menu

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
Sietse
ik ben nu bij nummer 5 en ik kan niet anders denken als "wanneer wordt het boeiend?", "Waar is dat speciale, waarom dit Electronic Album van de week is?".

Waar de vorige editie nog enigzins iets had van proberen maar ergens iets eigens te doen is dit gewoon house zoals het al meer dan 15 jaar wordt gemaakt. Ik had er 15 jaar geleden al een hekel aan, en nu nog steeds.

Maar ik ga hem uitluisteren, want er moet iets zijn...misschien dat ik iets mis, en anders, nou ja, dan kan ik teminste weer eens een getal onder de 2 uitdelen.

_2M
Sietse schreef:
Waar is dat speciale, waarom dit Electronic Album van de week is?

Tja, sorry, ik ben ook maar afgegaan op de positieve reviews die ik overal zie. Niet iedereen kan tevreden gehouden worden.

Sietse
daar heb je gelijk in

Moet zeggen dat nummer 7 me wel enigzins weet te pakken en nummer 8 begint aardig.

Sietse schreef:
"Waar is dat speciale, waarom dit Electronic Album van de week is?"

Dat zullen andere misschien straks bij jouw album vd week hebben.

Ik vond deze plaat ook weinig aan, maar ik vind het wel leuk dat er vanalles langskomt (dus ook een beetje standaard house, dat valt immers ook onder electronica). Ik tel ook al een aantal 4en bij dit album, dus er zullen toch ook mensen blij zijn met deze electronic tip.

voor mij wordt het ook wel een 4, standaard lijkt het maar.

Sietse
Aurum schreef:
(quote)

Dat zullen andere misschien straks bij jouw album vd week hebben.

Ik vond deze plaat ook weinig aan, maar ik vind het wel leuk dat er vanalles langskomt (dus ook een beetje standaard house, dat valt immers ook onder electronica). Ik tel ook al een aantal 4en bij dit album, dus er zullen toch ook mensen blij zijn met deze electronic tip.

heb je ook gelijk in hoor...maar ik was weer ff in een zeik bui. Heb nu bij het album iets netter neergezet dat het mij niet zoveel doet.

Al denk ik niet dat, mocht ik een keuze maken, snel zullen zeggen dat het gene dat ik heb gekozen heel standaard is...ben iets te hard bezig om iets te zoeken dat het juist niet is, maar wat wel door veel mensen kan worden gewaardeerd.
Maar het blijft moeilijk, vooral dat laatste deel...hahahaha..
pfff, geen noise, geen drones, geen moderne klassiek, geen minimal music, geen avant-garde...hahaha

Let maar niet op mij, ben zo af en toe nogal een zeur en ik zit al een week ziek thuis me te vervelen...dan krijg je dat.

John Doe schreef:
voor mij wordt het ook wel een 4, standaard lijkt het maar.

Dat heb ik dus in het kwadraat bij mijn keuze JD.. Als je deze oubollige trance classics timewarp van 12 jaar terug wel fris vind, hoe kun je dan... Nouja, ik zal ook niet gaan zeiken. Eén Sietse is wel genoeg

Sietse
orbit schreef:
Eén Sietse is wel genoeg

Sietse schreef:
(quote)

Nou jouw bijdrage nog jongeman!

orbit schreef:
(quote)

Dat heb ik dus in het kwadraat bij mijn keuze JD.. Als je deze oubollige trance classics timewarp van 12 jaar terug wel fris vind, hoe kun je dan... Nouja, ik zal ook niet gaan zeiken. Eén Sietse is wel genoeg
Jou album is leuk, maar deze gaat voor mij wat langer mee.

Melodieën zijn beter bijvoorbeeld in mijn ogen. Zeer solide album trouwens, sterk dat 'ie het zo lang volhoudt. Halverwege ben ik al tevreden, maar dan heb ik nog een helft die zeker zo goed is voor de boeg

het is trouwens op z'n minst opmerkelijk dat het op discogs gewaardeerd wordt. De geculmineerde stemmen van hen, neem ik ook over het algemeen een stuk serieuzer

Sietse schreef:
ik ben nu bij nummer 5 en ik kan niet anders denken als "wanneer wordt het boeiend?", "Waar is dat speciale, waarom dit Electronic Album van de week is?".

1. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt.
2. Ik vind het een fijn album.
3. Ik durf zelf nu geen album meer aan te dragen voor de nabije toekomst

John Doe schreef:
(quote)
Jou album is leuk, maar deze gaat voor mij wat langer mee.

Melodieën zijn beter bijvoorbeeld in mijn ogen. Zeer solide album trouwens, sterk dat 'ie het zo lang volhoudt. Halverwege ben ik al tevreden, maar dan heb ik nog een helft die zeker zo goed is voor de boeg

het is trouwens op z'n minst opmerkelijk dat het op discogs gewaardeerd wordt. De geculmineerde stemmen van hen, neem ik ook over het algemeen een stuk serieuzer

Discogs is ook best een goede site, maar ik vind dit dus echt bejaarde clubmuziek. En ik herken het meteen, veel te vaak gehoord. Jouw muzieksmaak zal ook wel altijd een enigma voor me blijven

thejazzscène
Mmm. Ik heb een leuk album gevonden dat niet op deze site te vinden is. Het is er één uit 2007 en staat boordevol folkloristische electronic.
op eerste ooropslag is dit niet slecht.

Sietse
Wellicht voor sommige eens leuk om Ken Ishi te proberen...dat vind ik persoonlijk nou wel leuke house

thejazzscène
Ishii, is dat geen techno?

Sietse
nou ja zit op de rand...

Probeer deze maar eens http://www.musicmeter.nl/album/16059 (doet het trouwens ook behoorlijk slecht hier op MuMe)

thejazzscène
Ja, ik zal hem eens proberen al staat de man zijn muziek met niet echt aan. Dat gevoel heb ik tenminste als ik de geluidsopnames die ik van hem heb hoor.
Was het album de 3,5 nu eigenlijk waard?

Sietse
ja, heb hem nog steeds niet gedraaid achteraf...
haha...dat krijg je als je zoveel platen en cd's hebt en dan nog dat verdomde internet.

orbit schreef:
En ik herken het meteen, veel te vaak gehoord.
grappig, want zo is het niet echt gedaan als hier.
Jouw muzieksmaak zal ook wel altijd een enigma voor me blijven
Dat is er op gebaseerd dat we met onze geest anders met dezelfde dingen omgaan.

In de meeste genres kunnen de liefhebbers een opdeling maken van 1-5% kwalitatieve muziek en 95-99% minder kwalitatieve muziek. Het is vrij willekeurig en gebaseerd op introductie waar je van houdt. Op hoe je geest is ingesteld en verwerkt. Dat is veranderbaar is bekend. Dat de meeste mensen daar weinig mee doen is ook bekend. Ik geniet in ieder geval van de rijkdom van verschillende goede muziek en koester weinig de illussie dat bepaalde stijlen minder zijn, want dat is meestal alleen voor buitenstaanders zo. Stijlvrij luisteren en denken geeft meer vrijheid.

Deze stijl vind ik in elk geval afgrijselijk, en voor de ongeïnteresseerde luisteraar lijkt het inderdaad als 2 druppels water op al die 90s club classics, lounge chillplaatjes waar de bakken toen mee volstonden en die je nog wel eens voor 50 eurocent tegenkomt in de frs.
Los daarvan hoor ik hier verder ook geen enkele variatie, bezieling of bijzonder instrumentarium in terug.. ook al een reden om het op de grijze stapel te gooien.
Verder ben ik best in voor veel stijlwisselingen, luister de plaat van Ra maar eens die ik een 4,5 gegeven heb.. staat er bol van!

thejazzscène
Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat als je stijlvrij luistert, je deze plaat ook goed vindt.

orbit schreef:
luister de plaat van Ra
tijd geleden een keer geluisterd, paar aardige nummers.

orbit schreef:

Los daarvan hoor ik hier verder ook geen enkele variatie, bezieling of bijzonder instrumentarium in terug.. ook al een reden om het op de grijze stapel te gooien.
totaal niet nodig (op bezieling na), de gedachte dat repetitiviteit en standaard instrumenten grijze muziek zouden maken vind ik naïef.
Verder ben ik best in voor veel stijlwisselingen
deze stijl versta je alleen niet zo lijkt me.

Sietse
John Doe schreef:
(quote)
grappig, want zo is het niet echt gedaan als hier.

Juist wel, het is een prachtplaat die typisch alles weer geeft uit de house scene van de eind jaren 90 (en dan bedoel ik niet trance of club of andere commerciele troep, maar echte pure house).
Je zou gewoon eens wat van de 12" moeten luisteren uit die periode (staan er nog wel enkele bij concerto in A'dam voor een paar euro per stuk).

Het is niet meer en niet minder dan gewoon een house album.
Sommige mensen vinden dat mooi, andere totaal niet.

Sietse schreef:
Juist wel, het is een prachtplaat die typisch alles weer geeft uit de house scene van de eind jaren 90 (en dan bedoel ik niet trance of club of andere commerciele troep, maar echte pure house).
Je zou gewoon eens wat van de 12" moeten luisteren uit die periode
Nee dank je. Ik verwacht daar niet iets helemaal als dit aan te treffen.

thejazzscène
Misschien juist daarom wel, Doe.
Ga de plaat morgen nog eens herbeluisteren en nog een keer bestuderen.

Mwa ik vind dit best aardig om te horen, maar toch ontbreekt een beetje de spanning, het moment dat het echt diep gaat of een verrassende wending, Het album kabbelt een beetje voort op hetzelfde tempo, waardoor het best relaxt is om op de achtergrond aan te hebben, maar nooit echt een goed album voor mij zal worden. Al vind ik Scene wel een mooi nummer. 3*

Ik vind het vooralsnog wel een mooie plaat. En ik hoor er ook wel een hoop bezieling in, eigenlijk. Het hoeft er niet altijd zo dik bovenop te liggen.

John Doe schreef:
totaal niet nodig (op bezieling na), de gedachte dat repetitiviteit en standaard instrumenten grijze muziek zouden maken vind ik naïef.

Nou, het is meestal wel de uitwerking.. Op mensen als Philip Glass na of dat soort kunstenaars ken ik weinig muzikanten die weg kunnen komen met een beperkt instrumentarium of repetitiviteit.. Deze Kaito is alvast niet van dat kaliber

deze stijl versta je alleen niet zo lijkt me.

Dat zou kunnen, ik vind het zulke wegwerpmuziek dat ik me er niet actief in ga verdiepen. Had vroeger ook altijd al een pesthekel aan dat muzikale behang in loungestijl feesjes. Er zal vast wel meer zijn te ontdekken voor de ware liefhebber. Zo zal schlager ook wel zijn genieën hebben, maar ik ga daar niet vrijwillig door grasduinen.
Ik vind het wel een beetje raar dat je bijna suggereert omdat ik niet thuis ben (wil zijn) in dit genre ik de plaat wel niet op waarde zou kunnen schatten. Dan is iedere vorm van kritiek bij een electronica album van de week alvast de mond gesnoerd. Onzin. Ik ga er ook vanuit dat mensen mijn keuze objectief hebben benaderd en kreeg bij veel users ook het idee dat ze helemaal niet thuis waren in dat specifieke genre, maar dan mogen ze heus wel kritiek hebben van me.

bas
het gaat een beetje hetzelfde als bij de nieuwe edIT zo

Gast
geplaatst: vandaag om 10:21 uur

geplaatst: vandaag om 10:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.