Genres / Rock / Beste (of langste) solos ooit
zoeken in:
0
Mostlyanthony
geplaatst: 26 november 2010, 11:56 uur
Firth of Fifth! Daar kan geen Comfortably numb tegenop (waarmee ik niet wil zeggen dat Comfortably numb slecht is. Integendeel.)
0
geplaatst: 28 november 2010, 15:20 uur
Maggot Brain van Funkadelic! Wat een solo, daar krijg ik kippevel van! 

0
geplaatst: 2 december 2010, 21:59 uur
Ik sluit me hier geheel bij aan. Overigens is die ene riff een van de weinigen die ik kan spelen. Die andere is al te moeilijk voor me.
0
Misterfool
geplaatst: 2 december 2010, 22:43 uur
*misterfool beluistert Marquee moon*
Epische Punkrock
, krijg nou wat. Knijp me!, dit is een ilussie waaruit ik moet ontwaken.
Epische Punkrock
, krijg nou wat. Knijp me!, dit is een ilussie waaruit ik moet ontwaken.
0
geplaatst: 2 december 2010, 23:57 uur
Het nummer Meadow Rag (2:41) van Steve Howe staat aangeduid als Guitar Solo. Op de Martin 0018.
0
geplaatst: 12 december 2010, 18:55 uur
Ik kom deze net tegen:
Vanaf 2:30. Ik wist niet dat ze live zo goed waren!
Vanaf 2:30. Ik wist niet dat ze live zo goed waren!

0
geplaatst: 12 december 2010, 20:01 uur
Laat je vanaf 3:19 in vervoering brengen door wijlen Randy Rhoads.
0
geplaatst: 21 december 2010, 20:23 uur
De mooiste solo's komen toch van The Allman Brothers Band. Zeker in de tijd dat Duane nog leefde. Toen heeft hij samen met Dickey Betts de mooiste gitaarmuziek gemaakt. Wat een samenspel.
Ook in de categorie langste solo's scoren zij hoog, maar dat is minder belangrijk.
Duane heeft er ook voor gezorgd dat Eric Clapton in ieder geval 1 goede gitaarplaat in zijn carriere heeft gemaakt: Layla met Derek & the Dominoes.
Dickey heeft na Duane's dood in '71 the Allman's kar getrokken wat ook veel fijne muziek heeft opgeleverd, net zo als zijn solowerk.
Verdere toppers zijn natuurlijk ook Buddy Guy, The Dream Syndicate (Haloween!), Neil Young (Cortez, Cowgirl, River), etc., etc.
Ook in de categorie langste solo's scoren zij hoog, maar dat is minder belangrijk.
Duane heeft er ook voor gezorgd dat Eric Clapton in ieder geval 1 goede gitaarplaat in zijn carriere heeft gemaakt: Layla met Derek & the Dominoes.
Dickey heeft na Duane's dood in '71 the Allman's kar getrokken wat ook veel fijne muziek heeft opgeleverd, net zo als zijn solowerk.
Verdere toppers zijn natuurlijk ook Buddy Guy, The Dream Syndicate (Haloween!), Neil Young (Cortez, Cowgirl, River), etc., etc.
0
geplaatst: 30 december 2010, 12:20 uur
deedee schreef:
De mooiste solo's komen toch van The Allman Brothers Band. Zeker in de tijd dat Duane nog leefde. Toen heeft hij samen met Dickey Betts de mooiste gitaarmuziek gemaakt. Wat een samenspel.
At Fillmore East. De mooiste solo's komen toch van The Allman Brothers Band. Zeker in de tijd dat Duane nog leefde. Toen heeft hij samen met Dickey Betts de mooiste gitaarmuziek gemaakt. Wat een samenspel.
Whipping Post 
0
geplaatst: 30 december 2010, 21:54 uur

Zie hem hopeloos proberen om evenveel emotie in het nummer te stoppen als Gregg.
(
)En ja, een vaardige gitarist, maar kom op... 6 minuten vs. 23 minuten.
0
geplaatst: 31 december 2010, 01:34 uur
6 minuten te kort voor je ?
De beste man heeft ook aardig wat solo's van rond de 10 minuten of een kwartier die zo ruggemergkrommend briljant zijn dat ene M. Knopfler zichzelf al na enkele minuten van pure wanhoop opknoopt aan zijn eigen snaren, wetende dat hij dat niveau van zijn leven nooit zal bereiken...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2010, 12:05 uur
Iedere gitarist weet natuurlijk dat de tijdsduur voor een solo niets te maken heeft met de kwaliteit ervan.
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:12 uur
Ik lees nog wel eens een vrouwenblad als ik bij mijn moeder of zus ben en daarin heb ik wel eens voorbij zien komen dat niet de lengte belangrijk is, maar wat je er mee doet...
Verder geen toespelingen op ''de lengte'' van Chevy93, maar hij denkt hier kennelijk toch iets anders over
Verder geen toespelingen op ''de lengte'' van Chevy93, maar hij denkt hier kennelijk toch iets anders over

0
geplaatst: 31 december 2010, 16:37 uur
Stalin schreef:
dat ene M. Knopfler zichzelf al na enkele minuten van pure wanhoop opknoopt aan zijn eigen snaren, wetende dat hij dat niveau van zijn leven nooit zal bereiken...
Je weet zelf hopelijk ook dat dit nergens op slaat? Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden. Dat is een feit.dat ene M. Knopfler zichzelf al na enkele minuten van pure wanhoop opknoopt aan zijn eigen snaren, wetende dat hij dat niveau van zijn leven nooit zal bereiken...
Stalin schreef:
6 minuten te kort voor je ?
Nee hoor, maar 23 minuten volledig uit je dak gaan vs. 6 minuten solo luisteren wetende dat het veel beter kan.6 minuten te kort voor je ?
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:41 uur
Nog even terugkomend op bovenstaand bericht. Misschien herken je die rechter? 

0
geplaatst: 31 december 2010, 16:55 uur
O, ik herken hem wel hoor. Als je niet weet wie het is, mag je het trouwens eerlijk zeggen hoor, niemand zal je hier uitlachen. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2010, 16:57 uur
chevy93 schreef:
Je weet zelf hopelijk ook dat dit nergens op slaat? Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden. Dat is een feit.
Je weet zelf hopelijk ook dat dit nergens op slaat? Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden. Dat is een feit.

Als je nou eerst eens leert wat een feit is...
0
Misterfool
geplaatst: 31 december 2010, 17:01 uur
@ chevy 93 dat is een mening en dat is weer een feit, wat deels weer een mening is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2010, 17:18 uur
Komt 'ie zo natuurlijk weer aan met een verhaaltje over positieve recensies, toplijstnoteringen en verkoopcijfers. 

0
geplaatst: 31 december 2010, 17:44 uur
chevy93 schreef:
Dat is helemaal geen feit. Rory Gallagher is de beste gitarist aller tijden, maar dat is iedereen zijn eigen mening. Het gaat hier nu trouwens meer over gitaristen dan over hun solo´s.
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:55 uur
'Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden'
Geen feit,
Geen mening,
Dat is een leugen.

0
geplaatst: 31 december 2010, 19:14 uur
Lol, wat een chagrijnige mensen hier. Op oudjaarsdag nog wel. 

0
geplaatst: 31 december 2010, 19:52 uur
Even de directe link naar YouTube, is simpel gezegd een meesterwerk...
0
geplaatst: 1 januari 2011, 21:57 uur
Weet iemand een lekkere solo op een multi-neck gitaar?
Een paar bekende, maar geweldige solo's:
(vanaf 04:55)
Een paar bekende, maar geweldige solo's:
(vanaf 04:55)
0
geplaatst: 1 januari 2011, 22:03 uur
En nu hebben jullie nog steeds niets over Glenn Branca gezegd. 

0
geplaatst: 2 januari 2011, 12:36 uur
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:15 uur
John Petrucci!!
En ja welke. . . . Hollow years live at Budokan?
De solo van Nils Lofgren live in youngstown van Springsteen?
Neil in Rockin' in the free world?
Joe in always with you always without?
Kan niet kiezen. . .
En ja welke. . . . Hollow years live at Budokan?
De solo van Nils Lofgren live in youngstown van Springsteen?
Neil in Rockin' in the free world?
Joe in always with you always without?
Kan niet kiezen. . .
* denotes required fields.