MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband

zoeken in:
1. Anathema (t/m Eternity)
2. My Dying Bride
3. Opeth
4. Sepultura
5. Textures
6. Pantera
7. Soulfly
8.....

ja dat gaat met die nieuwe plaat toch heel hard de kant op van ....... Mastodon , wat een topplaat

1. Meshuggah!!!
2. Dream Theater
3. Tool

maniac
Krux, op dit moment.

mugken
De twee grooste HEAVY metalgoden,dus judas priest en iron maiden

mugken
DutchViking schreef:
Ik heb er nu bijna 256. Aanbevelingen zijn nog steeds welkom.

Moet led zepplein er niet bij staan?

Bobiej
Nah, Led Zeppelin is wel belangrijk geweest voor de metal, net zoals Black Sabbath, maar is zeker zelf geen Metal, het is gewoon pure Hardrock.

mugken
Black Sabbath is puur metal.

Bobiej
Ik heb nooit gezegt dat Sabbath dat niet is .

mugken

Beste

rockband:Guns N'Roses

Black metal band:Satyricon

Death metal:Necrophobic

Trash metal:Overduidelijk SLAYER

dark en oriental metal is voor mij het ultieme metal genre

mugken schreef:
Black Sabbath is puur metal.
Echte Metal was het nog niet. Al heeft het er wel veel van weg. MotorHead deed al een grotere stap in de juiste richting . Metallica zette de toon met Kill Em All voor het publiek. Toen kwamen ze snel . De goude tijd met Iron Maiden ,Slayer en Exodus Ook Def leppard en Daimondhead heeft aan de wieg gestaan.

Je vergeet Judas Priest en natuurlijk de invloed die de hardcore punk had op het ontstaan van de thrash.

Exodus heeft niet zo veel betekent hoor.Ik vind ze wel goed hoor om misverstanden te voorkomen..

mugken
Laten we Pantera en Machine Head niet vergeten, vooral Burn My Eyes was één van de belangerijkste Metalplaten.

thin lizzy met phil lynott, onnavolgbaar.

nu ik toch bezig ben: rainbow en ufo vooral live.
en niet gaan roepen dat dit geen metal is, er was een tijd dat dit hard was.

lambf
snarf349 schreef:
nu ik toch bezig ben: rainbow en ufo vooral live.
en niet gaan roepen dat dit geen metal is, er was een tijd dat dit hard was.

Is ook geen metal, dat noem je gewoon Hardrock

Wintersun is echt geweldig!

Gezien mijn verhoogde metal-luister-activiteit ook eens lijstje:

1. Neurosis
2. The Dillinger Escape Plan
3. Opeth
4. Sunn O)))
5. Converge
6. Death
7. Cult of Luna
8. Earth
9. Meshuggah
10. Isis

En mocht Kyuss tot metal worden gerekend dan die op 7 en alles erna een plekje omlaag.

Jelle, tienwerf hulde!

heho k.k. dank voor wintersun - topplaat -

Moet het niet eerder het volgende zijn:

1. Metallica
2. Iron Maiden
3. Slayer

Als we rekening houden met prestaties, albums, optredens, songs, ...

Berzerker
Uh, met die drie zou het voor mij eerder zijn:

1. Slayer, omdat ze nu al vele albums hebben gemaakt en er mi nog geen een zwak is, live doen ze het (op de stem van Araya na) nog steeds net als 20 jaar geleden, en ze zijn zeker een van de metal-iconen, verder brengen ze hun muziek nog steeds met veel agressie en je zou eigenlijk niet zeggen dat ze een jaar ouder zijn geworden, je zou dat alleen kunnen zeggen op basis van het feit dat Araya niet meer zo hoog kan schreeuwen (wat jammer is...)

2. Iron Maiden, als ze Fear Of The Dark en No Prayer For The Dying niet hadden uitgebracht waren ze op 1, maja slayer heeft gewoon geen een zwak album uitgebracht en zij 2...
Live doen ze het nog steeds zo goed als vroeger, je kunt eigenlijk maar aan weinig zien dat ze ouder zijn geworden

3. Metallica, vroeger deden ze het uiteraard goed, dat zal ik niet ontkennen, maar daarna kwamen ze met het veels te rustige Black Album, daarna kwamen de een beetje teleurstellende Load en Reload, eigenlijk waren ze nog wel een leuke band om naar te luisteren, maar de oude, betere Metallica hoor ik nergens in terug (muv hun live albums), en vooral nu ze met St. Anger zijn gekomen zijn ze heel diep gezonken.

Dat zou dus het lijstje zijn als ik uit die mocht kiezen, gewoon een lijstje naar mijn smaak zou zijn:

1. Burzum
2. Napalm Death
3. Death
4. Carcass
5. Devourment

de ultieme metalband is neurosis en hun beste nummer is takahnase, oftewel we gaan met z`n alle naar de klote

aslan (crew)
meshuggah

Voor mij is het Godflesh

aslan schreef:
meshuggah

Daar zou ik het best wel mee eens kunnen zijn

Meshuggah inderdaad, ongeëvenaard medogenloos machinaal en strak.

Neurosis doet me nog meer, maar da's veel meer dan alleen metal wat mij betreft.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:26 uur

geplaatst: vandaag om 04:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.