menu

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
Ik Doe Moeilijk
ik luister en lees dan wel stiekempjes mee...

Sietse
Tot heden avond 12 uur kan bij een verzoek worden ingediend voor de zoek tocht naar dit album. Vanaf dat moment moet het toch lukken om het via de standaard kanalen te verkrijgen.

avatar van herman
En anders heb ik hem nog wel...

Sietse
Ach ja, het is nogal wat dataverkeer over mijn website op deze manier...en als dat nu was met mijn eigen muziek dan leek me dat geen probleem.

avatar van GrafGantz
Je bedoelt "als dat nu nog was met goede muziek", is het niet?

Sietse
haha, dat zijn jouw woorden.
Bedankt voor het compliment GG

avatar van VanDeGriend
bas schreef:
Die Talvekoidik is trouwens wel lastig aan te komen, soulseek vindt niks hier, en kopen lukt al helemaal niet
Zojuist besteld. Bandnaam en cd titel googlen helpt wel iets .

En anders kun je altijd bij www.discogs.com kijken

avatar van orbit
Sietse schreef:
haha, dat zijn jouw woorden.
Bedankt voor het compliment GG


Helaas val ik bij jouw goede muziek steevast in slaap.. Misschien kun je iets minder "subtiels" voorstellen in jouw keuze?

avatar van Reijersen
Is het mogelijk dat ik hieraan mee doe vanaf het volgende album? (ondanks mijn gebrekkige kennis op electronic-vlak)

_2M
Uiteraard, graag zelfs.

Sietse
orbit schreef:
(quote)


Helaas val ik bij jouw goede muziek steevast in slaap.. Misschien kun je iets minder "subtiels" voorstellen in jouw keuze?


Ik heb al lang een keuze gemaakt voor een album, nou ja heb een aantal opties, maar geen een drone album


verder eens proof of conspiracy luisteren, denk niet dat als je hem op normaal volume draait je in slaap valt....maar goed, misschien ben je een hele vaste slaper

avatar van orbit
Ik ben benieuwd

thejazzscène
Is het nu Proof of Conspiracy geworden?

Sietse
Nee

Sietse
tevens zijn de 7 dagen toch nog niet voorbij?

_2M
Is het goed als ik het album van de week voor morgen bedenk?

avatar van adderbak
nou, ik doe mee, als ik het album kan krijgen iig, en vanaf de volgende dan...

thejazzscène
_2M schreef:
Is het goed als ik het album van de week voor morgen bedenk?


Hoe geraakt iedereen eigenlijk binnen de week aan het album? Draait de economie zo goed?

Ik wil ook hier wel meedoen. Ben alleen voorlopig wel overgeleverd aan de goedheid van anderen wat betreft het verkrijgen van de albums, want mijn pindakaaspot is gebroken...

Sietse
er valt vrijwel altijd wel iets te regelen...en laten we het daar gewoon op houden.

_2M
#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life


Album van de week:

(afbeelding)

Kaito – Special Life
Kompakt, 2002
Tech House, Ambient

Kaito at this point in time is the biggest outsider on the Kompakt roster, not so much due to his Japanese nationality as on pure aesthetic grounds. On a series of 12 inches released over the past year Kaito has introduced a sound that has been called both nu-trance and neo-trance. These allusions to trance do make sense, in spite of friendly protests by Kaito in recent interviews, his sound is mainly characterized by the use of the typical pulsating rhythms and melodic sense of trance. Special Life is rife with melodies, little arpeggios and tinkling piano's but Kaito never hammers his point home the way trance has been doing for some years, the pulses and stutters are moved to the background and weaved into a tapestry of sound that is unlike any form of dance music at this moment in that it possesses no dark quality at all. Special Life is pure Apollonian music: orderly, pure and light. Tracks like 'Intension', 'Scene' and 'Release Your Body' slowly shift shape, enchanting melodies spiral into earshot while sudden bass sounds and doubling synth lines produce goose bumps. Best still is 'Everlasting', a more minimalist slice of Kaito's music that creates glimpses of a transcendental river of the mind in which the ego is just a drop, lost. To be honest Special Life can be demanding, the loveliness it presents overpowering but its merits in calculated doses are beyond any doubt. Pagodas of sound to soothe the wounded soul.

Voor wie er niet aan kan komen: PM.

avatar van GrafGantz
Voor de vaste blauwe vogel crew: deze staat in mijn shares @ slsk.

_2M
Hier ook.

avatar van herman
Toffe keus. Wel 's wat van Kaito gehoord via de diverse Kompakt-verzamelaars, maar nog nooit naar een heel album geluisterd.

Overigens ben ik ook nog niet uitgeluisterd op Talvekoidik.

basketballerke
Eerste keer dat ik iets met het genre 'Dance' heb aangeraakt. Ik was altijd bang dat ik iets heel ruigs met vrij zware, lelijke beats kon verwachten, iets TMF / MTV of typisch disco-achtig eigenlijk. Misschien dat dit een erg verkeerd beeld was, want deze hoort absoluut niet tot dit rijtje. Eerste indruk is in ieder geval goed.

Ik doe ook wel mee.

avatar van John Doe
basketballerke schreef:
Eerste keer dat ik iets met het genre 'Dance' heb aangeraakt. Ik was altijd bang dat ik iets heel ruigs met vrij zware, lelijke beats kon verwachten, iets TMF / MTV of typisch disco-achtig eigenlijk. Misschien dat dit een erg verkeerd beeld was, want deze hoort absoluut niet tot dit rijtje.
Dit topic blijkt broodnodig

leuk 2e album, mooie atmosfeer en compositie!

_2M
John Doe schreef:
leuk 2e album, mooie atmosfeer en compositie!

Hij spreekt mij ook aan

Sietse
Als dit zo door gaat als het eerste nummer haal ik het einde van het album niet.
Gewoon een standaard house nummer, behoorlijk, uhm, kut.

thejazzscène
Sietse schreef:
Als dit zo door gaat als het eerste nummer haal ik het einde van het album niet.
Gewoon een standaard house nummer, behoorlijk, uhm, kut.


Ja, ik had hetzelfde voor. Moeite om het album nog maar uit te horen.
Bijzonder saai geheel.
Het is tijd voor frisse electronics in een doordacht geheel.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.