MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband

zoeken in:
luister ook eens naar Wolf en Tarot, beetje ouderwets maar niet minder.
staan allebei in m`n top 10

Bobiej
1. Marillion - Marbles (2004)
2. Motorpsycho - Roadwork Vol. 1 (1999)
3. Neurosis - The Eye of Every Storm (2004)
4. Blackfield - Blackfield (2004)
5. The Evpatoria Report - Golevka (2005)
6. Thin Lizzy - Greatest Hits (2004)
7. Isis - Panopticon (2004)
8. Kent - Hagnesta Hill (2000)
9. The Waterboys - Too Close to Heaven (2002)
10. Washington - A New Order Rising (2005)

Het kán natuurlijk aan mij liggen, maar waar staan Wolf en Tarot in je top 10..?

dat is een andere top 10, wolf en tarot staan in de top 10 ultieme metalband

top 10 ultieme metalband :
1 - neurosis
2 - isis
3 - opeth
4 - mastodon
5 - meshuggah
6 - cult of luna
7 - tarot
8 - wolf
9 - moonsorrow
10 - my dying bride

Charles Manson
mensen, waarom zien zo weinig van jullie in dat er vele goede metalbands zijn maar dat er slechte 1 de beste kan zijn?

En dat dat UITERAARD Slayer is?

Ik bedoel, kom op zeg, laten we wel serieus blijven.

mijn top-10:

1. Sepultura
2. Judas Priest
3. Metallica (oud)
4. Brand New Sin
5. Pantera
6. Iron Maiden
7. Def Leppard
8. Testament
9. Black Label Society
10. Slayer

Charles Manson schreef:
mensen, waarom zien zo weinig van jullie in dat er vele goede metalbands zijn maar dat er slechte 1 de beste kan zijn?

En dat dat UITERAARD Slayer is?

Ik bedoel, kom op zeg, laten we wel serieus blijven.

Slayer is kut

lambf
Silver schreef:
(quote)

Slayer is kut

Niet kut, maar zeker niet de beste .

ik had het anders moetten zeggen:

ik vind slayer kut

ik vind slayer kut[/quote]

yep

Berzerker
Vind ze eigenlijk wel goed...

Hoewel er natuurlijk bergen bands zijn die beter zijn, blijf ik Slayer goed vinden.

Ik houd gewoon niet van Thrash metal dus ja,dat ik slayer en consorten kut vind is nogal logish.
Geef mij maar als we het over metal hebben dingen als Godflesh,Neurosis,Pitchshifter etc etc

Valt me wel op dat veel mensen hier goede smaak hebben zie vaak neurosis/meshuggah voorbij komen
Goede zaak!

Metal is een zeer breed begrip. Maar zou ik naar de grondleggers van de metal kijken, dan kom ik op de volgende bands uit.

1. Black Sabbath
2. Deep Purple
3..Judas Priest
4. Iron Maiden
5. Metallica
6. Venom
7. Metal Church
8. Manowar
9. Slayer

en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan, maar al deze bands hebben baanbrekend werk gedaan in het verleden, of zelfs een hele metal stroming uitgevonden.

Wat ik nu de beste bands vind in de metal scene???

Dan wordt het lijstje behoorlijk "gothic" georienteerd...

1. Edenbridge
2. Xandria
3. Therion
4. Metal Church
5. Within Temptation
6. After Forever
7. Tristania
8. Sirenia
9. Mago de Oz
10. Kamelot

en zo zijn er nog tientallen anderen, die ik niet genoemd heb.
Belangrijkste voor mij is dat melodie voorop staat.

Meshuggah, Isis, Opeth, The Dillinger Escape Plan, Psyopus, Tool, Behold... The Arctopus, Converge, Textures en Sunn o))) vind ik gave bands. Maar eigenlijk ben ik niet zo'n metal fan.

Even een lijstje maken met de bands die het meeste indruk op me maken.

Meshuggah
Devildriver
Fear Factory
Children of Bodom
In Flames
Obituary
Machine Head
Suffocation
Aborted
Emperor (Black Metal's trots)

Ze hebben allemaal een zeer goed technisch spel en ze overweldigen me helemaal.

Raekwon the chef
1. Iron Maiden
2. Slayer
3. Children of Bodom
4. In Flames

Raekwon the chef schreef:
1. Iron Maiden
2. Slayer
3. Children of Bodom
4. In Flames

Waar staat Metallica ? 5de plaats ?

Raekwon the chef
Heb ik me nog te weinig in verdiept, maar daar zal binnenkort waarschijnlijk wel een verandering in komen.

Metallica

Amen.

Bobiej
Metal is inmiddels zo'n uitgebreid genre, dat het voor mij onmogelijk word om 1 duidelijke favoriet te kiezen. Vandaar hier per genre dan maar;

Death Metal: Death. Duidelijk. Ik ben nog niet bekent met alle albums, maar de speltechniek en songmateriaal van Human, Individual Thought Patterns en Symbolic, blazen voor mijn part de overige Death Metal mijlenver weg. Chuck Shuldiner is een man die voor de Death Metal wereld een groot gemis is geworden.

Heavy Metal: Ozzy Osbourne. Welliswaar zijn de 1e 2 Ozzy platen onder grote Rhoads invloed gemaakt, maar dat blijven tijdloze klassiekers. Neem 'Blizzard of Ozz', ruim 25 jaar later speelt de beste man nog steeds de helft van zijn set van dát album! De solo's en riffs van Rhoads, later Wylde (op No More Tears), zullen tijdloos blijven, hoewel Wylde nu in herhaling begint te vallen. Rhoads echter, zal áltijd de virtuoos van Heavy Metal blijven.

Thrash Metal: Slayer. De aggressie van Reign in Blood en de techniek van South of Heaven en Seasons in the Abbyss zijn weinig vertoonde verschijnselen. Tuurlijk, er zullen aggresievere en technischer albums zijn, maar voor mij word dit Thrash niveau niet bereikt. Oke, alleen door Master of Puppets .

Progresieve Metal: Opeth. Met hun betoverende trieste nummers, duistere riffs en grunts en hun zwaar poëtische teksten, voorgedragen en grotendeels geschreven door opperman Ackerfeld kunnen ze me keer op keer raken. Een band om keer op keer te draaien, keer op keer weer mirakuleus mooie details ontdekken, tranen getrokken bij bijvoorbeeld de nummers op Damnation.

Grindcore: Absoluut niet mijn genre, maar na een paar bands geluisterd te hebben, springt Carcass er met hun loeiharde riffs en slagwerk en bovenuit.

Post-Metal: Neurosis. Méér dan muziek. Bezeten noten, intense getormenteerde vocalen, hypnotiserende intro's, muren van gitaren, het bláást je omver, zet je over naar een andere wereld. Ik heb het over 'Through Silver in Blood'.

1. Metallica
2. Judas Priest
3. Ozzy
4. Black Sabbath
5. Slayer
6. Motörhead
7. Mercyful Fate
8. King Diamond
9. Iron Maiden
10. Machine Head

Voor mij is het lastig zeggen wat de ultieme metalband is, maar ik ga toch voor Iron Maiden. Ze hebben eigenlijk geen enkel slecht album gemaakt.

Heavy Metal:
Het is voor mij twijfelen tussen Iron Maiden, Judas Priest en Black Sabbath. Black Sabbath is de allereerste metalband en bracht ook het allereerste metalalbum uit, terwijl Judas Priest eind jaren '70 heavy metal beter uitwerkte door het wat sneller te spelen dan Black Sabbath. Ook hebben zij de lederen kledingstijl uitgevonden die kenmerkend was voor de heavy metal.
Begin jaren '80 brak Iron Maiden door met The Number Of The Beast, en van elk album dat ze in dat tijdperk uitbrachten was er imo niet één echt matig of slecht. Dus voor mij is het erg twijfelen tussen deze bands, ik ga maar voor Iron Maiden.

Thrash Metal:
Toch wel Metallica. Hoewel ik hun albums niet echt super vind (muv Ride The Lightning), hebben ze toch hele goede thrash metal-nummers gemaakt. Ook wisten zij (als één van de weinige thrash-bands) hoe ze een metalballad moesten schrijven. Jammer dat ze later nogal commercieel werden.

Doom Metal:
Het is voor mij twijfelen tussen Saint Vitus en Candlemass. Candlemass heeft imo het beste doom metal-album gemaakt (Epicus Doomicus Metallicus), terwijl Saint Vitus heel gevarieerde albums heeft gemaakt die heel goed weten te boeien van begin tot eind. Ik kies toch Saint Vitus.

Mijn top 5:
1. Iron Maiden
2. Judas Priest
3. Black Sabbath
4. Metallica
5. Saint Vitus

MetalDex
Ook maar eens per genre:
Hard Rock:
Hoewel geen metal[i]-subgenre heeft het toch aan de grondslag gelegen van de hedendaagse metal. Black Sabbath is dan wel de [i]missing link tussen hardrock en heavy metal, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Motörhead.

Heavy Metal:
Iron Maiden, no contest. Saxon en Judas Priest op respectabele afstand.

Speed/Thrash Metal:
Exodus. Vlak voor Megadeth, Overkill en Anthrax.

Death Metal: Death. Punt.

Black Metal: Celtic Frost (eigenlijk Blackened Thrash, whatever). Ook Covenant en Rotting Christ zijn wel aardig. Verder niet mijn favoriete genre.

Power Metal: Helloween

Folk Metal: Finntroll.

Andere genres vind ik te oninteressant of ronduit te slecht om een favoriet in te hebben.

Bobiej
MetalDex schreef:

Death Metal: Death. Punt.

En zo is het .

Ook maar eens een update van mijn metaal top 10

1. Pain of Salvation
2. Dream Theater
3. Opeth
4. Savatage
5. Metallica (80's)
6. Nevermore
7. Devin Townsend/The Devin Townsend Band
8. Mastodon
9. Green Carnation
10. System of a Down

Net er buiten: Tool, Queensryche en Rush (mocht je die laatste metal willen noemen)

MetalDex schreef:

Heavy Metal:
Iron Maiden, no contest. Saxon en Judas Priest op respectabele afstand.

Judas Priest

1. My Dying Bride
2. Opeth
3. Hatebreed
4. Sepultura
5. Moonspell
6. Pantera
7. Walls of Jericho
8. System of a Down
9. Kamelot
10. ....

Kasperbert schreef:
Ook maar eens een update van mijn metaal top 10

1. Pain of Salvation
2. Dream Theater
3. Opeth
4. Savatage
5. Metallica (80's)
6. Nevermore
7. Devin Townsend/The Devin Townsend Band
8. Mastodon
9. Green Carnation
10. System of a Down

Net er buiten: Tool, Queensryche en Rush (mocht je die laatste metal willen noemen)

Pain of Salvation en Dream Theater wel metal?

Progmetal

Charles Manson
ik geloof niet zo in toplijstjes, verschilt per bui.

maar om maar eens een paar namen te noemen die ZEKER niet mogen ontbreken:

Slayer
Pantera (die naam kom ik hier veels te weinig tegen mensen!!! ze delen plaats 1 met Slayer!!)
Machine Head
Anthrax (Belladonna tijdperk)
Cannibal Corpse
Obituary
Iron Maiden

Beste metalzanger/personality ooit:
Phil Anselmo

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.