Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten
zoeken in:
0
m3LL3
geplaatst: 5 september 2009, 19:28 uur
Liefhebbers van psychedelische rock als Pink Floyd die ook houden van shoegaze zou ik het concept album Hypatia Lake - ...and We Shall Call Him Joseph willen aanraden. De band heeft slechts 29,278 plays op Last.fm, dus het is zeker een onbekende groep denk ik zo 

0
geplaatst: 8 september 2009, 04:31 uur
0
geplaatst: 10 september 2009, 10:30 uur
Ik wil jullie graag voorstellen aan Coldspell.
Het is een melodic hardrock band uit het noorden van Sweden.
De band is opgericht in 2006 en hun eerste album is ongeveer een jaar uit.
Een geweldig album, genaamd Infinite Starfaze, die ook op de site hier staat.
Het hele album is echt super! Luisteren dus!
0
geplaatst: 10 september 2009, 22:00 uur
0
geplaatst: 11 september 2009, 18:28 uur
master-rens schreef:
Die zijn inderdaad erg goed ! Kende ze al via Aardschok.
Waar ik op dit moment erg aan verknocht ben is het nieuwe album van de symphonische powermetalband Saint Deamon. Een beetje Hammerfall meets Stratovarius met een wat klassiekere stem. Het album heet Pandeamonium en ik kan het erg waarderen !
0
geplaatst: 27 september 2009, 22:51 uur
Had het ergens anders ook al geplaatst maar dat was verplaatst, bij deze plaatst ik het hier nog een keertje!
Met hoofdpijn op zondag opstaan is voor mij langzamerhand een gewoonte. Als student wordt die plicht mij opgedragen door de maatschappij is mijn favoriete excuus. Nou zat ik een beetje te browsen op Bolachas.org en hoorde ik daar "Home" van The Last Dinosaur. Ik was meteen verkocht. Na nog wat zoekwerk kwam ik uit op deze site ( hooray! for happiness | The Last Dinosaur - thelastdinosaur.bandcamp.com ) waar hun toekomstige album te beluisteren is. Ik werd weggeblazen door het machtig mooie melancholische geluid van deze twee mannen.
Opgenomen op een multi-track recorder wordt de meeste muziek die deze 2 maken geïmproviseerd, laat op de avond en geschreven terwijl ze spelen. Dit maakt het geheel nog knapper en prachtiger dan dat het al is.
Na grondig speurwerk op het internet bleek de teleurstelling groot. Het album was nergens te koop, te downloaden of hoe dan ook. Er was niet aan te komen. Ik besloot ze te mailen. Verassend genoeg kreeg ik binnen één uurtje een antwoord van de lead-singer himself!
Hij bewonderde mijn interesse en vertelde mij dat het album pas op 5 november uitkomt. Hij had een deal voor me; Hij zou mij alle nummers doorsturen via internet als ik beloofde dat ik het album zou kopen als het uit zo komen. Nou, die belofte zou ik wel nakomen! En zo geschiedde dat ik in het bezit kwam van dit pareltje dat ik vandaag al non-stop aan het draaien ben. Wat een pracht, wat een praal!
Sorry voor mijn enthousiasme, maar ik kan er gewoon niet over uit.
Het hele album is hier te beluisteren:
hooray! for happiness | The Last Dinosaur - thelastdinosaur.bandcamp.com
Myspace:
The Last Dinosaur op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
En als toetje nog een clip van hun toekomstige album:
YouTube - Home The Last Dinosaur
Het album staat inmiddels ook op de site, met dan aan aERodynamIC!
http://musicmeter.nl/album/175211
Met hoofdpijn op zondag opstaan is voor mij langzamerhand een gewoonte. Als student wordt die plicht mij opgedragen door de maatschappij is mijn favoriete excuus. Nou zat ik een beetje te browsen op Bolachas.org en hoorde ik daar "Home" van The Last Dinosaur. Ik was meteen verkocht. Na nog wat zoekwerk kwam ik uit op deze site ( hooray! for happiness | The Last Dinosaur - thelastdinosaur.bandcamp.com ) waar hun toekomstige album te beluisteren is. Ik werd weggeblazen door het machtig mooie melancholische geluid van deze twee mannen.
Opgenomen op een multi-track recorder wordt de meeste muziek die deze 2 maken geïmproviseerd, laat op de avond en geschreven terwijl ze spelen. Dit maakt het geheel nog knapper en prachtiger dan dat het al is.
Na grondig speurwerk op het internet bleek de teleurstelling groot. Het album was nergens te koop, te downloaden of hoe dan ook. Er was niet aan te komen. Ik besloot ze te mailen. Verassend genoeg kreeg ik binnen één uurtje een antwoord van de lead-singer himself!
Hij bewonderde mijn interesse en vertelde mij dat het album pas op 5 november uitkomt. Hij had een deal voor me; Hij zou mij alle nummers doorsturen via internet als ik beloofde dat ik het album zou kopen als het uit zo komen. Nou, die belofte zou ik wel nakomen! En zo geschiedde dat ik in het bezit kwam van dit pareltje dat ik vandaag al non-stop aan het draaien ben. Wat een pracht, wat een praal!
Sorry voor mijn enthousiasme, maar ik kan er gewoon niet over uit.
Het hele album is hier te beluisteren:
hooray! for happiness | The Last Dinosaur - thelastdinosaur.bandcamp.com
Myspace:
The Last Dinosaur op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
En als toetje nog een clip van hun toekomstige album:
YouTube - Home The Last Dinosaur
Het album staat inmiddels ook op de site, met dan aan aERodynamIC!
http://musicmeter.nl/album/175211
0
Akron777
geplaatst: 28 september 2009, 17:09 uur
Ik had een paar jaar terug op Graspop een heel leuke openingsband gezien: Machine Men. Zo goed als onbekend, maar leuk genoeg om eens te proberen. De zanger klinkt (vooral live) erg als Bruce Dickinson. Hun album uit 2005, "Elegies" was toen net uit.
Een andere artiest die ik met een vriend een maand geleden had gezien was Joe Stump, ook vrij onbekend. Zijn invloeden varieren van Ritchie Blackmore tot Yngwie Malmsteen. De laatste plaat van hem: Virtuosic Vendetta klinkt echt perfect, geheel instrumentaal. Vooral live speelde hij erg goed, tevens een erg aardige gast.
Een andere artiest die ik met een vriend een maand geleden had gezien was Joe Stump, ook vrij onbekend. Zijn invloeden varieren van Ritchie Blackmore tot Yngwie Malmsteen. De laatste plaat van hem: Virtuosic Vendetta klinkt echt perfect, geheel instrumentaal. Vooral live speelde hij erg goed, tevens een erg aardige gast.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 20:49 uur
Dan Mangan, een jonge Canadese singer/songwriter heeft mijn aandacht gestolen:
En misschien wel het beste nummer van 2009 tot nu toe:
(de album versie is nog een tikkie beter met 2e stem en viool)
Zijn nieuwe album is echt de moeite waard als je houdt van Damien Rice en kornuiten. Eindlijstmateriaal......geweldig album *O*
En misschien wel het beste nummer van 2009 tot nu toe:
(de album versie is nog een tikkie beter met 2e stem en viool)
Zijn nieuwe album is echt de moeite waard als je houdt van Damien Rice en kornuiten. Eindlijstmateriaal......geweldig album *O*
0
Grindpad
geplaatst: 4 november 2009, 07:43 uur
In Genres > Rock > Het Metal Album van de Week:
onder het motto "support Nederlandse bands"
Grindpad - "Grave Matter
nr. 2 (Terror Incognita)
Grindpad - "Grave Matter
nr. 2 (Terror Incognita)
0
geplaatst: 4 november 2009, 11:16 uur
Grindpad schreef:
Grindpad - "Grave Matter
nr. 2 (Terror Incognita)
Grindpad - "Grave Matter
nr. 2 (Terror Incognita)
Onder het motto jezelf promoten zeker? Nou, als je me een Rapidshare-link bezorgd wil ik wel eens luisteren. Kopen zal er niet meteen inzitten vrees ik.

0
geplaatst: 4 november 2009, 19:03 uur
Het stond eerst in totaal het verkeerde topic. Lees dit maar eens. 

0
geplaatst: 8 november 2009, 16:12 uur
Spam of niet, Grindpad timmert aardig aan de weg en niet geheel onterecht. Maargoed, misschien merk ik dit alleen op omdat ik in regio utreg woon en vrijwilliger ben van een jongerencentrum in Houten, waar ze ook al een paar keer hebben gestaan, als ik me niet vergis.
0
geplaatst: 25 november 2009, 21:58 uur
Zojuist Nyctalgia ontdekt. Dus niet de Duitse black metalband Nyktalgia. Zeer sfeervol geluidsbehang die zeer dicht de sfeer van het beste van Sigur Ros benaderd. Somber, groots en meeslepend. Luister Falling into Nothingness op Youtube.
0
geplaatst: 29 mei 2010, 17:02 uur
Het wordt tijd dat Dead Confederate eens wat meer bekendheid krijgt. Alternative rock in de lijn van Dinosaur Jr, Queens of the Stone Age.
Donderdag gezien in Paradiso, er waren misschien 100 mensen, dat zijn er 1000 te weinig!
Amsterdam Acoustics : Dead Confederate (ep 2#) - Wrecking Ball on Vimeo
Donderdag gezien in Paradiso, er waren misschien 100 mensen, dat zijn er 1000 te weinig!
Amsterdam Acoustics : Dead Confederate (ep 2#) - Wrecking Ball on Vimeo
0
geplaatst: 30 mei 2010, 10:08 uur
face down van the red jumpsuit apparatus is een heel leuk nummer!
0
geplaatst: 2 juni 2010, 14:40 uur
Tarantula Walz:
The Tarantula Waltz - Did Not Leave to Find But to Forget, to Leave Behind (2010)
+ een mooie review van ondergetekende
The Tarantula Waltz - Did Not Leave to Find But to Forget, to Leave Behind (2010)
+ een mooie review van ondergetekende

0
geplaatst: 3 juni 2010, 09:59 uur
0
geplaatst: 12 juni 2010, 14:21 uur
Neo Progressive Rock uit Polen.
Enorm getalenteerde band. Alle leden onder de 20 jaar.
Enorm getalenteerde band. Alle leden onder de 20 jaar.
0
geplaatst: 16 juli 2010, 11:56 uur
1.The Tarantula Waltz
YouTube - The Tarantula Waltz - Glasgow & Clyde (Live Nyhetsmorgon 2010)
YouTube - The Tarantula Waltz - Bacchus (Live Nyhetsmorgon 2010)
2. Zeer vermakelijk nieuw Frans bandje: Gush
Gush - Everybody's God (2010)
YouTube - Gush - Let's burn again
YouTube - Gush - Vondelpark (05.03.10)
YouTube - Gush - Live au café de la Danse (Paris)
YouTube - GUSH "I heard it through the grapevine" 19/02/2010
3. Villagers
Villagers - Becoming a Jackal (2010)
YouTube - Villagers - Becoming A Jackal
YouTube - Villagers - 'The Meaning of the Ritual'
YouTube - The Tarantula Waltz - Glasgow & Clyde (Live Nyhetsmorgon 2010)
YouTube - The Tarantula Waltz - Bacchus (Live Nyhetsmorgon 2010)
2. Zeer vermakelijk nieuw Frans bandje: Gush
Gush - Everybody's God (2010)
YouTube - Gush - Let's burn again
YouTube - Gush - Vondelpark (05.03.10)
YouTube - Gush - Live au café de la Danse (Paris)
YouTube - GUSH "I heard it through the grapevine" 19/02/2010
3. Villagers
Villagers - Becoming a Jackal (2010)
YouTube - Villagers - Becoming A Jackal
YouTube - Villagers - 'The Meaning of the Ritual'
0
geplaatst: 16 november 2010, 13:08 uur
1min22', langer hoeft een goed nummer niet te duren.. 
The Vaccines - 'Wreckin' Bar (Ra Ra Ra)' Music Video - NMETV Latest Music Videos and Clips | - NME.COM

The Vaccines - 'Wreckin' Bar (Ra Ra Ra)' Music Video - NMETV Latest Music Videos and Clips | - NME.COM
0
geplaatst: 20 november 2010, 19:16 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
die is toch redelijk bekend? Zal zo kunnen luister niet veel naar power metal maar live waren ze geweldig.
0
geplaatst: 25 november 2010, 23:49 uur
Weet niet of er een bepaald topic voor is, maar ik was zomaar eens benieuwd wat mensen van een nummer vinden wat ik heb opgenomen.
Het is vrij simpel en stelt niet gek veel voor, maar toch ben ik benieuwd naar reacties.
YouTube - Mescaline - The Sound Of The Holy Water Guitar
Het is vrij simpel en stelt niet gek veel voor, maar toch ben ik benieuwd naar reacties.
YouTube - Mescaline - The Sound Of The Holy Water Guitar
0
geplaatst: 7 december 2010, 18:10 uur
Ghost, een Zweedse heavy metal band die invloeden uit de jaren ´70 en ´80 heeft. Af en toe denk je wel aan Mercyful Fate, het rockt! Ze hebben dit jaar hun debuutalbum Opus Eponymous uitgebracht met een hele vette albumhoes!

Voor de mensen die erg benieuwd zijn naar de band, het album is volledig te luisteren op de 3 voor 12 luisterpaal. Ga daar heen mensen, want dit is een van de gaafste albums uit 2010!

Voor de mensen die erg benieuwd zijn naar de band, het album is volledig te luisteren op de 3 voor 12 luisterpaal. Ga daar heen mensen, want dit is een van de gaafste albums uit 2010!

* denotes required fields.