MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
Wil hierbij nog even A-Sides & Nathan Haines aka Sci-Clone in het zonnetje zetten. Vond ik altijd erg geslaagde jazzy drum & bass.

tuktak
dan doe ik moving shadow nog maar een keer promoten als beste dnblabel ooit:

Ik ben helemaal niet zo bekend met DnB maar Netsky vind ik erg goed klinken:

Zijn album komt binnenkort uit, al schijnt het al gelekt te zijn.

tuktak schreef:
dan doe ik moving shadow nog maar een keer promoten als beste dnblabel ooit:

(embed)

Deze heb ik op 12", de A-side (Cold Fresh Air Remix) is vetter maar deze is ook echt superdope.

En zeker weten dat Moving Shadow het beste dnb-label is.

Overigens: zSHARE - Me Not Know.mp3

Mijn eerste poging tot Jungle maken .

tuktak
tune:

tuktak
voor de netsky liefhebber

Lets go for a joyride! .

Niet echt dnb. Maar daarom niet minder vet

tuktak
calibre, de meester van de effectiviteit:

Toch iets te gemakkelijk riedeltje met weer duidelijke emo-piano stukjes.
Omni Trio is veel vettere DnB:

tuktak
calibre is idd niet vet, appels met peren...

lambf
Die van Orbit is anders ook niet echt bijzonder

Zelf vind ik deze wel goed te pruimen, Grooverider heeft veel vette dingen

Ik ben op zoek naar wat goede atmospheric drum and bass. Iemand aanraders?

De Good Looking-catalogus

En dit is een prachtige classic in dat genre

tuktak
good looking idd, en de wat oudere moving shadow. soul:r.

en wat frisser:

Bedankt voor de tips! Mind Games klinkt prachtig inderdaad.

bro
Ikzelf verkies toch eerder de party-hard-D'n'B, met meer focus op een hard bassgeluid. Hou je Subwoofers of headphone maar klaar!

lambf

Ol'school ftw

bro
Ik vind het nogal kale schijfjes, behalve het derde dan. Die gaat er wel in.

tuktak
tune!

Bijzonder dat Drum and Bass ook in alternatieve kringen erg gewaardeerd wordt. Iemand een verklaring voor?

Hoezo 'alternatieve kringen' ?

Mensen die naar alternatievere bandjes luisteren (of wat door sommigen alternatief wordt genoemd) en die doorgaans niet veel met electronische muziek hebben. Is niet voor het eerst dat het me opvalt.

Ok ja, volgens mij werd drum&bass vrij snel opgepikt door het festivalpubliek in de jaren '90. En het d&b-publiek op feestjes zat ook meer in die hoek dan in de house/techno-fans zeg maar.
Geen idee hoe het nu is, maar met zo'n band als Pendulum lijkt het nogal hetzelfde gebleven.

tuktak
pendulum is ook meer voor de pinkpopper, niet echt repre voor de scene. wat mij opvalt is dat er wel steeds meer jonge hippere mensen op drum n bass afkomen. zeker als er wat funkier wordt gedraait zie je veel dames waar je het niet van verwacht. wellicht om de ongedwongen sfeer, je kan lekker jezelf zijn. bij house of techno is het meer zien en gezien worden.

Als er ineens jonge hippe dames komen, zal het ook wel richting zien en gezien worden gaan neem ik aan

Dat hele hippe gebeuren bij house/techno is vooral sterk opgekomen tijdens de minimalhausse. Daarbij komt dat dergelijke muziek steeds breder wordt gedragen, het is niet meer alleen voor trendy Amsterdammers of gabbers, zeg maar. Wie weet geldt dat ook voor de d&b-scene, ook al heb ik niet het idee dat de populariteit daarvan zo enorm groeit ? Of lift het mee op de dubstep-status?

Hier in Leiden is drum&bass nooit weggeweest eigenlijk, terwijl dubstep nu pas doorbreekt. Misschien dat het het goed doet in alternatieve kringen, omdat het toch net wat meer van je vraagt dan minimal, waarop helaas ook veel 'borrelpubliek' afkomt.

tuktak

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.