MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:

Ponty Mython
herman schreef:
Geweldig, Dŵr Budr. Mijn favoriete Orbital-track.

De mijne is Little Fluffy Clouds.

Ponty Mython schreef:
(quote)

De mijne is Little Fluffy Clouds.

Oja, die is er natuurlijk ook nog. Da's ook wel mijn favoriet (staat ook in mijn gewone top 100 aller tijden), maar vanalles wat daarna komt vind ik Dŵr Budr de mooiste.

Belfast en Halycon On and On zijn denk ik mijn favorieten.

herman schreef:
(quote)

Oja, die is er natuurlijk ook nog. Da's ook wel mijn favoriet (staat ook in mijn gewone top 100 aller tijden).

De vraag voor mij is nu wie er hier serieus is en wie er grappig probeerde te zijn. Of toch gewoon twee grapjassen en voel ik de grap gewoon niet aan? ?

Ach het begint beide met Orb.

En het is allebei net zo geniaal.

Overigens hulde voor Waldorf. Wat een track is me dat zeg. Misschien wel het beste tot dusver. Ooit nog eens redelijk succesvol bij SvhJ genomineerd. Maken zij eigenlijk nog muziek tegenwoordig? Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig niks meer van het BC-label komt.

Teunnis schreef:
Maken zij eigenlijk nog muziek tegenwoordig? Ik heb het gevoel dat er tegenwoordig niks meer van het BC-label komt.

Het BC label ligt helaas behoorlijk op zijn gat sinds Mr. Holden lijkt te hebben besloten om weer wat meer muziek te maken in plaats van platenbaas te spelen.

-SprayIt- schreef:
De jaarwisseling overleefd DL?

Jazeker zelfs geen vuurwerk afgestoken. Sinds de jaarwisseling wel een hoop feestjes afgegaan. Net weer terug uit Amsterdam, en morgen weer aan het werk. Dus de focus is er weer.

En voor de ongeduldige vanavond weer een update! Met maar liefst 2 x dezelfde artiest in dat rijtje.

P.S. The Orb - Little Fluffy Clouds

Ponty Mython
Orbital - Perpetual Dawn

Orbital - Toxygene

Orbital VS The Orb? Geef mij maar de gebroeders Hartnoll. The Orb is ambient

Ponty Mython
Djarune schreef:
The Orb is ambient

The Orb is véél meer dan alleen ambient.

En we gaan verder naar de Seventies!

070. Röyksopp - Keyboard Milk (2011)

We trappen af met een zinderende langspeler waarvan deze Noren er altijd wel een op hun albums hadden staan, categorie Alpha Male of Forever. Dit nummer was een nakomertje van hun duistere album Senior. Alsof ze hier hun critici ''die hen gekscherend duct tape geluid verweten te maken, na het verschijnen van hun poppy album Junior in 2009'' stevig van repliek dienden.

Röyksopp was een van mijn eerste grote liefdes op weg naar meer bloedverwanten in het grote dance/electronic landschap. Dit nummer ken ik nog niet zo lang, want stond niet op een album. Maar wat een geniale opbouw; en wat gaat hier een bezwerende dreiging van uit met die incidentele drums en die neuriënde achtergrondstemmen. Prachtig klanken pallet samen, wat een trip!

069. Röyksopp ft. Robyn - The Girl and the Robot (2009)

Deze Junior is vreemd genoeg wat ouder dan zijn oudere broer. Een geweldige collaboratie zoals we wel vaker gezien hebben bij deze twee artiesten. Heerlijk uptempo nummer dat zich tegoed doet aan pop en disco invloeden van weleer. Het zit allemaal verdomd lekker in elkaar, een ware oorwurm waarvan je iedere keer het gevoel hebt dat je hem voor het eerst hoort.

068. Crystal Castles - Baptism (2010)

En daar hebben we de eerste doublure ten opzichte van de vorige lijst van -Spraylt-. Gaat ook zeker niet de laatste keer zijn! Witch house blijkbaar, maar zoals deze Canadezen hier tekeer gaan voeg maar gerust een stevige portie distortion en punkrock toe. Toen ik dit nummer jaren geleden voor het eerst hoorde, werd ik helemaal gek. Eindelijk een serieus anthem gevonden om mijn buren weg te pesten! Godallemaggies; bij het horen van dat refrein schiet ik automatisch in de vijfde versnelling.

067. Emmanuelle - Italove (2016)

Soms wordt je met je neus keihard op de feiten gedrukt. Dit nummer was weliswaar al een hitje in mijn wekelijkse Afrekening ( warm aanbevolen overigens aan de dansliefhebbers hier ) maar ben ik pas echt massaal gaan draaien na het zien van de film Dogman (2018). Ik dacht het nummer ergens van te kennen toen ik de film zag, maar kon niet precies thuisbrengen wat. De hernieuwde kennismaking was er een om blijvend te koesteren. Wat klinkt Italiaans mooi en sensueel hier en al helemaal als ze er nog wat eindrijm tegenaan gooit. Geniale vibe heeft dit nummer, het sluimert allemaal maar door om net voor het refrein even halt te houden waarna de snoeppot volledig opengaat. De ultieme mee deiner!

066. Giorgio Moroder - From Here To Eternity (1977)

En daar hebben we het oudste nummer tot nog toe; het enige nummer uit de seventies maar samen met zijn pioneer maatjes een grote inspiratiebron voor velen. Vergeet Borat, ik was in Almaty aan het stappen in club Chukotka en die gekke Kazachen draaiden dit nummer gewoon maar liefst 10 minuten lang. Wat een gelukzaligheid was dat toen de eerste tonen van dit nummer door de harde beat heen begonnen te sijpelen. De opening brengt mij altijd in vervoering, eerst dat getik waarna er al snel een onweerstaanbare beat in komt rollen, geniaal! Het nummer wordt ook nog eens erg mooi afgebouwd met die vrouwenvocalen die de overhand krijgen en samen met dat frequente getik ervoor zorgen dat je nog net een stapje harder doet richting de uitgang.

065. Haddaway - What Is Love (1993)

Natuurlijk zijn de nineties ook weer vertegenwoordigd in deze update. Monty Python en Mjuman zouden het waarschijnlijk liever anders zien, maar ik ga wel hard op deze ultieme Eurodance klassieker. Ik ben sowieso niet vies van wat Eurodance op zijn tijd. Veel goede herinneringen aan, zoals mede festivalgangers die dit nummer tot in den treuren afspeelden waarna iedereen na 1 dag de tekst mee kon zingen en dat ook actief deden.

064. Pryda & Empire of The Sun - We Mirage the People (2011)

Empire of the Sun heeft in Nederland helaas nooit de waardering gekregen die het verdiend. Gelukkig zag Eric Prydz er wel heil in om hun mooiste nummer om te toveren tot hét anthem van Tomorrowland. Als ik dit nummer hoor word ik zwaar euforisch en wil ik nog wel 24 uur door blijven dansen. Tegelijkertijd is het nummer niet alleen maar vrolijk, soms zelfs haast mistroostig als je naar de tekst luistert.

Are you gonna leave me now
Can't you be believing now

En juist dat contrast vind ik zo mooi in dit nummer. Als je maar hard genoeg danst kun je uiteindelijk alle angsten en tegenslagen in het leven overwinnen. Zo voelt het wel voor mij. *Disneymodus staat nu weer uit.

063. Telefon Tel Aviv - The Birds (2009)

Begin 2018 stond de ( helaas ) alleen overgebleven man achter dit project in Berlijn, in club Gretchen. Echter domme ik besloot om samen met een vriendin naar een Hip Hop feest te gaan in dezelfde club; waar de Pony van Ginuwine ons na 3 x afspelen toch echt wel de strot uitkwam. Dit blijft een schitterend nummer, de rijke melodie met shoegaze invloeden zorgen voor een nummer waar ik gemakkelijk in kan verdwalen op de dansvloer.

062. Gridlock - Chrometaphor (2003)

Na helemaal murw te zijn gebeukt door alle disco van hiervoor, even iets heel anders. Een nummer om U tegen te zeggen. Neem alleen al die stemmige introductie waarbij het nummer mij al na enkele seconden volledig in zijn machtsgreep weet te houden. Pure electronic die erg diep gaat, waarbij ik echt kan spinnen van geluk als die ratelende uitvallen elkaar in razendsnel tempo opvolgen met die melodie die er telkens boven zweeft en alles in goede banen leidt. Geen typisch clubvoer natuurlijk, maar zou hier zeker wel op kunnen bewegen op de dansvloer.

061. Boat Club - Warmer Climes (2007)

Samen met sauna`s mijn absolute tool om de winter goed door te komen. Echt enkeltje zon dit! Waan mijzelf gelijk op een idyllische bestemming aan het water met een sex on the beach in mijn hand, al dansend op de immer tropische melodieën van dit Noord - Europese gezelschap?! Zou niet mogen ontbreken op ieder zichzelf respecterende zomerplaylist.

Ponty Mython
Inderdaad, waarom Noisia wel en BSE niet?

Italove

Gelukkig! Hij leeft! Had de rest van je lijst niet willen missen.

We gaan door waar we opgehouden zijn, ik luister weer met veel plezier dit tiental.

070. Onder de YT staat: Royksopp are their own genre en daar ben ik het wel mee eens. Herkenbare sound, ze hebben zoveel goeds gemaakt. Luister de laatste tijd de track met Jamie Irrepressible veel (Something in my Heart). Leuk dat je deze kiest, bijzondere track die ik weinig heb beluisterd. Ik verwacht elk moment zang, maar misschien wel beter zonder.
069. Lijkt qua sound, zeker aan het begin op de vorige, vind ik. Dat deinende/dreigende. Lekker nummertje, al staat deze bij mij niet in de top-zoveel van Royksopp, iets te zoet voor mijn smaak.
068. Zoals je zegt, ook in mijn lijst. Beestachtige track, alle remmen los!
067. Ken ik niet, dus vol verwachting aangeklikt. Fijn nummertje, kruipt onder de huid, heerlijk nonchalant ingezongen en dat droge deuntje, helemaal lekker.
066. Zag vorige week nog een korte documentaire bij de radio 2 top 2000 uitzending. Mooi verhaal, mooie kerel. Absoluut meesterwerk en een klassieker deze track.
065. Instant trip down memory lane met deze. Hier in mijn jonge jaren veel op staan dansen, het kan toch niet anders dan dat deze sound weer in gaat komen? Ik hoop erop!
064. Misschien wel het eerste nummertje dat van mij een onvoldoende scoort.
063. Je zoekt de grenzen van Dance weer mooi op deze week. Krijg hier een beetje Bloc Party vibes bij. Ken ze van naam, maar heb geen album beoordeeld. Ga dit eens verder uitpluizen, want deze track bevalt wel.
062. Heb ik op nr. 1 gezet in mijn niet-Dance lijst.
Zelfs mijn nummer 1 is een twijfelgeval wel of niet dansbaar genoeg, ik heb hem er toch maar uitgelaten:
9. Aphex Twin - Xtal
6. Boards of Canada - Everything You Do is a Balloon
5. Kashiwa Daisuke - Stella
1. Gridlock - Chrometaphor

Voor mij het allerbeste wat er op electronisch vlak is uitgebracht, opstijgen en een out-of-body experience bij deze track. Tof dat jij hem erin zet! Leer jij mij hierop dansen?
061. Zeer fijne EP, leuk dat ook recent op deze site dit plaatje ontdekt wordt door mensen. Zoals daar beschreven, het lijkt op Air France, Studio en Washed Out bijv., maar heeft toch een eigen sound. Misschien moet ik deze eens ophogen naar 4,5*.

-SprayIt- schreef:

062. Heb ik op nr. 1 gezet in mijn niet-Dance lijst.

Zelfs mijn nummer 1 is een twijfelgeval wel of niet dansbaar genoeg, ik heb hem er toch maar uitgelaten:
9. Aphex Twin - Xtal
6. Boards of Canada - Everything You Do is a Balloon
5. Kashiwa Daisuke - Stella
1. Gridlock - Chrometaphor

Voor mij het allerbeste wat er op electronisch vlak is uitgebracht, opstijgen en een out-of-body experience bij deze track. Tof dat jij hem erin zet! Leer jij mij hierop dansen?

Absoluut! Hebben we een date op Down the Rabbit Hole dit jaar? :

Ik laat Gridlock dan wel uit de speakers knallen hoor! Psychedelisch dansen dan hé.

En door!

060. The Chemical Brothers - Galvanize (2005)

Ik ben zwaar fan van deze Brothers. Zelfs nu hun momentum allang achter hen zou moeten liggen presteren ze het nog om met lekkere plaatjes aan te komen zetten. Rondom de release van deze plaat zweerde ik bij dit nummer; dankzij het gebruik van zwart - wit als stijlmiddel in de videoclip maar ook zeker door dance op zo`n opzwepende manier te vermengen met Arabische klanken. Vooral dat stuk na 2.00 minuten is zóóóóó gigantisch lekker, je zit echt in vervoering te wachten tot die Arabische klanken de boel weer voort gaan stuwen!

059. Keef Baker - Bingo Hall Murders (2004)

Altijd getriggerd geweest door de opmerkelijke titel van dit nummer. Echt een diamant van een nummer met prachtige melodieën, heerlijke distortion en breakbeat effecten. Hoogtepunt is het moment dat er een prachtige wave het tweede deel van het nummer inleidt rond 4.00.

058. John Talabot - Depak Ine (2012)

Mijn voorganger heeft zijn Old Skool EP al volop in het zonnetje gezet, dus kon ik gerust voor deze kiezen. John Talabot is een held, hij weet zich gemakkelijk te onderscheiden van de vele deephouse adepten die de laatste jaren zo talrijk vertegenwoordigd zijn. Immer spannend met zijn oerwoudgeluiden en naarmate je dieper de jungle induikt geeft het nummer ook steeds meer van zijn ziel prijs. Alsof je plots een Indianenstam tegenkomt vergezeld door een medicijnman die woorden mompelt afkomstig uit een andere taal. Een hele belevenis, had hij alleen maar eens de ballen om diep in de nacht op een festival meer dan dit te draaien.

057. Death in Vegas - Your Loft My Acid (2011)

Deze groep net als meerderen ontdekt middels het briljante mix album At The Controls van James Holden. Dit nummer neemt zijn tijd om op te bouwen, eenmaal je de eerste keer dat refrein over je heen krijgt gestort besef je dat je met een ultiem elegant nummer te maken hebt dat barst van nog nakende schoonheid!

056. The Orb - Little Fluffy Clouds (1991)

Ja, daar is hij dan eindelijk. Het ultieme 90`s nummer bij uitstek! Ambient vermengt met house. Baanbrekend en lieflijk nummer waarbij ik mij zo kan inbeelden dat ik wakker word op een ranch in Amerika met veel huisdieren om mij heen, al zittend op een veranda in het niemandsland, waarbij ik uren gelukzalig naar de lucht kan turen.

055. The Knife - Marble House (2006)

Synth hemel liefhebbers verenigt u! Hoe mooi Silent Shout ook mag zijn, dit nummer is mij nog net wat liever. Karin heeft zo`n mooie vertelstem, de synths zijn afwisselend onheilspellend maar ook meeslepend,; zelfs als een warme deken richting het middenstuk en einde van het nummer. De zin ''Some Things I Do for Money Some Things i Do For Free'' vind ik op een vreemde, onbepaalde manier ook gewoon enorm intrigerend. Wat gaat er allemaal schuil achter?!

054. Vitalic - Waiting For The Stars ft. David Shaw And The Beat (2017)

Deze man afgelopen zomer voor het eerst live gezien op We Are Electric en hij maakte daar écht indruk. Een van de beste optredens tijdens het festival. Een kolkende massa aan techno, disco en house werd er op ons afgevuurd. Zo ook dit nummer, dat ik ook in Nijmegen geregeld heb mogen horen tijdens het uitgaan en dan is altijd standaard flink door stampen. La Rock 01 ook eens keihard gedraaid om 3 uur `s nachts onder werktijd ''schoolkamp''. Het zou ons namelijk niet gebeuren dat ze ons af zouden matten, de kids kwamen na dit nummer schoorvoetend naar ons toe of de muziek echt niet zachter kon.....Nou vooruit!

053. LCD Soundsystem - Yeah (Crass remix) (2005)

Over geweldige live - optredens gesproken!!! De eerste keer dat deze band weer in buurt is ben ik er sowieso weer bij. Dit nummer blijft licht favoriet, tekstueel bijzonder want kennen we ze niet allemaal, mensen die dingen beloven/zeggen maar als punt bij paal komt nooit iets doen?! Muzikaal loopt het uit op een geniale chaos die tot het gaatje gaat, zelden werden feestjes bevredigender afgesloten als met dit feestnummer. Botsen zullen we op de dansvloer!

052. Trans-X - Living On Video (1983)

En dan door naar een regelrechte 80`s klassieker. Ook bij het grote publiek bekend, vanwege het commerciële succes van Pakito later. Zelfs de 2 Brothers on the 4th Floor besloten dit nummer eens onder handen te nemen, trouwens zeker niet onbevredigend. Ik ga echter gewoon voor het origineel, altijd als ik dit nummer opzet swing ik gewoon als een dolle, kan dit deuntje met de zuchtende vrouwenvocalen niet beu worden.

051. Gus Gus - David (2002)

Ijsland is HOT, al jaren! Deze mannen hebben inmiddels ook een best oeuvre opgebouwd. David steekt daar bovenuit. Aanvankelijk wat monotoon, maar groeide bij iedere luisterbeurt hier. Uiterst sensuele house volgens beproefd recept. Gemaakt om keihard uit je speakers te laten knallen. David is voor mij inmiddels ook een soort erotische halfgod geworden, na alle lof uitingen van de dames hier.

Ah, mijn favoriete Knife-track en de favoriete Vitalic-track van m'n vrouw. Goed bezig!

En zowaar een update waarvan ik alle nummers ken, alleen Keef Baker kan ik niet zoveel mee, maar dat geldt voor de meeste output van het n5MD-label dus dat is geen verrassing.

060. Klassieker natuurlijk, heerlijke productie. Vond ze vorig jaar ietwat tegenvallen in AFAS, maar alsnog zijn het helden.
059. In tegenstelling tot Graf ben ik juist groot fan van n5MD, misschien zelfs wel mijn favoriete label binnen het genre, met Hymen, Tympanik en Mille Plateaux. Vind bijna alles van Keef tof, de creativiteit spat ervan af. Hij weet als geen ander mystiek en opwinding te leggen in zijn muziek. Opvallend dat dit album meer dan 80 keer wordt beoordeeld en bijv. Dry slechts 2 keer. Misschien is dat wel mijn favoriete plaat van hem. Deze track beukt alle kanten op, ook hier kan ik naar alle waarschijnlijkheid niet goed op dansen, maar we doen een poging.
058. Tjah, van deze man kun je heel veel uit zijn oeuvre pikken dat goed is. Geweldige track!
057. Hier kwam toevallig een vriend van me mee laatst. Bijzonder plaatje, erg sfeervol. En dat de naam James Holden nog maar vaak mag vallen in dit topic.
056. Al genoemd tussen de updates door, wat mij betreft één van de beste electronische tracks aller tijden. Afkomstig van het geweldige album The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld, die ik nodig weer eens in z'n totaliteit moet luisteren.
055. Prachtige stem heeft ze toch, herken je uit duizenden. Mooie track, al moet ik ze niet te vaak luisteren.
054. Hmm, ik vond het optreden op WeAreElectric! juist erg tegenvallen. Misschien wel mijn voornaamste reden om naar het festival te gaan (naast Justice en The Prodigy), maar ik vond het maar wat tam en chaotisch. Ook dit album, Voyager, kan mij niet echt bekoren. Vind van dat matige album Use It Or Lose It de iets betere track. Tof om ook in jouw lijst Vitalic tegen te komen!
053. Volgens mij een voor mij onbekende track, moet ik wat vaker luisteren om een oordeel te kunnen vormen. Lekker energiek en poppy, fijn hoe het losgaat vanaf het midden.
052. Ja! Die clip is echt geweldig, ik heb weer wat moves opgedaan voor het volgende feestje.
051. Valt me op dat veel tracks in je selectie vocalen bevatten. Ik ga meestal wat lekkerder in de muziek op als men de mond houdt, dus dat ik meer kan opgaan in de ritmes en flow, in plaats van te letten op de tekst of stem. Ook in deze track weer heel wat tekst, waardoor het dansbare er voor mij wat uitgaat. Wel een heel lekker deuntje. Kende de track niet, thanks!

Heel veel mooie muziek natuurlijk, maar toch even een speciale shout-out naar Emmanuele en vooral Telefon Tel Aviv - The Birds. Zo'n mooi album ook waar die laatste vanaf komt. En triest dat een van hen er al zo lang niet meer is.

Death in Vegas - Your Loft My Acid heb ik destijds grijsgedraaid, geweldig nummer. Ik volg Death in Vegas al vanaf '97 ofzo, maar hier werd ik dan toch weer door verrast.

-SprayIt- schreef:
053. Volgens mij een voor mij onbekende track, moet ik wat vaker luisteren om een oordeel te kunnen vormen. Lekker energiek en poppy, fijn hoe het losgaat vanaf het midden.

Had niet verwacht dat je deze knaller van LCD Soundsystem nog niet kende.

-SprayIt- schreef:
051. Valt me op dat veel tracks in je selectie vocalen bevatten. Ik ga meestal wat lekkerder in de muziek op als men de mond houdt, dus dat ik meer kan opgaan in de ritmes en flow, in plaats van te letten op de tekst of stem. Ook in deze track weer heel wat tekst, waardoor het dansbare er voor mij wat uitgaat. Wel een heel lekker deuntje. Kende de track niet, thanks!

Je gaat op je wenken bediend worden, in de volgende update maar liefst zes, zo goed als vocaal vrije platen.

Ponty Mython
Galvanize, ik vind het echt één van de slechtste nummers van de Chems. Dat hele album is trouwens zeer matig. Nee, dan liever Setting Sun, Block Rockin' Beats en Hey Boy, Hey Girl.

En we stootten gelijk door de Top 50 in!

050. Michele Mininni - Hyper Martino (2016)

De titel klinkt als de hysterische baby van dát alcoholische drankje dat samen met een vette Italiaanse sportwagen in bed is gedoken. Geweldige schwung bezit dit nummer, het begint allemaal vrij chaotisch met overal lijntjes die worden uitgezet, waarna het nummer rond 2.54 pas echt de versnellingen op gaat voeren. Wat een sfeer, wat een ontlading! Zelfs het droppen van de beat daarna is een feest, met die veredelde vuvuzela die volgt doet hij pas echt een greep naar de troon, goeie genade! De beat drijft zijn kudde gedecideerd weer op het droge en sluit af in stijl. Kun je Italianen wel toevertrouwen.

049. Enrico Sangiuliano - Moon Rocks (2016)

Eerst mijn grote dank uitspreken richting jordidj1 Zonder hem zou ik dit nummer nog niet op mijn radar hebben gehad. Snoeiharde techno, met een ziel strelende, melodieuze twist want allemachtig wat zijn die spaarzame vrouwenvocalen die ineens opduiken BLOEDMOOI, KIPPENVEL TOT EN MET ROME! Niet voor niets is deze Italiaan in alle lijstjes tot nog toe present met dit nummer. Tot mijn grote schande zag ik trouwens dat dit nummer nog niet genomineerd was voor de Witte Trui.....

048. Hot Chip - Over And Over (2006)

En dan nu over naar de chaotische nu - disco van dit geniale gezelschap. Ontlokt mij immer een grote glimlach als ik dit hoor, dit is voor mij diep in de nacht dansen op de groene kunstgrasmatten van NOS Alive, terwijl je samen met andere mensen je best doet om de meest debiele dansjes te verzinnen; dan laag bij de grond en dan weer hoog springend boven de menigte uit. En als het even kan; anderen mee zien te krijgen in je genadeloze #Hoe krijg ik mijn enkels naar de klote dansjes.

047. Dryft - Marked Velotin (2010)

En na alle vrolijkheid van net, nu over naar deze zware Noordwester industriële storm. Puur vergif, dat zich in je ophoopt om zich daarna, bij het startsein te verspreiden over je ganse lichaam. Loodzwaar van geest en besef trap je nog een keer alles uit je lijf wat je in je hebt. De adrenaline sijpelt langzaam weg, het licht gaat meer uit bij iedere beuk die hij je toedient. Allesvernietigend gaaf!

046. I-F Space Invaders - Are smoking Grass (1997)

Deze man eindelijk live gezien tijdens de laatste editie van Down The Rabbit Hole. Wat een genot! Vrolijke, spacy Italo disco in het kwadraat. Bij voorbaat opgediend te krijgen; diep in de nacht als je lichaam eigenlijk niet meer wil, maar je geest blij voortgaat bij ieder piepje dat het hoort.

045. Ebo Taylor & Pat Thomas - Ene Nyame 'A' Mensuro (Henrik Schwarz Blend) (2015)

Tropische house, typische zomerplaat. Het nummer beschikt over een geweldige groove, die maar voort blijft duren. Tussendoor wat vocalen en wat kleine veranderingen die een spanningsboog suggereren. Uiteindelijk monden alle meanderende rivieren weer uit op dezelfde plek en blijf je dit hele nummer oneindig veel vreugdedansjes maken!

044. Nathan Fake - The Sky Was Pink (Original Mix) (2005)

Een venijnige zomernacht met Meester Nep die je niet snel zult vergeten. Hij gebruikte zelfs zoveel krachtvoer dat hij de eveneens geniale remix van Mr. Holden ruim de baas bleef. Dit nummer komt bij mij gewoon ongelofelijk hard binnen, in iedere porie van mijn lijf daalt roze acid regen over mij heen bij beluistering hiervan, dit nummer is zóóóóó intens diep en mooi gemaakt. Sneeuwt helaas nogal eens onder ten opzichte van de ook geniale remix.

043. Amon Tobin - Chronic Tronic (2002)

Fabelachtig nummer dat letterlijk alle kanten uitschiet. Stukjes Drum & Bass worden afgewisseld met bloedmooie waves, jungle, dierengeluiden, versnipperde vocalen, tromgeroffel, samples en wat al niet meer. Het is echt alsof je een Noord - Braziliaans oerwoud doorwaadt, op zoek naar de schatten van El Dorado. Avontuurlijke electronic ME GUSTA!

042. James Holden - A Break In The Clouds (2003)

Daar is hij weer, een van de weinige artiesten met 2 noteringen in mijn lijst. Zal nooit een optreden van hem vergeten op mijn festival ontgroening Creamfields 2011, in Jerez de la Frontera, mijn toenmalige Belgische en Zweedse buddies zaten aan de LSD en we gingen deze man van dichtbij bekijken. Dat bleek rampzalig voor hen, toen deze man de knoppen vol open draaide wisten ze niet hoe snel ze zich uit de voeten moesten maken. het bleek te intens! Mijn interesse was gewekt, met wisselende favorieten door de jaren heen. Nu dus dit geniale nummer, wat een OPBOUW! Eenmaal die tribale geluiden hun intrede doen wordt het alleen nog maar mooier en rijker.

041. Darkside - "Freak, Go Home" | Pitchfork Music Festival Paris 2014 (2013)

Zo blij dat ik deze mannen heb kunnen zien op het helaas ter ziele gegane Pitch destijds. Een fijne, korte albumtrack wordt even vakkundig uitgebouwd tot een monumentaal beest van ruim 11 minuten.Dit nummer gaat richtingen uit, waarvan ik nooit had gedacht dat ik er zou komen. Het droppen van de beat, de zang, de weidse productie, dat stuk na 5.30....., de cooling down, de synthlijn die de boel compleet overhoop gooit....En dat allemaal in het pikkedonker.....

Euforisch optreden toen en ook voor nu, zou ze graag nog eens herenigd zien. Veel beter wordt het niet.

Hidden T was toch echt mijn eerste ontdekking van de beste man, onverwachts met groot succes genomineerd voor SvhJ2018. Vandaar ik die koos, i.p.v. het nipt betere Moon Rocks. Staat volgend jaar sws op de shortlist

Zeker de helft van je laatste tiental maakt bij mij ook kans op een notering. Nummer 45 en 46 gegarandeerd

050. Onbekende plaat voor mij, fijne sfeer inderdaad, geweldige opbouw. Ja, hier word ik wel warm van, zeker richting het einde als alle registers open gaan. Misschien wel de mooiste ontdekking tot nu toe!
049. Ook in jouw lijst, mooi! Terecht, beste klapper is het.
048. Klinkt als leuke dansfeestjes! Doe graag eens mee, al moet ik na het instorten van een knie op Lowlands wat meer op gaan passen. Grappig, deze song, maar niet helemaal mijn ding i.v.m. de zang. Heb Hot Chip nooit echt heel tof gevonden, al snap ik goed dat je hier lekker op kunt dansen.
047. Dit is dan wel weer helemaal mijn ding. Mooi om ook in jouw lijst Dryft te zien, prachtige muziek. Heerlijk, die diepe bassen, zware drops en mysterieuze warme lagen. Zie dat ik nog 2 albums van hem niet beluisterd heb, die gaan op de lijst! Mike Cadoo is een baas!
046. Van de vorige track, lid van Gridlock, staat een album in mijn top 10, net als van deze artiest. I-f maakt heerlijke muziek, al vind ik deze track en ook de EP een stuk minder. Beoordeeld met 3 sterren en na beluisteren snap ik weer waarom.
045. Het blijft een feest der herkenning met deze namen. Al ken ik deze track nog niet! Fijn feestje, heerlijk swingend geheel. Stilzitten is lastig, tijd voor zomer!
044. Tjah, daar issie dan. Het meesterwerk. Ook deze versie is smullen, het is mij om het even. Mooi dat deze erin staat, ik heb 'm dus nog een stuk hoger zitten.
043. Uit mijn top 100 gehouden wegens te glitchy/experimenteel, maar jij gooit hem er gewoon in! Fijn, deze artiest heeft zo ontzettend veel tofs gemaakt. Ook deze track is genieten, beukt alle kanten op, ik hou ervan! Prachtig die details richting het einde, zeer goede keuze!
042. Mijn grote held, deze track geeft aan hoe geniaal hij is. Als ik niet 1 track per artiest aan had gehouden stond hij er veel vaker in.
041. En dan dit tiental eindigen met deze, je had mijn broer kunnen of misschien wel moeten zijn. Darkside live was één van de hoogtepunten uit mijn leven, onvergetelijk.

Meer dan geweldig tiental weer, ik kijk uit naar de volgende ronde! Vooral bedankt voor het ontdekken van die eerste track, het loont zeker je lijst te volgen.

-SprayIt- schreef:
050. Onbekende plaat voor mij, fijne sfeer inderdaad, geweldige opbouw. Ja, hier word ik wel warm van, zeker richting het einde als alle registers open gaan. Misschien wel de mooiste ontdekking tot nu toe!

Check ook Rave Oscillations eens van hem!

Door veel drukte niet zo uitgebreid kunnen reageren als op de lijst van Spray It, maar ik ben zeker aan het meeluisteren! Ook al veel mooie dingetjes ontdekt in je lijst, zoals inderdaad Hyper Martino, de heerlijke Henrik Schwarz blend, Death In Vegas, Telefon Tel Aviv en Italove. En ik was ook even vergeten wat een geweldig nummer From Here To Eternity was. Die hoorde ik al een stukje in de Top 2000 a gogo mini-documentaire, maar door hem in je lijst te horen staat hij hier weer veelvuldig op repeat!

Jerez de la Frontera, wat een plek om een eerste festival te beleven. Ik ben er tijdens een roadtrip in 2015 doorheen gereden en we moesten even stoppen... echt een mooie plek.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.