menu

De Site / Algemeen / Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!

zoeken in:
CHIEP (crew)
Brunniepoo schreef:
Dat klinkt herkenbaar, en in die periode dat de site niet gebruikt kan worden, staan die externe sites nog wel te laden. Kennelijk moeten die eerst alle vier een reactie hebben gegeven voordat de daadwerkelijke hoesvervanging plaats kan hebben ofzo.
Jordy, kan je dit bij gelegenheid eens nakijken aub? Thanks!

Ik zou zo even niet weten wat ik hier aan kan doen

Het lukt mij nu helemaal niet, in Firefox, om grotere hoezen te plaatsen. De knoppen onder de voorgestelde hoezen zijn bij mij niet klikbaar of reageren niet. Hebben meer mensen dat?

Ja. Op zowel op iPad als op een of andere Samsung tablet..

Ik zal daar morgen even naar kijken

Ik probeer om hier een grote cover toe te voegen maar er gebeurt niets. Heb het ook geprobeerd met opslaan en handmatig toevoegen, maar nog steeds nada. Iemand anders die het wel voor elkaar krijgt?

A Clean Kitchen Is a Happy Kitchen - A Clean Kitchen Is a Happy Kitchen (2011)

GrafGantz schreef:
Ik probeer om hier een grote cover toe te voegen maar er gebeurt niets. Heb het ook geprobeerd met opslaan en handmatig toevoegen, maar nog steeds nada. Iemand anders die het wel voor elkaar krijgt?

A Clean Kitchen Is a Happy Kitchen - A Clean Kitchen Is a Happy Kitchen (2011)

Grote hoes toegevoegd.

Groet,

Gerards Dream

Bij De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2:

In overleg met de crew is besloten om de "vind snel een grote hoes" functionaliteit weg te halen voor niet-crewleden.

De pagina met het overzicht van albums zonder grote hoes blijft wel gewoon bestaan, en correcties blijven natuurlijk erg welkom. Deze gaan echter nu volgens de gebruikelijke manier, dus met tussenkomst van een crewlid.

Super bedankt iedereen die heeft meegeholpen om te zorgen dat er nu meer dan 200.000 albums zijn met een grote hoes.

Wat is daar precies de reden voor? Er werden teveel foute hoezen automatisch toegevoegd? Ik gebruikte die functionaliteit zeer veel en heb denk ik meer dan 1000 grote hoezen toegevoegd, vaak van albums die ik zelf niet eens ken. Daar gaat wat mij betreft nu een eind aan komen, en dat lijkt me toch wel zonde.

Ja, handige functie waar ik ook nog wel eens gebruik van maakte. Juist omdat het snel ging ook bij albums die ik niet ken.

Sir Spamalot (crew)
Jammer maar helaas.

brajoapau (crew)
GrafGantz schreef:
Wat is daar precies de reden voor? Er werden teveel foute hoezen automatisch toegevoegd?

Klopt; en ook vaak hoezen van zulke erbarmelijke kwaliteit automatisch toegevoegd dat we ze alsnog zelf moesten gaan vervangen.
Het zal nu trouwens ook weer niet een "eeuwigheid" gaan duren vooraleer er een hoes correctie door iemand van de crew behandeld gaat worden hoor.

brajoapau schreef:
Het zal nu trouwens ook weer niet een "eeuwigheid" gaan duren vooraleer er een hoes correctie door iemand van de crew behandeld gaat worden hoor.

Vast niet, maar ik ben niet van plan om vanaf nu zelf op zoek te gaan naar allerhande hoezen en die dan handmatig te gaan uploaden.

Is het niet mogelijk om een tussenoplossing in te bouwen? Dat "gewone" gebruikers wel de hoezen kunnen opzoeken via dat automatische tooltje, maar dat ze daarna nog wel goedgekeurd moeten worden door een crewlid?

Ja lijkt me ook een handige en logische oplossing.

de "vind snel een grote hoes" functionaliteit weg te halen
Lijkt me niet effectief, tenslotte hoeven alleen afgekeurde hoezen eventueel door de crew te worden vervangen! Er zou zogezegd regelmatig gecontroleerd worden, zit daar het probleem in?

Je kan ook hoezen afwijzen (situatie herstellen) en alleen vervangen door de crew indien telkens dezelfde hoes wordt toegevoegd (al dan niet door dezelfde persoon).

Wat GrafGantz zegt; als ik op een album terecht kom die dat nodig heeft dan kijk of er iets is, zo niet dan niet.

Het lastige bij hoezen blijft dat er kwaliteitseisen gesteld worden die nu veel hoger zijn dan in het verleden, heeft met internet-snelheid en webpagina-toegankelijkheid te maken. Vroeger veel lager snelheid alom, dus art werd in lagere pixeldichtheid en formaat aangeleverd/geplaatst. Hoe verder je in de tijd terug gaat hoe moeilijker het wordt om iets te vinden dat aan de huidige maatstaven voldoet. Afgezien van verschillen van inzicht van goed / adequaat is bij crew en gebruikers. Er zal altijd wel iets doorglippen en anders lang geen update krijgen. Het is mensenwerk en dus subjectief, verschil van mening zal altijd blijven. Wat als over 2 jaar 2000x2000 pixels standaard wordt, gaat de hele polonaise dan weer van voor af beginnen?

iTunes bied voor albums van vóór plusminus 2008/2010 geen art van 1200x1200 pixels en is het er wel dan is het soms een kopie van wat op Discogs in een lagere resolutie beschikbaar is/was.

L_T_B schreef:
Is het niet mogelijk om een tussenoplossing in te bouwen? Dat "gewone" gebruikers wel de hoezen kunnen opzoeken via dat automatische tooltje, maar dat ze daarna nog wel goedgekeurd moeten worden door een crewlid?
ik zal het op de wensenlijst zetten, dat is inderdaad de beste oplossing

Het automatisch zoeken naar (grote) hoezen is nu verweven in het normale toevoeg/corrigeerscherm. Naast het upload knopje is er een linkje bijgekomen. Voor niet crewleden wordt de wijziging dus niet meer direct doorgevoerd, maar wordt er als het goed is een normale correctie ingediend.

Ik hoop dat het allemaal werkt

brajoapau (crew)
Blijkbaar loopt er toch wat mis hoor Jordy , want ik zie geen gecorrigeerde hoezen staan bij ingediende correcties, enkel een vierkantje met een zwart kruisje erin en daaronder xpx.

zal even kijken

heb een probleem gevonden, en opgelost, bij musicbrainz covers

als er nog een keer een foute correctie ingeschoten wordt, svp even laten staan

CHIEP (crew)
Er blijkt nog steeds iets mis te gaan, dus gelieve voorlopig geen correcties meer in te dienen via de tool. Handmatig mag natuurlijk wel nog steeds .

heb de optie weggehaald tot ik er naar kan kijken

Het lijkt of de lijst met kleine hoezen niet automatisch meer ververst, want er blijven albums op staan die ik bijv. afgelopen zondag al heb gecorrigeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:02 uur

geplaatst: vandaag om 03:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.