MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Het Persoonlijke electronic-aanraders-topic

zoeken in:
LINE - 12K.com is inderdaad een enorme goede tip.
Heb er eens naar gekeken en er staat enorm veel op wat me kan believen.
Alleen al die Tu M' is een joekel.

WAT EEN WEIDSHEID, gewoonweg machtig materiaal niets meer niets minder.

Ik moet zeggen , als ik klaar ben om zo'n album te luisteren heb ik altijd het gevoel voor iets heel groots te staan.
Alsof je naar de cinema gaat om the next best epic movie te gaan bekijken of zo.
Op het puntje van je stoel naar de meester z'n werk goochen.
Bedankt hdk.

hdk-nl
Leuk dat je er wat aan hebt! Het zijn inderdaad werken waar je even voor moet gaat zitten en wat je niet langs je heen moet laten gaan wil je er echt van kunnen willen genieten.

Ik ben zelf gewoon bezig met alle hoog gewaardeerde LINE releases op Discogs langs te gaan heb er nog aardig wat voor de boeg.

tangmaster
Asmus Tietchens - ζ-Menge, probeer deze van line maar eens.

hdk-nl
Heb ik inderdaad klaar staan

Ik kan nog wel een paar IDM ratelklappers gebruiken, iemand?

De nieuwe Wisp (op 'good old' Rephlex) misschien?

(afbeelding)

Probeer eens Colin Everingham met Skies of Error.
Qua geratel is het mild maar het heeft sfeer, veel sfeer.
Een gegarandeerde topper.
Staat niet op MuMe maar dat is dan ook niet de bijbel.

bas
Ik weet niet meer waar ik deze vandaan heb (volgens mij van hier), maar mogelijk staat deze er al tussen (al in ieder geval niet in jouw lijst, visnet):

Secret Frequency Crew
Secret Frequency Crew - Forest of the Echo Downs (2004)

En een ander mooi klein ruw EP-tje van Wouter Messelink (oftewel van DUPE op Earstroke):

Mez - Meziek EP

Ha.. bedankt voor de snelle reacties hoef geen honger te lijden, ik ga ze proeven!

bas
Nou Visnet, verse tip van Aurum:

(afbeelding)
Flaque - Mindscapes (2007)
Ik had nog nooit van Flaque gehoord, maar dit klinkt weer erg lekker. Warm, organisch, melodisch, dus niet voor iedereen hier

Ga ik proberen, thanks! Die Wisp bevalt trouwens goed, de andere tips moet ik nog luisteren of zien te vinden.

Sietse
fijne release is dat die van Nana April Jun.
Moet ik ook weer eens luisteren een dezer dagen, is alweer even terug.

En misschien eens hier aan de site toevoegen.

bas schreef:
Nou Visnet, verse tip van Aurum:
(afbeelding)
Flaque - Mindscapes (2007)
Ik had nog nooit van Flaque gehoord, maar dit klinkt weer erg lekker. Warm, organisch, melodisch, dus niet voor iedereen hier

Ja, dat is inderdaad wel een aanrader (tenminste voor de Visnetten etc. onder ons). Ik ken het ook nog niet zo lang. Ik hoorde ergens op internet (last.fm?) het nummer The Clouds and the Sun en dat smaakte wel naar meer.

En het hele album is goed hoor. Jammer dat ie alleen maar als 3CD (in combinatie met albums van 2 andere artiesten) te koop is.

helemaal weg van de nieuwe mika vainio ep op raster noton...

raster-noton | archiv für ton und nichtton

tuktak
dat is een toffe plaat jah, die hele reeks (ep's?) is wel een leuk raster-noton uitstapje. een stuk steviger dan de normale releases.

Leuke tip. Ik vind het niet vernieuwend ten opzichte van het oude geluid van hem en Pan Sonic, maar wel weer fijn.

thejazzscène
Ja, hij heeft veel talent. Ik ken maar twee albums van hem maar zou wat meer van zulke dingen moeten beluisteren.

Voor liefhebbers van Autechre en electronic met diverse invloeden en stemmingen: 3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

(afbeelding)

Ard Bit - Spanon. Luisteren is gratis

Pastichio Rocker
Voor liefhebbers van abstracte en experimentele ambient:

Heads Of Agreement - The San Monta Tapes

(afbeelding)

Heads Of Agreement = FSOL

she - Orion (2009)

(afbeelding)

En hier het concept achter het album: orion - shemusic.org
Een mengelmoes van electronica met funk elements mixed met house, disco and jpop.

pantyraid - the sauce...

heeft bij momenten wel veel weg van edit's "crying over pros for no reason", maar dan met wat dubstep-invloeden...

er zitten wel een paar stinkers van tracks tussen, maar toch ook wel wat pareltjes...

blue daisy - strings detached ep

Pastichio Rocker
Waarom?

Speciaal voor Antie en WILDE_FRANS en Alucard en Visnet en samedi.. een plaat die misschien wel een treetje hoger staat dan Ginormous: Undermathic - Return To Childhood

(afbeelding)

Heeft er iemand nog tips voor muziek in de trend van The Field? Die op het oog simpel klinkende maar toch zeer verslavende mix van dance, techno en electronic .

Omdat alleen wat usual suspects stemmen hebben uitgebracht op dit pracht en praal en ik graag meer meningen over dit stukje sublimiteit wil horen nogmaals deze tip:

Henrik B - Kryoniks (2003)

Voor degenen die nog wel een "IDM ratelklapper kunnen gebruiken":

Rubens - Carnivalesque

(afbeelding)

Goeie, stabiele plaat. Hij verveelt me nog steeds niet. Hoewel het niet echt vernieuwend is heeft hij toch wel een eigen sound.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.