Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2006, 10:14 uur
1. Anathema (t/m Eternity)
2. My Dying Bride
3. Opeth
4. Sepultura
5. Textures
6. Pantera
7. Soulfly
8.....
2. My Dying Bride
3. Opeth
4. Sepultura
5. Textures
6. Pantera
7. Soulfly
8.....
0
geplaatst: 25 september 2006, 22:22 uur
ja dat gaat met die nieuwe plaat toch heel hard de kant op van ....... Mastodon , wat een topplaat
0
mugken
geplaatst: 29 oktober 2006, 08:21 uur
De twee grooste HEAVY metalgoden,dus judas priest en iron maiden
0
mugken
geplaatst: 29 oktober 2006, 08:26 uur
DutchViking schreef:
Ik heb er nu bijna 256. Aanbevelingen zijn nog steeds welkom.
Ik heb er nu bijna 256. Aanbevelingen zijn nog steeds welkom.
Moet led zepplein er niet bij staan?
0
Bobiej
geplaatst: 29 oktober 2006, 10:28 uur
Nah, Led Zeppelin is wel belangrijk geweest voor de metal, net zoals Black Sabbath, maar is zeker zelf geen Metal, het is gewoon pure Hardrock.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:11 uur
Beste
rockband:Guns N'Roses
Black metal band:Satyricon
Death metal:Necrophobic
Trash metal:Overduidelijk SLAYER
rockband:Guns N'Roses
Black metal band:Satyricon
Death metal:Necrophobic
Trash metal:Overduidelijk SLAYER
0
geplaatst: 22 januari 2007, 22:15 uur
mugken schreef:
Black Sabbath is puur metal.
Echte Metal was het nog niet. Al heeft het er wel veel van weg. MotorHead deed al een grotere stap in de juiste richting . Metallica zette de toon met Kill Em All voor het publiek. Toen kwamen ze snel . De goude tijd met Iron Maiden ,Slayer en Exodus Ook Def leppard en Daimondhead heeft aan de wieg gestaan.Black Sabbath is puur metal.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 02:13 uur
Je vergeet Judas Priest en natuurlijk de invloed die de hardcore punk had op het ontstaan van de thrash.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 15:30 uur
Exodus heeft niet zo veel betekent hoor.Ik vind ze wel goed hoor om misverstanden te voorkomen..
0
mugken
geplaatst: 20 februari 2007, 13:56 uur
Laten we Pantera en Machine Head niet vergeten, vooral Burn My Eyes was één van de belangerijkste Metalplaten.
0
geplaatst: 20 februari 2007, 19:10 uur
nu ik toch bezig ben: rainbow en ufo vooral live.
en niet gaan roepen dat dit geen metal is, er was een tijd dat dit hard was.

0
lambf
geplaatst: 20 februari 2007, 22:14 uur
snarf349 schreef:

Is ook geen metal, dat noem je gewoon Hardrock

0
geplaatst: 21 februari 2007, 01:34 uur
Gezien mijn verhoogde metal-luister-activiteit ook eens lijstje:
1. Neurosis
2. The Dillinger Escape Plan
3. Opeth
4. Sunn O)))
5. Converge
6. Death
7. Cult of Luna
8. Earth
9. Meshuggah
10. Isis
En mocht Kyuss tot metal worden gerekend dan die op 7 en alles erna een plekje omlaag.
1. Neurosis
2. The Dillinger Escape Plan
3. Opeth
4. Sunn O)))
5. Converge
6. Death
7. Cult of Luna
8. Earth
9. Meshuggah
10. Isis
En mocht Kyuss tot metal worden gerekend dan die op 7 en alles erna een plekje omlaag.
0
geplaatst: 24 februari 2007, 18:15 uur
Moet het niet eerder het volgende zijn:
1. Metallica
2. Iron Maiden
3. Slayer
Als we rekening houden met prestaties, albums, optredens, songs, ...
1. Metallica
2. Iron Maiden
3. Slayer
Als we rekening houden met prestaties, albums, optredens, songs, ...
0
Berzerker
geplaatst: 25 februari 2007, 09:20 uur
Uh, met die drie zou het voor mij eerder zijn:
1. Slayer, omdat ze nu al vele albums hebben gemaakt en er mi nog geen een zwak is, live doen ze het (op de stem van Araya na) nog steeds net als 20 jaar geleden, en ze zijn zeker een van de metal-iconen, verder brengen ze hun muziek nog steeds met veel agressie en je zou eigenlijk niet zeggen dat ze een jaar ouder zijn geworden, je zou dat alleen kunnen zeggen op basis van het feit dat Araya niet meer zo hoog kan schreeuwen (wat jammer is...)
2. Iron Maiden, als ze Fear Of The Dark en No Prayer For The Dying niet hadden uitgebracht waren ze op 1, maja slayer heeft gewoon geen een zwak album uitgebracht en zij 2...
Live doen ze het nog steeds zo goed als vroeger, je kunt eigenlijk maar aan weinig zien dat ze ouder zijn geworden
3. Metallica, vroeger deden ze het uiteraard goed, dat zal ik niet ontkennen, maar daarna kwamen ze met het veels te rustige Black Album, daarna kwamen de een beetje teleurstellende Load en Reload, eigenlijk waren ze nog wel een leuke band om naar te luisteren, maar de oude, betere Metallica hoor ik nergens in terug (muv hun live albums), en vooral nu ze met St. Anger zijn gekomen zijn ze heel diep gezonken.
Dat zou dus het lijstje zijn als ik uit die mocht kiezen, gewoon een lijstje naar mijn smaak zou zijn:
1. Burzum
2. Napalm Death
3. Death
4. Carcass
5. Devourment
1. Slayer, omdat ze nu al vele albums hebben gemaakt en er mi nog geen een zwak is, live doen ze het (op de stem van Araya na) nog steeds net als 20 jaar geleden, en ze zijn zeker een van de metal-iconen, verder brengen ze hun muziek nog steeds met veel agressie en je zou eigenlijk niet zeggen dat ze een jaar ouder zijn geworden, je zou dat alleen kunnen zeggen op basis van het feit dat Araya niet meer zo hoog kan schreeuwen (wat jammer is...)
2. Iron Maiden, als ze Fear Of The Dark en No Prayer For The Dying niet hadden uitgebracht waren ze op 1, maja slayer heeft gewoon geen een zwak album uitgebracht en zij 2...
Live doen ze het nog steeds zo goed als vroeger, je kunt eigenlijk maar aan weinig zien dat ze ouder zijn geworden
3. Metallica, vroeger deden ze het uiteraard goed, dat zal ik niet ontkennen, maar daarna kwamen ze met het veels te rustige Black Album, daarna kwamen de een beetje teleurstellende Load en Reload, eigenlijk waren ze nog wel een leuke band om naar te luisteren, maar de oude, betere Metallica hoor ik nergens in terug (muv hun live albums), en vooral nu ze met St. Anger zijn gekomen zijn ze heel diep gezonken.
Dat zou dus het lijstje zijn als ik uit die mocht kiezen, gewoon een lijstje naar mijn smaak zou zijn:
1. Burzum
2. Napalm Death
3. Death
4. Carcass
5. Devourment
0
geplaatst: 25 februari 2007, 12:27 uur
de ultieme metalband is neurosis en hun beste nummer is takahnase, oftewel we gaan met z`n alle naar de klote
0
geplaatst: 25 februari 2007, 17:27 uur
0
geplaatst: 26 februari 2007, 03:09 uur
Meshuggah inderdaad, ongeëvenaard medogenloos machinaal en strak.
Neurosis doet me nog meer, maar da's veel meer dan alleen metal wat mij betreft.
Neurosis doet me nog meer, maar da's veel meer dan alleen metal wat mij betreft.
* denotes required fields.