al heb ik het idee dat er enorm veel albums op de site staan waar niet op gestemd is en dus op 0 staan. Als ik alleen al naar mijn toevoegingen door de jaren heen kijk...

avatar van Jordy
Er zijn nu 21525 albums waar we straks in het nieuwe design een hoes van 300 pixels breed kunnen tonen. Da's 13% van de albums waar minstens 1x op gestemd is.

Dat percentage lijkt misschien niet veel, maar aangezien vrijwel alle populair(der)e en recente albums nu een grote hoes hebben, vermoed ik dat 80 of 90% van de opgevraagde albumpagina's een grote afbeelding zullen hebben.

Goed bezig dus allemaal!

avatar van herman
Metalhead99 schreef:
2 september: albums met meer dan 300 stemmen.
30 september: albums met meer dan 100 stemmen.

Volgens mij was het rond 28 september nog meer dan 200 stemmen, dus dat is hard gegaan!

avatar van GrafGantz
Jordy schreef:
Er zijn nu 21525 albums waar we straks in het nieuwe design een hoes van 300 pixels breed kunnen tonen. Da's 13% van de albums waar minstens 1x op gestemd is.


Kan ik nu niet rekenen of zeg je hier nu dat er 142.768 albums zonder ook maar een enkele stem zijn? Oftewel 46% van het totaal aantal albums op de site?

avatar van Jordy
Klopt

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Jordy schreef:
Er zijn nu 21525 albums waar we straks in het nieuwe design een hoes van 300 pixels breed kunnen tonen. Da's 13% van de albums waar minstens 1x op gestemd is.


GrafGantz schreef:
Kan ik nu niet rekenen of zeg je hier nu dat er 142.768 albums zonder ook maar een enkele stem zijn? Oftewel 46% van het totaal aantal albums op de site?


Maak er eens werk van Micha

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Tip voor recente releases: als je de url van een hoes op iTunes kopieert in je adresbalk, kan je de 170x170 die vanachter staat, veranderen in 1200x1200. Even enteren en: hoezee .
Bij oude releases gaat dit ook, maar vaak gaat het hier om ingescande hoezen die niet altijd super van kwalitieit zijn.

avatar van freakey
CHIEP schreef:
Tip voor recente releases: als je de url van een hoes op iTunes kopieert in je adresbalk, kan je de 170x170 die vanachter staat, veranderen in 1200x1200. Even enteren en: hoezee .
Bij oude releases gaat dit ook, maar vaak gaat het hier om ingescande hoezen die niet altijd super van kwalitieit zijn.


Net geprobeerd, werkt perfect!!

avatar van Sir Spamalot
Een vraag voor de crew want ik heb de laatste weken aardig wat grote hoezen ingestuurd, meestal de plaat die ik op dat moment aan het beluisteren ben of de volledige discografie als het te doen is .

Ik vind soms hoezen van 1000x1000 op nuclearbast.de of andere sites, ze zien er goed uit dus ik dien de correctie in en soms ontgoochelt het resultaat mij. Ga ik dan niet beter voor een kleine resolutie, laten we zeggen tussen de 500 en 800? Anders is al dat werk voor niets, zowel voor mij als voor de eerbiedwaardige crew .

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Sir Spamalot schreef:
Ik vind soms hoezen van 1000x1000 op nuclearbast.de of andere sites, ze zien er goed uit dus ik dien de correctie in en soms ontgoochelt het resultaat mij. Ga ik dan niet beter voor een kleine resolutie, laten we zeggen tussen de 500 en 800? Anders is al dat werk voor niets, zowel voor mij als voor de eerbiedwaardige crew .

Jordy schreef:
Als je wilt kun je een correctie doen met een mooie nieuwe albumhoes van het minimaal 400 pixels, en idealiter minimaal 800 pixels breed

Vanaf 400 pixels is ok, zeker als een kleiner bronplaatje beter resultaat heeft. Grotere plaatjes zijn, zoals je zelf aangeeft, niet altijd garantie op beter resultaat.

Jav-
Zou het misschien mogelijk zijn om de lijst met albums op alfabetische volgorde weer te geven?

avatar van Sir Spamalot
@ bonemachine of iemand anders van de crew: deze morgen een nieuwe hoes ingediend voor Technical Ecstasy van Black Sabbath formaat 953x953.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.