MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Tja.. in dat geval mogen alle Amerikaanse Releases van de Beatles worden gedeleet of bij verzamel gezet worden, die hebben bijna 2x zoveel releases op hun naam staan dan officiel te koop is hier... stomme amerikaanse releases

Ik heb het album dan maar weer eens toegevoegd, met de argumenten die hier aangevoerd zijn.

Kronos schreef:
Ik heb het album dan maar weer eens toegevoegd, met de argumenten die hier aangevoerd zijn.

Welke argumenten zullen die toevoeging recht doen dan denk je?

Dat de beide albums in oorsprong een verschillende tracklist hebben en dat er zo nog albums in twee verschillende versies op de site staan.

Kronos schreef:
Dat de beide albums in oorsprong een verschillende tracklist hebben en dat er zo nog albums in twee verschillende versies op de site staan.

Ik denk dat die er toch echt onterecht dubbel opstaan hoor...

Van de andere kant, deze The Jimi Hendrix Experience - Smash Hits [UK] (1968) en deze The Jimi Hendrix Experience - Smash Hits [US] (1969) staan er ook gebroederlijk naast elkaar op, dus je kunt een poging wagen.....

Dat denk ik ook. Of anders graag enige consequentie en dan moeten er heel veel albums sneuvelen. Niet alleen van Jimi en The Stones en The Beatles. Maar ik hoop dat die er allemaal op blijven en dat Are You Experienced? [US] er gewoon bijkomt en niet onder druk van wat protest van enkelingen of door een vlijtige verwijderaar met de nodige knopjes verwijderd wordt.

freakey schreef:
Ik denk dat die er toch echt onterecht dubbel opstaan hoor...

Het moet ooit toch de bedoeling geweest zijn ze zo met het toevoegsel [US] op site te plaatsen. Een goede zaak vind ik, want in die tijd was het dan ook gebruikelijk dat voor die verschillende markten vaak serieus verschillende versies gemaakt werden. Waarom het debuut van Jimi er dan weer werd afgehaald terwijl er zo vele albums blijven staan is mij eigenlijk altijd een raadsel gebleven.

Ik heb een vraagje aan de moderators, de Kaiser Chiefs hebben vandaag hun nieuwe album gereleased, alleen is het nogal een apart geval voor het toevoegen op Musicmeter. Hoe willen we dit gaan toevoegen op musicmeter?

Album Kaiser Chiefs vanaf vandaag verkrijgbaar

Uitgegeven: 3 juni 2011 10:30
Laatst gewijzigd: 3 juni 2011 10:50

AMSTERDAM – Fans van de Kaiser Chiefs kunnen hun eigen versie van het vandaag verschenen nieuwe album The Future Is Medieval samenstellen, door zelf tien liedjes te selecteren en een eigen hoes te ontwerpen. Ook kunnen fans hier geld mee verdienen.
© ANP

Via de website van Kaiser Chiefs is het mogelijk om uit twintig nieuwe nummers er tien te selecteren die je op je eigen digitale uitgave van het album wilt hebben. Vervolgens kun je met een aantal bestaande elementen eenvoudig een albumhoes ontwerpen. Tot slot is het album voor 7,50 pond (circa € 8,50) te downloaden.

Alle zelf samengestelde gestelde versies van The Future Is Medieval verschijnen uiteindelijk elders op de website van Kaiser Chiefs, waar andere fans ze voor dat zelfde bedrag kunnen kopen. Voor iedere verkochte versie ontvangt de samensteller één pond (ongeveer € 1,13).

De manier waarop dit album wordt uitgebracht is uniek, omdat fans zelf een configuratie van de plaat kunnen samenstellen. Het album was reeds eerder aangekondigd, met een verwachte releasedatum in juni, maar de band liet vrijdagochtend pas weten dat het album al meteen te downloaden was. Maandag 13 juni staat Kaiser Chiefs op Pinkpop.

© NU.nl/Pierre Oitmann

Ik zou een album toevoegen met alle beschikbare tracks erop, alleen weet ik geen oplossing voor de cover.

Maar goed, es zien wat de mods ervan denken.

Hij staat al in de wachtrij met alle mogelijke tracks en de standaardcover. Dat lijkt me wel de beste manier.

En hoe gaat dat dan met stemmen?

Zoals gewoonlijk: wie een versie van de plaat heeft gehoord, mag stemmen. Bij een release moet je toch ook niet alle mogelijke tracks die erop kunnen staan gehoord hebben?

Probleem opgelost lijkt me.

Ik ken eigenlijk niks van Kaiser Chiefs, maar vind dit wel een tof idee. Nog leuker zou zijn als je het album zo ook echt kon kopen, maar dat is financieel natuurlijk niet haalbaar.

Snoeperd schreef:
Via de website van Kaiser Chiefs is het mogelijk om uit twintig nieuwe nummers er tien te selecteren die je op je eigen digitale uitgave van het album wilt hebben. Vervolgens kun je met een aantal bestaande elementen eenvoudig een albumhoes ontwerpen. Tot slot is het album voor 7,50 pond (circa € 8,50) te downloaden.

Lijkt mij een gevalletje musicmeter pesten!

Wat een misplaatste dikdoenerij trouwens. Als je twintig nummers hebt opgenomen willen de fans ze toch allemaal hebben en niet de helft??? Misschien dat de Kaiser Chiefs er zelf al niet al te veel vertrouwen in hebben....

Het is toch vooral een publiciteitsstunt. Want zeg nou eerlijk, wie zat er eigenlijk nog op een nieuwe plaat van de Kaiser Chiefs te wachten? De koek was na twee albums toch echt wel op.

Blijkbaar staat er geen enkel liedje op dat ze per se willen laten horen, dus dan weet je het wel...

Herman, dat zou ik ook zeggen, toch ben ik positief verrast met de nieuwe Kaiser Chiefs, het klinkt allemaal erg goed en ik zou iedereen aanraden het toch een luisterbeurt te geven.

Kan je ook naar de youtube-pagina van een artiest verwijzen voor de tracklist? Kan hem nergens anders vinden.

Staat die van de Kaiser Chiefs al in de wachtrij of moet hij nog toegevoegd worden. Ik wil er eigenlijk wel een berichtje plaatsen

Staat in de wachtlijst.

Wie wil er dit komende actuele album (2011) plaatsen op de site?
Dan heeft de Yes gemeenschap weer wat om met elkaar 'van gedachten te wisselen'. Het gaat om:

(afbeelding)

Survival & other stories van Jon Anderson

Staat gepland voor juli 2011.

Alvast veel dank voor wie het wil oppikken!

klik

@musician: ik kwam als datum 6 juni tegen, heb jij betrouwbare bronnen die naar juli wijzen?

Zag ik ook nog net op tijd, dacht ik! Langer dan 30 seconden stond mijn verzoek niet op de site, maar zo vlug kon mijn correctie niet wezen of jawel......

bennerd schreef:
Kan ik iemand opzadelen met wat toevoegingen?

Aim For Da Head - Holy Shit
As Empires Fall - World Eclipse
Carridale - Relapse in the River City
Check Your Chest - Shelter
Colossal - Trials
Converge & Dropdead - Split
Crackdown - Enough is Enough
Dawn of Mankind - Bones of Contention
For Blood and Vengeance - All Bets Are Off
Frontlines - Sleepwalker
Kingmaker - Stay Pissed
Major League - Variables
Make It Reign - Sound Asleep As the World Burns
Show Your Face - Unleash
Swamp Thing - Swamp Thing EP
The Memory - Call It A Comeback
Unbreakable - Peace of Mind

Zijn allemaal platen uit 2011. Dank bij voorbaat, al wil ik niemand verplichten

Iemand?

Svendra schreef:
klik

@musician: ik kwam als datum 6 juni tegen, heb jij betrouwbare bronnen die naar juli wijzen?

Op zijn site staat ook 6 juni. Maar dan zou het album er al moeten zijn!
Amazon heeft het over 18 juli....

Ik zoek nog even verder!

Edit: bol.com heeft het over 6 juni, cdwow over 18 juli.

Blijkbaar mogen we in Nederland er eerder over beschikken. Ga morgen vragen bij mijn plaatselijke platenzaak.

Deze staan nu op de site:
As Empires Fall - World Eclipse (2011)
Dawn of Mankind - Bones of Contention (2011)
In jouw lijstje staan niet de gemakkelijkste albums ..

London Elektricity, High Contrast & Cyantific - Hospitalised (2006)
High Contrast & London Elektricity - This Is Drum + Bass (2009)

Zijn dit soort albums verzamel (nieuwe tracks) of verzamel (oude tracks, meerdere artiesten)?
Het lijkt alsof op een artiestpagina de verzamel (oude tracks, meerdere artiesten) niet verschijnt en de ander wel.
Deze albums zijn geloof ik gelijkwaardig; de meeste tracks zijn wel ergens elders verschenen, maar wel meerdere artiesten.

Svendra schreef:
(quote)

Deze staan nu op de site:
As Empires Fall - World Eclipse (2011)
Dawn of Mankind - Bones of Contention (2011)
In jouw lijstje staan niet de gemakkelijkste albums ..

Neen, vandaar dat ik ze hier post Vooral het vinden van een release date is het moeilijkst. Voor hoezen en tracklist heb je aan blogspots genoeg.

Maar in ieder geval al bedankt voor die twee toevoegingen

Nu is het toch wel echt genoeg geweest.

Pas De Deux - Des Tailles (1983)

Wie heeft de hoes van dit album WEER veranderd?
Dit is niet de officiele hoes, maar die van een Spaanse release.
Pas De Deux - Des Tailles at Discogs

Freddze en ik hebben maanden gezwoegd
op het updaten en netjes in orde brengen van heel wat 80s belpop.

Dit is de zoveelste keer dat minutieus werk van ons wordt kapotgemaakt
door dezelfde mensen die steevast andere toevoegingen afkeuren
omdat de hoezen niet aan de strenge MM eisen voldoen.

En met zoveelste keer bedoel ik niet de 10de keer, maar we naderen stilaan de 100.

Zou het niet handig zijn om een openbaar logboek te maken van correcties van een album, crew?

Ik maak me er boos over omdat discogs hier heel duidelijk is.
Als ik bij een correctie geen discogs link meestuur, wordt ie afgekeurd.

En toch is deze correctie (net zoals de vele keren dat ik me over foute correcties opwond)
wel goedgekeurd. Toch niet op basis van de discogs link, denk ik dan, want die is duidelijk.

Dat bedoel ik dus met twee maten en twee gewichten.
Een correctie die duidelijk fout is (zie discogs link) wordt goedgekeurd,
een andere correctie die juist is wordt soms afgekeurd omdat een link ontbreekt.

Ik weet dat zoiets niet bewust gebeurt, maar het zet kwaad bloed.
Soms krijg je de indruk dat de crew slordiger met de bronnen mag omspringen
(zoals in dit geval) dan de users die correcties aandragen. Dat zou toch niet mogen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:22 uur

geplaatst: vandaag om 02:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.