menu

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
_2M
Ik was zojuist dit topic aan het bekijken en ik moet zeggen dat ik het een erg leuk initiatief vind. Ik heb zelf echter niet zoveel met jazz maar wel met electronische muziek, vandaar het idee om de opzet van eazyfan te jatten en om te vormen tot "Electronic-album van de week". De bedoeling lijkt me duidelijk:

Het is de bedoeling dat een user elke week 1 electronische Cd opnoemt waarvan hij/zij vindt dat deze te onbekend hier is, dan is het aan andere min. 3 users om deze te gaan luisteren en beoordelen. Elke week nemen we dan een andere Cd, wie de volgende neemt wordt onderling afgesproken neem ik aan. (met dank aan eazyfan).

Gezien het succes van het het jazz-topic maakt dit hopelijk ook eens kans. Het genre binnen electronische muziek maakt me niet zoveel uit; Ambient, IDM, Experimental, Downtempo, DnB, noem het maar op. Afwisseling houdt het interessant.

Misschien dat users als als orbit, Sietse, eviljoke, herman, Electro_, Onderhond, Goodfella, bas, Jazper, tovenaar, JSC, KampF mee willen doen gezien hun blijkbare interesse in electronische muziek?

Hopelijk is er belangstelling.

avatar van Onderhond
Ik wil zeker meedoen ja, hoewel ik vrees dat de opkomst hier iets kleiner gaat zijn. Brand maar los

avatar van John Doe
Lijkt me ook wel leuk, users met minder aanraking met electronische muziek zijn vooral ook welkom

_2M
^O^

Onderhond schreef:
ik vrees dat de opkomst hier iets kleiner gaat zijn.

Denk ik ook, maar je weet nooit.

John Doe schreef:
users met minder aanraking met electronische muziek zijn vooral ook welkom

Uiteraard

avatar van Jazper
Ik wil wel meedoen hoor.

Vast genoeg pareltjes te ontdekken

Ik wil ook wel meedoen.

Ik heb me al vaker voorgenomen om weer eens wat meer te posten hier op MuM i.p.v. alleen passief recensies te lezen. Dus dit is misschien een goede schop onder de kont wat dat betreft

avatar van Leonard91
Ik wil ook best meedoen, lijkt me leuk om zo eens wat meer verschillende elektronische stijlen tegen te komen.

avatar van brooklyn
Absoluut!


Woutt
present

avatar van FeNDeR
ik doe mee

basketballerke
Het eerste écht interessante 'album van de week' topic. Ik doe dus sowieso mee .

avatar van orbit
Absoluut! Ik ontdek er ook wel één per week

_2M
Genoeg animo zo te zien . Iemand een idee voor het eerste album?

Sietse
ik zag mijn naam ergens staan, nu kom ik er niet meer onderuit vrees ik

avatar van herman
Count me in.

Dan hebben we nu:
-_2M
-Onderhond
-John Doe
-Jazper
-Aurum
-Leonard91
-Brooklyn
-GrafGantz
-Woutt
-FeNDer
-Basketballerke
-Orbit
-Sietse
-Herman

Best een flinke lijst.

Sietse
En ik wil best een kick-off doen anders hoor...


avatar van orbit
Ik heb er anders wel een:

Talvekoidik - Silent Reflections

Erg enthousiast over zoals te lezen valt

basketballerke
Bij mij bevindt 'ie zich al in de pindakaas toestand.


_2M
Album van de week:


(afbeelding)


(afbeelding)

Talvekoidik - Silent Reflections[
Brume Records 2007
IDM, Glitch

"Silent Reflections" offers an album of brilliant and original electronica that finds its influences in Gridlock and Beefcake as well as in Scandinavian, Baltic, Arabic and African musical traditions. Conceived in terms of rhythmic structures supporting catchy melodies, "Silent Reflections" is a work full of oppositions and contrasts enriched by a celtic feeling and a somewhat epic touch. Alternately powerful, fragile and rough, Talvekoidik's music is a mature, expressive and subtle demonstration of his talent as a 'sound architect'.

avatar van orbit
Ik moet er wel aan toevoegen dat op deze site en freedb.org de trackslisting niet klopte (snap het zelf ook niet helemaal).. er staan meer tracks op, enkele remixes en een geniaal eerste nummer.. maar dat kom je tijdens het pindakazen ongetwijfeld wel tegen

_2M
Komt omdat de release op Brume uitgebreider is dan die op 9t9.

avatar van orbit
Ah, ik ga het wel even aanpassen dan, bedankt voor de fraaie introductie trouwens _2M

avatar van GrafGantz
is er een abraham aanwezig die me kan vertellen waar ik deze mosterd het beste kan gaan halen? de blauwe vogel geeft niet thuis dit keer.

Sietse
GrafGantz schreef:
is er een abraham aanwezig die me kan vertellen waar ik deze mosterd het beste kan gaan halen? de blauwe vogel geeft niet thuis dit keer.

Ik denk dat jouw blauwe vogel kapot is...

avatar van John Doe
Degenen die de pindakaas binnen hebben moeten hun blauwe vogel wel zaad voeren (seeden), ik ga dat nu doen, want hij heeft nu honger.

lambf
Ah, ik wil hier ook wel aan meedoen .

avatar van bas
bas
Gaaf, dat kan leuk worden, het wordt steeds lastiger om mooie muziek te ontdekken..... Mooi initiatief!

Die Talvekoidik is trouwens wel lastig aan te komen, soulseek vindt niks hier, en kopen lukt al helemaal niet. Hoe kom ik hieraan? Ik ga graag luisteren!

Sietse
al kleine beetjes helpen...mocht iemand hem nog zoeken stuur maar een PM.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.