Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2007, 19:02 uur
Charles Manson schreef:
het is niet de ultieme metalband, maar ik begin Dark Funeral en Marduk wel ernstig cool te vinden!
het is niet de ultieme metalband, maar ik begin Dark Funeral en Marduk wel ernstig cool te vinden!
Ze heersen beiden dan ook enorm

0
geplaatst: 4 september 2007, 20:50 uur
Raekwon the chef schreef:
kun je in de toekomst kijken dan?
(quote)
kun je in de toekomst kijken dan?
Nee maar dat hoeft ook niet. A7x heeft zoveel talent en een van de beste gitaristen (Synyster Gates) van het moment. Bovendien waren de eerste 3 albums al erg goed (waarvan de laatste 2 bijna briljant). En dan komt het nieuwe album over een maandje uit, waarvan het eerste nummer al zo erg goed is (hier te beluisteren) dus ik hoop dat het album net zo goed gaat worden!
0
Raekwon the chef
geplaatst: 4 september 2007, 20:59 uur
Genesis schreef:
Nee maar dat hoeft ook niet. A7x heeft zoveel talent en een van de beste gitaristen (Synyster Gates) van het moment. Bovendien waren de eerste 3 albums al erg goed (waarvan de laatste 2 bijna briljant). En dan komt het nieuwe album over een maandje uit, waarvan het eerste nummer al zo erg goed is (hier te beluisteren) dus ik hoop dat het album net zo goed gaat worden!
(quote)
zo begon het ook met Metallica
0
geplaatst: 5 september 2007, 11:37 uur
AGE-411 schreef:

(quote)

Zooo, dat is een intelligente reactie, poeh poeh. Heb je even over na moeten denken zeker?
0
geplaatst: 5 september 2007, 11:38 uur
Raekwon the chef schreef:
(quote)
Leg eens uit!?
0
MetalDex
geplaatst: 5 september 2007, 23:10 uur
Hij zal wel bedoelen dat ook Metallica's eerste drie albums goed waren, waarvan de laatste 2 briljant.
0
Charles Manson
geplaatst: 6 september 2007, 12:38 uur
nou, de vierde (...and Justice) was ook nog gewoon heel erg goed, zoniet de beste zelfs
0
Raekwon the chef
geplaatst: 7 september 2007, 21:54 uur
MetalDex schreef:
Hij zal wel bedoelen dat ook Metallica's eerste drie albums goed waren, waarvan de laatste 2 briljant.
onder andere ja, maar ook dat ze zijn afgezakt van één geweldige band naar een drastisch laag niveau: St. Anger. Had geloof ik ook niemand zien aankomen in de master of puppets/ride the lightning/kill em all-periode.
0
geplaatst: 13 september 2007, 09:00 uur
Bij Judas Priest - Painkiller (1990):

AGE-411 schreef:
THIS IS THE PAINKILLER! Deze plaat verlost je uit al je lijden! Vergeet maiden, dit is heavy Metal en dit is dé METALGOD (what the fuck is Bruce the Dick?)! Buig voor de “Painkiller!
THIS IS THE PAINKILLER! Deze plaat verlost je uit al je lijden! Vergeet maiden, dit is heavy Metal en dit is dé METALGOD (what the fuck is Bruce the Dick?)! Buig voor de “Painkiller!

0
geplaatst: 13 september 2007, 21:14 uur
Laat ik het even zeggen hoe het zit. (En knoop het goed in uw oren, ik zeg het maar 1 keer):
- The metalgod: ROB HALFORD
- The father of all metal: LEMMY
- The Prince of darkness: OZZY
Toen ik op youtube eens hetzelfde zegde kwam ik aan een stuk of 5 eretitels. (Nu vind ik er slechts 3. Wie waren de andere?)
Kwa niveau veegt Painkiller van Judas Priest toch alles van Maiden dat er is gewoon weg. Geen enkele andere heavy metalplaat komt ook maar in de buurt.
Vergelijk maar eens het nummer Painkiller met bijvoorbeeld een Aces High, Prowler, Moonchild, Invaders, ... kwa opening van een album kan er gewoon niets tegenop.
En dan de andere nummers; zelfs het beste nummer van Maiden is nog slechter dan het slechtste nummer van het album Painkiller van Judas Priest
Nog maar te spreken over het hoogstaande niveau van vocals die Rob daar neezet. Velen probeerde, niemand slaagde dat ooit te behalen.
- The metalgod: ROB HALFORD
- The father of all metal: LEMMY
- The Prince of darkness: OZZY
Toen ik op youtube eens hetzelfde zegde kwam ik aan een stuk of 5 eretitels. (Nu vind ik er slechts 3. Wie waren de andere?)
Kwa niveau veegt Painkiller van Judas Priest toch alles van Maiden dat er is gewoon weg. Geen enkele andere heavy metalplaat komt ook maar in de buurt.
Vergelijk maar eens het nummer Painkiller met bijvoorbeeld een Aces High, Prowler, Moonchild, Invaders, ... kwa opening van een album kan er gewoon niets tegenop.
En dan de andere nummers; zelfs het beste nummer van Maiden is nog slechter dan het slechtste nummer van het album Painkiller van Judas Priest

Nog maar te spreken over het hoogstaande niveau van vocals die Rob daar neezet. Velen probeerde, niemand slaagde dat ooit te behalen.

0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 13 september 2007, 21:18 uur
nu kan er moeilijk over oordelen, zoveel van metal weet ik niet af
van judas priest heb ik bijna alle lp's en cd's mede door mijn opa
eneugh ook black sabath
lemmy ken ik niet zo goed
zou es moeten opzoeken
van judas priest heb ik bijna alle lp's en cd's mede door mijn opa
eneugh ook black sabath
lemmy ken ik niet zo goed
zou es moeten opzoeken
0
geplaatst: 13 september 2007, 21:36 uur
Lemmy:
Ace of spades
Bomber
Killed by death (zalige videoclip)
Zonder lemmy zag metal er totaal anders uit. (Dan bestond Metallica zelf al niet)
Ace of spades
Bomber
Killed by death (zalige videoclip)
Zonder lemmy zag metal er totaal anders uit. (Dan bestond Metallica zelf al niet)
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 13 september 2007, 21:53 uur
aaaaaaa
motorhead, sterk staaltje idd, die ken ik
de artiesten van motorhead bij naam niet
lemmy is dan een van de artiesten veronderstel ik
motorhead, sterk staaltje idd, die ken ik
de artiesten van motorhead bij naam niet
lemmy is dan een van de artiesten veronderstel ik
0
LocoHermano
geplaatst: 13 september 2007, 21:55 uur
AGE-411 schreef:
zelfs het beste nummer van Maiden is nog slechter dan het slechtste nummer van het album Painkiller van Judas Priest
zelfs het beste nummer van Maiden is nog slechter dan het slechtste nummer van het album Painkiller van Judas Priest

0
geplaatst: 13 september 2007, 22:17 uur
@ Kevin-Raphaëll: Lemmy = motörhead 
@ LocoHermano: Das natuurlijk een eigen mening. Iron Maiden verveelt gewoon op den duur

@ LocoHermano: Das natuurlijk een eigen mening. Iron Maiden verveelt gewoon op den duur

0
geplaatst: 14 september 2007, 02:13 uur
Ik heb dat eerder andersom. Judas Priest legt het toch behoorlijk af t.o.v. Iron Maiden. Er spelen dan ook geen Harris en Smith in JP, toch een wereld van verschil. Ook het grote "over the top" powermetal gehalte doet de band nogal eens de das om.
Painkiller van JP is verder een aardige plaat, maar niet wereldschokkend.
Painkiller van JP is verder een aardige plaat, maar niet wereldschokkend.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 14 september 2007, 22:57 uur
Ach, ik vind beiden super. Dat het slechtste nummer van het album Painkiller van JP beter is dan de beste van Maiden ben ik niet mee eens. Wel ben ik het ermee eens dat deze opener compleet de vloer aanveegt met Aces High, Moonchild etc. Die drums in het begin gewoon al...
Ik vind verder Halford ook beter dan Bruce.
Maar Iron Maiden verveelt niet op den duur.
Ik vind verder Halford ook beter dan Bruce.Maar Iron Maiden verveelt niet op den duur.
0
geplaatst: 15 september 2007, 00:43 uur
@ HammerHead, Ik begrijp wat je bedoelt met het powermetalgeflirt. Maar dat was toch een maar een periode (midden 80's). Dat er overdreven veel vuurwerk, lichtjes, rabotjes die uit het podium komen en andere zever gebruikt werden. (is wel steeds leuk):
Electric eye (live 1986)
Maar deze plaat was gewoon ruw en hard, zoals Priest echt is. Live ook zonder iets. Gewoon 5 artiesten die wat nummers spelen.
Painkiller (live 1991)
En daarnaast is het een eeuwige discussie van welke band (Maiden / Priest) nu het best is, omdat smaken nu eenmaal verschillen.
Maiden is zeker geen slechte band hoor, maar als ik bijvoorbeeld de leeftijdgenoten Defenders of the faith en powerslave na mekaar opleg... dan blaast Defenders of the faith powerslave gewoon weg, en geen klein beetje. Kijk maar eens n
De enige periode dat Maiden echt goed was, was periode 1980-1981. Ook niet verwonderlijk dat m'n maiden top 3 er zo uit ziet:
1. Killers, 2. Iron Maiden, 3. Powerslave.
Vergelijk maar eens:
The sentinel
Powerslave
En de videoclips van de openers van powerslave en defenders of the faith. Aces High is gewoon niets tegen Freewheel Burning.
Aces High Freewheel Burning
Tot zover de eindeloze "wie is de beste heavy metalband"-discussie.
Electric eye (live 1986)

Maar deze plaat was gewoon ruw en hard, zoals Priest echt is. Live ook zonder iets. Gewoon 5 artiesten die wat nummers spelen.
Painkiller (live 1991)

En daarnaast is het een eeuwige discussie van welke band (Maiden / Priest) nu het best is, omdat smaken nu eenmaal verschillen.
Maiden is zeker geen slechte band hoor, maar als ik bijvoorbeeld de leeftijdgenoten Defenders of the faith en powerslave na mekaar opleg... dan blaast Defenders of the faith powerslave gewoon weg, en geen klein beetje. Kijk maar eens n
De enige periode dat Maiden echt goed was, was periode 1980-1981. Ook niet verwonderlijk dat m'n maiden top 3 er zo uit ziet:
1. Killers, 2. Iron Maiden, 3. Powerslave.
Vergelijk maar eens:
The sentinel
Powerslave
En de videoclips van de openers van powerslave en defenders of the faith. Aces High is gewoon niets tegen Freewheel Burning.
Aces High Freewheel Burning
Tot zover de eindeloze "wie is de beste heavy metalband"-discussie.
0
geplaatst: 15 september 2007, 11:37 uur
Tja, ik vind in beide genoemde gevallen het Iron Maiden nummer duidelijk beter en dan vooral Powerslave. Ik heb het bij vrijwel alles wat ik van Priest ken: het is best leuk en aardig allemaal, maar echt meesterlijk (vooral qua songwriting en -opbouw) wordt het nooit, echt slecht ook niet trouwens.
Tot zover deze aanvulling op de "wie is de beste heavy metalband"-(Motörhead natuurlijk
)-discussie.
Tot zover deze aanvulling op de "wie is de beste heavy metalband"-(Motörhead natuurlijk
)-discussie.
0
geplaatst: 15 september 2007, 12:27 uur
Volledig mee eens. Judas Priest heeft best een paar aardige albums gemaakt (painkiller/screaming for vengeance) maar toch ook een hoop matige met slechte nummers. Maiden daarentegen heeft van de 14 studioalbums wat mij betreft maar 2 of 3 matige albums gemaakt, die zich wat mij betreft nog wel kunnen meten met de middelmatige van JP. En Halford een betere zanger dan Buce.....
Tuurlijk!
Tuurlijk!
0
geplaatst: 22 oktober 2007, 11:43 uur
De Ultieme Metalband...
Voor mijn vader is dat Meshuggah. Thuis had ik eerst de vriendelijke powermetal van Masterplan opstaan, toen ik mijn vader vroeg of dit metal was. Hij zei ' ja, dit is metal.'
De cd was afgelopen en ik gooi Chaosphere van het bewuste Meshuggah erin.
En ik stel nogmaals mijn vraag...
'Ja. DIT is metal' antwoordde hij, nu een stuk overtuigender.
(Om mij vervolgens aan te kijken met een blik van 'nou kan hij wel uit, toch? TOCH?')
En dan zal ik ook nog even mijn mening geven, al zullen jullie daar misschien iets minder vrolijk van worden
Ik zou zeggen, kijk naar mijn top 10 en zie wat daar op plek 1 staat. En als jullie dat geen metal vinden, ga ik voor de band op nummer 2. Die is vast beter
Een pure metalband die metal spelen 'zoals het bedoeld is', kan ik (nog) niet noemen. Maar ja, ik luister dan ook naar Arrow Classic Rock.
Voor mijn vader is dat Meshuggah. Thuis had ik eerst de vriendelijke powermetal van Masterplan opstaan, toen ik mijn vader vroeg of dit metal was. Hij zei ' ja, dit is metal.'
De cd was afgelopen en ik gooi Chaosphere van het bewuste Meshuggah erin.
En ik stel nogmaals mijn vraag...
'Ja. DIT is metal' antwoordde hij, nu een stuk overtuigender.
(Om mij vervolgens aan te kijken met een blik van 'nou kan hij wel uit, toch? TOCH?')
En dan zal ik ook nog even mijn mening geven, al zullen jullie daar misschien iets minder vrolijk van worden

Ik zou zeggen, kijk naar mijn top 10 en zie wat daar op plek 1 staat. En als jullie dat geen metal vinden, ga ik voor de band op nummer 2. Die is vast beter

Een pure metalband die metal spelen 'zoals het bedoeld is', kan ik (nog) niet noemen. Maar ja, ik luister dan ook naar Arrow Classic Rock.
0
max en joep
geplaatst: 22 oktober 2007, 11:51 uur
DE ultieme metalband... moet daar uberhaupt een topic over bestaan? ik bedoel, iedereen met een beetje verstand weet het antwoord toch wel?
0
geplaatst: 22 oktober 2007, 12:10 uur
My Dying Bride is in haar genre de absolute top!! Het begrip metal is natuurlijk wel heel erg ruim.
0
geplaatst: 5 november 2007, 09:02 uur
max en joep schreef:
DE ultieme metalband... moet daar uberhaupt een topic over bestaan? ik bedoel, iedereen met een beetje verstand weet het antwoord toch wel?
Laat me raden: Pantera?

Zitten volgens mij wel in de top 5, maar mijn stem gaat toch naar Death. 'Metal' is idd erg ruim,Nightwish en bijvoorbeeld Mastodon zijn amper te vergelijken.
Ben eens door de hele thread gefietst en ik ben geschokt,nee verontwaardigd, dat Pestilence niet in de metal knock-out zat!
Nederlanders, waar is jullie trots!
* denotes required fields.