Genres / Rock / Shoegaze
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2012, 11:56 uur
Dreampop/shoegaze band uit de vroege jaren 1990. Materiaal ( La Di-da Recordings) opnieuw/voor het eerst (gedeeltelijk) uitgegeven door het label Kranky. Vooral interessant voor liefhebbers van Lush.
0
geplaatst: 29 december 2012, 01:05 uur
Blijf dit toch een geweldig shoegazenummer vinden en verveelt na 8 jaar nog steeds niet
0
geplaatst: 28 februari 2013, 11:57 uur
The Bilinda Butchers
YouTube - The Bilinda Butchers | The Lovers´ Suicide!
YouTube - The Bilinda Butchers | The Lovers´ Suicide!
0
geplaatst: 4 maart 2013, 17:26 uur
Caspar schreef:
Vraagje voor de kenners:
Shoegaze kwam ongeveer gelijk op met de Britpop, zo in de overgang van de jaren '80 naar de jaren '90. In hoeverre komen deze twee muziekstijlen met elkaar overeen? Zijn er bijvoorbeeld bands die voor beiden als invloed hebben gediend? Of is er geen bindende factor? Kan ik ook best begrijpen.
Vraagje voor de kenners:
Shoegaze kwam ongeveer gelijk op met de Britpop, zo in de overgang van de jaren '80 naar de jaren '90. In hoeverre komen deze twee muziekstijlen met elkaar overeen? Zijn er bijvoorbeeld bands die voor beiden als invloed hebben gediend? Of is er geen bindende factor? Kan ik ook best begrijpen.
Phil Spector als invloed van beide genres?
Wall of Sound - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
YouTube - The Ronettes - Be My Baby
YouTube - The Jesus And Mary Chain - Just Like Honey (Official VIdeo)
YouTube - Manic Street Preachers - Everything Must Go
0
Schnee
geplaatst: 4 maart 2013, 23:32 uur
Het kwam niet echt tegelijk op met britpop. Shoegaze hoogdagen waren tussen '88 en '92 Britpop kwam zo vanaf '94
0
BrotherJohn
geplaatst: 29 mei 2013, 10:19 uur
Vroeger (17 jaar geleden) was ik helemaal verknocht aan de muziek in de racegame Megarace 2 (uit 1996). Enkele tracks:
YouTube - MegaRace 2 - Extra-Terrestrial
YouTube - MegaRace 2 - Tibet
Nog steeds kunnen dergelijke tracks me bekoren, en ik zou wel meer muziek in deze stijl willen vinden. Maar ten eerste kan ik niet achterhalen wie de uitvoerder van deze muziek is, en kom ik qua vergelijkingsmateriaal zelf niet verder dan U2, Happy Mondays en Chapterhouse, allen uit rond hun 1991 periode. Maar die klinken toch ook wel weer een stuk anders. Is deze instrumentale Megarace muziek zo uniek, of zijn er shoegaze / gitaardreampop / britpop / madchester bands die ik over het hoofd zie? Tips zijn welkom. Excuses als shoegaze niet helemaal het juiste topic is.
YouTube - MegaRace 2 - Extra-Terrestrial
YouTube - MegaRace 2 - Tibet
Nog steeds kunnen dergelijke tracks me bekoren, en ik zou wel meer muziek in deze stijl willen vinden. Maar ten eerste kan ik niet achterhalen wie de uitvoerder van deze muziek is, en kom ik qua vergelijkingsmateriaal zelf niet verder dan U2, Happy Mondays en Chapterhouse, allen uit rond hun 1991 periode. Maar die klinken toch ook wel weer een stuk anders. Is deze instrumentale Megarace muziek zo uniek, of zijn er shoegaze / gitaardreampop / britpop / madchester bands die ik over het hoofd zie? Tips zijn welkom. Excuses als shoegaze niet helemaal het juiste topic is.
0
geplaatst: 11 juli 2013, 22:31 uur
YouTube - Time Baby III [ OST The Crow ] MEDICINE
Is dit iets voor jou?
Of deze, al kan ik me voorstellen dat je minder met de zang hebt.
YouTube - Cranes - Starblood (live)
Is dit iets voor jou?
Of deze, al kan ik me voorstellen dat je minder met de zang hebt.
YouTube - Cranes - Starblood (live)
0
geplaatst: 11 juli 2013, 22:47 uur
even dees pluggen:
De rest van deze onwaarschijnlijk fantastische plaat is overigens wel wat minder shoegazerig
De rest van deze onwaarschijnlijk fantastische plaat is overigens wel wat minder shoegazerig
0
geplaatst: 11 juli 2013, 23:12 uur
Ik kende Ghosts of Aeroplanes al van Prolapse, maar na beluistering van dit ga ik toch ook maar even de voorganger checken.
0
geplaatst: 11 juli 2013, 23:25 uur

Nog zo'n act die best even aan de vergetelheid ontrukt mag worden:
Shoegaze? Zeker wel, van het meest softe soort.
0
Schnee
geplaatst: 12 juli 2013, 21:36 uur
Mooi hier prolapse voorbij te zien komen... Italian flag is een meesterlijke plaat.
0
geplaatst: 14 juli 2013, 20:20 uur
Die track van FUTURE is geweldig !
Lekkere 80's sound gemengd met gitaarmuren.
Album kan ik alleen niet vinden op Mume.
0
geplaatst: 14 juli 2013, 20:44 uur
Ik drop nog één name ... wat van verre komt is lekker.
Verder dan waar Bailter Space vandaan komt kun je niet gaan.
Verder dan waar Bailter Space vandaan komt kun je niet gaan.
0
geplaatst: 14 juli 2013, 21:25 uur
sjoerd148 schreef:
Abyss EP | future - futurebandclub.bandcamp.com
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 juli 2013, 00:22 uur
Mooie posts hier, daar kan een mens mee vooruit. En Robot World
, mooie hobbitgaze.
, mooie hobbitgaze.
0
geplaatst: 20 juli 2013, 22:00 uur
Yuck gaat een beetje verder de shoegaze-kant op:
YouTube - Yuck - Rebirth
YouTube - Beliefs - Lilly
YouTube - Jetman Jet Team - Cosmic Age
YouTube - THE FAUNS - LOVESTRUCK
rumskib, komt er nog een vervolg op het geweldige debuutalbum?
YouTube - Rumskib - Hearts on Fire
nieuwe whirr
YouTube - Whirr - Drain
niet echt shoegaze, maar ik wilde jullie het toch niet onthouden:
YouTube - PASTEL GHOST // SILHOUETTE
YouTube - Yuck - Rebirth
YouTube - Beliefs - Lilly
YouTube - Jetman Jet Team - Cosmic Age
YouTube - THE FAUNS - LOVESTRUCK
rumskib, komt er nog een vervolg op het geweldige debuutalbum?
YouTube - Rumskib - Hearts on Fire
nieuwe whirr
YouTube - Whirr - Drain
niet echt shoegaze, maar ik wilde jullie het toch niet onthouden:
YouTube - PASTEL GHOST // SILHOUETTE
0
geplaatst: 20 juli 2013, 22:04 uur
Nog een zoldervondst die maar weinigen bekend voor zal komen:
9 minuten naar je schoenen staren is lang ... gelukkig is er een wake-up na vijf en een halve minuut in de vorm van een vocal.
9 minuten naar je schoenen staren is lang ... gelukkig is er een wake-up na vijf en een halve minuut in de vorm van een vocal.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 01:18 uur
dix schreef:
(embed)
(embed)
Erg fijn nummer inderdaad! Goed dat ie weer even onder de aandacht wordt gebracht!
0
geplaatst: 23 juli 2013, 17:59 uur
dix schreef:
even dees pluggen:
(embed)
(embed)
even dees pluggen:
(embed)
(embed)
Mede nav Cygnus vermelding Ghosts of Aeroplanes aangeschaft voor 2,25 - weggeefprijs voor zoveel goeds. Band destijds compleet gemist
- snap de Lush-referentie wel, maar af en toe meer 'herrie', beetje J&MC achtig.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 19:30 uur
Mjuman schreef:
Mede nav Cygnus vermedling Ghosts of Aeroplanes aangeschaft voor 2,25 - weggeefprijs voor zoveel goeds. Band destijds compleet gemist
- snap de Lush-referentie wel, maar af en toe meer 'herrie', beetje J&MC achtig.
Mede nav Cygnus vermedling Ghosts of Aeroplanes aangeschaft voor 2,25 - weggeefprijs voor zoveel goeds. Band destijds compleet gemist
- snap de Lush-referentie wel, maar af en toe meer 'herrie', beetje J&MC achtig. Bij mij staat er één referentie voor alle anderen: Au Pairs
al snijdt die meer hout op The Italian Flag.* denotes required fields.