MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
clutch schreef:
Jij zegt dat Halford er totaal niet gay uitziet, daar moest ik even om lachen.

Voor die tijd zag ie er redelijk normaal uit. Iedere metalband zag er ongeveer zo uit. Dus zeker NIET GAY

Manowar daarintegen zijn steeds vreemde eenden gebleven. (tegenwoordig lopen ze wel beter gekleed rond)

clutch
AGE-411 schreef:
(quote)

Iedere metalband zag er ongeveer zo uit. Dus zeker NIET GAY

Ik vind van wel, maar boeiend.

Fza
AGE-411 schreef:
(quote)

Voor die tijd zag ie er redelijk normaal uit. Iedere metalband zag er ongeveer zo uit. Dus zeker NIET GAY

Manowar daarintegen zijn steeds vreemde eenden gebleven. (tegenwoordig lopen ze wel beter gekleed rond)

(afbeelding)

Fza schreef:
(quote)

(afbeelding)

ja en?

Manowar is nog erger:

(afbeelding)

Nu kan ik hier weer precies hetzelfde posten als ik ongeveer 2 uur geleden gedaan heb. Beiden erg fout, maar dan toch liever een viervoudige tarzan.

Fza

M'n punt was dat ze er allebei "gay" uitzagen.

Het gaat tenslotte om de muziek.

AGE-411 schreef:
(quote)

Je hebt zelf Bon Jovi in je top10 staan, wat al aardig in de buurt komt vande 80's GLAM METAL.
En Green Day is nog een grotere brok herrie dan een hele hoop metalbands. (idem voor Foo fighters)

Bon Jovi is geen metal!
Ik ben zelf naar 5 concerten van hun geweest en ik heb in geen 1 van de 5 concerten geschreeuw gehoord!
Green Day is punkrock en foo fighters is hardrock dus moet je niet zo gaan lullen AGE-411!

Luky12 schreef:
(quote)

Bon Jovi is geen metal!
Ik ben zelf naar 5 concerten van hun geweest en ik heb in geen 1 van de 5 concerten geschreeuw gehoord!
Green Day is punkrock en foo fighters is hardrock dus moet je niet zo gaan lullen AGE-411!

Bon Jovi was in de jaren 80 niets meer dan ordinaire Glam (Metal). Dan nog liever WASP!
Luister maar eens goed naar Livin' on a prayer! Dat is wat ik bedoel!

Ik vind Green day gewoon ongetallenteerde herrie. (Maar punk is in veel gevallen dan ook synoniem voor ongetallenteerd herrie).

En Foo Fighters ken ik eigenlijk te weinig om er goed over te oordelen.

En wie lult er hier? Metal = geschreeuw
1) Dat geschreeuw noemt 'grunten'.
2) Heel mijn top10 is metal, en toch wordt er in geeneen van die albums gegrunt/geschreeuwd.

Empyrium
AGE-411 schreef:
(quote)

Bon Jovi was in de jaren 80 niets meer dan ordinaire Glam (Metal). Dan nog liever WASP!
Luister maar eens goed naar Livin' on a prayer! Dat is wat ik bedoel!

Ik vind Green day gewoon ongetallenteerde herrie. (Maar punk is in veel gevallen dan ook synoniem voor ongetallenteerd herrie).

En Foo Fighters ken ik eigenlijk te weinig om er goed over te oordelen.

En wie lult er hier? Metal = geschreeuw
1) Dat geschreeuw noemt 'grunten'.
2) Heel mijn top10 is metal, en toch wordt er in geeneen van die albums gegrunt/geschreeuwd.

Bon Jovi hoorde in de mid 80's thuis in het rijtje Twisted Sister, Mötley Crüe, RATT, WASP, KISS, etc.....

Empyrium schreef:
(quote)

Bon Jovi hoorde in de mid 80's thuis in het rijtje Twisted Sister, Mötley Crüe, RATT, WASP, KISS, etc.....

(embed)

(embed)

(embed)

Waarvan WASP zeker de beste is. Ben nu net hun oude werk (jaren 80) aan het ondekken.

I'VE GOT PICTURES OF NAKED LADIES!!!!

Grindpad
Voor de metalliefhebbers:

ik wil graag Grindpad onder de aandacht brengen.

een metalband uit Utrecht, met hierin oa leden van Kutschurft, Eye of Judgement, Srtronghold.

Het is death/thrash.
De EP Killing for a Living kreeg een goeie review in de Aardschok.

www.myspace.com/grindpad

Averse Sefira

(afbeelding)
http://www.musicmeter.nl/album/148019
Voor de mensen die extreme Black Metal wel kunnen waarderen, is "Advent Parallax" van Averse Sefira echt een pareltje. Zeer onbekend, maar wel van ongekend hoog niveau! Het is erg progressief, maar lekker bruut en zeker de moeite waard. Probeer het even zou ik zeggen!

In Muziek > Algemeen > Hij is er! De Jeff Buckley van dit millennium: Scott McFarnon!:

Dames en heren, mag ik u met trots voorstellen aan mijn nieuwste verslaving, de voor MuMe nog onbekende Scott McFarnon:

English - Scott McFarnon
http://nl.youtube.com/watch?v=30oelO9NEfw&feature=channel

Red - Scott McFarnon
http://nl.youtube.com/watch?v=29SLnVzNTT0&feature=channel

Half Light - Scott McFarnon
http://nl.youtube.com/watch?v=m7IdrnkaT0o&feature=channel

check zijn MySpace
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=52637349

hij heeft nog geen cd opgenomen, maar schrijft wel nummers voor onder andere Kanye West en Mark Ronson. Maar dat terzijde, zijn eigen werk is veel beter.

Check " Taxi Violence " , een Zuid Afrikaanse stoner / rock band.

Helaas nog niet bekend in Europa maar ik vind dat het daar wel tijd voor wordt !!!!!

http://www.myspace.com/taxiviolence

http://nl.youtube.com/watch?v=qyN0htwg0PA

Ik snap eigenlijk niet dat deze band niet op musicmeter staat, maar ik vind Kivimetsän Druidi echt geniaal.

YouTube - KIVIMETSAN DRUIDI - Jaassa Varttunut (OFFICIAL VIDEO)

The Aquabats, erg blije en vrolijke rock van échte superhelden

YouTube - THE AQUABATS - FASHION ZOMBIES!

YouTube - The Aquabats - Super Rad

Fza
Smoes schreef:
Check " Taxi Violence " , een Zuid Afrikaanse stoner / rock band.

Helaas nog niet bekend in Europa maar ik vind dat het daar wel tijd voor wordt !!!!!

taxi violence op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

http://nl.youtube.com/watch?v=qyN0htwg0PA

Klinkt lekker, zal wat moeten gaan pindakaasen.

Metalhead99 schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat deze band niet op musicmeter staat, maar ik vind Kivimetsän Druidi echt geniaal.

YouTube - KIVIMETSAN DRUIDI - Jaassa Varttunut (OFFICIAL VIDEO)

Ik zou zeggen, voeg ze toe.

JolkiPalki
OctavePussy! Swingende funk uit Nederland. Vreemd dat ze zo weinig aanhang hebben, de muziek is geweldig.

Weer een leuke tip...

Yellow Tricycle - A Lovers Prayer

(afbeelding)

Een jonge Franse band. Vergelijk het met een vroege Radiohead met lichte emo invloeden.
De nummers zijn ijzersterk, alleen werkt zijn stem niet zo mee vind ik. Met een betere stem (ipv een halfbakken Tom York imitatie) zou dit een meesterwerkje zijn. Toch het proberen waard!

YouTube - SAEZ - Killing the lamb

YouTube - Saez "Braindead" (Yellow Tricycle A Lover Prayer)

passafire:
YouTube - passafire- submersible

Rebelution
YouTube - Rebelution - Nightcrawler

2 reggae bands die erg goed zijn, maar die (nog) niet op de site staan

Kiosk is een Iraanse band in het Dire Straits-genre. Heerlijke blues zijn het. Helaas is hun muziek verboden in Iran, dus een cd kopen is vrijwel onmogelijk, volgens mij.
Leuke clips trouwens ook!

YouTube - Kiosk : Eshgh e Sorat
YouTube - Kiosk - Ey Dad Az Eshgh
YouTube - Kiosk - To Kojaee
YouTube - Kiosk-Taraneh

voor zover ik vertalingen van teksten van vinden; die zijn ook erg goed. politiek beladen enzo:)

Kiosk is inderdaad tof ja. Heb net hun 3 albums toegevoegd op deze site, nu nog wachten tot ze goedgekeurd worden!

Oke leuk!:)
Ik heb trouwens hun website gevonden (die helemaal niet zo moeilijk te vinden was) waar je hun cd's kan bestellen.
www.kiosk-music.com

joeri592
senses fail en de album still searching heeft hier maar 9 stemmen en een heel laag gemiddelde, onterecht wat mij betreft

Steel Panther!!! Het is een band die een parodie is op de jaren 80 glammetal. Bij het luisteren van de teksten lach je je dood. Zoek m maar op. Steel Panther - Feel the Steel. De muziek is erg goed. Als je van Scorpions, Bon Jovi, Def Leppard, Whitesnake en Extreme houdt dan is dit zeker iets voor je.

Hot Leg
Stone Gods
Black Tide
Collective Soul
Blue Murder
Dramagods
Tesla (!!!!!)

joeri592
voor als je three days grace niet kent, die is ook aan te raden, ook escape the fate is goed maar niet zo bekend, kijk alleen naar de score van escape the fate al

LA DISPUTE

La Dispute - Somewhere at the Bottom of the River Between Vega and Altair (2008)

Echt een enorme aanrader. Ontzettend energieke gepassioneerd bandje uit Michigan. Luister en oordeel.

Andria:

Live opname:

88Fabian
In Genres > Overigen > Dri-Smoke Rings:

Dri-Smoke Rings.
Dri is een zangeres die ik op iTunes hebt ontdekt en was verbaast
dat het album hier nog niet op MM staat want de muziek is echt fantastisch.
kijk en luister maar eens op haar MySpace pagina

Dri-Myspace

Het wordt tijd om het australische Mammal hier eens te promoten aangezien sinds kort de CDThe Majority in Europa in de schappen ligt.

Furieuze live band in het straatje van Rage Against the Machine, Red hot Chilli Pepper, Audioslave enz. enz. enz.

Ikzelf ben al een tijdje verslaafd aan deze CD! Heerlijke rockende, funkende, spugende, groovende plaat.

Zie ook Wikipedia Mammal

Video's:

[

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.