MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Punk

zoeken in:
jah kun je misschien nog wat bands geven die echt daarvan goed zijn en op de gegeven bands lijken of moet ik dat helemaal zelf uitzoeken:P

dimwit
De heideroosjes!!
En natuurlijk Green Day
Good Charlotte
Fall out Boy
Billy Talent
Sum 41
The Offspring

fastpulseboy
dimwit schreef:
De heideroosjes!!
En natuurlijk Green Day
Good Charlotte
Fall out Boy
Billy Talent
Sum 41
The Offspring

punk? dit zijn bijna allemaal "groteplatenmaatschappijentop40popgroepjes" die je opnoemd. hoewel...nou ja ze zijn in iedergeval allemaal heel blij.

lambf
dimwit schreef:
De heideroosjes!!
En natuurlijk Green Day
Good Charlotte
Fall out Boy
Billy Talent
Sum 41
The Offspring

Ga eens Crust-Punk luisteren, hard, agresief en compromisloos, veel en veel beter dan dit soort Pop-Punk.

Aanraders:
Dropdead
Disrupt
Doom
Filtckick
Extreme Noise Terror
Fear of God
(Alhoewel sommige van deze bands meer naar de Grindcore neigen )

Bobiej
Aah, punk. Eén van de genres die ik totaal niet ken, afgezien van een paar namen (The Ramones, Sex Pistols, en Green Day is geen punk natuurlijk). Tijd dus om me even in de geschiedenis van Punk te verdiepen, en een paar stoffige klassiekers de kast uit te trekken.

Nevermind the Bullocks en The Ramones dan maar, om mee te beginnen.

lambf schreef:
[
.

Dropdead
Disrupt
Doom
Filtckick
Extreme Noise Terror
Fear of God

Gaaf ja!

Slapshot, DOA, MDC, SNFU, Submissives, Poison Idea, Apartment 3G, Sheer Terror, Suicidal Tendencies (oude werk), Negative FX, Cro-Mags, White Devil, Crumbsuckers, Samhain, Black Flag, 25 Ta Life, Madball, Social Distortion , Youth Of Today, Youth Brigade, Gorilla Biscuits, CIV, Sick Of It All, GBH, Sham 69, Descendents, All, Gang Green, Bad Brains, The Accused, Scream, The Fu's, Merauder, The Bruisers

Misschien een paar dubbele, maar dat mag de punkpret niet drukken!

lambf
Mr. B schreef:
Slapshot, DOA, MDC, SNFU, Submissives, Poison Idea, Apartment 3G, Sheer Terror, Suicidal Tendencies (oude werk), Negative FX, Cro-Mags, White Devil, Crumbsuckers, Samhain, Black Flag, 25 Ta Life, Madball, Social Distortion , Youth Of Today, Youth Brigade, Gorilla Biscuits, CIV, Sick Of It All, GBH, Sham 69, Descendents, All, Gang Green, Bad Brains, The Accused, Scream, The Fu's, Merauder, The Bruisers

Oeh, die zijn zeker goed. Alhoewel je (een van) de beste bands vergeten bent, namelijk Warzone.

Shit je hebt gelijk, het begin van de New York City Hardcore.
Bedankt lambf voor de aanvulling!

handsome_devil
Against Me!!!!

aslan (crew)
^O^
Mr. B schreef:

dimwit
lambf schreef:
(quote)

Ga eens Crust-Punk luisteren, hard, agresief en compromisloos, veel en veel beter dan dit soort Pop-Punk.

Aanraders:
Dropdead
Disrupt
Doom
Filtckick
Extreme Noise Terror
Fear of God

You're damn right! Inmiddels ben ik erachter gekomen dat onbekendere ruwe punkbandjes meer de moeite waard zijn dan de blije top 40 punkpopbandjes. Ach ja, ik ben nogal een noob op het gebied van punk..

Het valt me op dat in dit topic de nederlandse punk er slecht vanaf komt. En de Belgische?
Ik ben bezig om NL punk uit de jaren tachtig te verzamelen en heb nu dit rijtje.
BGK
Frites Modern
The Ex
Svatsox
Riot Punx
N.V. Le Anderen
Zowiso
Nitwitz
Pandemonium
Boegies
Amsterdamned
Rondos
Vacuum
Ivy Green
Trockener Kecks (begin)
Rakketax
Outrageous
Mekanik Kommando
No Pigs
Outlawz
Antidote
Eton Crop
Jesus and the Gospelfuckers
Zwembaden

Belgie
Zyclome a

Iemand nog aanvulllingen voor me?

aslan (crew)
NL:
Lärm

B:
Zyklome A
Heibel
Dirty Scums
Vortex
Moral Demolition
No Debt
Ear Damage
X-Creta
Capital Scum
Upset Noise
De Wulpse Varkens

sxesven
Nederland (waarschijnlijk bestaat het gros al niet meer, ben er al een tijdje uit ):

Reaching Forward
Second Chance NL
Disabuse
Dutchbad
Betercore
The Ragin' Hormones
The Apers
Born From Pain
Beans
Seein' Red
North
Bambix
Human Alert
Wiseguy
Springrain
Discipline
Tech 9
Backfire!
I-Reject
Uppercut

Poe, ken al die namen niet meer! Heb best wat toffe Nederlandse (vooral hardcore)bands gezien, maar hoe ze heetten...

aslan (crew)
het is dan ook alweer een tijdje geleden hé

'infest', zijn die ook niet uit NL?

Bedankt Aslan en Sxesven, alleen Lärm Vortex en Bambix zegt me iets, de andere ga ik eens naar op zoek.
Punk en hardcore is de insteek en dat ze niet meer bestaan, dat doet er niet toe.

Bambix is wel goed; ooit gezien in het voorprogramma van Bad Religion. Ze stonden vervolgens tussen het publiek gewoon mee te pogo-en.

sxesven
aslan schreef:
het is dan ook alweer een tijdje geleden hé

Nou ja, de tijd dat ik nog redelijk fanatiek hardcoreshows bezocht is toch alweer 5 jaar terug. En er kan in vijf jaar een hoop gebeuren natuurlijk.

Oh, Dead By Dawn is nog een toffe band (als dat de goede naam is). Met de drummer van Face Tomorrow.

aslan (crew)
ook 'de jeugd van tegenwoordig' was ooit een belgische punkband

sxesven
Belgische bands als Deviate, Length of Time en Congress zijn trouwens ook erg tof. Check de site van Good Life Recordings eens, Belgisch label met véél toffe bands.

Rotterdamse punk waarvan de meeste (volgens mij) helaas niet meer bestaan, maar toch...

Doppelgängers, Totaal Verlept, Ramona's, Obnoxious, Sociale Werkplaats, Sturm Und Drang, Vanity 4,
Fuzzbrats, Demolition 4, Debiele Eenheid, Anarcrust,
No-Men...

Ik kwam bij het natrekken van de tips op een website met erg veel nederlandse punk/hardcore. Tocado Records. Ik ga daar meer eens de 3 verzamelaars "Heel erg Punk" aanschaffen en nog een oldschool hardcore schijfje. Verder ben ik nu Bambix aan het luisteren via hun website. Wel aardig. Ook Disturbance gevonden en dat doet me meer.
Veel goeie tips, thx.

Berzerker
Ik heb laatst Choking Victim ontdekt, ik ken niet veel punk, maar dat vind ik tenminste heel goed. Hate Yer State vind ik tot nu toe het beste (vooral achteruit gedraaid )

sxesven
platedraaier schreef:
Ik kwam bij het natrekken van de tips op een website met erg veel nederlandse punk/hardcore. Tocado Records. Ik ga daar meer eens de 3 verzamelaars "Heel erg Punk" aanschaffen en nog een oldschool hardcore schijfje. Verder ben ik nu Bambix aan het luisteren via hun website. Wel aardig. Ook Disturbance gevonden en dat doet me meer.
Veel goeie tips, thx.

Ja, niet alles wat ik noemde was per sé goed. Met dingen als Bambix heb ik (als hardcore liefhebber) echt helemaal niks; dan hoor ik liever bands als Deviate en straight edge dingen als North (ook uit mekaar trouwens). Al die flauwe pretpunk doet me niet zoveel, hoewel ik af en toe best graag eens The Apers of The Ragin' Hormones mag draaien. Die Stardumb punkrock is zo verdomde aanstekelijk.

Hee grappig iemand ( Mr. B) die Totaal Verlept kent; kwamen die uit R'dam ?, weet dat Big ( zanger;als in : varken) in Apeldoorn woonde. Heb nog een fraai tapeje van deze straight edgers.

sxesven
Oldfart schreef:
Hee grappig iemand ( Mr. B) die Totaal Verlept kent; kwamen die uit R'dam ?, weet dat Big ( zanger;als in : varken) in Apeldoorn woonde. Heb nog een fraai tapeje van deze straight edgers.

Wow! Respect +1!

Fza
Oldfart schreef:

Totaal Verlept - Doofpot, leuk nummertje

Ik heb een verzamel album: 4 cd's met alleen maar "onbekende" nederlandse en duitse punk. Stond Totaal verlept ook tussen.

Oldfart schreef:

Sorry, maar dit is een andere Totaal Verlept met
Opa - zang.
Klaas - gitaar.
Jeroen - bas.
Ed - drums.

2 Totaal Verlept's ??
De Cassette die ik heb heet "Half Kachel"
Toch niet de zelfde, misschien in een andere bezetting?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.