MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
bennerd schreef:
Zou het niet handig zijn om een openbaar logboek te maken van correcties van een album, crew?

Ik zou niet weten waarom het openbaar zou moeten zijn?
Daarbij vraagt dit teveel van de server-ruimte, aangezien de correctie-logboeken sindskort om deze reden nog maar 3 maanden teruggaan (in plaats van veel langer zoals eerst was).

In de afgelopen drie maanden is dit album trouwens niet gecorrigeerd, dus het is blijkbaar al langer geleden misgegaan.

DjFrankie (moderator)
Ik heb weer een hoes die ik maar niet goed krijg.

aAirial

Wie kan me helpen?

Pas De Deux hoes is ondertussen gefixt. Waarvoor dank.

CHIEP (crew)

(afbeelding)

DjFrankie (moderator)
Bedankt Chiep

dazzler schreef:
Dit is de zoveelste keer dat minutieus werk van ons wordt kapotgemaakt door dezelfde mensen die steevast andere toevoegingen afkeuren omdat de hoezen niet aan de strenge MM eisen voldoen.
Het 'kapotmaken' begint bij het indienen van foute correcties.

DjFrankie (moderator)
Dit is een fijne site om hoezen te bewerken,
http://www.fotoaanpassen.nl/ .

@Svendra:

musician schreef:
Edit: bol.com heeft het over 6 juni, cdwow over 18 juli.

Ga morgen vragen bij mijn plaatselijke platenzaak.

Inzake Jon Anderson: album was door de platenzaak besteld, de groothandel kon de cd's echter nog niet leveren. Vandaar dat wij beiden met lege handen stonden.

Volgens de platenzaak is het een backorder geworden en wordt het afwachten wanneer het album wel wordt uitgeleverd.

Crewheren, ff vraagje:
enige kans dat deze op de site mag, en zo ja, hoe het beste toe te voegen?

Rush - Replay X3 (DVD, Album) at Discogs

bone machine (crew)
freakey schreef:
Crewheren, ff vraagje:
enige kans dat deze op de site mag, en zo ja, hoe het beste toe te voegen?

Rush - Replay X3 (DVD, Album) at Discogs

@Freakey, die bonus cd is toch gewoon apart verkrijgbaar. Deze kan je toevoegen. De rest van deze box (muziek-DVD's) niet.

bone machine schreef:
(quote)

@Freakey, die bonus cd is toch gewoon apart verkrijgbaar. Deze kan je toevoegen. De rest van deze box (muziek-DVD's) niet.

Bij deze gedaan, ik kende hem niet los....

Hoe deze EP toe te voegen? Sowieso moet hij aan Bowie worden gelinkt.

reptile71 schreef:

'k zou 'em splitsen; het is sowieso een compilatie. Ik kende Manish Boys nog niet, wel Davy Jones and the Lower Third. Oorspronkelijke uitgaven moeten uit 65 of eerder zijn.

Een compilatie die bestaat uit 2 singles dus los mogen ze er niet op. Persoonlijk zou ik deze EP bij de Bowie EP's zetten met als titel The Manish Boys / Davy Jones and the Lower Third

Net als deze. Die is dan wel als David Bowie uitgebracht maar met 2 nummers van David Bowie with the Lower Third erop (zie hier).

Zgn. split albums zijn sowieso wat lastig om erop te zetten. Echte compilatie albums zijn het niet. Kijk bijv. hoe freddze dit voor me heeft opgelost. Ook dat klopt niet, want dan is het alsof het om een album van één band gaat die bestaat uit 2 bands. Discogs is hierin wat geavanceerder.

Zephyr
Gelezen bij New Order - Substance (1987) :

reptile71 schreef:
Vraagje aan de kenners: zou Everything's Gone Green er niet op mogen als EP. Toen deze 12 inch in 1981 uitkwam stonden er 3 nummers op die nergens anders op stonden toch?

Lijkt mij accoord; dit is de eerste release van deze 3 nummers.

Ik heb hem toegevoegd met behulp van photofiltre.

reptile71 schreef:

Zou iemand die EP voor me willen toevoegen?

Hieronder een fragment uit een New Order 12" overzicht
dat ik een tijd geleden maakte op de NO discussie pagina.

New Order

Mijn vraag nu: Confusion is enkel een 12" release.
(er bestaat alleen een promo 7" versie) Als nu kan aangetoond worden
dat het een EP is (al weet ik niet hoe ik dat zou moeten doen), mag ie erop?
Hij telt 4 tracks die eigenlijk 4 versies van hetzelfde nummer zijn.
Het nummer staat op geen enkel regulier album. Mag ie erop?

05. CONFUSION

FAC93 - 08/1983 12"

(afbeelding)

A. Confusion 8.12
B. Confused Beats 5.19
C. Confused Instrumental 7.38
D. Confusion (Rough Mix) 8.04

Bestaat ook alleen in 12" formaat.
Hoorbare samenwerking tussen New Order en Arthur Baker.
Confusion sluit qua hoes aan bij het artwork van Power Corruption & Lies,
maar laat een meer op de dansvloer geöriënteerd geluid horen.

Die zou ik er dan weer helemaal niet op willen zetten. Vind het trouwens de grootste bagger die ze ooit hebben gemaakt. Twee versies van Confusion staan op Substance dus het is ook niet dat we hiermee iets missen als hij er niet op zou staan. Puur een 12 inch (maxi single) door de 3 mixen (of 4 als je het anders bekijkt) van 1 nummer erop en verder niks extra's.

Van jou mag hij er niet op.

Maar ik gebruik hem als voorbeeld.
Ik wil namelijk weten of een 12" met 4 non album tracks er op mag.
Ook al gaat het om 4 keer hetzelfde nummer en is het duidelijk geen single,
want nooit op 7" verschenen (tenzij als promo). Bij de meeste andere New Order 12" singles
gaat het wel degelijk om maxi versies van 7" singles. Er zijn maar een paar uitzonderingen.

Everything's Gone Green is duidelijk: 3 non album tracks.
De meeste andere tellen echter 2 non album tracks.

Zephyr
Als bijvoorbeeld deze er op staat, mag NO - Confusion er ook op, lijkt me zo.

Anders is het meten met twee maten

Enige reden dat die erop mag is de naam. Als er geen EP achter had gestaan had het niet gemogen.

Kwestie van een hoes vinden met daarop Confusion EP dus, en dat gaat je niet lukken, tenzij je hem photoshopt.

Dus ook niet als hij een speelduur van bijna 30 minuten heeft,
op 33 toeren draait en geen broertje op 7" heeft ... eens kijken wat de crew zegt.

titan (crew)
dazzler schreef:
Ik wil namelijk weten of een 12" met 4 non album tracks er op mag.
Ook al gaat het om 4 keer hetzelfde nummer.

Een 12" met 4 non album tracks mag op de site, maar mixen, liveversies e.d. tellen we niet als apart nummer. Deze specifieke 12" mag er dus niet op.

Vind dit weleen uiterst dubieuze redenering,want als de titels hadden geluid:

A. Confusion 8.12
B. Beats for Confused Folks 5.19
C. Instrumental Leftovers7.38
D. In Pete's Chip Van (Rough Mix) 8.04

Dan had 't opeens wel gemogen. Iedere keer pleur ik weer van mijn stoel van de ondoorgrondelijke redeneringen.

Argumenten als:
* compleetheid van de discografie van een artiest
* juistheid van versies - hoezen e.d.
* de mogelijkheid om alternatieven als een subcategorie toe te voegen

worden niet meegewogen. Uiterst bizar - wil ik een complete discografie van een band zien, moet ik me elders vervoegen, Discogs. Voor slap geouweneel over een bepaald album -dat soms echt de spuigaten uitloopt (sommige topics zijn daardoor al compleet onleesbaar en onverteerbaar geworden) - ben ik wel op de juiste plaats.

Van (belangrijke) bands wil ik graag een complete discografie incl ep's en singles. Veel leukmeuk (100 Draaiorgel Favorites en Tante Sjaan Live in de Badkuip bij Ome Bennie) mag van mij verdwijnen.Heeft de user community hier echt geen stem, waarom anders een dergelijke starheid in beleid. Wie is daarmee gediend?

Tja, mjuman, het is gewoon een maxi single en die mogen er niet op, tenzij 3 echt nieuwe tracks erop. Anders had ik liever Blue Monday/The Beach erop gehad. Die is historisch gezien ook nog eens van 1000 x zoveel waarde als het irritante (mij) nikszeggende Confusion, ook al is dat in principe maar 1 nummer.

@R71: Als je authenticiteit (historische juistheid), compleetheid en paticipatie van de user community (om maar eens de geijkte term te gebruiken) hoog in je vaandel hebt staan, toon je je wat flexibeler naar je community toe.

D'r worden wel allerlei topics getolereerd die nauwelijks met muziek te maken hebben - sommige zelfs van twijfelachtige allure -en dat kan wel. Ervaar dat zelf als willekeur en dat heeft niets met de kwaliteit van Confusion te maken - al vind ik die samenwerking tussen dance-georiënteerde Arthur Baker en New Order wel opmerkelijk.

Zephyr
Mjuman schreef:

D'r worden wel allerlei topics getolereerd die nauwelijks met muziek te maken hebben - sommige zelfs van twijfelachtige allure -en dat kan wel.

Eens met Mjuman.

Back on-topic :

Nog even naar gisteren : het lijkt me toch een soort van willekeur welke EP/maxi-single/12" er nou wel of niet op mag. Iets met bomen en bos voor mij.

Ben benieuwd of NO - EGG/M/C&W wel door de ballotagecommissie komt .....

Ik ben het ook helemaal eens met Mjuman, de tegenargumenten dat het zo geschreven en gedrukt staat zijn natuurlijk te gek voor woorden.

Moet dit eerst door de 1e en 2e kamer voordat deze idiote wet wordt aangepast.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:22 uur

geplaatst: vandaag om 02:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.