MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
bro
Goede vraag eigenlijk, brooklyn.
Als ik naar mijzelf kijk was m'n allereerste interesse in DnB voornamelijk te danken aan het feit dat dit het eerste elektronische genre was waarop ik spontaan ging gaan dansen zoals ik de muziek ook aanvoelde (later gevolgd door dubstep). Andere elektronische genres gaven me eerder een gevoel 'te dansen zoals de rest van de danszaal danste', wat niet echt een gevoel van vrijheid gaf in het loslaten van energie. Waarschijnlijk is dit toch wel te danken aan de drumpatronen die niet hetzelfde, maar wel veel gelijkaardiger zijn met 'normale' drumpatronen van materiële bands. Dit leidt ik toch af uit de primitiefste beweging van de meeste mensen op DnB die toch hoofdschudden is (net zoals bij rockbands) en niet de korte, snelle kopstootjes die je wel vaker ziet bij andere elektronische muziek die gewoonlijk op feestjes gedraaid worden.
Trouwens, je mag hierom blij zijn, want sinds DnB ben ik, veel meer dan ik mezelf ooit in staat toe heb geacht andere elektronische genres gaan waarderen en bestuderen

herman schreef:
Misschien dat het het goed doet in alternatieve kringen, omdat het toch net wat meer van je vraagt dan minimal,

Toch is het helemaal niet moeilijk om een drum&bass-avond te vullen met simpele, platte muziek. Ik hou het toch op de meer masculiene 'rock'-uitstraling en -sound die d&b heeft, itt de vrouwelijke/gay-sfeer met duidelijke disco-invloed van house/techno.

Dat denk ik ook ja.

Ja, da's wel een goed punt inderdaad. Al is er ook zat 'vrouw-vriendelijke' drum 'n' bass natuurlijk.

tuktak
gay sfeer met disco invloed drum n bass? doe eens een voorbeeld?

Zoiets als dit?

tuktak
lekker plaatje ja

maar zo commercieel en poppy hoeft het niet om vrouwvriendelijk te zijn...

Just One Second van London Electricity draaide ik laatst op een feestje en de tent ging los, bedankt voor die tip nog tuktak

Leuk genre, hedendaagse drum n bass volg ik niet meer zo.

tuktak
brooklyn schreef:
Just One Second van London Electricity draaide ik laatst op een feestje en de tent ging los, bedankt voor die tip nog tuktak

cool!

Drums en bas

tuktak
hylarisch. echt waar...

't is niet grappig. Vanwaar je reactie?

tuktak
misschien moet je een topic eerst even lezen voor je wat plaatst.

Mocht jij impliceren dat ik niets weet van drum 'n bass moet ik je teleurstellen: ik weet er heus wel iets van.
En dat nummer daar, dat draait rond drums en bas. En synthesizer-stukjes, maar niet meer dan dat.

tuktak
goed bezig

tuktak
om maar weer eens ontopic te gaan 2 plaatjes van een van mijn favoriete labels soul:r

Ontieglijk leip nummer dit.
Dit nummer moet keihard gedraaid worden.
Die drop @2:02 is te vet

Ed Solo is de drum n bass producer bij uitstek.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan

Dit vind ik echt een relaxt plaatje, niets pretentieus aan maar gewoon simpel en met gevoel uitgevoerd. Heerlijke groove.
Calibre heeft dat echt goed in de vingers, jammer dat hij vaak wat gemakkelijke beats gebruikt.

Ik heb het origineel van Jaheim nog opgezocht, is gewoon veel minder eigenlijk.

tuktak
jah lekker!

helemaal volgens het plaatje, maar wel superstrak uitgevoerd:

preview, volledig staat nog niet op youtube, tune!

Kvind dit een mooi melancholisch dnb nummer, kan er helemaal bij wegdromen.

La-Schmoove
Hoi mensen ik ben niet een dnb freak ofzo maar ik vind nummers als deze altijd wel goed:

Iemand dnb die hier op lijkt? Ben opzoek naar meer nummers in deze stijl..

La-Schmoove
Iemand?

sorry, geen idee

Houd je van het spacey geluid?

Hij houdt van nummers als LTJ Bukem & MC Conrad - A Way Of Life
of je dnb kent wat daarop lijkt?

Dacht je dat ik hem niet begreep? Ik vraag me gewoon af wat hij hier specifiek goed aan vindt.

tuktak
Gewoon dit topic even doorspitten,is al vaker gevraagd en op geantwoord

bro
Ik zou zeggen: Netsky en High Contrast. Om maar even vanzelfsprekende namen te geven. (Maar zeker de moeite waard )

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.