menu

Mijn Updates +
Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
panjoe (moderator)
geplaatst:
03. DJ Metatron - Oh Ah
Release: U’ll Be the King of the Stars 12" (2014)
Weer een track die al eerder is genomineerd in dit topic, door -SprayIt- welteverstaan, maar hoewel DJ Metatron (alias Traumprinz, daar heb je hem weer) genoeg andere uitmuntende tracks heeft die ik op deze plaats zou kunnen neerzetten (check vooral de EP waar deze vanaf komt, die is buitenaards goed), kunnen die niet op tegen de glorieuze simpliciteit van het prachtige Oh Ah. Dit is een oefening in muzikale ruimtelijkheid, in subtiele productie, in hoe je met een less is more mentaliteit soms de sterkste emoties op kunt roepen. De leegte doet hier een groot deel van het werk; daardoor zijn die bijna onhoorbare synths op de achtergrond zo heilzaam, en daardoor komen alle details van het nummer zo hard binnen. Telkens als die eerste ‘oh!’ - de ‘169 Aaaah!’ sample uit de Roland M-DC1 die iedereen waarschijnlijk kent van deze tijdloze klassieker - binnenvalt kan je mij wel opvegen. Of anders wel bij die stomende hihats die er even later bij komen kijken.
Flipside: nthng - It Never Ends

02. Roy Davis Jr. ft. Peven Everett - Gabriel [Live Garage Version]
Release: Gabriel 12" (1997)
Na het zwaarmoedige minimalisme van Oh Ah komt de zonnige speelsheid van deze track nóg lekkerder binnen. De prijzenkast van Roy Davis Jr. en Peven Everett staat stampvol hypothetische prijzen die ik aan Gabriel uit zou willen reiken: meest organische UK garagenummer, lekkerste meezinger voor onder de douche, vrolijkste trompetloopje, moeilijkste nummer om boos op te blijven, leukste onverwachte encore. Een nummer dat nooit op het verkeerde moment komt. Pauze op werk? Komt u maar. Fietsend door de kou? Hiermee ben ik zo weer warm. Midden in de nacht in de club als ik op het punt sta om weg te gaan? Dan blijven we toch nog even. Liggend in een hangmat op een tropisch eiland? Fuck yeah. Voor deze ongelofelijk fijne niets-aan-de-hand-muziek wil ik eigenlijk altijd wel even tijd maken.
Flipside: Peven Everett - Put Your Back Into It

geplaatst:
Ik ben nu je nummer 10 t/m 7 aan het luisteren, wat een rijtje King Bomeliad is een geweldige krautrockende trip met geweldige baslijn, dat nummer met die rapper vond ik onverwacht gaaf en I Feel Space bracht me in een space. En überkoning Burial stelt natuurlijk nooit teleur, al is het niet mijn favoriet.

Ik begin, natuurlijk afwachtend van wat panjoe doet, aan het eind van het weekend met mijn lijst.

geplaatst:
Oh Ah is een geweldige ontdekking (en die flipside ervan ook). Daaamn ik moet nog zo veel van deze top 100 luisteren

panjoe (moderator)
geplaatst:
01. Bicep - Opal [Four Tet Remix]

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=XTw-NrqKigs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Release: Opal (Four Tet Remix) / Helix 12" (2018)

Als remixer kan je ruwweg twee kanten op: je pakt één of meerdere elementen van het origineel en doet er iets nieuws mee, of je poetst het origineel op in je eigen stijl. Vaak heb ik een voorkeur voor het eerste, maar in sommige gevallen is het tweede al wat nodig is om een goed nummer met goeie ideeën op te waarderen tot een toptrack. Neem nu Opal, van Biceps self-titled album uit 2017. De minimalistische beat en percussie, die doen denken aan UK garage, zijn in orde, en vormen het raamwerk voor een toch wel erg mooie tweestemmige synthlijn die rond dat raamwerk golft. Halverwege klinkt een mooie break, waarin die synths vervormd worden, aanzwellen, afgeschaafd klinken. Alles tezamen een prima nummer, dat zeker, maar niet speciaal. Niet uniek. Niet buitenaards. Zoals Anthony Fantano, verder overigens zeker niet de persoon om een up-to-date mening over dancemuziek bij vandaan te halen, zei in zijn recensie van het album: er zit wat te weinig progressie in Opal om het echt interessant te houden.
Laat dat spannend maken nou net een sterk punt zijn van Kieran Hebden, alias Four Tet - ha, jullie dachten toch niet echt dat hij niet in mijn top tien zou staan? - die Opal uitbouwt tot een acht minuten durende, bezwerende trip. Het begint al met de intro: waar de opening van het origineel op klinische wijze begint met een DJ-vriendelijke loop van de drums, om daarna de synths te introduceren met een low-pass filter, opent Hebden met een lange ambient intro (horen we daar nou krekels, ver op de achtergrond?), en klinken de synths al gelijk ruwer en meer ruimtelijk. En hoewel die synths al relatief vroeg worden onthuld, is er geen sprake van kortetermijnbevrediging: het nummer komt pas na een goede tweeënhalve minuut echt op stoom. Naast de aanpassingen aan de gehele structuur van het nummer, verdiept Four Tet het garage-achtige origineel met een meer akoestisch geluid door het gebruik van de (live?) percussie, en door de toevoeging van een groot aantal hele subtiele elementjes op de achtergrond, zoals scanderende vocalen, handengeklap, twinkelende belletjes (windvangers, wellicht?), en extra effectlagen over de synths. Ondanks dit alles lijkt het, doordat beide versies zo zwaar op dat ene riedeltje leunen, niet gelijk alsof de remix zo veel toevoegt. De reacties waren dan ook gemengd; hoewel Four Tet de Remix of the Year categorie binnensleepte van DJ Mags Best of British Awards, noemde RA zijn interpretatie “the safest high-profile remix we've heard for some time”. Ik ben het totaal niet eens met dat laatste: het origineel gaat ondanks de veel kortere speelduur al snel vervelen, terwijl dit met stip mijn favoriete dancenummer van het moment is.
Flipside: Bicep - Just

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/11155983291/playlist/5l7BcB1GVRnoXKlofgeq2r?si=zkUA4ZGgRNaSq-FhjUpWqA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hier is een YouTube-afspeellijst van de hele top 100: Top 100 Dance Tracks of All Time - YouTube. En de Spotify-lijst zal ik later vanavond of van het weekend aanvullen met de flipsides.

Ik wil graag iedereen bedanken voor het meelezen, meeluisteren, en soms zelfs meeschrijven; en open graag de vloer voor Snoeperd, die zijn lijst hier vanaf het aankomende weekend zal presenteren!

geplaatst:
Geweldige top 100, Joe, chapeau! Je nummer 2 kende ik nog niet, leuk nummer!

geplaatst:
Bedankt Joe, het is een mooie top 100 geworden met prima stukjes om te lezen!

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Ja! Net de gehele lijst afgeluisterd, kwam er niet meer aan toe om bij elke track iets te schrijven, maar een hele diepe buiging. O.a. Floating Points, Burial, James Holden, Bicep, DJ Metatron in je top 10, slechts toptracks in de laatste 30 a 40 stuks, mooie geschreven stukken erbij, wat heb ik genoten van je top 100. Bedankt voor de mooie tips en muzikale reis, heb het idee dat ik je een stuk beter ken. Ben benieuwd naar de volgende lijst, fijn topic

geplaatst:
Tof om de Soulwax remix van Let It Happen hier tegen te komen!

En een diepe buiging voor de heer Joe zijn goede smaak en voor het delen van zijn lijst die uitpuilt van de meest geweldige tips. De #02 en #03 tracks kende ik amper, maar gaan snel in roulatie hier.

Kijk uit naar Snoeperd nu, morgen ook aanwezig bij Catch? Marcel wellicht ook?

panjoe (moderator)
geplaatst:
Bedankt mensen. Zoiets is natuurlijk altijd extra leuk om te doen omdat het een beetje een vanity project is, des te leuker als men het dan kan waarderen.

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Dance Lover schreef:

Kijk uit naar Snoeperd nu, morgen ook aanwezig bij Catch? Marcel wellicht ook?

Ben er niet bij helaas! Heel veel plezier met dhr. Hopkins en kornuiten.

geplaatst:
CATCH HUTSSS

geplaatst:
Leuke lijst, Joe! Luistervoer voor mij.

geplaatst:
Just even omdraaien met Opal en je top is helemaal geslaagd.

Dank je voor de magistrale nummers!

geplaatst:
Mooie top 10 panjoe! Ik wilde Let It Happen even uitlichten, kende deze versie niet maar op basis van de overuren van laatste dagen kan ik wel zeggen dat ik deze remix eigenlijk fijner vind dan het origineel. Die opbouw is heel knap gedaan. Verder is je nummer 2 heel erg tof, vind ik I Feel Space geweldig (kende voorheen eigenlijk enkel Closing Shot) en Floating Points kan bij mij nooit iets fout doen (toevallig nog een vinyl-single van hem gekocht gister).

Ik zal je afspeellijst nog vaak opzetten de komende tijd.

geplaatst:
panjoe schreef:
Telkens als die eerste ‘oh!’ - de ‘169 Aaaah!’ sample uit de Roland M-DC1 die iedereen waarschijnlijk kent van deze tijdloze klassieker - binnenvalt kan je mij wel opvegen.

Grappig mijn eerste associatie met die Oh Aaah! was Dave Davis ''Transfiguration''.

Geniaal nummer trouwens die van Metatron, #02 trek ik wat minder omdat ik niet zo`n grote liefhebber van UK Garage ben.

geplaatst:
Na de mooie lijsten die we al voorbij hebben zien komen in dit topic, is het nu dan aan mij de beurt. Ik wil eerst nog even zeggen dat dit met afstand het topic is waar ik de laatste maanden het meeste plezier aan heb beleefd. Het kwam dan ook precies in een tijd waar de elektronische muziek definitief mijn meest beluisterde genre werd. Twee jaar geleden had ik bij lange na geen top 100 kunnen samenstellen, nu was het uiteindelijk nog passen en meten in de lagere regionen van de lijst. Van mijn lijst kan je vooral veel (dromerige) deep house verwachten, maar er zitten zeker genoeg uitstapjes tussen naar andere takken binnen het genre. Veel plezier gewenst!

100. Noir & Vox - Around (Solomun Vox Remix)

Solomun is binnen het deep house-genre een van de meest commerciële artiesten en sommige van zijn nummers vind ik dan ook iets te plat of zoetsappig. Maar dat het een erg goede DJ is staat natuurlijk buiten kijf. Zeker voor in de zon op een festival is dit ideale muziek (de set die Spray-It van hem stuurde laat dat wel zien). Deze remix van Solomun doet het altijd goed bij mij. Dit is hoe Justin Timberlake zou klinken als hij house-muziek zou maken denk ik, misschien komt het doordat ik de voice sample associeer met ‘what goes around comes around’ van Justin, al heb ik niet kunnen vinden of de sample ook echt een Justin Timberlake nummer bevat. Het nummer wordt verder gesierd door een hele dikke volle productie en een aantal drops waar je alleen maar voor kunt buigen.

99. Babylon Barsebäck - Too Straight for the Gay Kids

We beginnen in het eerste vijftal meteen met een nummer uit het lo-fi house genre, dat al zo mooi aan bod is gekomen bij panjoe. Babylon Barsebäck is gezien zijn naam denk ik een Scandinavische DJ, maar er is zeer weinig tot geen informatie te vinden over zijn achtergrond op het internet. Hij laat de muziek voor zich spreken. Met zo’n 3000 views op Soundcloud is hij duidelijk nog aan de weg aan het timmeren, maar gezien de kwaliteit van zijn nummers zou een groter publiek toch mogelijk moeten zijn. Waar veel lo-fi house melancholisch klinkt, is dit nummer juist wat swingender. Het nummer werkt erg aanstekelijk door de ‘fuckin’ voicesample. Die voicesample is omgeven door een stampende bassline, een fijn pianoriedeltje en vele lekkere scratches. Zet deze op een feestje op en mensen dansen gegarandeerd op de tafels.

98. N’To – Petite (Einmusik Remix)

Ik vind de door Spray It geselecteerde track Pheasant eigenlijk minstens even mooi, maar omdat dit topic natuurlijk ook vooral bedoeld is om nieuwe nummers te ontdekken, wilde ik deze graag even uitlichten. N’To is een producer die ik graag hoor en waarvan we nog een nummer terug zullen zien in het topic. Deze remix geeft het origineel een extra drive mee, waardoor het geheel, dat al zo geweldig melodieus door N’’To in elkaar is gestoken net dat duwtje in de rug krijgt. Ik ben verder niet zo thuis in de dance-termen, maar dat knerpende rateltje geeft het nummer iets unieks mee.

97. Too Smooth Christ – Infinite Fall DMZ

In eerste instantie selecteerde ik deze LP vooral vanwege de hoes, die zoals je kan zien erg mooi getekend is. Ik viste hem uit de platenbak en was benieuwd naar hoe de muziek zou klinken. Op het eerste gehoor beviel het eerste nummer zo goed dat ik de plaat blind heb gekocht. Zeker geen spijt van gehad want tot nu toe heeft deze EP van een obscure Parijse producer (van het Supergenius-label) al vele malen op mijn platenspeler gelegen. Andere tracks op de EP zijn wat meer up-tempo, maar ik geniet nog altijd het meest van deze lome dromerige track met een bas die flink doordreunt. De andere nummers van de EP zijn trouwens ook zeer de moeite waard!

96. Bumblebee Unlimited – Lady Bug (I Just Wanna Be Your Lady Bug)

Deze klassieker is met recht een van dé hoogtepunten uit het disco-genre. In 1978 gereleased, vormt dit nummer een bruggetje naar wat later de house werd, de vermenging van de twee genres is in deze track al goed te horen. Deze track heeft een erg nonchalante vibe, het lijkt of de twee producers van de track het nummer als een grap in een middagje in elkaar hebben geflanst. Maar dat vormt tegelijkertijd ook de enorme kracht van het nummer, de losse ritmes en vele fijne pianoriedeltjes zorgen voor een een geweldige swing. Het refrein is er een die dagenlang in je hoofd kan blijven spoken en gezien ik wel van een woordgrapje houdt, toveren de zinnetjes van de chipmunk stemmetjes die bijen moeten imiteren altijd een glimlach op mijn gezicht (“can I have a nectar & tonic”)

Snoeperd's MuMe Dance Top 100 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:dnbresser:playlist:7F3WXdaOAClUesw6X42CxQ

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Daar gaan we! Hij sprint uit de blokken. Heb er zin in, mooi gevarieerd begin, ik ben er weer bij. Mooie stukjes er ook bij, helemaal goed. Ben zelf ook vooral fan van dit topic. Ook een toffe mix van Einmusik idd

Met Too Straight for the Gay Kids al een hele dikke vette ontdekking, zonnetje breekt door en gaan! Heerlijk! Kom er nu ook achter dat hij een versie Too Gay for the Straight Kids heeft, dus voor ieder wat wils

panjoe (moderator)
geplaatst:
Gelijk drie onbekenden, spannend! Ik hoop dat het niet te hard gaat hoor anders kan ik t weer niet bijhouden (moet nog steeds een paar tracks van mijn voorgangers naluisteren).

Grapje, vooral wel te hard gaan.

geplaatst:
Wat een brute track van Babylon Barsebäck! Is die nog ergens anders te vinden dan op soundcloud?

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Mausie schreef:
Wat een brute track van Babylon Barsebäck! Is die nog ergens anders te vinden dan op soundcloud?

Ja, op bandcamp! Babylon Barsebäck - bbbk.bandcamp.com

Draai die track vandaag grijs, gekkenhuis. Erg, erg fijn.

geplaatst:
Hij stond eerst altijd op Spotify, maar hij is er helaas afgehaald laatst.

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Mensen, even lichtelijk offtopic, maar vergeet absoluut niet Threat of Rain en de laatste track van dit album te checken: Underworld - DRIFT Episode 2 (2019). Voor de Dance-liefhebber smullen geblazen, en hoe!? Ik ben in ieder geval onder de indruk. Ok, het woord is weer aan jou Snoeperd.

geplaatst:
Voor de keizers van de techno mag je altijd even het woord stelen Ik ben nu bezig het album te luisteren, sowieso erg goed album (eerste nummer is heel erg mooi), en ben net aanbeland bij het 45 minuten durende epos, ik ben benieuwd!

Edit: Underworld goes GY!BE

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Snoeperd schreef:
Edit: Underworld goes GY!BE

Ja! Wat vond/vind je ervan? Moest ook aan Darkside denken, 2 tracks van dat album zouden rechtstreeks mijn top 100 inknallen, denk ik. Benieuwd naar jouw volgende rijtje!

geplaatst:
-SprayIt- schreef:
(quote)

Ja! Wat vond/vind je ervan? Moest ook aan Darkside denken, 2 tracks van dat album zouden rechtstreeks mijn top 100 inknallen, denk ik. Benieuwd naar jouw volgende rijtje!

Ik was erg onder de indruk, Darkside/Nico herken ik er ook wel in! Hele album doet heel filmisch aan en bevalt me wel . Ga het morgen aan een tweede luisterbeurt onderwerpen.

geplaatst:
De komende paar avonden heb ik weinig tijd om iets te kunnen plaatsen, dus hier alvast het tweede rijtje

95. Lutto Lento – Coarse Morse

Lutto Lento is een Poolse DJ, die ook nog eens afkomstig is uit Warschau, mijn stad. Ik heb een aantal jaren geleden mijn Erasmus-uitwisseling in deze stad gedaan en de liefde voor deze prachtstad is nooit meer opgehouden. ‘Prachtstad’ is natuurlijk relatief, ik zou het zelf niet snel aan een toerist aanraden die voor slechts een weekendje gaat, gezien het door de bombardementen in de tweede wereldoorlog een vrij lelijke stad is geworden, dat krijg je als een stad wordt heropgebouwd in de communistische bouwstijl. Waarom mijn liefde voor deze stad? Om te wonen is het perfect, het is dé bruisende stad van Polen, die elke keer als ik weer terugga (wat meestal wel ieder half jaar is al dan niet meer) zich stukje bij beetje transformeert en vernieuwd. Het is een geweldige mix tussen West en Oost en doet soms denken aan Berlijn, op een Poolse manier. Naast vele mooie musea, de groenheid van de stad (Warschau heeft talloze mooie parken) en vele originele en leuke barretjes, heeft Warschau een underground dance scene waar je weekenden lang in kan verdrinken. Dit nummer vormt een ode aan die al jaren opkomende scene, een origineel nummer die begint zoals het lelijkste gebouw dat in Warschau te vinden is, maar uiteindelijk al zijn geheimen prijsgeeft als je het wat verder luistert dan de eerste tonen!

94. Seth Schwarz & Be Svendsen - The Bar Tender

Een vriend van mij en ik houden een gezamenlijke lijst bij op Spotify. Recepten voor chill-avonden zijn eigenlijk altijd wel hetzelfde: een jointje, biertjes of whiskey, beetje kletsen en heel veel muziek. Omdat er zoveel elektronische muziek, dub, reggae en andere genres voorbij komen die we elkaar laten ontdekken, bedachten we dat er wel erg veel muziek verloren ging, omdat je niet ieder nummer op wil schrijven tijdens de avond zelf. Dus sindsdien proberen we na zo’n avond chillen een en ander in een gezamenlijke afspeellijst te gooien, zodat je nog eens iets kan terugluisteren. Dit is zo’n nummer die me goed is bij gebleven daarvan, met twee grootmeesters uit het deep house-genre aan de knoppen. Eigenlijk is deze track een geheel aan mooie klanken, maar als ik dan toch moet uitlichten, ga ik heel erg goed op echoënde vocalen in de achtergrond, de drop rond net na de 5e minuut (die daarna tot mijn genoegen nog wordt herhaald) en het genieperige lachje dat je af en toe hoort opduiken.

93. Diana Ross - It's My House

Ik zal je vast waarschuwen, als je dit nummer opzet kan je ervan uitgaan dat je hem de rest van de dag niet meer uit je hoofd krijgt. Ik beschouw Diana Ross als een van de vaandeldragers in de disco, ze heeft een heel aantal fijne tracks uitgebracht in haar oeuvre. Dit disco-nummer is wat mij betreft haar magnum opus (al komt Upside Down dicht in de buurt). Het aanstekelijke refrein gecombineerd met de funky bassline zorgt voor een nummer die je zonder zorgen op ieder zomers tuinfeest kan opzetten. Nightmares On Wax gebruikte dit nummer in zijn Boiler Room-set waarin het één van de hoogtepunten vormt, al zijn die hoogtepunten talrijk in zijn set kan ik je vertellen.

92. Tom Trago - Use Me Again - And Again

Afgelopen kerstvakantie ben ik met wat vrienden voor het eerst in De School geweest in Amsterdam, voor een feestje met Tom Trago en Roman Flügel. Een van de nummers van Tom Trago’s set zal later nog volgen in deze top 100. Tom Trago draaide de eerste 3 uur van de nacht. Ergens rond half 4 besloten een vriendin van me en ik even naar boven te gaan om door de lange gang van het oude schoolgebouw te lopen. Voor degenen die nog nooit in De School zijn geweest, er is op de begane grond een gang die volgezet is met een stuk of 50 bogen waar je onderdoor kan lopen. Alle bogen zijn voorzien van een lichtbuis, waardoor als je door de bogen loopt het gekleurde licht als het ware met je meeloopt. Aan het eind van de gang zagen wij 2 vrouwen en een man staan. We raakten aan de praat (ze waren geïnteresseerd in de space-bril van m’n vriendin) en een van de twee vrouwen vroeg of we hier voor een feestje kwamen of ook echt voor de muziek. Daarop zei ik dat ik Tom Trago erg gaaf vind en dat ik hem al een keer gezien had in Warschau (was een hele goede set toen samen met Ben Ufo). De vrouw zei daarop: “Maar weet je wel dat die man hier naast je Tom Trago is?!” Tom Trago kon er zelf ook hartelijk om lachen, heb nog even een praatje met hem gemaakt en de vrouw met wie we initieel in gesprek raakten bleek dus zíjn vrouw te zijn. Het was hun eerste avond samen uit sinds de geboorte van hun kinderen. Ik heb ze verder dus ook maar niet al teveel gestoord en we zijn weer terug gegaan om te dansen. Tom Trago is een geweldige Nederlandse DJ om trots op te zijn en dit nummer blijf ik zijn beste vinden, op deze track klinkt hij zo funky als kan met een topkeuze qua sample en de omringende beats maken het helemaal af!

91. Alek Lee – Sfarot

Ik woon vanwege een stage tegenwoordig in Brussel en gezien mijn ervaringen de eerste maand zou de kans nog wel eens groot kunnen zijn dat ik hier een aantal jaren ga vertoeven. Brussel is een echte muziekstad, meer nog dan ik dacht voordat ik hier heen ging. Je hebt een aantal leuke concertzalen zoals de Botanique en Brussel heeft een mooi aanbod aan techno/house clubs, waarvan Fuse waarschijnlijk de bekendste is. Ook qua platenzaken is het hier zeker niet klagen, met twee zaken die gespecialiseerd zijn in elektronische muziek. Daarvan wil ik vooral Crevette Records even uitlichten. Het is een zaak die volstaat met obscure dance-platen. Het concept is dan ook echt gericht op mensen platen laten ontdekken. Ze hebben een groot aantal platenspelers in de zaak staan, die je kunt gebruiken om de blind gepakte plaatjes te beluisteren. Ik ben er een aantal weken voor het eerst geweest en kwam vervolgens met een prachtige oogst van vijf platen terug. Éentje daarvan was een EP van Alek Lee, een DJ die actief is in Tel Aviv. Dit nummer komt echter niet van die EP (ook al is die nieuwste EP Colors meer dan aan te raden, geweldige nummers staan erop), maar van een eerdere EP. Het nummer klinkt Oosters en de kinderkoor zang is geweldig gevonden. Het lijkt bijna alsof de kinderen een soort van gesprek in zang hebben met elkaar. Tel daar een gruwelijke lome beat bij op en je hebt een geweldig nummer van Alek Lee die dankzij Crevette Records nu al een speciaal plekje bij me heeft verworven. Check trouwens ook vooral zijn het tweeluik Colors & Dark Colors en Arad Sdom. Of gewoon al zijn EP's, die gast is geniaal.

geplaatst:
-SprayIt- schreef:
(quote)

Ik heb net album net nog een keer gehoord en hij kwam nu helemaal binnen! Knap hoe ze toch het voor elkaar krijgen om zo relevant te blijven. Ze mogen hier zeker wat van spelen als ik ze ga zien tijdens Down The Rabbit Hole!

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Wat een heerlijke verhalen om te lezen

geplaatst:
Nog even wat users taggen die wellicht geïnteresseerd zijn: herman Dwejkk_ Poa

geplaatst:
Snoeperd schreef:
Nog even wat users taggen die wellicht geïnteresseerd zijn: herman Dwejkk_ Poa

In jouw top 100 of in de nieuwe Underworld?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.