MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
Mijn lijstje blijft maar veranderen

Naast mijn oude lijstje (Thin Lizzy, Led Zep, Queen, QOTSA, Foo Fighter, Van Halen en The Darkness) zijn er nog wat bijgekomen. The Darkness had ik trouwens in een bevlieging neergezet.. niet echt mijn favoriete band...

Placebo
The White Stripes
Pink Floyd
Iron Maiden
My Chemical Romance
Iggy Pop & The Stooges
U2
Depeche Mode
Jimi Hendrix

Hoewel Rockmuziek wel de stijl is die mij nog steeds het meeste aanspreekt, ligt mijn focus nu vooral op de iets rustigere singer-songwriters. En een beetje klassiek. Ik ben niet echt superactief meer in het 'ontdekken' van nieuwe rockbands, hoewel ik het nog steeds leuk vind. Ik ben nu in rap tempo bezig met het ontdekken van rustigere muziek á la Jeff Buckley, Damien Rice, Emiliana Torrini, Jamie Lidell etc. De beste recente ontdekking is Nick Drake .

Queen Hun zijn mijn nummer één!! Hun muziek is gewoon super!!

I see a little silhouetto of a man
Scaramouch, scaramouch will you do the fandango
Thunderbolt and lightning - very very frightening me
Gallileo, Gallileo,
Gallileo, Gallileo,
Gallileo Figaro - magnifico
I'm just a poor boy and nobody loves me
He's just a poor boy from a poor family
Spare him his life from this monstrosity
Easy come easy go - will you let me go
Bismillah! No - we will not let you go - let him go
Bismillah! We will not let you go - let him go
Bismillah! We will not let you go - let me go
Will not let you go - let me go (never)
Never let you go - let me go
Never let me go - ooo
No, no, no, no, no, no, no -
Oh mama mia, mama mia, mama mia let me go
Beelzebub has a devil put aside for me
for me
for me

Ik weet zeker dat iedereen uit welk liedje dit stukje tekst komt!!!

En onze eigen Golden Earring dan??????!!!!!!

bohemian rapsody, damn cliché man!!!!

Rockbands die ik erg goed vind zijn (onder andere): Iggy & the Stooges, Pixies, Red Hot Chili Peppers, dEUS, Radiohead en Evil Superstars.

Ook goed vind ik Ghinzu, Primus, Dinosaur Jr., Interpol, The Stone Roses en toch ook wel The Scabs. Maar van deze groepen moet ik nog het een en ander ontdekken .

Waarschijnlijk zijn het er veel meer, maar ik kan er nu niet zo direct op komen...

Lin
dan ga ik ook maar even " los"

dEUS, tool, radiohead, a perfect circle, muse, en nog veel meer, ook niet rock-bands.... . t varieert nogal es he, dan weer zin in dit, dan weer ineens een periode dat...zit nu in m'n Tool fase

Foo Fighters, QOTSA, Primus,

"with the birds i'll share this lonely view"

Red Hot Chili Fucko's!

Lin schreef:
zit nu in m'n Tool fase

Dat meen je

Lin
ach ja, t wisselt nog wel es, maar nu ben ik aardig geinfecteerd krijg die liedjes niet eens meer uit mn koppie

RAGE AGAINST THE MACHINE

Metallica & Pink Floyd
Rage Against The Machine is soms trouwens ook nog
wel aardig, afgezien van de hatelijke teksten..

METALLICA

Ook nog:

Iron Maiden
Queen
Bad Religion
DragonForce
Stratovarius
Pink Floyd

beruk schreef:
Foo Fighters

Verder nog Led Zeppelin en Pink Floyd, de klassiekers

Ooh dat vind ik ook nog wel goed; Led Zeppelin, Deep Purple, Foo Fighters, RHCP, Dire Straits, Smashing Pumpkings, Phil Collins, Neil Young, maar ik hou ook van the Ramones en the Clash, en zoals ik al eerder zei Metallica & Pink Floyd

Geen slechte smaak voor zo'n jeugdig iemand !

Voornamelijk Smashing Pumpkins! Gevolgd door Radiohead, Muse...

Rammstein, HIM, Tanzwut, David Bowie (geen band, maar oké), Noir Désir, Pixies... en nog veel meer.
Bands genoeg.

Dream Theater, Muse en Frank Zappa...

1Red Hot Chilli Peppers
2Linkin Park
3Queen

Voor mij The Beatles op de voet gevolgd door The Kinks.
Velvet Underground, Radiohead, Oasis, Rolling Stones komen ook zeker in mijn lijstje voor.
Maar dat zijn meer pop/rock bands eigenlijk, weet niet of die meetellen. Als het echt moet rocken is Led Zeppelin natuurlijk de beste, geen twijfel over mogelijk.

Best band ooit : The Beatles.
Daarna komen U2, Rolling Stones, The Doors, The Kinks, Queen, Pink Floyd, the Who, ....
Er zijn zoveel goeie rockbands.

Hoe komt het dat The Beatles zo goed gevonden worden eigenlijk?.. Tuurlijk, ze waren vernieuwend in hun tijd en daarmee stonden ze aan het begin van de meeste hedendaagse rock, maar echt goed kan ik ze niet vinden, een paar nummers uitgezonderd natuurlijk.

Een goeie top 10 kan ik niet echt maken, maar deze bands zouden er in ieder geval in staan:

Feeder (toch wel een alltime nr 1 denk ik..)
Switchfoot
Submersed
Incubus
Muse
Smile Empty Soul
Spineshank
Snow Patrol

en nja, Linkin park en Hoobastank dan ook maar om het lijstje te completeren.. Deze 2 hebben mij overgehaald over te stappen op de rock, zo'n 5 jaar geleden

Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten

Haveaniceday schreef:
Hoe komt het dat The Beatles zo goed gevonden worden eigenlijk?.. Tuurlijk, ze waren vernieuwend in hun tijd en daarmee stonden ze aan het begin van de meeste hedendaagse rock, maar echt goed kan ik ze niet vinden, een paar nummers uitgezonderd natuurlijk.

Een goeie top 10 kan ik niet echt maken, maar deze bands zouden er in ieder geval in staan:

Switchfoot
Submersed
Incubus
Muse
Smile Empty Soul
Spineshank
Snow Patrol

en nja, Linkin park en Hoobastank dan ook maar om het lijstje te completeren.. Deze 2 hebben mij overgehaald over te stappen op de rock, zo'n 5 jaar geleden

Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten

Het is natuurlijk jou goed recht om ze niet goed te vinden maar het is volgens mij géén toeval dat ze zo veel aanhangers hebben, zelfs 40 jaar na datum.

Pearl Jam, Dream Theater, U2, Simple Minds (hoewel niet helemaal rock), Pink Floyd, Muse, Pixies,...

Lennonlover schreef:

(quote)

Het is natuurlijk jou goed recht om ze niet goed te vinden maar het is volgens mij géén toeval dat ze zo veel aanhangers hebben, zelfs 40 jaar na datum.

Tuurlijk, dat snap ik , maar wat is de reden dat The Beatles dus ook nog 40 jaar na dato goed gevonden worden? Ik ben gewoon nieuwsgierig naar argumenten die mij misschien ook kunnen overhalen

btw, Yesterday is eigenlijk best wel heel erg goed

Lordi whaha, die kwamen bij de kidstop20, lekker slim

Haveaniceday schreef:

Niet slecht bedoeld, maar dit vind ik toch vreemd. Je hebt namelijk nog maar op 2 albums van Feeder gestemd, waaronder een verzamelaar. Moet je de andere gewoon nog beter beoordelen of heb je ze gewoon niet in bezit? Als dat tweede het geval is, is het toch op zijn minst vreemd te noemen denk ik!

Lennonlover schreef:

Neen op reageren gewoon, iemand die naar Linkin Park en Hoobastank luistert spreekt zijn eigen gewoon tegen.
En het feit dat hij 'Yesterday' aanhaalt geeft al aan dat zijn kennis van de zaak 0 is.

*Laura*
The Libertines, Radiohead, The Beatles, U2, Joy Division, The Clash

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.