MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste (of langste) solos ooit

zoeken in:
Mostlyanthony
Firth of Fifth! Daar kan geen Comfortably numb tegenop (waarmee ik niet wil zeggen dat Comfortably numb slecht is. Integendeel.)

Maggot Brain van Funkadelic! Wat een solo, daar krijg ik kippevel van!

avdj schreef:
Television - Marquee Moon

Ik sluit me hier geheel bij aan. Overigens is die ene riff een van de weinigen die ik kan spelen. Die andere is al te moeilijk voor me.

Misterfool
*misterfool beluistert Marquee moon*
Epische Punkrock , krijg nou wat. Knijp me!, dit is een ilussie waaruit ik moet ontwaken.

Het nummer Meadow Rag (2:41) van Steve Howe staat aangeduid als Guitar Solo. Op de Martin 0018.

Ik kom deze net tegen:

Vanaf 2:30. Ik wist niet dat ze live zo goed waren!

Laat je vanaf 3:19 in vervoering brengen door wijlen Randy Rhoads.

De mooiste solo's komen toch van The Allman Brothers Band. Zeker in de tijd dat Duane nog leefde. Toen heeft hij samen met Dickey Betts de mooiste gitaarmuziek gemaakt. Wat een samenspel.
Ook in de categorie langste solo's scoren zij hoog, maar dat is minder belangrijk.

Duane heeft er ook voor gezorgd dat Eric Clapton in ieder geval 1 goede gitaarplaat in zijn carriere heeft gemaakt: Layla met Derek & the Dominoes.
Dickey heeft na Duane's dood in '71 the Allman's kar getrokken wat ook veel fijne muziek heeft opgeleverd, net zo als zijn solowerk.

Verdere toppers zijn natuurlijk ook Buddy Guy, The Dream Syndicate (Haloween!), Neil Young (Cortez, Cowgirl, River), etc., etc.

deedee schreef:
De mooiste solo's komen toch van The Allman Brothers Band. Zeker in de tijd dat Duane nog leefde. Toen heeft hij samen met Dickey Betts de mooiste gitaarmuziek gemaakt. Wat een samenspel.
Ook in de categorie langste solo's scoren zij hoog, maar dat is minder belangrijk.
At Fillmore East. Whipping Post

(afbeelding)

Zie hem hopeloos proberen om evenveel emotie in het nummer te stoppen als Gregg. ( )

En ja, een vaardige gitarist, maar kom op... 6 minuten vs. 23 minuten.

chevy93 schreef:

En ja, een vaardige gitarist, maar kom op... 6 minuten vs. 23 minuten.

6 minuten te kort voor je ?
De beste man heeft ook aardig wat solo's van rond de 10 minuten of een kwartier die zo ruggemergkrommend briljant zijn dat ene M. Knopfler zichzelf al na enkele minuten van pure wanhoop opknoopt aan zijn eigen snaren, wetende dat hij dat niveau van zijn leven nooit zal bereiken...

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Iedere gitarist weet natuurlijk dat de tijdsduur voor een solo niets te maken heeft met de kwaliteit ervan.

Niet alleen gitaristen weten dat.

Ik lees nog wel eens een vrouwenblad als ik bij mijn moeder of zus ben en daarin heb ik wel eens voorbij zien komen dat niet de lengte belangrijk is, maar wat je er mee doet...

Verder geen toespelingen op ''de lengte'' van Chevy93, maar hij denkt hier kennelijk toch iets anders over

Glenn Branca:

Stalin schreef:
dat ene M. Knopfler zichzelf al na enkele minuten van pure wanhoop opknoopt aan zijn eigen snaren, wetende dat hij dat niveau van zijn leven nooit zal bereiken...
Je weet zelf hopelijk ook dat dit nergens op slaat? Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden. Dat is een feit.

Stalin schreef:
6 minuten te kort voor je ?
Nee hoor, maar 23 minuten volledig uit je dak gaan vs. 6 minuten solo luisteren wetende dat het veel beter kan.

Nog even terugkomend op bovenstaand bericht. Misschien herken je die rechter?

(afbeelding)

O, ik herken hem wel hoor. Als je niet weet wie het is, mag je het trouwens eerlijk zeggen hoor, niemand zal je hier uitlachen.

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
Je weet zelf hopelijk ook dat dit nergens op slaat? Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden. Dat is een feit.

Als je nou eerst eens leert wat een feit is...

Misterfool
@ chevy 93 dat is een mening en dat is weer een feit, wat deels weer een mening is.

Stijn_Slayer
Komt 'ie zo natuurlijk weer aan met een verhaaltje over positieve recensies, toplijstnoteringen en verkoopcijfers.

chevy93 schreef:

Dat is helemaal geen feit. Rory Gallagher is de beste gitarist aller tijden, maar dat is iedereen zijn eigen mening. Het gaat hier nu trouwens meer over gitaristen dan over hun solo´s.

'Mark Knopfler is gewoon één van de beste gitaristen aller tijden'

Geen feit,
Geen mening,
Dat is een leugen.

Lol, wat een chagrijnige mensen hier. Op oudjaarsdag nog wel.

Even de directe link naar YouTube, is simpel gezegd een meesterwerk...

Weet iemand een lekkere solo op een multi-neck gitaar?

Een paar bekende, maar geweldige solo's:

(vanaf 04:55)

En nu hebben jullie nog steeds niets over Glenn Branca gezegd.

chevy93 schreef:
Weet iemand een lekkere solo op een multi-neck gitaar?

(afbeelding)

John Petrucci!!

En ja welke. . . . Hollow years live at Budokan?

De solo van Nils Lofgren live in youngstown van Springsteen?

Neil in Rockin' in the free world?

Joe in always with you always without?

Kan niet kiezen. . .

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.