Genres / Rock / Emopunkrock
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2007, 23:48 uur
Dit is toch meer Nederlands emo-trots, denk ik. In ieder geval een paar jaar geleden (Face Tomorrow)

0
geplaatst: 20 december 2007, 00:33 uur
Di-rect emo? Eehm... Ik weet dat steeds meer bandjes het emostempeltje krijgen, maar Di-rect emo noemen is een nieuw uiterste.
0
sxesven
geplaatst: 20 december 2007, 00:42 uur
Face Tomorrow vond ik destijds echt fan-tas-tisch.
Heb nog een minimaatje t-shirt hier liggen (ook erg emo natuurlijk, te strakke t-shirts), heb ze een keer of wat live gezien en For Who You Are echt grijsgedraaid. Pas toevallig weer eens opgezet, nog steeds erg leuk wel, beetje vlak misschien en echt brak Engels, maar dat vergeef ik ze. Ben bij die tweede plaat wel volledig afgehaakt overigens, daar vond ik weer niks aan. Heb ze sindsdien ook niet meer live gezien, eigenlijk.
Heb nog een minimaatje t-shirt hier liggen (ook erg emo natuurlijk, te strakke t-shirts), heb ze een keer of wat live gezien en For Who You Are echt grijsgedraaid. Pas toevallig weer eens opgezet, nog steeds erg leuk wel, beetje vlak misschien en echt brak Engels, maar dat vergeef ik ze. Ben bij die tweede plaat wel volledig afgehaakt overigens, daar vond ik weer niks aan. Heb ze sindsdien ook niet meer live gezien, eigenlijk.
0
geplaatst: 20 december 2007, 00:49 uur
starbright boy schreef:
Di-rect emo? Eehm... Ik weet dat steeds meer bandjes het emostempeltje krijgen, maar Di-rect emo noemen is een nieuw uiterste.
Zeurpunkpopliedjes
Dit géén emo
Wat is het dan wel? Lijkt me het stereotype juist waar de emokids naar luisteren
Die foto spreekt toch ook boekdelen 
0
geplaatst: 20 december 2007, 01:11 uur
Nou nee, Di-rect is een popbandje voor top 40 meisjes (vaak maximaal een jaar of 14, daarna zijn ze het ontgroeid). Waarvan de zoetste romantische liedjes (zoals She) de grootste hits worden. Juist iets dat door stereotype emokids intens gehaat zal worden, waar ze het hardst tegenaan schoppen en het Sky-radio gehalte is veel en veel te hoog. En die foto is meer een bewijs dat de stylist van een bandje als di-rect de kleding aanpast aan het modebeeld.
Zelfs met de tegenwoordige tienervariant van emo heeft Di-rect niet veel meer te maken dan dat ze als gefabriceerd bandje er hier en daar een elementje van oppikken omdat het in is. (Zoals de kleertjes of voor de verandering eens een keer een depressiever tekstje).
Zelfs met de tegenwoordige tienervariant van emo heeft Di-rect niet veel meer te maken dan dat ze als gefabriceerd bandje er hier en daar een elementje van oppikken omdat het in is. (Zoals de kleertjes of voor de verandering eens een keer een depressiever tekstje).
0
handsome_devil
geplaatst: 20 december 2007, 07:22 uur
sxesven schreef:
Heb nog een minimaatje t-shirt hier liggen (ook erg emo natuurlijk, te strakke t-shirts), heb ze een keer of wat live gezien en For Who You Are echt grijsgedraaid. Pas toevallig weer eens opgezet, nog steeds erg leuk wel, beetje vlak misschien en echt brak Engels, maar dat vergeef ik ze. Ben bij die tweede plaat wel volledig afgehaakt overigens, daar vond ik weer niks aan. Heb ze sindsdien ook niet meer live gezien, eigenlijk.Zelfde hier
Al werd ik juist fan toen hun tweede plaat uitkwam 
0
geplaatst: 26 januari 2008, 14:44 uur
Dat krijg je nou van die nep-emo! Zelfverminking zit in het basispakket.
Daar gaat het laatste beetje goede naam.
Tokio Hotel bedankt....
Daar gaat het laatste beetje goede naam.
Tokio Hotel bedankt....
0
geplaatst: 26 januari 2008, 15:21 uur
lol
las het ook in de krant.
"de opkomende emo-cultuur leid tot zelfmoorden"
"het emogedachtengoed is gevaarlijk"
Wtf? emo's gevaarlijk? Een verlamde naaktslak is nog gevaarlijk dan een emo...
las het ook in de krant.

0
geplaatst: 26 januari 2008, 20:21 uur
AGE-411 schreef:
lol
las het ook in de krant.
lol
las het ook in de krant.

Hm, dat weet ik niet, een naaktslak kan niet overweg met scheermesjes...

0
geplaatst: 28 januari 2008, 17:21 uur
Vroeger vond ik At The Drive-in erg goed, tegenwoordig vooral Panic! At the Disco. Er zit ook veel bagger tussen al die emo bandjes vind ik.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 12:38 uur
gbonzet schreef:
Vroeger vond ik At The Drive-in erg goed, tegenwoordig vooral Panic! At the Disco. Er zit ook veel bagger tussen al die emo bandjes vind ik.
At the drive in is gewoon geweldig. Wel jammer dat de emo naam zo naar de kloten is nu.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 13:09 uur
Als Taking Back Sunday een goed voorbeeld van emopunk is dan blijft toch niet iets voor mij, is een generatie dingetje ben ik bang (ik lichting 60-65)
0
geplaatst: 11 februari 2008, 22:31 uur
D-ark schreef:
At the drive in is gewoon geweldig. Wel jammer dat de emo naam zo naar de kloten is nu.
(quote)
Ja die naam is naar de klote en ook best onduidelijk inmiddels, volgens mij worden er oorlogen uitgevochten over het feit of Panic at the Disco of iets als Fall Out Boy emo zijn of niet. Hoe dan ook, Panic at the Disco komt binnenkort met een nieuw album en ze schijnen een ouder en serieuzer publiek te willen aanspreken zo heb ik gehoord. Ik ga dat album iig wel checken.
0
geplaatst: 16 februari 2008, 21:12 uur
ik weet dat ik echt stom ben, maar Wat The Fuck is (een) emo(-rock)? noem AUB voorbeelden(, Tokio Hotel?).
0
rico-bballer
geplaatst: 16 februari 2008, 23:43 uur
Tegenwoordig, worden dingen als Tokio hotel en fall out boy vaak emo genoemd. Eigenlijk heel erg fout, emo komt eigenlijk van hardcorepunk gezegd met onzekerheid want ben geen die-hard fan. Probeer is een band als Underoath .
0
geplaatst: 16 februari 2008, 23:52 uur
0
Harco
geplaatst: 16 februari 2008, 23:54 uur
Underoath is dan ook geen emo. Die worden ook onterecht onder de emo (screamo eigenlijk) geschaard. Is eerder post hardcore (de nieuwe vorm; niet Fugazi-stijl).
Emo = Rites of Spring, Jawbreaker, Embrace (de Ian MacKaye band), etc.
Post-hardcore wordt ook vaak tegelijk met emo genoemd omdat de emo bijdroeg aan het onstaan van post-hardcore. Bands als Nation of Ulysses, Rocket from the Crypt en Fugazi worden post-hardcore genoemd.
Second-wave artiesten waren bands als Sunny Day Real Estate en Sense Field, maar ook Jimmy Eat World.
Bands als Panic at the Disco! zijn eerder pop rock/pop punk o.i.d, maar worden echter ook wel third-wave emo genoemd.
Screamo = Saetia, Hot Cross, Usurp Synapse en Nederlands trots: Shikari.
Tegenwoordig heb je ook een soort second-wave post-hardcore, met bands als Underoath, Silverstein en Glassjaw. Deze worden dan weer onterecht screamo genoemd. Deze bands zijn vaak wel een stukje harder dan de huidige emo-bands.
Ik heb na het typen van deze post ook nog even het Wikipedia-artikel gelezen, en die is redelijk accuraat.
Emo = Rites of Spring, Jawbreaker, Embrace (de Ian MacKaye band), etc.
Post-hardcore wordt ook vaak tegelijk met emo genoemd omdat de emo bijdroeg aan het onstaan van post-hardcore. Bands als Nation of Ulysses, Rocket from the Crypt en Fugazi worden post-hardcore genoemd.
Second-wave artiesten waren bands als Sunny Day Real Estate en Sense Field, maar ook Jimmy Eat World.
Bands als Panic at the Disco! zijn eerder pop rock/pop punk o.i.d, maar worden echter ook wel third-wave emo genoemd.
Screamo = Saetia, Hot Cross, Usurp Synapse en Nederlands trots: Shikari.
Tegenwoordig heb je ook een soort second-wave post-hardcore, met bands als Underoath, Silverstein en Glassjaw. Deze worden dan weer onterecht screamo genoemd. Deze bands zijn vaak wel een stukje harder dan de huidige emo-bands.
Ik heb na het typen van deze post ook nog even het Wikipedia-artikel gelezen, en die is redelijk accuraat.
0
geplaatst: 17 februari 2008, 19:35 uur
sorry,
ik ga maar weer gewoon lekker Progresieve psychedelische rock luisteren.....
ik ga maar weer gewoon lekker Progresieve psychedelische rock luisteren.....
0
sxesven
geplaatst: 20 februari 2008, 22:18 uur
AGE-411 schreef:
De titel van dit topic is eigenlijk een belediging voor de punk
De titel van dit topic is eigenlijk een belediging voor de punk

Pffrt.
De gemiddelde screamoband blaast al die strakkebroeken heavy metal van je tot pulp hoor. 
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:41 uur
sxesven schreef:
Pffrt.
De gemiddelde screamoband blaast al die strakkebroeken heavy metal van je tot pulp hoor. 
(quote)
Pffrt.
ahumm..... yeah, right

REAL EMO :
REAL METAL:
0
geplaatst: 20 februari 2008, 22:58 uur
Harco schreef:
ik maakte maar een grapje dat je een belediging voor metal was...
ik maakte maar een grapje dat je een belediging voor metal was...

Kweet wel hoor. Ik reageerde eigenlijk niet daarop, hoor

Emo en Punk zijn 2 totaal verschillende genres. Veel punks worden zelf niet graag geasocieërd met Emo.
* denotes required fields.