MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Punk

zoeken in:
TOTAAL VERLEPT (Rotterdam/Gouda):
Opa - zang.
Klaas - gitaar.
Jeroen - bas.
Ed - drums.

Releases:
- Verlept tot op het bot (Demotape, 1983).
- Totaal Verlept (Demo, 1989).
- Half Kachel (Demotape, 1995).
- Totaal Verlept (Demotape, 1995). (Heb ik zelf, maar komt niet voor op website...).
- Live in Sensi 11-1-1997 (Demotape, 1997). (Bestaat ook als verkorte 4 track promoversie)
- Heel erg punk vol. 1. (Comp-CD 1997, Tocado Records).
- Effe Bier Hale (Single 2000, Tocado Records).
- Totaal Verlept = totally wasted (CD 2000, Tocado Records).
- Best of Heel erg punk (Comp-CD 2001, Todaco Records)
- Live at M.S Stubnitz (live Video 2002)
- Mr Baboon (6 track MCD, unreleased!).
Punkrock. Noemen zich een van NL oudste punkrockbands. Zanger woont en werkt in Gouda, gitarist woonde tijdje in Rotterdam, maar nu weer terug in Gouda.

Volgens mij geen straight edge met een nummer als effe bier hale, maar het is wel dezelfde demo.

Ook bekend met de klassieker Surfin' Trompet.

(afbeelding)

Ik weet dat er een rotterdamse connectie was; maar vreemd ; zal die big figuur zo maar eens een fantast kunnen blijken te zijn ?
Ontmaskerd na al die jaren

platedraaier schreef:
Het valt me op dat in dit topic de nederlandse punk er slecht vanaf komt. En de Belgische?
Ik ben bezig om NL punk uit de jaren tachtig te verzamelen en heb nu dit rijtje.
BGK
Frites Modern
The Ex
Svatsox
Riot Punx
N.V. Le Anderen
Zowiso
Nitwitz
Pandemonium
Boegies
Amsterdamned
Rondos
Vacuum
Ivy Green
Trockener Kecks (begin)
Rakketax
Outrageous
Mekanik Kommando
No Pigs
Outlawz
Antidote
Eton Crop
Jesus and the Gospelfuckers
Zwembaden

Belgie
Zyclome a

Iemand nog aanvulllingen voor me?

Coïtus Int
Bizon Kidz
The Nixe (feminisme in de punk)
De Megafoons (acoustische punk met de onvergetelijke meezinger: Nix geen Trix op onze Rix)
The Workmates (heb ik nog een button van...)

AC/DC
janez detd
dropkick murphy's
nailpin ( eerste cd vooral )
dead kennedy's

Vraag ging over nederlandse punk volgens mij...
Staat de tekst van niks geen trix zomaar op het web!
Tekst van Nix geen Trix

Nix geen Trix op onze riks
de republiek op onze piek
niks geen Trix op onze riks
de republiek op onze piek

Door erfenis wordt ze stinkend rijk
want haar familie heeft een koninkrijk
ja Beatrix het kind van Juliaan
ze staart je straks van elk duppie aan

Ja in die blaadjes altijd weer die flauwekul
Prins Willem Alexander is een zo'n fijne knul
en Willem Friso heeft zo'n leuke snuit
als ze jarig zijn dan gaan de vlaggen uit

Ja krijg de klere met je huis van Oranje
weg met al die dure franje
die Bernard is de grootste krimineel
miljoenen voor F-16's, hij pakte zijn deel

Ja donder toch op met je nieuwe koningin
het vorstendom we gaan er tegenin
want niemand verdient een gouden kroon
stoot de monarchie dus van de troon

En dat op 1 mei!

Leest verder op:Nederpunk site

EVANSHEWSON
Ik kèn niets van Punk, omdat ik van muziek hou met sterke melodie en compositie; het mag best rocken, maar er moet minstens een beetje structuur in zitten.

Heb zelf toch 1 Punkplaat met een schreeuwlelijke hoes in fluorkleuren ;

Never Mind the Bollocks... Here's the Sex Pistols !

En die durf ik af en toe toch nog eens opleggen !

EVANSHEWSON schreef:
Ik kèn niets van Punk, omdat ik van muziek hou met sterke melodie en compositie; het mag best rocken, maar er moet minstens een beetje structuur in zitten.

Heb zelf toch 1 Punkplaat met een schreeuwlelijke hoes in fluorkleuren ;

Never Mind the Bollocks... Here's the Sex Pistols !

En die durf ik af en toe toch nog eens opleggen !

Voor Punk die rockt met sterke melodie en compositie, probeer Social Distortion eens, bevalt je best goed denk ik.

aslan (crew)
platedraaier schreef:
Het valt me op dat in dit topic de nederlandse punk er slecht vanaf komt. En de Belgische?
Ik ben bezig om NL punk uit de jaren tachtig te verzamelen
Iemand nog aanvulllingen voor me?

Winterswijx Chaos Front

(cassetje zojuist teruggevonden in de kelder)

Deze had ik al gevonden.
In 1 woord geweldig.........

leuk topic!

Ben zelf meer into dbeat punk. (punk in style van discharge)
dus daarom ook dbeat (dis-beat) maar soms ook met veel crust invloeden.
paar van me favoriete:

Discharge, wolfbrigade, skitsystem, from ashes rise, anti-cimex, doom, driller killer, disfear, victims, tragedy, warcry, consume, to what end?, born/dead, dodsdomd, black uniforms, world burns to death

verder luister ik ook de oude dosis punk en hardcore of thrash:
chaos u.k., disorder, gorilla biscuits, minor threat, black flag, W.T.Z., bones brigade, poison idea, sin dios, ASTA KASK, municipal waste, toxic holocaust, choking victim, leftover crack etc. etc.

en voor meneer platendraaier voor de oude NL bands:

indirekt (me favo: met vrouwelijk zang)
Zweetkutten (hard en ordinair)
Kikkerspuug
Disgust (pas opnieuw uitgebracht op noise & distortion rec.)
Z.M.I.V. (ook opnieuw uitgebracht op N.&D rec.)
Bloedbad
Massagraf
Agent Orange
Buiten Adem
Tedje En De Flikkers (niet echt punk, maar hoort wel in rijtje thuis)

o ja, Nederlandse bands uit de tijd van nu die zeker het checken waard zijn!!:

Antidote http://www.antidote.nl
Gewapend Beton http://www.myspace.com/embryopunx
Mistake http://www.mistake.nl
Bakfietsboys http://www.myspace.com/thebakfietsboys
Terror Defence http://www.myspace.com/terrordefence
Blok1a http://www.blok1a.nl
No Hoodlums http://www.nohoodlums.tk
Disturbance http://www.disturbance.nl
Bratpack http://www.brpck.com
Kezus Krijst http://www.kezuskrijst.nl

ik vergeet er waarschijnlijk heeel erg veel, maar dit is wel een mooi lijstje.

Dank je wel voor de tips buiten-schot.

Disgust en Z.M.I.V. ben ik even achteraan gegaan, maar dat zijn alleen vinyl releases. En ik doe het tegenwoordig alleen met cd`s.
Kikkerspuug en Buiten Adem ken ik niet en ga ik achteraan. Rest is bekend en meeste al in huis,.

Van de nieuwe bands heb ik Antidote nog in de Melkweg gezien laatst. Erg ok. En No Hoodlums heb ik de cd van. (geruild voor 2 elpees met 1 van de bandleden.) cd is goed trouwens, maar ik las dat ze gestopt zijn.

Wat ik niet ken ga ik zeker achterheen dank je

your'e welcome!

Het zijn inderdaad alleen vinyl releases.
maar dat is het enige wat ik luister.

en inderdaad, no hoodlums zijn gestopt, erg jammer.
maar ga ze zeker checken, de moeite waard!

en als je nog van je punk ep's/lp's af moet??
waarschuw mij dan

Geweldig zeg, wat een ADHD. Waar haalt hij al die tekst vandaan?

Een punkband uit Assen met nederlandstalig werk zijn de Klootviolen

Leuk, ik zit er nu naar te luisteren. bedankt voor de tip, hier hou ik wel van. Lekker eigen ding doen en veel herrie maken.
Weer zo`n bewijs dat nederlandstalig erg leuk kan zijn.

aslan (crew)
héél goed ja

Er is van de week een dubbel cd uitgekomen met alles van de Hoornse punkband Indirekt.
Indirekt was actief van 1982-1987 en speelde erg lekkere nederlandse hardcore-punk.
De cd is alleen in Amerika uit op het GTA label. Gelukkig is hij ook direct bij de band zelf te bestellen via hun myspace.
indirekt

Ik kreeg van de week mijn gesigneerde exemplaar binnen en ben er erg blij mee.

Zigstar
Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973):

Het belang van Pink Floyd mag inderdaad niet weggepoetst worden! Hadden zij geen zeikplaten als WYWH en Animals gemaakt, dan had de punkbeweging er nooit op gereageerd, en zouden al die extreem interessante postpunkbands en alternative rock bands er niet geweest zijn om dergelijke saaie mainstream acts te vervangen! Daarom: ook drie hoera'tjes voor het post-Barrett Pink Floyd!

Joy
musician schreef:
Zoals je weet, hou ik ook meer van de periode van Pink floyd die er aan vooraf ging, vooral Meddle.

Maar daarmee kun je niet het belang van The Dark side of the moon wegpoetsen of ontkennen.

gene id waar je dat vandaan haalt

a - ik poets niets weg

b - ik ontken ook niet het belang niet (maar nu je het zegt, welk belang?)

dat geluk over punk heeft natuurlijk maar mondjesmaat van doen met floyd, wat te denken van yes, genesis, jetrho tull, ook dat soort uitgesponnen symphonische over the top muziek zorgde er voor dat de punkbeweging op gang kwam

Zigstar
http://www.punkrockbaby.com/images/ihatepinkffloyd.jpg

I rest my case .

Nee, inderdaad waren er ook nog genesis, supertramp, queen, dire straits en nog tientallen andere afgezaagde acts die de antithese van de symforock/stadiumrock in gang hebben gezet.

Zigstar schreef:
Het belang van Pink Floyd mag inderdaad niet weggepoetst worden! Hadden zij geen zeikplaten als WYWH en Animals gemaakt, dan had de punkbeweging er nooit op gereageerd, en zouden al die extreem interessante postpunkbands en alternative rock bands er niet geweest zijn om dergelijke saaie mainstream acts te vervangen! Daarom: ook drie hoera'tjes voor het post-Barrett Pink Floyd!

Jammer, dat er, naast jezelf, er maar 50 andere mensen zijn die die muziek die je noemt leuk vinden.

Zigstar
musician schreef:
(quote)

Jammer, dat er, naast jezelf, er maar 50 andere mensen zijn die die muziek die je noemt leuk vinden.

Joy
wat mij betreft is punk een volstrekt overbodige muziekstroming en heeft het met werkelijk fatsoenlijke muziek niets van doen

ja, iedereen kon ineens in een band omdat het geen ruk uitmaakte of het fatsoenlijk in elkaar stak of niet, raggen en meppen maar en talent was overbodig

leuk om een keer te doen natuurlijk, maar om daar nu hele platen mee te gaan vullen?laat staan een muziekstroming van te maken?

nou nee dankje

stuart
..oeps, daar komen de 'Floydjes' aan....dit is het 'knalalbum' van vandaag....

@ Joy....Punk heeft óók wel degelijk met muziek te maken (naast de invloed oper de navolgende stromingen)....het is al eens vaker gezegd: goeie muziek hoeft niet altijd muzikaal hoogstaand/complex te zijn of andersom...(beetje off-topic, maar toch)

Zigstar
Joy schreef:
wat mij betreft is punk een volstrekt overbodige muziekstroming en heeft het met werkelijke muziek niets van doen

Opnieuw zo'n bericht waarop de enig mogelijke reactie de volgende is:

Punk overbodig noemen moet wel de belachelijkste uitspraak zijn die ik hier ooit heb gelezen. Ik ga ermee akkoord dat punk maar weinig platen heeft voortgebracht die nu nog relevant zijn, maar de beweging is o zo belangrijk voor de koers die populaire muziek is gaan varen vanaf eind jaren '70!

Joy
tis gewoon een mening die ik ventileer

is dus op te reageren, zo blijkt, en in mijn optiek is raggen op gitaar drums en bass zonder enig talent, ok, sommige bands blijken wat talent te hebben, dan noem ik vooral het jaren 90 'punkwerk', daarvoor was het echt niks, al geef ik toe dat anarchy in the uk gewoon lekker klinkt maar had het daar bij gelaten, was ook prima geweest

maar we dwalen wel af van het topic , en over de plaat zelf ben ik duidelijk genoeg geweest

wat ik iig NIET ga draaien om 12 uur is time, dat had een onbekende gast op een feest ooit bedacht als fantastisch 12 uur opener

zelden zon anticlimax meegemaakt, om 12 uur moet het knallen gvd en dat is met deze plaat niet mogelijk, maar dit terzijde

Zigstar
Joy schreef:
tis gewoon een mening die ik ventileer

is dus op te reageren, zo blijkt, en in mijn optiek is raggen op gitaar drums en bass zonder enig talent, ok, sommige bands blijken wat talent te hebben, dan noem ik vooral het jaren 90 'punkwerk', daarvoor was het echt niks, al geef ik toe dat anarchy in the uk gewoon lekker klinkt maar had het daar bij gelaten, was ook prima geweest

maar we dwalen wel af van het topic

Jaren '90 punk? Dude, what the hell are you talking about?
En het gaat niet zozeer om de muziek van de punk zelf, het gaat om de mogelijkheden die punk heeft gecreëerd voor élke band die na de stroming is ontstaan. En dan heb ik het dus voornamelijk over postpunk, new wave en alternative rock.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.