Genres / Electronic / Het Persoonlijke electronic-aanraders-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2010, 14:05 uur
Markus Guenter - Doppelgaenger, redelijk nieuw op Sending Orbs.

Markus Guentner - Doppelgaenger (2009)
Klinkt als Kompakt-ambient. Voor de liefhebbers.

Markus Guentner - Doppelgaenger (2009)
Klinkt als Kompakt-ambient. Voor de liefhebbers.
0
Sietse
geplaatst: 16 januari 2010, 18:03 uur
niet vreemd, aangezien zijn vorige releases op kompakt zijn uitgekomen.
0
thejazzscène
geplaatst: 17 januari 2010, 10:50 uur
Velen zijn hier natuurlijk bekend met het werk van Autechre. Een minder bekende artiest die, wat mijn kennis van het genre betreft, het dichtste aan deze stijl aansluit blijft Phonem. Velen gaan dat ongetwijfeld geweldig vinden!
Super coole muziek ook:
YouTube - Phonem - Ilisu - displacement
YouTube - Phonem - Currents (220v offshore)
Super coole muziek ook:
YouTube - Phonem - Ilisu - displacement
YouTube - Phonem - Currents (220v offshore)
0
hdk-nl
geplaatst: 17 januari 2010, 15:12 uur
Wat me herinnert aan de mail van Warp waarin staat dat er in maart weer een nieuwe Autechre uitkomt. Kijk daar best wel naar uit. De laatste, Quaristice, vind ik nog altijd een prima plaat.
Warp / Records / Autechre / New album 'Oversteps'
Warp / Records / Autechre / New album 'Oversteps'
0
geplaatst: 12 maart 2010, 00:28 uur
Ben nog zo goed als volledig onbekend is het electronic wereldje. Zijn er wellicht suggesties? Ik heb Gridlock - Formless, Autechre - Amber en Aphex Twin - Ambient Works geprobeerd en die bevielen uitstekend.
0
geplaatst: 12 maart 2010, 00:35 uur
Undermathic - Return To Childhood , Millipede - All My Best Intentions, Stendeck (alles!) Keef Baker - The Widness years en Redeye en Architect - The Analysis Of Noise Trading zullen je dan zeker bevallen!!
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 12 maart 2010, 08:36 uur
Probeer ook eens wat van Boards of Canada en To Rococo Rot.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 maart 2010, 19:10 uur
Bekende beat... check deze maar eens (pitch is wat hoger):
0
P-DawG
geplaatst: 17 maart 2010, 22:41 uur
Hm de beat lijkt er wel sterk op inderdaad maar alsnog wel een stuk anders natuurlijk.. Dat nummer van Saltillo is wel veel beter imo. 

0
geplaatst: 18 maart 2010, 00:18 uur
Lijkt inderdaad wat op elkaar, maar inderdaad is Saltillo veel rijker qua nummer! Best aardig nummer, al zou ik het niet snel in mijn muziekverzameling willen hebben.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 18 maart 2010, 04:34 uur
Het ging me ook alleen om de beat, die hetzelfde is. Alleen is ie in dat Lemon Interupt nummer hoger gepitched.
0
geplaatst: 23 maart 2010, 14:40 uur
Kan iemand we nog wat stevige electro of soortgelijks tippen? Ik ken al (en waardeer): Boys Noize, Zombie Nation, Toxic Avenger, Huaratron, Les Petis Pilous, Digitalism, Justice ofwel ik denk dat ik de meeste bekendere artiesten wel ken, nu nog die onbekendere.
Ook zoek ik artiesten uit de drum 'n bass hoek ala The Prodigy of Pendulum, vrij hard dus. Er hoeft overigens geen zang bij te zitten, hier stoor ik me vooral bij Pendulum nogal aan namenlijk.
Alvast bedankt!
Ook zoek ik artiesten uit de drum 'n bass hoek ala The Prodigy of Pendulum, vrij hard dus. Er hoeft overigens geen zang bij te zitten, hier stoor ik me vooral bij Pendulum nogal aan namenlijk.
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 23 maart 2010, 14:46 uur
PascalvE schreef:
Kan iemand we nog wat stevige electro of soortgelijks tippen? Ik ken al (en waardeer): Boys Noize, Zombie Nation, Toxic Avenger, Huaratron, Les Petis Pilous, Digitalism, Justice ofwel ik denk dat ik de meeste bekendere artiesten wel ken, nu nog die onbekendere.
Bloody Beetroots. Verder alles van de labels Institubes, Boys Noize, Turbo, Ed Banger, etc.
0
geplaatst: 23 maart 2010, 14:56 uur
En voor de Drum and Bass natuurlijk Noisia, mocht je ze nog niet kennen...
0
geplaatst: 23 maart 2010, 16:02 uur
0
geplaatst: 23 maart 2010, 17:06 uur
Bedankt voor de vele reacties!
@herman: Boys Noize ken ik dus al, Bloody Beetroots ook maar die was ik vergeten er bij te zetten. De andere twee ga ik zeker checken. Heb je een link naar 'Turbo' want via MM vind ik alleen rock/metal bands.
@brooklyn nee ken ik niet, ga ik proberen.
@Cabeza borradora ga ik nu doen
@herman: Boys Noize ken ik dus al, Bloody Beetroots ook maar die was ik vergeten er bij te zetten. De andere twee ga ik zeker checken. Heb je een link naar 'Turbo' want via MM vind ik alleen rock/metal bands.
@brooklyn nee ken ik niet, ga ik proberen.
@Cabeza borradora ga ik nu doen

0
geplaatst: 23 maart 2010, 17:23 uur
http://www.musicmeter.nl/label/Turbo
En dan vooral de dingen van Brodinski, Zombie Nation, Proxy. Kijk anders ook even op Discogs voor volledige discografie.
En dan vooral de dingen van Brodinski, Zombie Nation, Proxy. Kijk anders ook even op Discogs voor volledige discografie.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 23 maart 2010, 19:02 uur
PascalvE schreef:
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Daft Punk is vrij onbekend. Check anders eens het Ed Banger label.
Qua D&B zou ik Black Sun Empire, High Contrast, Sub Focus, Concord Dawn, Fresh en KJ Sawka eens proberen. En The Prodigy is geen Drum & Bass!
0
geplaatst: 23 maart 2010, 19:06 uur
@herman a je bedoelt het label, ik las verkeerd dacht dat je artiesten opsomde.
@Pastichio Rocker Daft Punk ken ik natuurlijk, hoezo is die onbekend?
Wat is The Prodigy dan? Ik vind het lastig om alles de juiste benaming te geven, anyway iets in de trant van Pendulum en The Prodigy dan. Ik zal de artiesten die je noemt eens checken.
@Pastichio Rocker Daft Punk ken ik natuurlijk, hoezo is die onbekend?
Wat is The Prodigy dan? Ik vind het lastig om alles de juiste benaming te geven, anyway iets in de trant van Pendulum en The Prodigy dan. Ik zal de artiesten die je noemt eens checken.
0
geplaatst: 11 april 2010, 09:48 uur
Een van de mooiste ontdekkingen de laatste weken:
Planet Boelex is erg onopgemerkt gebleven hier - Vol melodieen en -switchen daartussen, redelijk zacht en een licht retro gevoel. Bovenal erg mooi.

Planet Boelex is erg onopgemerkt gebleven hier - Vol melodieen en -switchen daartussen, redelijk zacht en een licht retro gevoel. Bovenal erg mooi.

0
geplaatst: 14 april 2010, 15:16 uur
Yes, mee eens.
Soms een beetje gelikt, maar erg mooie melodieën en vaak word je halverwege een nummer nog eens verrast met een nieuwe melodie (zoals ook bij dit nummer op 3:22).
Hoe dan ook, prima IDM dit. De meeste nummers zijn overigens zonder stem (vooral al z'n oude EP's), dus gewoon pure electronica. En dan van de goede soort.
Soms een beetje gelikt, maar erg mooie melodieën en vaak word je halverwege een nummer nog eens verrast met een nieuwe melodie (zoals ook bij dit nummer op 3:22).
Hoe dan ook, prima IDM dit. De meeste nummers zijn overigens zonder stem (vooral al z'n oude EP's), dus gewoon pure electronica. En dan van de goede soort.

0
geplaatst: 14 april 2010, 15:35 uur
Lief muziekje inderdaad, alhoewel ik het niet boeiend genoeg zou vinden hier een hele plaat vol mee te beluisteren.
0
thejazzscène
geplaatst: 20 april 2010, 11:50 uur
Exclusief nummer van de Belg Anton Price. Speciaal stijltje. Komt binnekort met een verzamelaar van zijn oude werken en een ep. Beetje experimenteel, maar vooral echt mooie idm. Aurum, Bas enzo zullen dit alvast graag horen denk ik.
Anton Price - Mass Inversion - Audio | Kwadratuur
Anton Price - Mass Inversion - Audio | Kwadratuur
0
geplaatst: 20 april 2010, 12:51 uur
Nooit van gehoord, maar klinkt goed. Lieflijk en gruizig tegelijk.
Die verzamelaar hou ik in de gaten. Bedankt voor de tip!
Die verzamelaar hou ik in de gaten. Bedankt voor de tip!

0
Poa
geplaatst: 11 mei 2010, 23:44 uur
Voor de liefhebbers: podcast van Trentemøller met interessante tracklist.
01 Bruce Springsteen "State Trooper (Trentemøller Unofficial Remix)" (white)
02 Crash Course in Science "Flying Turns (Trentemøller Mix Edit)" (From Jupiter)
03 Suicide "Girl" (Red Star)
04 We Fell to Earth "Lights Out" (InStereo)
05 Trentemøller "Sycamore Feeling (Trentemøller Remix)" (In My Room)
06 Mikael Simpson "Dubby Lennon (Bootleg)" (white)
07 Singapore Sling "Overdriver" (Hitt)
08 Beck "Black Tamborine" (Interscope)
09 Rolling Stones "Get Off My Cloud" (Decca)
10 Lars and the Hands of Light "Me Me Me (Trentemøller Remix)" (Crunchy Frog)
11 Vampire Hands "Safe Word" (Peppermint Coffins/Modern Radio)
12 Angelo Badalamenti "The Pink Room" (Warner Bros.)
13 Black Angels "Science Killer" (Light in the Attic)
14 Low "(That's How You Sing) Amazing Grace" (Kranky)
15 Dangermouse/Sparklehorse "Dark Night of the Soul (feat. David Lynch)"
16 Cranes "Beautiful Friend" (Dedicated)
17 Nina Simone "Sinnerman" (Philips)
18 Brigitte Fontaine & Khan "Fine Mouche" (I Am Single)
19 Stone Roses "I Wanna Be Adored (Bloody Valentine Edit)" (Silvertone)
20 Apparat "Not A Number" (Shitkatapult)
Link
01 Bruce Springsteen "State Trooper (Trentemøller Unofficial Remix)" (white)
02 Crash Course in Science "Flying Turns (Trentemøller Mix Edit)" (From Jupiter)
03 Suicide "Girl" (Red Star)
04 We Fell to Earth "Lights Out" (InStereo)
05 Trentemøller "Sycamore Feeling (Trentemøller Remix)" (In My Room)
06 Mikael Simpson "Dubby Lennon (Bootleg)" (white)
07 Singapore Sling "Overdriver" (Hitt)
08 Beck "Black Tamborine" (Interscope)
09 Rolling Stones "Get Off My Cloud" (Decca)
10 Lars and the Hands of Light "Me Me Me (Trentemøller Remix)" (Crunchy Frog)
11 Vampire Hands "Safe Word" (Peppermint Coffins/Modern Radio)
12 Angelo Badalamenti "The Pink Room" (Warner Bros.)
13 Black Angels "Science Killer" (Light in the Attic)
14 Low "(That's How You Sing) Amazing Grace" (Kranky)
15 Dangermouse/Sparklehorse "Dark Night of the Soul (feat. David Lynch)"
16 Cranes "Beautiful Friend" (Dedicated)
17 Nina Simone "Sinnerman" (Philips)
18 Brigitte Fontaine & Khan "Fine Mouche" (I Am Single)
19 Stone Roses "I Wanna Be Adored (Bloody Valentine Edit)" (Silvertone)
20 Apparat "Not A Number" (Shitkatapult)
Link
0
geplaatst: 25 mei 2010, 00:28 uur
Een geniaal nummer, maar dat is mijn mening:
Edit: hoort dit wel hier?
Edit: hoort dit wel hier?

0
geplaatst: 25 mei 2010, 08:33 uur
Nouja, het is "electronic", maar om het nu een "aanrader" te noemen...

Nee, ieder z'n smaak natuurlijk, dus post maar gewoon raak in dit topic.
Zoveel leven zat er niet meer in, dus een nieuwe impuls is altijd goed.Overigens wordt er (over heel MuM) wel heel makkelijk en snel gestrooid met de termen "briljant" en "geniaal" naar mijn mening. Maargoed da's ook weer zeuren.

* denotes required fields.