Genres / Electronic / Drum & Bass
zoeken in:
0
La-Schmoove
geplaatst: 23 mei 2011, 18:41 uur
jasper1991 schreef:
Houd je van het spacey geluid?
Houd je van het spacey geluid?
Dat zeker en ik hou van die DnB waarin zo'n mellow achtige bas zit met idd spacy geluiden..
bro schreef:
Ik zou zeggen: Netsky en High Contrast. Om maar even vanzelfsprekende namen te geven. (Maar zeker de moeite waard
)
Ik zou zeggen: Netsky en High Contrast. Om maar even vanzelfsprekende namen te geven. (Maar zeker de moeite waard
) Netsky ken ik al, erg goede muziek! High Contrast zal ik eens checken thnx!
0
geplaatst: 31 mei 2011, 00:12 uur
Wow, wow, (en nog wat 'wows'). Mensen hier die bekend zijn met het fenomeen minimal drum and bass? Ik maak er net kennis mee en ben er echt weg van.
0
bro
geplaatst: 31 mei 2011, 16:00 uur
Dat tweede nummer is úberzalig, en heeft echt wel de typische gebroken vierkwartsmaat. Dat eerste liedje vind ik niet echt DnB klinken. Eerder (minimal) Breakcore, (ofzoiets). Maar zeker interessant 

0
tuktak
geplaatst: 31 mei 2011, 17:52 uur
komt allemaal uit de neurofunk-hoek (vooral sabre).
grote namen daarin zijn oa:
godfathers zijn ed rush & optical (1998)
grote namen daarin zijn oa:
godfathers zijn ed rush & optical (1998)
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 september 2011, 19:26 uur
Ik luister de laatste tijd veel liquid, dit is misschien wel mijn favoriet:
0
bro
geplaatst: 28 september 2011, 19:54 uur
Nice indeed! Dat rustige karakter van Liquid, daar ben ikzelf ook best fan van. Nummertjes zoals deze kan ik wel waarderen. Hmmm. 6.30min en ze zijn alweer voorbij
Nog een keer! 
Nog een keer! 
0
tuktak
geplaatst: 28 september 2011, 20:15 uur
commix is koning idd...
lenzman is nederlands overigens!
lenzman is nederlands overigens!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 september 2011, 11:42 uur
Grappig. Calibre en Lenzman ben ik net ook gaan uitchecken, toevallig precies twee van de drie artiesten - de derde was Alix Perez - die een vrind van me aanraadde toen ik hem vroeg naar DnB in de richting van Commix
(al lijkt deze van Lenzman er niet echt op). Open Your Eyes vind ik tot dusver ook de beste van Calibre, samen met deze:
Helaas heb ik nog geen nummer gevonden dat zo'n sterk gevoel op kan roepen als Painted Smile...
Wat minder rustgevend, maar ook likwiede en heel lekker:
(al lijkt deze van Lenzman er niet echt op). Open Your Eyes vind ik tot dusver ook de beste van Calibre, samen met deze: Helaas heb ik nog geen nummer gevonden dat zo'n sterk gevoel op kan roepen als Painted Smile...
Wat minder rustgevend, maar ook likwiede en heel lekker:
0
tuktak
geplaatst: 29 september 2011, 18:10 uur
ahh die vriend heeft smaak
hier nog wat erg sterke tracks wat mij betreft van andere helden:
hier nog wat erg sterke tracks wat mij betreft van andere helden:
0
bro
geplaatst: 29 september 2011, 22:24 uur
pompompompom, morgen ist vrijdaahg, morgen is het feest! Deze week DNB welteverstaan, ik ben al helemaal in de mood 

0
geplaatst: 25 oktober 2011, 17:04 uur
Check allemaal eens deze! Zalig om bij weg te dromen!
@ panjoe : Commix - Painted Smile : zalige liquid man
@ panjoe : Commix - Painted Smile : zalige liquid man

0
tuktak
geplaatst: 27 oktober 2011, 21:43 uur
nieuwe way of the warrior verzamelaar op shogun is nu uit, heel dik!
0
tuktak
geplaatst: 22 november 2011, 22:03 uur
kwam deze weer eens tegen in de oude doos, briljante 'roller'
0
Ziegler
geplaatst: 4 februari 2012, 15:20 uur
In Genres > Rock > 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis:
Earthling is inderdaad een frisse plaat van Bowie. Misschien stond D&B iets te ver van hem af. Voor de gemiddelde luisteraar bedoel ik. Hoeveel Bowie-liefhebbers zijn meegegroeid naar D&B? Voor mij is overigens Roni Size dé D&B-er bij uitstek.
Earthling is inderdaad een frisse plaat van Bowie. Misschien stond D&B iets te ver van hem af. Voor de gemiddelde luisteraar bedoel ik. Hoeveel Bowie-liefhebbers zijn meegegroeid naar D&B? Voor mij is overigens Roni Size dé D&B-er bij uitstek.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 15:24 uur
Bowie heeft inderdaad nog wel geprobeerd om zijn kameleontische gaven ook in de jaren 90 te laten gelden.. maar wat Ziegler zegt klopt denk ik. Op een gegeven moment is een artiest toch gevangene van zijn eigen verleden en fans.. die uitstap was voor die groep fans volstrekt niet te volgen en voor de echte DnB liefhebber weer te weinig DnB.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 februari 2012, 15:41 uur
Ik vind Earthling ook een goed album, maar ik luister verder niet naar D&B. Heb wel eens op feestjes gezeten waar ze dat draaiden. Vind het voor een paar nummers wel leuk, maar daarna gaan die ritmes me te veel op elkaar lijken. Ik kreeg echt de indruk dat het snel een herhaling van zetten wordt en te veel op het drumtrucje leunt, maar dat kan aan de daar gedraaide nummers liggen.
Ben ook echt iemand van het album. Zoals Herman al zei is het album niet echt van de grond gekomen in het genre, dus ik heb ook nooit een aantal albums gecheckt. Als iemand evt. een paar tips van albums heeft (of een echt goede compilatie kent), wil ik 't nog wel eens proberen.
Ben ook echt iemand van het album. Zoals Herman al zei is het album niet echt van de grond gekomen in het genre, dus ik heb ook nooit een aantal albums gecheckt. Als iemand evt. een paar tips van albums heeft (of een echt goede compilatie kent), wil ik 't nog wel eens proberen.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 16:32 uur
Tips voor Stijn.
Grooverider - Mysteries of Funk
Goldie - Timeless
Roni Size & Reprezant - New Forms
Adam F - Colours
4Hero - Two Pages
Ed Rush & Optical - Wormhole
Photek - Form & Function
Verder vind ik Concord Dawn wel tof, alleen horen die niet echt bij de klassiekers onder de Drum n Bass.
Goldie - Timeless
Adam F - Colours
4Hero - Two Pages
Photek - Form & Function
Verder vind ik Concord Dawn wel tof, alleen horen die niet echt bij de klassiekers onder de Drum n Bass.
0
Ziegler
geplaatst: 4 februari 2012, 16:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
Vind het voor een paar nummers wel leuk, maar daarna gaan die ritmes me te veel op elkaar lijken.
Vind het voor een paar nummers wel leuk, maar daarna gaan die ritmes me te veel op elkaar lijken.
Ik heb exact hetzelfde probleem met deze muziek. New Forms van Roni Size is inderdaad een sterk album, maar ik denk niet dat ik de twee CD's ooit achter elkaar heb gedraaid. Na een tijdje weet je het wel weer even. Hoe goed het ook is overigens.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 17:02 uur
trebremmit schreef:
Tips voor Stijn.
Goldie - Timeless
Adam F - Colours
4Hero - Two Pages
Photek - Form & Function
Tips voor Stijn.
Goldie - Timeless
Adam F - Colours
4Hero - Two Pages
Photek - Form & Function
Aanvullend: (oudere) releases op Lookin'Good/Good Lookin' Records van LTJ Bukem, w.o. de eerste 4-5 Earth Compilaties (met oa Blu Mar Ten); verder nog Big Bud (vrij spacy) en PUB (idem) en niet te vergeten A Guy Called Gerald.
* denotes required fields.